Test drive: Volkswagen T-Roc 1.6 TDI

Test drive: Volkswagen T-Roc 1.6 TDI

Το ξεχωριστό μεσαίο crossover της Volkswagen με κινητήρα ντίζελ γίνεται ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων.

Το T-Roc είναι ένα πολύ ιδιαίτερο crossover στην γκάμα της Volkswagen. Διαθέτει αρκετά πιο δυναμικό χαρακτήρα, τόσο από το μεγαλύτερο Tiguan όσο και από το μικρότερο T-Cross. Οι ζωηροί κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI και 1.5 TSI με τους οποίους το έχουμε δοκιμάσει του ταιριάζουν πολύ, διατίθεται όμως και ως ντίζελ.

Εξωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφορά, ούτε και κάποιο διακριτικό που να φανερώνει το διαφορετικό καύσιμο, κάτω από το καπό του όμως βρίσκεται ο 1.6 TDI των 116 ίππων. Περιέργως, η Volkswagen δεν ανακοινώνει τις στροφές στις οποίες αποδίδεται η ισχύς. Στο αντίστοιχο Golf, η ίδια ιπποδύναμη εμφανίζεται στις 3.250-4.000 rpm, φάσμα που φαίνεται αληθοφανές και για το Τ-Roc. Στις πολύ χαμηλές στροφές, το μοτέρ δείχνει αναμενόμενα ράθυμο. Όμως ξυπνά με 250 Nm που έρχονται ήδη από τις 1.750 rpm, οπότε στην πράξη δεν χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στο εύχρηστο 6άρι κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται.

Το ντίζελ T-Roc κουβαλά παραπάνω βάρος από το 1.0 TSI, με τη διαφορά να φτάνει τα 90 kg στη δική μας μέτρηση. Έτσι, παρότι σε κάποιες μετρήσεις καταφέρνει να μείνει πολύ κοντά στο μικρότερο βενζινοκίνητο αδερφάκι του, γενικώς υστερεί. Πιο συγκεκριμένα, στα 80-110 km/h με 3η/4η/5η το 1.6 TDI χρειάζεται 5,4"/6,8"/9,3" και το 1.0 TSI 5,2"/6,2"/8,5". Ισοπαλία έχουμε σε υψηλότερες στροφές, όπως στα 110-140 km/h με 4η, όπου και τα δύο χρειάζονται 9,0". Και ξεκινώντας από στάση, αναμενόμενα υπερισχύει το βενζινοκίνητο, με 10,2" για τα 100 km/h και 17,2" για τα 400 m, όταν το ντίζελ χρειάζεται 10,7" και 17,6", αντίστοιχα.

VW T-Roc 1.6 TDI

Αν βγεις από το βενζινοκίνητο T-Roc και μπεις στο ντίζελ ψάχνοντας για διαφορές, θα παρατηρήσεις τουλάχιστον δύο. Η ανάρτησή του φαίνεται να αντιδρά λίγο πιο ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες της πόλης και ο κινητήρας του ακούγεται περισσότερο στην καμπίνα. Χρειάζεται βέβαια να επιταχύνεις έντονα για να γίνει αρκετά αισθητός, ενώ σε υψηλότερη ταχύτητα χάνεται, με τον θόρυβο από τον αέρα να περνά πλέον στο προσκήνιο. Το σταθερό πάτημα, τόσο στους δρόμους της περιφέρειας όσο και στον αυτοκινητόδρομο, δίνει και εδώ το «παρών». Χρειάζεται να κινηθείς πολύ γρήγορα για να εντοπίσεις ότι το επιπλέον βάρος έχει κάνει το εμπρός μέρος αυτού του T-Roc λιγότερο πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές στην είσοδο, χωρίς όμως να σε ταλαιπωρεί και με περισσότερη κλίση μέσα στη στροφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota C-HR Hybrid

Στο γνώριμο εσωτερικό, δεν έχεις κανένα παράπονο από τη θέση οδήγησης και την εργονομία. Έχεις όμως από το σκληρό πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό και τις πόρτες, ενώ και οι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας δεν ικανοποιούν με τη λειτουργία τους όσο σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Υπάρχουν θέσεις για μικροπράγματα και αρκετός χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, παρότι αυτός είναι μικρότερος απ’ ό,τι σε ένα Golf, ενώ για το κεφάλι τους δεν τίθεται θέμα. Τα 415 lt για τις αποσκευές είναι ικανοποιητικά για το μέγεθος του T-Roc και συνοδεύονται από διπλό πάτωμα και πρακτικούς γάντζους πρόσδεσης αντικειμένων.

VW T-Roc 1.6 TDI

Στο τέλος της δοκιμής, η κατανάλωση του T-Roc 1.6 TDI δεν ξεπέρασε τα 6,8 lt/100 km, τιμή λογική για το είδος του και κατά περίπου ένα λίτρο χαμηλότερη από του 1.0 TSI, κάτι που με τη σημερινή τιμή των καυσίμων μεταφράζεται σε όφελος περίπου €3/100 km. Οι δύο εκδόσεις πληρώνουν πρακτικά ίδια τέλη κυκλοφορίας. Το ποια αξίζει να επιλέξει κάποιος με οικονομοτεχνικά κριτήρια εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού που επιθυμεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mazda CX-3 CD115

Η βασική έκδοση 1.6 TDI Discover διαθέτει αρκετά καλό εξοπλισμό, έχοντας στάνταρ τα συστήματα Front Assist και Lane Assist, διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη 6,5", δερμάτινο τιμόνι, αισθητήρες φωτός/βροχής και ζάντες ελαφρού κράματος 16". Κάποιες από τις ελλείψεις της είναι η απουσία χειριστηρίων στο τιμόνι, αισθητήρων στάθμευσης και cruise control. Όποιος μπορεί να ζήσει χωρίς αυτά, θα πληρώσει τις €21.900 που απαιτούνται και θα εξοικονομήσει σχετικά σύντομα τα €1.950 της διαφοράς από το αντίστοιχο 1.0 TSI χάρη στο χαμηλότερο κόστος κίνησης. Στην πλουσιότερη έκδοση Advance όμως, που διαθέτει όλα τα παραπάνω κι ακόμα περισσότερα, όπως adaptive cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω και infotainment με οθόνη 8", η διαφορά των δύο κινητήρων φτάνει τις €3.950. Έτσι, σε αυτή την περίπτωση απομακρύνεται αρκετά η στιγμή που θα αποσβεστεί το επιπλέον κόστος του 1.6 TDI.


Τι λέει το DRIVE
Το T-Roc 1.6 TDI θυσιάζει λίγη από την οδηγική ζωντάνια του 1.0 TSI προς όφελος του χαμηλότερου κόστους κίνησης που το κάνει καταλληλότερο για όποιον γράφει πολλά χιλιόμετρα ετησίως.
Τιμή Από €21.900
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 116 PS, 250 Nm/1.750-3.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,7”
0-160 km/h 34,7”
0-400 m 17,6” @ 126,6 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 157,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,2”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 6,8”
110-140 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 11,4”
110-140 km/h (6η) 16,8”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2113 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 415 lt
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube