Test drive: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI

Το νέο T-Roc δεν είναι απλώς ένα ξεχωριστό μοντέλο της Volkswagen. Είναι ο προπομπός που μας προϊδεάζει για την εικόνα και την ουσία των μελλοντικών μοντέλων της φίρμας.

Παρά το γεγονός ότι η Volkswagen δεν ήταν από τους πρωτοπόρους των crossover και SUV, κατάφερε μέσα σε μια δεκαετία να αποκτήσει υπόσταση χάρη στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Tiguan που πλέον βρίσκεται στην δεύτερη γενιά. Το μεγαλύτερο δε Touareg προϋπήρχε, αλλά λογίζεται περισσότερο ως πολυτελές και πιο 4x4 με τις πολύ καλές δυνατότητες εκτός ασφάλτου.

Οι συγκεκριμένες όμως κατηγορίες διανύουν τη χρυσή περίοδό τους, με αποτέλεσμα όλες οι εταιρείες να εφαρμόζουν επιθετική πολιτική, και να παρουσιάζουν SUV/crossover σε διαφορετικό μέγεθος και ορισμένες φορές και χαρακτήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen up! 1.0 TSI

Ένα τέτοιο είναι και το νέο Volkswagen T-Roc: Tο τέταρτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας στις κατηγορίες των crossover και SUV, ύστερα από τα Tiguan, Touareg και Atlas, ενώ όπως αναφέρει η ίδια θα ακολουθήσουν άλλα δύο. Το μικρότερο T-Cross που θα βασίζεται στο νέο Polo και το ηλεκτρικό I.D. Crozz. Το νέο T-Roc βασίζεται στην πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το αδελφό Golf, την MQB A1, αλλά είναι φαρδύτερο, πιο ψηλό και με ελαφρώς μικρότερο μήκος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS

Για τη δημιουργία του νέου T-Roc, οι σχεδιαστές της Volkswagen τόλμησαν να ξεφύγουν ελαφρώς από την πεπατημένη που ακολουθούν, εκμεταλλευόμενοι πλήρως το «ελεύθερο» που είχαν από τη μαμά εταιρεία. Εμφανισιακά, το γερμανικό crossover δείχνει πιο εντυπωσιακό από τις φωτογραφίες, όντας το νεανικότερο μοντέλο που έχουμε δει από την Volkswagen τα τελευταία χρόνια. Οι έντονες ακμές περιμετρικά και το ανάγλυφο καπό με τα τέσσερα νεύρα, δένουν αρμονικά με την ογκώδη μάσκα. Από την άλλη, η χαμηλή γραμμή της οροφής και η κλίση της πίσω πόρτας, χαρίζουν την πολυπόθητη «κουπέ» γραμμή που θέλουν οι νεότεροι ηλικιακά αγοραστές. Μπορούμε δηλαδή να πούμε ότι το νέο T-Roc αποτελεί έναν έμμεσο αντικαταστάτη του 3θυρου «κουπέ» Scirocco, πάντα υπό την πρίσμα της σύγχρονης εποχής και τάσης. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μεγάλοι θόλοι με τα πλαστικά προστατευτικά και τα εξάγωνα φώτα ημέρας τύπου LED που παραπέμπουν στα πρωτότυπα ηλεκτρικά της οικογένειας I.D. που έρχονται μέσα στην επόμενη διετία.

Το δυναμικό παρουσιαστικό του T-Roc υποστηρίζεται πλήρως από την έκδοση κινητήρα που είχαμε για δοκιμή. Ο 4κύλινδρος 1.5 TSI ACT λανσαρίστηκε πριν από μερικούς μήνες στο ανανεωμένο Golf έβδομης γενιάς, και αντικαθιστά τον 1.4 TSI ACT. Σύμφωνα με τη Volkswagen, η εξέλιξη του νέου μοτέρ επικεντρώθηκε στη μείωση των εσωτερικών τριβών, χρησιμοποιώντας ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού και ειδικά εξελιγμένα ρουλμάν στροφάλου. Αλλαγές συναντάμε στην πίεση του συστήματος άμεσου ψεκασμού, καθώς και στη βελτίωση διαχείρισης της θερμότητας, ενώ υπάρχει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων Active Cylinder Management -ACT.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Στον τομέα της απόδοσης, το νέο μοτέρ δεν παρουσιάζει διαφορά σε σχέση με τον προκάτοχό του, που σημαίνει ότι η ισχύς παραμένει στους 150 ίππους και η ροπή τα 25,5 kgm. Διαθέτει όμως πιο στρωτή λειτουργία και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ που διαθέτει λογικές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα. Βέβαια, υπάρχει και η δυνατότητα να εφοδιαστεί με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με επτά σχέσεις, με κόστος που κυμαίνεται από €900 έως €1.200 ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ  Test drive: Volkswagen Passat 1.4 TSI ACT

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο 1.300 κιλών προσθιοκίνητο T-Roc 1.5 TSI (+40 kg σε σχέση με το αντίστοιχο Golf), είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Περιττό δε να αναφέρουμε ότι έχει μεγάλη διαφορά από το 3κύλινδρο 1.0 TSI που δοκιμάσαμε μερικές εβδομάδες νωρίτερα. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 8,7” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 km/h, ενώ για να ολοκληρώσει την μέτρηση 50-110 km/h με αλλαγές σχέσεων χρειάζεται 7,2”.

Το ίδιο πολύ καλό πρόσωπο παρουσιάζουν και τα φρένα, μιας και για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται μόλις 36,8 m.

Στο δρόμο, το νέο T-Roc δεν θυμίζει ανασηκωμένο Golf. Η ανάρτηση έχει πιο σφιχτή ρύθμιση που δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές και υπό πίεση ανταποκρίνεται πιο ώριμα, με λιγότερη υποστροφή και μικρότερη επέμβαση από το καλορυθμισμένο ESP. Σε περίπτωση μάλιστα που επιλέξετε τη λειτουργία «Sport» από το Drive Profile, ο κινητήρας ακούει πιο εύκολα στην πίεση του γκαζιού και δείχνει πιο πρόθυμος, ενώ το τιμόνι αποκτά περισσότερο αλλά και περιττό βάρος. Αυτό βέβαια είναι κάτι που μπορείς να το ρυθμίσεις μέσω του προφίλ «Individual», για εξατομικευμένο σετάρισμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Arteon 2.0 TDI DSG

Στον αυτοκινητόδρομο, το T-Roc κινείται προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, και μόνο μετά τα 140 km/h θα γίνει αισθητός ο αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες. Επιπλέον, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονα δεν θα αναπηδήσει σε κάποια εγκάρσια ανωμαλία. Στην πόλη, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε τους εξτρά τροχούς 18”, προσφέρει πολύ καλή άνεση, ενώ οι μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις ευνοούν την ευελιξία στα στενά της αστικής ζούγκλας.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί οδηγοκεντρική προσέγγιση με έντονη κλίση της κεντρικής κονσόλας προς τον οδηγό και προσεγμένη εργονομία, με τις οριζόντιες γραμμές να τονίζουν ακόμα πιο πολύ το πλάτος. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά και διαθέτουν πολύ καλό μοντάρισμα. Αυτό όμως που δεν μας άρεσε μιας και δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του μοντέλου και την τιμή του, είναι η αίσθηση που αποκομίζεις χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα που βρίσκονται ανάμεσα στον κλιματισμό και τo σύστημα πολυμέσων (Drive Profile, Alarm κ.ά.), καθώς και η έλλειψη διακοσμητικών φιλέτων στις πίσω πόρτες με τα κατάμαυρα πάνελ. Κατά τα άλλα, οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους, με έναν τρίτο πίσω να αναζητά περισσότερο χώρο για τα πόδια, λόγω του ύψους και του πλάτους του κεντρικού τούνελ. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται παντοιοτρόπως, δίνει εποπτική θέα και τα σπορ καθίσματα της πλούσιας έκδοσης Experience προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Ο οδηγός της συγκεκριμένης έκδοσης έχει στη διάθεσή του και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display των 12,3” με πληθώρα διαμορφώσεων και μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης. Η χρήση του είναι ιδιαίτερα εύκολη, η λήψη πληροφορίας γρήγορη, ενώ αναβαθμίζει και την εικόνα που αντικρίζει ο οδηγός.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 445 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης και, σε σχέση με τις εκδόσεις που διαθέτουν κανονικό τροχό, έχει 79 περισσότερα λίτρα και σπαστό διπλό πάτο που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Το Volkswagen T-Roc με τον 1.5 TSI προσφέρεται μόνο με το ενδιάμεσο επίπεδο εξοπλισμού Advance και το πλούσιο Experience, με τιμή €23.950 και €25.850 αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η τιμή κρίνεται ανταγωνιστική, καθώς διαθέτουν πλήρη εξοπλισμό. Για παράδειγμα, η έκδοση Experience του αυτοκινήτου δοκιμής διέθετε, πέρα από τα συνηθισμένα, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με σύστημα Air Care, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σπορ καθίσματα και πολλά άλλα.

Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volkswagen, έτσι και αυτό καλύπτεται με δύο χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και έχει δυνατότητα επέκτασής της στα τέσσερα έτη με κόστος €400. Ακόμα, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,4 lt/100 km, τιμή ικανοποιητική εάν αναλογιστούμε τις επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας, ενώ οι συγκρατημένες εκπομπές ρύπων (120 g/km CO2) μεταφράζονται σε καθημερινή είσοδο στον Πράσινο Δακτύλιο.

Τελικά, ο 1.5 TSI υποστηρίζει επάξια το χαρακτήρα που έχει προσδώσει η γερμανική εταιρεία στο νέο T-Roc, αναδεικνύοντας πετυχημένα τη δυναμική πλευρά του.

Τι λέει το DRIVE
Ο 1.5 TSI αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη έκδοση κινητήρα του νέου T-Roc, προσφέροντας επιδόσεις χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Ταυτόχρονα, επιτρέπει στο T-Roc να ξετυλίξει πιο εύκολα το οδηγικό ταλέντο του.
Τιμή Από €23.950
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000 – 6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 23,3”
0-400 m 16,5” @ 139,6 km/h
0-1.000 m 30,1” @ 173,8 km/h
60-160 (με αλλαγές) 19,1”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 8,7”
110-140 km/h (6η) 11,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE