
Η έλευση του ανανεωμένου Audi RS3 Sportback στο γραφείο ήταν μια καλή ευκαιρία για να φέρουμε αντιμέτωπους δύο διαφορετικούς κόσμους που διεκδικούν το ίδιο τρόπαιο στα hot hatch: Tην ψήφο των απανταχού petrohead.
Από τη μία πλευρά το RS3, με την κλασική συνταγή της βενζίνης, τον απολαυστικό ήχο από το 5κύλινδρο διαμάντι και της παραδοσιακής, αλλά εξελιγμένης μηχανολογίας. Από την άλλη, το Hyundai Ioniq 5 N, το πρώτο 100% ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της κορεατικής φίρμας που μπήκε με φόρα στην αρένα των μοντέλων performance.
Aν το RS3 εκπροσωπεί την παλιά σχολή της ωμής δύναμης, του κόπου πίσω από το τιμόνι και της συναισθηματικής εμπλοκής στην οδήγηση, το κορεατικό ηλεκτρικό hot hatch υπόσχεται μια νέα διάσταση ταχύτητας, τεχνολογίας και εμπειρίας. Δύο κόσμοι, δύο εποχές, δύο ερμηνείες του πάθους για οδήγηση.
Στην καρδιά της οδήγησης, η μηχανική αίσθηση, η συναισθηματική σύνδεση, η χημεία με ένα hot hatch, είναι πράγματα που δεν προγραμματίζονται...
Δεν είχαμε λοιπόν παρά να φορτώσουμε με τον Θανάση τα φωτογραφικά στο πορτμπαγκάζ και να κινήσουμε για τα Δερβενοχώρια. Εκεί όπου το «πεδίο» με τις κάθε είδους στροφές, ευθείες και υψομετρικές εναλλαγές είναι ιδανικό, έτσι ώστε κάθε μονομάχος να ξεδιπλώσει τις αρετές του και να δείξει τι πραγματικά μπορεί να κάνει.
Κοιτώντας τα δύο αυτοκίνητα το ένα δίπλα στο άλλο, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι ο ορισμός της σπορ εικόνας μπορεί να αποδοθεί με πολλούς τρόπους. Και τα δυο ξεκινούν από κοινή βάση, πατώντας δηλαδή σε πιο mainstream εκδόσεις.
Το RS3 πατάει πάνω στη γνώριμη φόρμα του Audi A3, αλλά με περισσότερη επιθετικότητα. Η μάσκα Singleframe έχει σκούρα απόχρωση και φιλοξενεί αεραγωγούς που δείχνουν αποφασισμένοι να ταΐσουν με μπόλικο αέρα τον 5κύλινδρο κινητήρα τούρμπο. Οι τονισμένοι θόλοι, οι μεγάλες 19άρες ζάντες, ο διακριτικός διαχύτης και οι δύο μεγάλες οβάλ μπούκες της εξάτμισης σε μαύρο πλαίσιο, δίνουν τον απαραίτητο σπορ τόνο. Με τον συνήθη διακριτικό και εκλεπτυσμένο τρόπο που το κάνει κάθε μοντέλο της σειράς όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας του στην αγορά.
Το Ioniq 5 N, από την άλλη, μοιάζει λες και προσγειώθηκε από μια άλλη εποχή. Με τις αιχμηρές γραμμές, τη χαρακτηριστική τετραγωνισμένη σιλουέτα και τις pixel-style φωτιστικές μονάδες, φέρνει μια αισθητική που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει βγει από την οθόνη κάποιου video game. Η έκδοση N καταφέρνει να ενισχύσει τη σπορ υπόσταση της χωρίς να αλλοιώσει τη φουτουριστική ταυτότητα του μοντέλου. Τα φαρδύτερα μετατρόχια, οι μεγάλες ποδιές, ο εντυπωσιακός διαχύτης πίσω, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και οι λειτουργικές αεροδυναμικές λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος ενσωματώνονται αρμονικά, χωρίς να δείχνουν πρόσθετες ή περιττές.
Πέρα από την εικόνα, η φυσική παρουσία των δύο αυτοκινήτων στον δρόμο διαφέρει εξίσου έντονα. Το RS3 Sportback με μήκος 4,38 m, πλάτος 1,85 και ύψος 1,42 m έχει τις χαρακτηριστικές, «μαζεμένες» hot hatch αναλογίες. Αντίθετα, το Ioniq 5 N είναι σαφώς μεγαλύτερο, με μήκος 4,71 m, πλάτος 1,94 και ύψος 1,58 m. Διαστάσεις που του χαρίζουν πιο ογκώδη και επιβλητική παρουσία, σαν ένα χάτσμπακ XL διαστάσεων. Παρότι από άποψης μεγέθους παίζουν σε διαφορετικές κατηγορίες, ο κοινός παρονομαστής είναι ξεκάθαρος: Πρόκειται για δυο αυτοκίνητα που θέλουν να κινηθούν γρήγορα.
Περνώντας στο εσωτερικό, η σύγκριση δεν αφορά τόσο το στιλ όσο την αίσθηση που εισπράττεις. Το RS3 έχει γνώριμη διάταξη για όποιον έχει περάσει χρόνο σε ένα σύγχρονο Audi. Εμπλουτισμένη με τις απαραίτητες σπορ αναφορές που ταιριάζουν στον χαρακτήρα του κορυφαίου μέλους της οικογένειας A3.
Η καμπίνα αποπνέει premium ποιότητα, με πολύ προσεγμένα υλικά και στιβαρότητα. Οι επενδύσεις από ανθρακονήματα, τα προαιρετικά μπάκετ, το flat-bottomed τιμόνι με τη σωστή διάμετρο και τα χαρακτηριστικά κόκκινα κουμπιά επιλογής των οδηγικών προγραμμάτων, διαφοροποιούν ευδιάκριτα το RS3 από τις απλές εκδόσεις του Α3.
Στο ψηφιακό επίκεντρο έχουμε το Audi virtual cockpit plus με τον πίνακα οργάνων των 12,3” να προσφέρει πολλαπλές διαμορφώσεις προβολής ανάλογα με το οδηγικό πρόγραμμα: Efficiency, Comfort, Dynamic και RS Performance.
Με ενδείξεις ισχύος και ροπής, μετρήσεις g-force, θερμοκρασία λαδιού και κινητήρα, ακόμη και χρονόμετρο γύρου πίστας να βρίσκονται στη διάθεση του οδηγού, πέρα από τα καθιερωμένα.
Συμπληρώνεται από την οθόνη αφής 10,1” του infotainment, η οποία έχει τη γνωστή ευκρίνεια, άμεση απόκριση και πλήρη υποστήριξη όλων των σύγχρονων λειτουργιών συνδεσιμότητας που συναντάμε σε όλα τα σύγχρονα Audi. Επιπλέον, μέσω του Audi App Store, ο κάτοχος έχει πρόσβαση σε επιπλέον εφαρμογές. Για όποιον δεν αρκεί ο ήχος του 5κύλινδρου, η ηχητική εμπειρία μπορεί να αναβαθμιστεί με το προαιρετικό ηχοσύστημα 3D Premium Sound System της SONOS, που έρχεται με 15 ηχεία και subwoofer.
Αν και οι δύο προσεγγίσεις εστιάζουν πρωτίστως στην οδηγική απόλαυση, η καθημερινή πρακτικότητα παραμένει μέρος της εξίσωσης. Το RS3 Sportback, με τη γνώριμη 5θυρη διάταξη και τις πιο μαζεμένες διαστάσεις, προσφέρει πορτμπαγκάζ 282 lt και απλώς ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους απέναντι στο Ioniq 5 N.
Που ως γνήσιο τέκνο της ηλεκτρικής πλατφόρμας E-GMP, επωφελείται από το μακρύ μεταξόνιο των τριών μέτρων, το επίπεδο δάπεδο και τις εξωτερικές διαστάσεις για να προσφέρει ευρυχωρία που θα ζήλευαν ακόμα και μεγαλύτερα καθαρόαιμα οικογενειακά. Για τις αποσκευές, παρέχεται ένας χώρος αποσκευών 480 lt, συν ένα μικρό frunk κάτω από το εμπρός καπό για την αποθήκευση των καλωδίων.
Στην υπόλοιπη καμπίνα του Ioniq 5 N πνέει ένας αέρας hi-tech όπου κυριαρχούν οι δύο μεγάλες οθόνες των 12,3”, σχηματίζοντας ένα ψηφιακό πάνελ που ενοποιεί τον πίνακα οργάνων με το infotainment.

Το λογισμικό είναι πλούσιο σε εφαρμογές και υπό-μενού, με οργάνωση που διευκολύνει τη χρήση… μέχρι να μπεις στο περίφημο N mode, εκεί όπου ξεδιπλώνεται όλη η ψηφιακή υπερβολή. Από τον καταμερισμό της ροπής ανά άξονα -σε 11 συνολικά διαφορετικά επίπεδα- και το επίπεδο επέμβασης του ESP, μέχρι τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και την ένταση των τεχνητών ήχων εξάτμισης (τρεις επιλογές ή καμία)…
Όλα μπορούν να ρυθμιστούν και να αποθηκευτούν μέσω των δύο κουμπιών N στο τριάκτινο τιμόνι. Η ευχέρεια εξατομίκευσης των παραμέτρων είναι σχεδόν εξουθενωτική, αλλά και εθιστική, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να φέρεις το αυτοκίνητο ακριβώς στα μέτρα σου.
Η σπορ ατμόσφαιρα τονίζεται επιπλέον από μπάκετ με άριστη στήριξη, μεταλλικά πεντάλ και σπορ λεπτομέρειες που προδίδουν τις επεμβάσεις του N Division. Η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική, με προσεγμένη συναρμογή.
Όμως σε καμία περίπτωση δεν αγγίζει την απτή αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει το RS3. Δεν το επιδιώκει κιόλας, καθώς το ζητούμενο εδώ είναι μια «ψηφιακή» εμβάθυνση στην εμπειρία της οδήγησης.
Εδώ, ο οδηγός καλείται να «παίξει» και να φέρει στα μέτρα του αρκετά δυναμικά βοηθήματα και λειτουργίες: Από το Launch Control και τον Drift Optimizer, μέχρι το σύστημα Left Foot Braking που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση γκαζιού και φρένου.
Μαζί και τις εξειδικευμένες λειτουργίες θερμικής διαχείρισης και βελτιστοποίησης φόρτισης της μπαταρίας. Όλα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη σκληρή χρήση ακόμα και σε περιβάλλον πίστας.
Αρκετά όμως με τα περιφερειακά. Η ουσία και στα δύο αυτοκίνητα βρίσκεται στα μηχανικά τους μέρη. Και, κυρίως, στην αίσθηση που προσφέρουν όταν αρχίσουν τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με ρυθμό στο ψηφιακό κοντέρ. Κάτω από το μυώδες καπό του Audi RS3 βρίσκεται ένας από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες της σύγχρονης εποχής, ο 5κύλινδρος 2.5 TFSI.
Παρά τις ολοένα αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, η Audi τον διατηρεί ζωντανό και αναβαθμισμένο, με απόδοση 400 ίππων και 500 Nm, ροπή που αποδίδεται γραμμικά από τις 2.250 έως τις 5.600 rpm. Ο τρόπος που στροφάρει μέχρι τις 7.000 rpm παραμένει «μηχανικά» αγνός, γεμάτος ένταση και αίσθημα, συνδυάζοντας τον ωμό βρυχηθμό με ένα βάθος στην απόδοση που σπάνια βρίσκεις πλέον σε σύγχρονα μοτέρ.
Η καταιγιστική επιτάχυνση του RS3 (το 0-100 km/h διαρκεί μόλις 3,8”) είναι μόνο η αρχή ενός αυτοκινήτου που προσαρμόζεται με μοναδικό τρόπο στη διαδρομή και πώς θες να το οδηγήσεις. Είτε επιλέξεις να κινηθείς ήπια με το πρόγραμμα efficiency ή comfort σε αστικό περιβάλλον είτε πάρεις τα βουνά και δώσεις εντολή στο πρόγραμμα RS Performance να ξεδιπλώσει πλήρως τα χαρίσματά του, το RS3 έχει τον τρόπο να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του οδηγού του.
Τα μπάκετ προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, η θέση οδήγησης είναι ιδανικά τοποθετημένη, με την άνεση και την ποιότητα κύλισης να παραμένουν αποδεκτές σε καθημερινή χρήση, παρά το σφιχτό set-up της ανάρτησης και τα λάστιχα υψηλών επιδόσεων.
Εκτός αστικού ιστού και με τα σπορ προγράμματα, το RS3 δείχνει το αληθινό του πρόσωπο. Το τιμόνι βαραίνει με φυσικό τρόπο, προσφέροντας ουσιαστική πληροφόρηση και εξαιρετική ακρίβεια, η οποία είναι απαραίτητη καθώς ο ρυθμός ανεβαίνει αβίαστα. Η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία και το αυτοκίνητο μαζεύει χιλιόμετρα με ρυθμό που απαιτεί πλήρη συγκέντρωση.
Το Audi RS3 δεν χρειάζεται εφέ και περίπλοκο λογισμικό για να σε κερδίσει. Είναι η οδηγική ουσία, σε καθαρή μορφή
Σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, η ακαμψία του πλαισίου και η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης με τα ενεργά αμορτισέρ εξασφαλίζουν ότι το RS3 μένει ουδέτερο, σταθερό και απόλυτα προβλέψιμο. Όσο και να το πιέσεις, δεν δείχνει να δυσανασχετεί. Η πρόσφυση είναι εντυπωσιακή και το περιθώριο εμπιστοσύνης που σου χαρίζει σε κάνει να νομίζεις ότι μπορείς να πας όλο και πιο γρήγορα. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 375 mm εμπρός και 310 mm πίσω, έχουν εξαιρετική αντοχή και σταθερή απόδοση. Ακόμη και υπό έντονη καταπόνηση, προσφέροντας ισχυρό «δάγκωμα» και πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ.
Κι αν όλα τα παραπάνω αρκούν για να χαρακτηρίσεις το νεότερο RS3 ένα ολοκληρωμένο και απολαυστικό hot hatch, το στοιχείο που απογειώνει την οδηγική εμπειρία είναι η τετρακίνηση quattro με το νέο Torque Splitter. Αντί του παραδοσιακού πολύδισκου συμπλέκτη πίσω, έχουν τοποθετηθεί δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι πολύδισκοι -ένας για κάθε πίσω ημιαξόνιο- επιτρέποντας τον πλήρως μεταβλητό έλεγχο της ροπής ανάμεσα στους πίσω τροχούς.
Αυτό σημαίνει ότι το RS3 μπορεί να κατευθύνει έως και το 100% της ροπής στον εξωτερικό τροχό στην έξοδο της στροφής, εξασφαλίζοντας καλύτερη κατευθυντικότητα και αυξημένη ευελιξία. Και όταν το επιθυμείς, ακόμη και ελεγχόμενη υπερστροφή, ειδικά με το πρόγραμμα RS Torque Rear ενεργό που στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής πίσω. Όλα αυτά συνοδεύονται από ήχο που θυμίζει αγωνιστική κατασκευή και σε ωθεί να πιέσεις όλο και περισσότερο.
Το Ioniq 5 N από την πλευρά του είναι μια αποκάλυψη και παράδοξο, μαζί. Με την πρώτη ματιά, δεν περιμένεις αυτό που ακολουθεί. Η αλήθεια είναι πως το μέγεθός του και οι αναλογίες του δεν παραπέμπουν σε σπορ χάτσμπακ. Όμως μόλις ξεκινήσεις, τα δεδομένα ανατρέπονται. Σε default προφίλ οδήγησης, αποδεικνύεται ένα σβέλτο, απόλυτα καθημερινό EV, με προοδευτική απόδοση ισχύος, άνετο, με ευπρεπή ποιότητα κύλισης και πολιτισμένη συμπεριφορά, παρά τα σπορ λάστιχα πάνω σε ζάντες 21” και τη σφιχτή ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Μόλις όμως αρχίσεις να εξερευνάς το δυναμικο του περιθώριο, το 5 N μεταμορφώνεται. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport -κι ακόμα περισσότερο στο Sport+, το τιμόνι βαραίνει, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και το αυτοκίνητο «μικραίνει», αποκαλύπτοντας την αγωνιστική του ιδιοσυγκρασία.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, αποδίδουν συνδυαστικά 610 PS. Και με ενεργοποιημένο το N Grin Boost, για 10 δευτερόλεπτα η απόδοση κορυφώνεται στους 650 PS και στα 770 Nm. Τα νούμερα φυσικά εντυπωσιάζουν (0-100 km/h σε 3,4”), αλλά αυτό που πραγματικά κλέβει την παράσταση είναι η αίσθηση που αποκομίζεις. Η δύναμη δεν έρχεται απότομα και απόμακρα, όπως συμβαίνει συχνά στα EV, αλλά μεθοδικά, διαδραστικά, με το βάρος του αυτοκινήτου να ελέγχεται εξαιρετικά και την καμπύλη της ισχύος να θυμίζει... θερμικό.
Η γρήγορη τετρακίνηση είναι υπερστροφικά ρυθμισμένη, με τον πίσω άξονα να συμμετέχει και να επιτρέπει μεταφορά βάρους και ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση… αρκεί να το ζητήσεις. Το στήσιμο είναι τέτοιο που κρύβει με μαεστρία τους σχεδόν 2,3 τόνους, με τη σφιχτή ανάρτηση να προσφέρει ακρίβεια χωρίς νευρικότητα, ακόμα και σε ταλαιπωρημένους δρόμους.
Στις στροφές, το Ioniq 5 N πλασάρεται με φυσικότητα, διατηρώντας την τροχιά του ακόμα και με πίεση στο γκάζι. Και μπορείς εύκολα να εξαλείψεις κάθε υποψία υποστροφής, διατηρώντας υψηλό ρυθμό χωρίς άγχος. Τα φρένα, με δίσκους 400 mm εμπρός και 360 mm πίσω, επιδεικνύουν αντοχή στη σκληρή χρήση, με το πεντάλ να έχει γραμμική, σχεδόν φυσική αίσθηση, που δεν προδίδει την αναγεννητική επιβράδυνση.
Όμως εκεί που το Ioniq 5 N πραγματικά καινοτομεί, είναι στον τρόπο που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη γνώριμη, θερμική οδηγική εμπειρία και στη νέα, ηλεκτρική εποχή. Το N e-Shift είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο στοιχείο αυτής της προσπάθειας. Δεν πρόκειται για απλό gimmick. Η Hyundai έχει εξελίξει μια ψηφιακή προσομοίωση αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, η οποία όχι μόνο προσθέτει τεχνητές αλλαγές με διακοπές ροπής και ήχου, αλλά και επηρεάζει πραγματικά την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων.
Με τη δεξιά μανέτα ανεβάζεις, με την αριστερή κατεβάζεις και κάθε «κλικ» έχει ουσία. Μειώνει ή αυξάνει το φορτίο, διαμορφώνει τον ρυθμό και μεταβάλλει τον τρόπο που ξεδιπλώνεται η ισχύς. Το αποτέλεσμα δεν είναι απλώς πιο διασκεδαστικό. Είναι και πιο οδηγοκεντρικό, καθώς έστω και εικονικά προσφέρει στον οδηγό γνώριμα σημεία αναφοράς.
Το Ioniq 5 N είναι το απόλυτο μανιφέστο performance της ηλεκτροκίνησης. Απολαυστικό, απλώς με διαφορετικούς όρους
Το N Active Sound+, από την άλλη, είναι κάτι παραπάνω από ένας απλός ηχητικός ενισχυτής. Είναι μια τρισδιάστατη ηχητική ταυτότητα που προσθέτει βάθος και συναίσθημα στην εμπειρία. Διαθέτει τρία διαφορετικά ηχητικά προφίλ: Το Ignition που μιμείται θερμικό μοτέρ, το Evolution με πιο φουτουριστική χροιά και το Supersonic, εμπνευσμένο από μαχητικό τζετ.
Ο ήχος παράγεται μέσα από τα ηχεία και έχει στρώσεις, χροιές και μεταβαλλόμενη ένταση ανάλογα με τις στροφές! Ακόμα και με downshift ή με τα rev matching, ακούγονται χαρακτηριστικοί ήχοι. Κι αυτό δεν γίνεται μόνο για εντυπωσιασμό. Λειτουργεί ως feedback, προσθέτοντας πληροφορία εκεί που κανονικά θα έπρεπε να επικρατεί σιγή. Σου επιτρέπει να «ακούς» την απόδοση, να συντονίζεσαι με το αυτοκίνητο και να οδηγείς με ρυθμό.
Και τα δύο αυτοκίνητα είναι εντυπωσιακά γρήγορα. Οι επιδόσεις τους αγγίζουν επίπεδο σούπερκαρ της περασμένης δεκαετίας. Όμως ο δρόμος που ακολουθούν για να φτάσουν εκεί δεν θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετικός. Το Hyundai Ioniq 5 N, με τιμή €78.990, είναι ένα τεχνολογικό θαύμα.
Ένα σπορ ηλεκτρικό που συνδυάζει πρωτόγνωρη παραμετροποίηση, επιδόσεις και μια ευπρόσδεκτη διάθεση να μιλήσει στη γλώσσα των petrolhead. Το N e-Shift με τα εικονικά ανεβάσματα και κατεβάσματα και το N Active Sound+ με τους εικονικούς ήχους εξάτμισης δείχνουν ότι κάποιος στην Hyundai έχει καταλάβει τι σημαίνει οδηγική συγκίνηση. Και την κυνηγά με τα μέσα της νέας εποχής.
Ακόμα κι έτσι όμως, το Ioniq 5 N εξακολουθεί να διατηρεί μια απόσταση από τον οδηγό. Είναι καθηλωτικό, θεαματικό και πανίσχυρο αλλά λειτουργεί ως ένας tech engineer που σε καθοδηγεί. Η δύναμή και η οδική συμπεριφορά εντυπωσιάζουν, όμως λείπει εκείνη η ακατέργαστη «σωματική» επικοινωνία που κάνει ένα σπορ αυτοκίνητο αξέχαστο.
Όσο το Ioniq 5 N κοιτάζει προς τα εμπρός με τεχνολογική αυτοπεποίθηση, το RS3 σε φέρνει πίσω σε αυτό που φοβάσαι πως χάνεται: Την ατόφια χαρά της οδήγησης...
Αντίθετα, το Audi RS3, παρότι πιο ακριβό (€95.980), δεν χρειάζεται artificial intelligence για να σε κάνει να ανατριχιάσεις και να σε κερδίσει. Ο 5κύλινδρος TFSI είναι ένα μοτέρ που μιλά στην ψυχή. Η τετρακίνηση με το torque splitter δεν είναι μόνο αποτελεσματική, αλλά δίνει βάθος στην οδηγική αίσθηση. Και το πλαίσιο σου δίνει ακριβώς εκείνο το feedback που σε βάζει στον ρυθμό του δρόμου και όχι απλώς στη σωστή τροχιά. Είναι ένα αυτοκίνητο που φωνάζει «οδήγησέ με», όχι «παρακολούθησέ με να λειτουργώ τέλεια».
Ζούμε στην εποχή της μετάβασης. Τα ηλεκτρικά κερδίζουν συνεχώς έδαφος και το Ioniq 5 N δείχνει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η εξέλιξη. Όμως, στην καρδιά της οδήγησης, η μηχανική αίσθηση, η συναισθηματική σύνδεση, η χημεία με το αυτοκίνητο, είναι πράγματα που δεν προγραμματίζονται. Το RS3 αποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για αυτοκίνητα με ψυχή και χαρακτήρα, σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο αλγοριθμικός. Και αυτό το κάνει όχι απλώς πιο διαχρονικό, αλλά πολύτιμο στις μέρες μας.
Audi RS3 Sportback | Hyundai Ioniq 5 N | |||
---|---|---|---|---|
Τιμή | Από €95.980 | Από €78.990 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 2.480 cc, i5, 20v, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | EV, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός με απόδοση 238 PS και 370 Nm, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω με απόδοση 412 PS και 400 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 84 kWh (80 kWh ωφέλιμη), αρχιτεκτονική 800V, τετρακίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Ισχύς | 400 PS/5.600-7.000 rpm | 650 PS | ||
Ροπή | 500 Nm/2.250-5.600 rpm | 770 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.381x1.851x1.418 mm | 4.715x1.940x1.585 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 282-1.104 lt | 480-1.540 lt | ||
Βάρος | 1.640 kg | 2.275 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 3,8" | 3,4" | ||
Τελική | 250 km/h | 260 km/h | ||
Aυτονομία* | 480 km | 311 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||
DC 350 kW, 0-80% | - | 18 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | - | 7,6 ώρες | ||
Κατανάλωση* | 11,5 lt/100 km | 27 kWh/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 211 g/km | 0 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | ||||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |