Test drive: Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG

Test drive: Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG

To Volkswagen Τaigo διευρύνει τις επιλογές των αστικών crossover στην γκάμα της γερμανικής φίρμας, λανσάροντας παράλληλα στην κατηγορία την κουπέ αισθητική.

Κάθε κατασκευαστής που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να διαθέτει στην γκάµα του ένα SUV ή crossover µοντέλο της κατηγορίας B. Αυτό είναι κανόνας, από τη στιγµή που η συγκεκριµένη κατηγορία είναι τόσο «hot» τα τελευταία χρόνια. Και µπορεί εµπορικά να µην είναι η πιο δηµοφιλής, τουλάχιστον όχι ακόµα, έχει όµως τόσο µεγάλο ενδιαφέρον που προστίθενται συνεχώς νέα µοντέλα σε αυτή.

Η γερμανική μάρκα το γνωρίζει αυτό πολύ καλά και προκειμένου να διατηρήσει τα υψηλά της μερίδια στη συγκεκριμένη κατηγορία, διευρύνει τις διαθέσιμες επιλογές της προσθέτοντας στη γκάμα της ένα ακόμα μοντέλο, το ολοκαίνουργιο Volkswagen Taigo.

Volkswagen Taigo

Μίξη Polo με T-Cross
H Volkswagen επέλεξε για το Taigo µια υλοποίηση µεγαλύτερη σε µήκος και µε κουπέ χαρακτήρα, στηριζόµενη στο ανανεωµένο Polo. Έχει µήκος 4,27 m και είναι το µεγαλύτερο από τα έξι συνολικά µοντέλα του οµίλου VW στην κατηγορία, παρά το γεγονός πως διαθέτει το µικρότερο µεταξόνιο εξ’ αυτών. Το Taigo βασίζεται πάνω στην πλατφόρµα MQB A0 του Polo και κατ’ επέκταση και του T-Cross, µε το οποίο έχει ίδιο µεταξόνιο στα 2,55 m.

Ανάλογα µε το πώς θα το δεις, η εµφάνισή του αποτελεί µια υπερυψωµένη εκδοχή του Polo ή µια κουπέ εκδοχή του T-Cross, αφήνοντας στο T-Roc που βασίζεται στην MQB A1 πλατφόρµα, µια πιο SUV αύρα. Έτσι κάθε µια από τις τρεις προτάσεις έχει το δικό της ρόλο στην γκάµα της εταιρείας, µε το Taigo να είναι το πρώτο που φέρνει την κουπέ γραµµή στην κατηγορία.

Το εµπρός µέρος χαρακτηρίζεται από τα φωτιστικά σώµατα µε την τεχνολογία IQ.LIGHT (από την έκδοση Style) και το συνδυασµό τους µε τη νέα µάσκα. Στο πλάι το Taigo παραπέµπει έντονα στο Polo, ενώ στο πίσω µέρος η έντονη κλίση της οροφής, το µικρό παρµπρίζ και οι ανασηκωµένοι ώµοι συµβάλλουν στην κουπέ υπόσταση, όπως και η σχετικά χαµηλή απόσταση από το έδαφος (µικρότερη από T-Cross και T-Roc).

Volkswagen Taigo

Ένα T-Roc με μαλακά πλαστικά
Στο εσωτερικό του από την άλλη, οι οµοιότητες µε το Polo είναι περισσότερο εµφανείς, ενώ προλογίζει και το εσωτερικό του ανανεωµένου T-Roc. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και έχει διαγώνιο 8”, όσο ακριβώς και η οθόνη του infotainment. Όµως ανεβαίνοντας σε εξοπλισµό αποκτά περισσότερο high-tech χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα η έκδοση Style της δοκιµής µας, που έχει µεγαλύτερες οθόνες και επιπλέον στοιχεία εξοπλισµού.

Πάντως ακόµα και η βασική έκδοση διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήµατα άνεσης και ασφάλειας, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισµό υπάρχει ακόµα και το σύστηµα ηµιαυτόνοµης οδήγησης IQ.DRIVE. Τα υλικά που έχουν χρησιµοποιηθεί στην καµπίνα του Taigo κάνουν τη διαφορά, καθώς είναι το πρώτο Volkswagen σε αυτή την κατηγορία µε µαλακά πλαστικά, τα οποία συνοδεύονται από καλό επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος.

Οι χώροι επαρκούν για τις ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων με τους πίσω να έχουν επάρκεια χώρου και για το κεφάλι παρά την κεκλιμένη οροφή. Σημαντικά μεγαλύτερος από του Polo (σ.σ.: και κατά 5 μόλις λίτρα μικρότερος από του T-Roc) είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος έχει όγκο 440 lt και κανονικό σχήµα, παρότι υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το δάπεδό του. 

Volkswagen Taigo

Μικρή αλλά ικανή γκάμα κινητήρων 
Κάτω από το καπό του Volkswagen Taigo συναντάμε τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη ΤSI κινητήρα του ομίλου, ο οποίος στην έκδοση της δοκιμής με ισχύ 110 ίππους, συνοδεύεται αποκλειστικά με το αυτόµατο 7άρι κιβώτιο διπλού συµπλέκτη DSG. Αντίθετα, η έκδοση των 95 PS του Taigo διατίθεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο.

Το μοτέρ αυτό συνεχίζει και στο Taigo να αποδεικνύει τον πολιτισμένο του χαρακτήρα. Παρά τη μικρή του υστέρηση χαμηλά, ο τρικύλινδρος TSI αυξάνει προοδευτικά την ελαστικότητά του και δουλεύει καλύτερα στις μεσαίες στροφές, εκμεταλλευόμενο και την πυκνή κλιμάκωση του 7τάχυτου DSG κιβωτίου.

Οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές με 10,4” για την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h, ενώ και οι τιμές των ρεπρίζ ικανοποιούν, με 3,5” για το 50-80 km/h και 5,2” για το 80-110 km/h με kickdown ή 8,3” για το 50-110 km/h με τη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου. Η κατανάλωση από την άλλη παρουσιάζεται σχετικά υψηλή με μέση τιμή σε μεικτές συνθήκες δοκιμής τα 7,5 lt/100 km.

​​​​​​VW TAIGO

Στο δρόμο η εικόνα του Taigo είναι ευχάριστη αν και σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα της στην ίδια κατηγορία παρουσιάζεται ελαφρώς πιο σφιχτό σε ρύθμιση ανάρτησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποσβένει κάποιες έντονες ανωμαλίες πιο «ξερά» σε σχέση με εκείνα, όμως η ποιότητα κύλισης παραμένει εξαιρετικό επίπεδο.

Από την άλλη ωστόσο δείχνει και ένα πιο ικανό προφίλ υπό πίεση. Εάν µάλιστα το τιµόνι μετέφερε και περισσότερη πληροφορία, τότε το σύνολο θα ήταν ακόµα πιο ευχάριστο. Όπως και να έχει, παραμένει ουδέτερο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, µε την κλίση του αµαξώµατος να είναι υπαρκτή µεν, περιορισμένη δε. Τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, ικανοποιούν με την αίσθηση στο πεντάλ αλλά και την απόδοσή τους, με την απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h, στα 35,8 m μόλις.

Eν κατακλείδι, το Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG που ξεκινάει από τις €23.150 αποτελεί µια εναλλακτική πρόταση τόσο για τα δεδομένα της κατηγορίας όσο και για την γκάµα της VW, έχοντας σαφώς πιο ειδικό σκοπό. Υπό το πρίσμα της διαφορετικότητάς του, μπορεί εν καιρώ να διαμορφώσει µια νέα τάση στην συγκεκριμένη αγορά. Eκ πρώτης πάντως, η κουπέ λογική χωράει και σε αυτή την κατηγορία των crossover. 


Τι λέει το DRIVE
To Τaigo είναι το πρώτο μοντέλο στα αστικά crossover με κουπέ χαρακτήρα. Διευρύνοντας την γκάμα της Volkswagen στην κατηγορία αυτή, λογίζεται ως ένα πιο πρακτικό και υπερυψωμένο Polo ή ως ένα κουπέ αισθητικής T-Cross αλλά με διαφορετική ταυτότητα και στους υπόλοιπους τομείς. 

Τιμή Από €23.150 
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 110 PS, 200 Nm/2.000-3.000 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 27,7”
0-400 m 17,6” @ 132,5 km/h
0-1.000 m 31,8” @ 167,7 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 22,8”
50-80 km/h (kickdown) 4,2”
30-50 km/h (kickdown) 1,7”
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,2”
110-140 km/h (kickdown) 8,2”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.266 x 1.757 x 1.515 mm
Χώρος αποσκευών 440 lt
Βάρος 1.220 kg
*Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube