
Η ελληνική αγορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, εισέρχεται πλέον σε μια πιο ώριμη και ρεαλιστική φάση.
Από τις πρώτες, ακριβές και συχνά εξειδικευμένες προτάσεις των δεκάδων χιλιάδων ευρώ, περνάμε σταδιακά σε πιο προσγειωμένα, χρηστικά και προσιτά μοντέλα που απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό.
Η ωρίμανση της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τη μείωση του κόστους των πρώτων υλών και της παραγωγής, φέρνει την ηλεκτροκίνηση ολοένα πιο κοντά στην καθημερινότητα του μέσου οδηγού. Παρά το γεγονός ότι οι επιδοτήσεις παραμένουν σημαντικός παράγοντας, πλέον το πραγματικό στοίχημα αφορά το συνολικό κόστος χρήσης και την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών. Τα νέα EV καλούνται να αποδείξουν ότι μπορούν να ενταχθούν ομαλά στον αστικό ιστό, προσφέροντας πρακτικότητα και άνεση, χωρίς να απαιτούν σημαντικoύς συμβιβασμούς από τον χρήστη.
Τρία ηλεκτρικά που αποδεικνύουν πως η μετάβαση σε μια πιο βιώσιμη εποχή όχι μόνο αποκτά πιο γοργό βήμα αλλά γίνεται πλέον και πιο ρεαλιστική
Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, τρεις νέες αφίξεις στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον. Με αρωγό δε, τη νέα κρατική επιδότηση που ανακοινώθηκε πρόσφατα, τιμολογούνται πολύ κοντά στις €20.000. Το γαλλικό Citroën ë-C3, το κορεατικό Hyundai Inster και το κινεζικό BYD Dolphin Surf διαφοροποιούνται σε μέγεθος και φιλοσοφία, ωστόσο μοιράζονται τον ίδιο στόχο: Να φέρουν την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στην καθημερινότητα περισσότερων οδηγών, προσφέροντας τιμή, χώρους και αυτονομία που δεν τρομάζουν. Παρότι δεν ανήκουν ακριβώς στην ίδια κατηγορία, με διαφορές σε μήκος και σχεδιασμό, η κοινή τιμολογιακή αφετηρία και ο αστικός χαρακτήρας τα καθιστούν ιδανικά για να μπουν στο μικροσκόπιό μας. Και η αφετηρία αυτή φέρνει να αντιπαράθεση τις εξής εκδόσεις: Dolphin Surf Comfort, ë-C3 YOU! και Inster 49 kWh 115 PS.
Ξεκινώντας από το Citroën ë-C3, έχουμε να κάνουμε με μια πρόταση που αντιπροσωπεύει και σημαντικό συμβολισμό για τη γαλλική εταιρεία. Αποτελεί το πρώτο της ηλεκτρικό που σχεδιάστηκε εξαρχής με γνώμονα τη χαμηλή τιμή για να αναχαιτίσει την ασιατική εισβολή. Τοποθετείται επί της ουσίας στην καρδιά της B κατηγορίας, όντας μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του και πιο κοντά σχεδιαστικά στη φιλοσοφία των SUV, χωρίς όμως να χάνει την ταυτότητά του ως σουπερμίνι. Έχει μήκος 4,01 m και ύψος 1,57 m, τιμές που το φέρνουν ελάχιστα κάτω από τα B-SUV, με καλή απόσταση από το έδαφος (16,3 πόντους), κάτι που βελτιώνει την είσοδο/έξοδο και την ορατότητα.
Σε επίπεδο εμφάνισης το ë-C3 δείχνει μοντέρνο, με έντονες ακμές, ψηλή κορμοστασιά και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες όπως τα ξεχωριστές φωτιστικές μονάδες LED εμπρός και τους τονισμένους προφυλακτήρες. Παράλληλα, σε μια κίνηση που υπογραμμίζει τη σημασία του μοντέλου για τη Citroën, ήταν το πρώτο που λάνσαρε το ανανεωμένο σήμα της μάρκας στη μάσκα.
Σε σύγκριση με τα άλλα δύο, το BYD Dolphin Surf ξεχωρίζει εμφανισιακά, έχοντας την πιο χάτσμπακ σιλουέτα, χωρίς τις SUVίστικες πινελιές που χαρακτηρίζουν τα άλλα δύο. Ο σχεδιασμός του δεν περνά απαρατήρητος, όντας πλούσιος σε αιχμηρές γραμμές με πινελιές που είτε δεν κρύβουν την ασιατική του καταγωγή είτε υιοθετήθηκαν για λειτουργικούς λόγους. Όπως π.χ., το μεγάλο χείλος εκφυγής που επιμηκύνει τη γραμμή της οροφής και βελτιώνει τη ροή του αέρα για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Προερχόμενο από μια μάρκα που γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη και εξάγει τεχνολογία που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε προνόμιο μόνο των premium ευρωπαϊκών εταιρειών, το Surf αποτελεί μια μικρότερη και πιο προσιτή εκδοχή του Dolphin. Με πιο νεανικό χαρακτήρα.
Με μήκος 3,99 m, μεταξόνιο 2,50 και πλάτος 1,72 m, το Dolphin Surf πλησιάζει σε διαστάσεις το ë-C3, που μετρά μήκος 4,01 m και μεταξόνιο 2,54 m, αν και είναι ελαφρώς πιο μαζεμένο σε μήκος και ύψος. Σε σύγκριση με το Hyundai Inster, που έχει μήκος 3,82 m και μεταξόνιο 2,58 m, το Dolphin Surf δεν δίνει, τουλάχιστον οπτικά, την αίσθηση ενός τόσο μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Από την πλευρά του, το Hyundai Inster είναι η πιο «μικρόσωμη» πρόταση της παρέας, με μήκος μόλις 3,82 m και πλάτος 1,61 m. Σε επίπεδο εμφάνισης όμως, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο. Το ψηλό, γωνιώδες και τετραγωνισμένο σχήμα του εκπέμπει μια παιχνιδιάρικη γοητεία, που ενισχύεται από τα pixel φώτα εμπρός και πίσω -λεπτομέρειες που του χαρίζουν χαρακτήρα και το κάνουν να ξεχωρίζει.
Στο εσωτερικό, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα. Το ë-C3 ακολουθεί μια έξυπνη, λιτή προσέγγιση με μια υφασμάτινη φάσα στο ταμπλό και σκληρά πλαστικά, πολύ άνετα καθίσματα Advanced Comfort και μια οθόνη αφής 10,25” για το infotainment. Το οποίο όμως είναι διαθέσιμο μόνο στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις και όχι στη βασική You!. Ο πίνακας οργάνων έχει τη λογική του head-up display, προσφέροντας καθαρή πληροφόρηση για τα απολύτως απαραίτητα χωρίς να αποσπά την προσοχή.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, ικανοί να φιλοξενήσουν άνετα τέσσερις ενηλίκους. Το δε πορτμπαγκάζ, με 310 lt είναι από τα μεγαλύτερα στα ηλεκτρικά αυτού του μεγέθους και κατηγορίας τιμής.
Η εργονομία είναι πολύ καλή, με εύχρηστα χειριστήρια. Κι ένα σύστημα πολυμέσων που προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα σε ένα λιτό αλλά εύχρηστο μενού, χωρίς εντυπωσιακές εφαρμογές που δεν χρησιμοποιείς στην καθημερινότητα.
Από τη στιγμή που κάθεσαι στο εσωτερικό του BYD Dolphin Surf, γίνεται σαφές πως η κινεζική εταιρεία θέλει να ανεβάσει τον πήχη στην κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών. Ο διάκοσμος συνδυάζει ένα καλοφτιαγμένο, κυματοειδές ταμπλό με καθαρές, ευχάριστες στο μάτι γραμμές, δημιουργώντας ένα σύνολο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα Hyundai Inster και Citroën ë-C3.
Παρότι η πλειονότητα των υλικών είναι σκληρά πλαστικά -όπως και στα άλλα δύο- η ποιότητά τους κρίνεται ικανοποιητική και η συναρμογή στιβαρή. Την εικόνα αναβαθμίζουν σημαντικά οι επενδύσεις από βίγκαν δέρμα που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ο οδηγός κάθεται σε ένα αναπαυτικό και μαλακό κάθισμα με σπορτίβ αισθητική, χάρη στον ενσωματωμένο προσκέφαλο που ρυθμίζεται ηλεκτρικά.
Την παράσταση κλέβει αναμφίβολα η εντυπωσιακή, περιστρεφόμενη οθόνη αφής 10,1”, τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό. Με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι ή μέσω ενός εικονιδίου στην οθόνη, ο προσανατολισμός της αλλάζει από οριζόντιος σε κάθετος και αντίστροφα, προσφέροντας ευελιξία στον τρόπο προβολής περιεχομένου. Στην ουσία της όμως, πρόκειται περισσότερο για γκάτζετ, καθώς στην οριζόντια προβολή δεν υποστηρίζει τα smartphone.
Το infotainment της BYD υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, και υποστηρίζεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 7’’. Η ευκρίνεια των οθονών είναι καλή, η απόκριση άμεση και η εμπειρία χρήσης θυμίζει smartphone με λειτουργικό Android. Ωστόσο, η μικρή γραμματοσειρά ενδέχεται να δυσκολέψει την ανάγνωση εν κινήσει. Θετική εντύπωση αφήνει η παρουσία φυσικών διακοπτών κάτω από την οθόνη για τη ρύθμιση βασικών λειτουργιών. Όπως τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow), η αποθάμβωση των τζαμιών και η ένταση του ηχοσυστήματος.
Λιγότερο πρακτική είναι η επιλογή της BYD που ενσωματώνει τον χειρισμό του κλιματισμού στην οθόνη, επιτρέποντας μόνο μέσω αφής τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και της έντασης του ανεμιστήρα.
Παρά τους ελαφρώς περιορισμένους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, κυρίως όταν ο οδηγός είναι ψηλός και έχει τραβηγμένο το κάθισμα αρκετά πίσω, οι χώροι είναι καλοί για το μέγεθος του Surf αλλά συνολικά υποδεέστεροι από τα Inster και ë-C3. Το πορτμπαγκάζ των 308 lt από την πλευρά του είναι ικανοποιητικό, αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάθος.
Περνώντας στο εσωτερικό του Hyundai Inster, η πρώτη αίσθηση είναι ότι πρόκειται για ένα προσεγμένο μοντέλο. Σχεδιασμένο χωρίς εκπτώσεις στον εξοπλισμό ή στην τεχνολογική υπόσταση και με στοιχεία που παραπέμπουν σε μεγαλύτερα μοντέλα της Hyundai. Δύο οθόνες 10,25” είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση -μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment- και ο μοχλός ταχυτήτων στο τιμόνι, ίδιος με εκείνον του Ioniq 5, προσθέτει μια νότα high-tech.
Παρότι τα υλικά του ταμπλό είναι κατά βάση σκληρά πλαστικά, η υφή τους είναι ευχάριστη, η συναρμογή στιβαρή και η συνολική ποιότητα ένα τσικ καλύτερη συνολικά από τα άλλα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας. Η θέση οδήγησης είναι βολική, με εξαιρετική ορατότητα και επαρκείς ρυθμίσεις -ύψος καθίσματος, τηλεσκοπικό τιμόνι, κ.ά.- προσφέροντας άνεση στην καθημερινή μετακίνηση. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί για το μέγεθός του, ανταγωνιζόμενοι αυτούς του ë-C3, αν και το περιορισμένο πλάτος δεν επιτρέπει τη μεταφορά πέμπτου επιβάτη.
Τα καθίσματα εντυπωσιάζουν με την ευελιξία τους. Είναι ανακλινόμενα, συρόμενα και διαιρούμενα σε αναλογία 50:50, προσφέροντας δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης -ακόμη και του καθίσματος του οδηγού- για μέγιστη πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 280 έως 350 lt ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Η μόνη ένσταση αφορά το σχετικά ρηχό σχήμα του πορτμπαγκάζ που δυσκολεύει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
Αντίθετα, η ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον εξοπλισμό: Ακόμα και η βασική έκδοση Style περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης με route planner, Apple CarPlay και Android Auto, ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go, αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα, καθώς και τη σουίτα ADAS Hyundai Smart Sense με 19 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Όλες οι εκδόσεις υποστηρίζουν το σύστημα τηλεματικής Hyundai Bluelink για απομακρυσμένο έλεγχο λειτουργιών.
Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί επίσης η εργονομία: Οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και η απλή διάταξη της κεντρικής κονσόλας διευκολύνουν τον χειρισμό, την ώρα που η επιλογή προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Snow) γίνεται άμεσα από διακόπτη στο τιμόνι. Αν υπήρχε κάτι που θα θέλαμε διαφορετικό, αυτό θα ήταν περισσότερες και πιο λειτουργικές θήκες αποθήκευσης: Οι πόρτες δεν χωρούν ούτε μπουκαλάκι νερού, η θέση ασύρματης φόρτισης είναι μικρή για επιπλέον αντικείμενα και οι ποτηροθήκες εμπρός δεν είναι σε βολική θέση ανάμεσα στα καθίσματα.
Στον δρόμο, το ë-C3 με 113 PS και μπαταρία LFP 44 kWh προσφέρει ήπιες επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,0”), αλλά ξεχωρίζει για την κορυφαία άνεση και την ποιότητα κύλισης. Με ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, θυμίζει μεγαλύτερο μοντέλο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.
Στις στροφές αναμενόμενα γέρνει αρκετά λόγω του ύψους και του ήπιου set-up της ανάρτησης, αλλά παραμένει προβλέψιμο με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στις 17,5 kWh/100 km, αλλά μέσα στην πόλη μπορεί να καλύψει σχεδόν 300 km πριν χρειαστεί να συνδεθεί στην πρίζα. Τότε, η ταχεία φόρτιση DC 100 kW επιτρέπει επαναφόρτιση 20%-80% σε 26 λεπτά.
Το BYD Dolphin Surf, στην έκδοση Comfort με 157 PS και την μπαταρία τεχνολογίας Blade των 43,2 kWh, ξεχωρίζει για τη σβελτάδα και τις εκρηκτικές του επιδόσεις: 0-100 km/h σε 9,1”. Η απόκριση είναι εξαιρετική και το τράβηγμα δυνατό ακόμα και στο πρόγραμμα Eco. Το πάτημα είναι στιβαρό, αλλά η ανάρτηση είναι ελαφρώς πιο σφιχτή από του γαλλικού μοντέλου και λίγο πιο ξερή σε αντιδράσεις στις έντονες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων όμως, ικανοποιεί με την άνεση που παρέχει. Στις πιο υψηλές ταχύτητες, η αξιοπρόσεκτη για την κατηγορία ηχομόνωση ανεβάζει την ποιότητα κύλισης στο επίπεδο μεγαλύτερων αυτοκινήτων.
Όσον αφορά την κατανάλωση, στα χέρια μας έδειξε ότι εντός πόλης μπορεί να περιοριστεί κοντά στις 12 kWh/100 km. Η μέση τιμή καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής έφτασε τις 14,5 kWh/100 km, που μεταφράζεται σε αυτονομία περίπου 300 km. Όταν έρθει η ώρα για αναπλήρωση ενέργειας, η ισχύς των 85 kW επιτρέπει στο Dolphin Surf να φορτίσει από το 10% στο 80% σε μισή ώρα σε 100άρη ταχυφορτιστή DC. Σε 11άρι wallbox, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και 45 λεπτά.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Hyundai Inster στην έκδοση Long Range με τον ηλεκτροκινητήρα των 115 PS και τη μπαταρία των 49 kWh που είχαμε στα χέρια μας, αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο. Στην πόλη, η απόκριση του αυτοκινήτου είναι άμεση και σβέλτη, με τη ροπή του μοτέρ να το καθιστά ιδιαίτερα ευχάριστο στις μετακινήσεις. Δεν έχει την έκρηξη του Surf, αλλά μέχρι τα 50-60 km/h επιταχύνει με ζωηράδα, με την απόδοση να μην στερεύει ούτε όταν πιάσει 90-100 km/h (0-100 km/h σε 10,6”).
Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί με ευκολία σταθερή ταχύτητα ταξιδιού στα 120 km/h, χωρίς να δείχνει ότι πιέζεται. Ακόμα και στους δρόμους της περιφέρειας, το Inster ταξιδεύει ήσυχα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν διακριτικά την εμφάνισή τους, χωρίς όμως να ενοχλούν.
Είναι το μόνο από τα τρία με paddles πίσω από το τιμόνι για ρύθμιση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, το οποίο διαθέτει πέντε επίπεδα και μπορεί να προσφέρει λειτουργία one-pedal -στοιχείο εκ των ων ουκ άνευ για αυτοκίνητο πόλης. Όσον αφορά την άνεση, η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να διαχειριστεί το βάρος της μπαταρίας. Όμως είναι επαρκώς ενδοτική για να προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Αν το ζορίσεις, το Inster εμφανίζει ελεγχόμενη κλίση, καλή πρόσφυση και σταθερότητα, με το τιμόνι να προσφέρει καλή αίσθηση και σωστό βάρος. Το φρενάρισμα δε, αποδεικνύεται δυνατό και απολύτως ελέγξιμο, με γραμμική απόκριση από το πεντάλ.
Στην καθημερινή χρήση, σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στις 15,2 kWh/100 km. Σε καθαρά αστική χρήση, εύκολα μπορεί να «γράψει» νούμερα κοντά στις 13 kWh/100 km. Που σημαίνει ότι με την μπαταρία των 49 kWh μπορεί να ξεπεράσει σε αυτονομία τα 320 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Η φόρτιση ολοκληρώνεται σε λογικό χρονικό πλαίσιο: Περίπου 30 λεπτά για το 10%-80% σε ταχυφορτιστή DC 120 kW ή 4 ώρες και 35 λεπτά σε wallbox AC 11 kW στο σπίτι ή στο γραφείο.
Περνώντας στο ταμείο, το Citroën ë-C3, στη βασική έκδοση YOU!, ξεκινά από τις €26.000, με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας και την επιδότηση των €3.000 να διαμορφώνει την τελική τιμή του στις €21.930. Το Hyundai Inster, στην αρχική έκδοση Premium με τη «μεγάλη» μπαταρία των 49 kWh και τους 115 PS, κοστίζει €27.290, όμως με την κρατική επιδότηση και το πρόσθετο Green Bonus από την αντιπροσωπεία, η τιμή πέφτει στις €21.790.
Αντίστοιχα, το BYD Dolphin Surf στην έκδοση Comfort κοστολογείται στα €23.790. Όμως με την κρατική ενίσχυση και το Electric Bonus της αντιπροσωπείας, η τελική τιμή μειώνεται στις €20.290, καθιστώντας το την πιο οικονομική επιλογή της τριάδας. Όλα τους συνοδεύονται από επαρκή εργοστασιακή εγγύηση, τόσο για τα μηχανικά μέρη όσο και για τη μπαταρία υψηλής τάσης, προσφέροντας έτσι επιπλέον σιγουριά στους υποψήφιους αγοραστές.
Από εκεί και πέρα, η επιλογή εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προτεραιότητες κάθε οδηγού. Αν το ζητούμενο είναι η μέγιστη σχέση τιμής-προσόντων, τότε το Hyundai Inster δύσκολα βρίσκει αντίπαλο. Λόγω κυρίως του ολοκληρωμένου χαρακτήρα και του πόσο ευχάριστη αποδεικνύεται στην καθημερινή συμβίωση. Προσφέρει πλήρη εξοπλισμό ήδη από τη βασική έκδοση, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και infotainment, άνεση, χώρους και πρακτικότητα, χωρίς σοβαρούς συμβιβασμούς.
Το Citroën ë-C3, από την άλλη, ποντάρει σε πιο χαλαρή οδηγική εμπειρία, άνεση ανώτερης κατηγορίας και ευρωπαϊκή αισθητική. Έτσι αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους θέλουν να συνδυάσουν στιλ, ευχρηστία και χώρους. Το BYD Dolphin Surf είναι το πιο ισχυρό και γρήγορο της τριάδας, με την πιο προσιτή τιμή, πλήρες ψηφιακό πακέτο και τολμηρή σχεδίαση που μαζί με την τιμή του δεν περνά απαρατήρητη.
Ανεξάρτητα από τα επιμέρους προτερήματα ή μειονεκτήματα, αυτό που αξίζει να συγκρατήσουμε είναι πως κάθε μία από αυτές τις τρεις προτάσεις φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στον μέσο οδηγό. Με κοινό παρονομαστή τον συνδυασμό προσιτού κόστους αγοράς και χρήσης, και χρηστικότητας. Τρία μοντέλα που αποδεικνύουν έμπρακτα πως η μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή όχι μόνο αποκτά πιο γοργό βήμα αλλά γίνεται πλέον και πιο ρεαλιστική.
Dolphin Surf | ë-C3 | Inster | |
---|---|---|---|
Τιμή | €23.790/€20.2901 | €26.000/€21.9301 | €27.290/€21.7901 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός, μπαταρία ιόντων λιθίου LFP τύπου Blade 46 kWh (43,2 ωφέλιμη) κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ΒEV, σύγχρονo ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία LFP χωρητικότητας 44 kWh, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | BEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου, μεικτή χωρητικότητα 49 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης |
Απόδοση | 157 PS, 220 Nm | 113 PS, 125 Nm | 115 PS, 147 Nm |
Διαστάσεις | 3.990x1.720 x 1.590 mm | 4.015x1.755 x 1.567 mm | 3.825x1.610x1.575 mm |
Πορτμπαγκάζ | 308-1.037 lt | 310-1.200 lt | 280-1.059 lt |
Βάρος | 1.390 kg | 1.491 kg | 1.410 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,1" | 11,0" | 10,6" |
Τελική | 150 km/h | 135 km/h | 150 km/h |
Κατανάλωση | 14,5 kWh/100 km | 17,5 kWh/100 km | 15,2 kWh/100 km |
Aυτονομία* | 300 km | 255 km | 320 km |
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 10%-80% | 30' | 32' | 30' |
AC 11 kW, 0-100% | 5 ώρες | 5 ώρες | 4,35 ώρες |
Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | |||
1Με προωθητική ενέργεια και επιδότηση |