Test drive: Opel Grandland 1.5 Diesel 130 PS AT8

Test drive: Opel Grandland 1.5 Diesel 130 PS AT8

Το «νυστέρι» περιποιήθηκε για τα καλά σε όλες τις επιφάνειες του το Opel Grandland, μεταμορφώνοντας ριζικά το μοντέλο σε αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο.

Αντίθετα με ό,τι περιμένει κάποιος από την ανανέωση ενός μοντέλου, η Opel φαίνεται σαν να ξανασχεδίασε από την αρχή το Grandland. Αφαιρώντας και το «Χ» από την ονομασία του, του έδωσε ουσιαστικά δεύτερη ζωή, το αναγέννησε. Η αλήθεια είναι πως αν δεν είσαι διαβασμένος, εύκολα θα μπορούσες ακόμα και να δεχθείς πως το Opel Grandland είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο στην γκάμα της φίρμας.

Η ανανέωση τέσσερα χρόνια ύστερα από την πρώτη του εμφάνιση κρίθηκε σκόπιμο να ακολουθήσει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, ούτως ώστε να βρεθεί με φρεσκάδα δίπλα στα υπόλοιπα νέα μοντέλα της. Δηλαδή το Mokka, το Crossland και το ολοκαίνουριο Astra.

Test drive: Opel Grandland 1.5 diesel, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Σε απόλυτη ταύτιση με αυτά, το ανανεωμένο Grandland εφαρμόζει την αισθητική Opel Vizor στο εμπρός τμήμα που είναι προφανώς και το βασικότερο σημείο διαφοροποίησης από το παρελθόν. Αυτό αποτελείται από τη μαύρη γυαλιστερή μάσκα που στις άκρες της φιλοξενεί τα εντυπωσιακά νέα φώτα τεχνολογίας LED, τα οποία στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού διαθέτουν και το σύστημα ενεργού φωτισμού intelliLux LED.

Σε αυτό το εντελώς νέο εμπρός τμήμα έχουν ενσωματωθεί κι άλλα στοιχεία όπως ο νέος προφυλακτήρας, ο οποίος χαρίζει τη δυναμική υπόσταση που έλειπε από το απελθόν μοντέλο και είναι φυσικά καλοδεχούμενη. Έτσι υπάρχει πλέον περισσότερη αρμονία με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όπως οι έντονες νευρώσεις στα πλαϊνά τμήματα και οι αιχμηρές επιφάνειες της πόρτας του χώρου αποσκευών. Η τελευταία σε συνδυασμό με τη «μετακόμιση» του λογότυπου στο κέντρο της αλλά και με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, κάνει πιο επιβλητική την εικόνα και του πίσω μέρους. Επίσης, οι νέες ζάντες αλουμινίου και οι νέοι χρωματισμοί, σε συνδυασμό με τη διχρωμία αμαξώματος και οροφής, διευρύνουν τις επιλογές εξατομίκευσης.

Η ανανέωση άλλαξε σημαντικά και το εσωτερικό του Opel Grandland, χαρίζοντάς του μια πιο σύγχρονη και θελκτική εικόνα.

Αντίστοιχα διευρυμένο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία άνεσης και υποβοήθησης οδήγησης από τις βασικές εκδόσεις. Αλλά και προαιρετικά στοιχεία όπως το σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision), τα AGR ανατομικά καθίσματα, τον έλεγχο πρόσφυσης Grip Control και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, Highway Integration Assist. Είναι επιλογές που προφανώς ανεβάζουν και την τιμή πάνω από τις €28.400 της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης ή τις €31.400 της αποκλειστικά αυτόματης ντίζελ που δοκιμάζουμε.

Η ανανέωση άλλαξε σημαντικά και το εσωτερικό του Opel Grandland, χαρίζοντάς του μια πιο σύγχρονη και θελκτική εικόνα. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από αφρώδες υλικό το οποίο πλέον έχει επεκταθεί και σε πιο χαμηλά σημεία αναβαθμίζοντας το επίπεδο της ποιότητας. Εκτός από τις νέες επενδύσεις και τις επιλογές σε υλικά και χρώματα, το βασικότερο στοιχείο είναι το Pure Panel, το κατά την Opel ψηφιακό «κέντρο ελέγχου».

Αποτελείται από δύο οθόνες που πλαισιώνονται από ένα νέο πάνελ που τα ενοποιεί σαν ανεξάρτητο μέρος του ταμπλό. Η πρώτη έχει διαγώνιο έως 12” και παίζει το ρόλο ενός ψηφιακού και πλήρη πίνακας οργάνων, ενώ η δεύτερη έχει διαγώνιο 10” και απεικονίζει τα πάντα για το πλούσιο σε συστήματα και με νέες λειτουργίες infotainment. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πανοραμική θέση οδήγησης, με τους χώρους να είναι εξαιρετικοί και για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 514 lt οπότε επίσης χαρακτηρίζεται επαρκής αλλά και πρακτικός, με μεγάλο άνοιγμα και επίπεδο, κανονικό σχήμα.

Test drive: Opel Grandland 1.5 diesel, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Αυτό που δεν έχει αλλάξει στο ελάχιστο στο ανανεωμένο μοντέλο, είναι οι διαθέσιμες επιλογές για την κίνηση ή η εικόνα στο δρόμο. Και δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει, αφού από τη μία υπάρχει πλούσια γκάμα κινητήρων, ενώ από την άλλη μέσω της πλατφόρμας EMP 2 τα καταφέρνει εξαιρετικά στο κομμάτι της άνεσης και της συμπεριφοράς στο δρόμο.

Στην προκειμένη περίπτωση της δοκιμής μας, το Opel Grandland κινείται από τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο. Ο συνδυασμός αυτός ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία, αλλά και για το συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης. Η ροπή των 300 Νm είναι διαθέσιμη από χαμηλά και χαρίζει ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα στο Opel Grandland σε όλο το φάσμα περιστροφής, κάτι στο οποίο βοηθά και το 8τάχυτο κιβώτιο της Aisin με τη σωστή κλιμάκωση. Έτσι, το αυτοκίνητο επιταχύνει χωρίς κενά μέχρι τα 100 km/h, σε μια διαδικασία που ενδεικτικά διαρκεί 11,5”. Το καλύτερο όμως είναι πως η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,5 lt/100 km στις μεικτές συνθήκες της δοκιμής, ενώ εννοείται ότι είναι εφικτές και σημαντικά χαμηλότερες τιμές στην καθημερινότητα.

Οπότε συνολικά μιλάμε για ένα πολύ πετυχημένο facelift που άλλαξε ό,τι έπρεπε σε ένα έτσι κι αλλιώς ικανό μοντέλο. Το αποτέλεσμα ήταν να αναβαθμιστεί και να προσαρμοστεί σφαιρικά στην νέα εποχή των μοντέλων της Opel, παραμένοντας μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία των κόμπακτ SUV.


Τι λέει το DRIVE
Το Opel Grandland δεν θα μπορούσε να εναρμονιστεί καλύτερα στον νέο εταιρικό πρότυπο. Έγινε σοβαρή επέμβαση στο αισθητικό και στο τεχνολογικό κομμάτι, διατηρώντας όμως και όλα τα χαρακτηριστικά που το αναγάγουν σε ένα αντικειμενικά πολύ ικανό οικογενειακό SUV.
Τιμή Από €31.400
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ, 1.499 cc, i4, 16V, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων 
Απόδοση 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128-154 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.477 x 1.906 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 514 lt
Βάρος 1.448 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Mέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube