Stellantis: Ζημιές 2,3 δισ. ευρώ στο πρώτο 6μηνο του 2025

Stellantis: Ζημιές 2,3 δισ. ευρώ στο πρώτο 6μηνο του 2025

Κατακόρυφη πτώση για τον 5ο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως, με μεγάλες απώλειες κυρίως σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Φόροι, προβληματικά μοντέλα και στρατηγικά λάθη έφεραν το ιστορικό «κραχ» στον Όμιλο Stellantis.

Όμιλος Stellantis

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζεται έντονα και ο Όμιλος Stellantis, πέμπτος σε μέγεθος στον κόσμο, μόλις ανακοίνωσε προειδοποιητικά στοιχεία για το πρώτο 6μηνο του 2025, με καθαρές ζημιές 2,3 δισ. ευρώ. 

Το πλήγμα είναι ιδιαίτερα έντονο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με ευθύνες να καταλογίζονται τόσο σε εξωτερικές πιέσεις, όσο και σε εσωτερικές αδυναμίες.

Ο Antonio Filosa, που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος μόλις στις 18 Ιουλίου, βρέθηκε αντιμέτωπος με μία από τις χειρότερες οικονομικές ανακοινώσεις στην ιστορία του ομίλου. Αν και τα νούμερα είναι ακόμη προκαταρκτικά, η εικόνα είναι ήδη ζοφερή. Η ζημιά, όπως διευκρινίζεται, σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με πρόβλεψη ζημιών ύψους 3,3 δισ., χωρίς την οποία τα αποτελέσματα θα ήταν θετικά.

Οι πωλήσεις έχουν υποχωρήσει κατά 6% στην Ευρώπη και κατά 25% στις ΗΠΑ, ενώ τα λάθη στρατηγικής της εποχής Tavares συνεχίζουν να στοιχειώνουν τις επιδόσεις του Oμίλου Stellantis

Όμιλος Stellantis
Από αριστερά: Dirk-Jan Smit, συμβολαιογράφος των Freshfields Bruckhaus Deringer· Antonio Filosa, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου· Giorgio Fossati, γενικός σύμβουλος του ομίλου Stellantis. Σήμερα στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων στο Ντουμπάι, εγκρίθηκε ο διορισμός του Filosa ως μέλους του ΔΣ και εκτελεστικού διευθυντή της ομίλου. Ούτε ψύλλος στον κόρφο του...

Η ανακοίνωση ήρθε νωρίτερα από το αναμενόμενο, ενδεχομένως για να «μαλακώσει» το σοκ, αφού ήδη από τον Απρίλιο υπήρχαν ενδείξεις -μεταξύ άλλων, η απουσία ετήσιων στόχων.

Η πτώση οφείλεται σε συνδυασμό παραγόντων: Δασμοί Trump στις ΗΠΑ, αυστηρές ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αλλά και εσωτερικά ζητήματα όπως η αναξιοπιστία των κινητήρων PureTech και BlueHDI που συνεχίζουν να ταλανίζουν την εικόνα του ομίλου, ακόμη και στη μεταπώληση.

O Όμιλος Stellantis επηρεάστηκε επίσης από το σκάνδαλο των αερόσακων Takata, το οποίο αδίκως συνέδεσε το κοινό με τη Citroën, και είχε αποτέλεσμα επιπλέον ανακλήσεις μέσα στο 2024.

Όμιλος Stellantis
O πολυεθνικός όμιλος ποντάρει πολλά στην επιστροφή του θερμικού (υβριδικού) 500 και στη διεύρυνση της γκάμας της FIAT.

Οι πωλήσεις έχουν υποχωρήσει κατά 6% στην Ευρώπη και κατά 25% στις ΗΠΑ, ενώ τα λάθη στρατηγικής της εποχής Tavares συνεχίζουν να στοιχειώνουν τις επιδόσεις του ομίλου. Παρόλα αυτά, οι αγορές έδειξαν αυτοσυγκράτηση, με τη μετοχή να χάνει μόλις 1,8% στο Παρίσι και 0,76% στο Μιλάνο.

Ελπίδα τα «έξυπνα» αυτοκίνητα; Το δεύτερο 6μηνο αναμένεται πιο αισιόδοξο, χάρη στη στροφή σε πιο «έξυπνα» και μικρότερα αυτοκίνητα, που έως τώρα είχαν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Εν αναμονή της ρύθμισης για τα «E-Car» ή «ASEV» -από το Affordable Sustainable Electric Vehicle. Στο προσκήνιο επιστρέφει το FIAT 500 MHEV, ενώ αναμένονται σημαντικά εμπορικά λανσαρίσματα όπως το νέα Citroën C3, το Opel Frontera και το FIAT Grande Panda. Το προσωπικό στις ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής περιμένει με κομμένη ανάσα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube