Test drive: Maxus T60 Max, δυναμικό μπάσιμο

Test drive: Maxus T60 Max, δυναμικό μπάσιμο

Με το Maxus T60 Max, η κινεζική φίρμα κεφαλαιοποιεί την εμπειρία της στα επαγγελματικά αυτοκίνητα λανσάροντας ένα σκληροτράχηλο pick-up που συνδυάζει επιβλητική εμφάνιση, χώρους, σύγχρονη τεχνολογία και πραγματικές off-road δυνατότητες.

H Maxus επαναλανσάρεται στην ελληνική αγορά με πλήρη γκάμα μοντέλων και αιχμή του δόρατος, το Maxus T60 Max.

Την αντιπροσώπευση της κινεζικής φίρμας έχει αναλάβει πλέον η Automotive Solutions AE, εταιρεία του Ομίλου Motor Oil, με τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη να είναι υπεύθυνος για την αποκλειστική διανομή και τεχνική υποστήριξη των αυτοκινήτων. Αυτήν τη στιγμή λειτουργούν πέντε σημεία πώλησης και σέρβις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Κόρινθο και μέχρι το τέλος του 2026 θα λειτουργήσουν συνολικά 16 καταστήματα.

Πριν λοιπόν περάσουμε στις εντυπώσεις μας από το αυτοκίνητο, έχει σημασία να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τη Maxus. Αποτελεί τον επαγγελματικό βραχίονα της SAIC, της εταιρείας που έχει εξαγοράσει την MG Motor. Και αξιοποιώντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του κινεζικού κολοσσού έχει λανσάρει τα προϊόντα της σε 90 χώρες.

Το Maxus T60 Max ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες καθημερινής εργασίας και σε απαιτητικά off-road καθήκοντα
 

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Η σχεδίαση του Maxus T60 Max συνδυάζει δυναμισμό και πρακτικότητα. Με την ίδια άνεση που θα ανταποκριθεί στις επαγγελματικές απαιτήσεις, θα μπορέσει να συνοδεύσει τον οδηγό σε δραστηριότητες αναψυχής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Ranger PHEV, πρωτοπόρος

Το 2024 πούλησε 204.000 επαγγελματικά σε παγκόσμια κλίμακα, με το 40% να αφορά εξαγωγές. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως δεν πρόκειται για μια startup αλλά για έναν πολύ δυνατό παίκτη, με μεγάλες παραγωγικές δυνατότητες και δυνατές συνεργασίες. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε πως εταιρείες όπως οι DHL και FedEx χρησιμοποιούν επαγγελματικά Maxus.

Το πρώτο δείγμα γραφής που δοκιμάζουμε είναι το Maxus T60 Max, ένα pick-up που θα κληθεί να αντιμετωπίσει τα Ford Ranger, Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Isuzu D-Max και KGM Musso Grand. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, δεν μπορείς να παραγνωρίσεις πως πρόκειται για ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο.

To επιβλητικό εμπρός μέρος, με τις έντονες νευρώσεις στο καπό τονίζει τις μεγάλες διαστάσεις. Φιλοξενεί την τεράστια μάσκα που ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Energy Matrix» και περιλαμβάνει τα split φωτιστικά LED, εμπνευσμένα από τον… αστερισμό Beidou, που δίνουν μια πιο high-tech νότα.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Η χρωματική παλέτα του Τ60 Max, πέρα από το Metal Black του αυτοκινήτου της δοκιμής, περιλαμβάνει άλλες πέντε αποχρώσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: KGM Musso Grand, πιο γκραντ απ' όσο νομίζεις

Στο προφίλ, οι μπάρες οροφής, οι μεγάλοι θόλοι, τα μαύρα προστατευτικά και τα σκαλοπάτια ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει το κινεζικό pick-up. Πίσω, η πόρτα της καρότσας διαθέτει υποβοήθηση ανύψωσης, διευκολύνοντας τη φόρτωση και εκφόρτωση. Και το σκαλοπάτι που είναι όμορφα ενσωματωμένο στον πίσω προφυλακτήρα θα κάνει πολύ εύκολη τη ζωή σου όταν χρειαστεί να ανέβεις στον χώρο φόρτωσης.

Η καρότσα έχει μήκος 1,48 m, πλάτος 1,51 m και βάθος 53 cm. Nούμερα που επιτρέπουν την εγκάρσια ή διαμήκη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων. Εν προκειμένω θα χωρέσει μια ευρωπαλέτα, εγκάρσια τοποθετημένη. Είναι επίσης επενδυμένη με αντιολισθητική επιφάνεια για αυξημένη αντοχή και ανθεκτικότητα στην καθημερινή σκληρή χρήση. Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.050 kg και η μέγιστη δυνατότητα ρυμούλκησης τους 3,5 τόνους -με φρένα- επιτρέποντας την απρόσκοπτη μεταφορά βαρέων ρυμουλκούμενων, μηχανημάτων ή αθλητικού εξοπλισμού.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Η καρότσα, με διαστάσεις 1.485 x 1.510 x 530 mm, έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη φόρτωση και εκφόρτωση. Το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνά για λίγο τον έναν τόνο και δυνατότητα ρυμούλκησης φτάνει τους 3,5 τόνους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Isuzu D-Max Double Cab 1.9 TD, επετειακή αναβάθμιση

Αντίστοιχα εκμοντερνισμένη είναι η εικόνα στην καμπίνα. Mε σύγχρονες, καθαρές γραμμές και τις οθόνες να παίζουν πλέον βασικό ρόλο στην εμπειρία. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” που προβάλλει πληροφορίες για βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το ψηφιακό υπόβαθρο ολοκληρώνεται με την κεντρική οθόνη αφής 12,3”. Υποστηρίζει ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay έχει λογικό μενού (δεν υποστηρίζει ελληνικά), καθαρά και πολύ ευκρινή γραφικά. Η απόκριση στην αφή όμως δεν είναι η καλύτερη που θα συναντήσεις.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Την ψηφιακή εμπειρία αναλαμβάνουν δύο μεγάλες οθόνες 12,3”. Παρέχουν με καλά γραφικά και σαφήνεια την πληροφορία που χρειάζεται ο οδηγός. Η απόκριση της κεντρικής οθόνης όμως είναι αργή. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 4ΜΟΤΙΟΝ

Περισσότερο όμως θα σε προβληματίσει η απουσία κουμπιών, μιας και φυσικούς διακόπτες θα βρεις μόνο στο τιμόνι. Κάτω από την οθόνη υπάρχει ένα πάνελ με διακόπτες αφής μέσα για τα αλάρμ, τον κλιματισμό και το ξεθάμπωμα. Μοιραία λοιπόν θα πρέπει να πάρεις το βλέμμα από τον δρόμο για να είσαι σίγουρος ότι θα γίνει η ενέργεια που έχεις επιλέξει.

Συνολικά πάντως η ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα του Maxus T60 Max αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Τα υλικά είναι πολύ προσεγμένα και στο πάνω μέρος του ταμπλό χρησιμοποιείται ένα πολύ ευχάριστο στην αφή αφρώδες πλαστικό. Όσο κατεβαίνεις τα πλαστικά σκληραίνουν αλλά δεν υπάρχει κανένα παράπονο για τη στιβαρότητα και το μεταξύ τους μοντάρισμα.

Με πιο απλά λόγια λοιπόν, το εσωτερικό θυμίζει επιβατικό SUV. Με τη διαφορά ότι κάθεσαι ακόμα πιο ψηλά ή για να ακριβολογούμε, εποπτικά, έχοντας εξαιρετική ορατότητα. Αν και το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά -ρυθμίζεται μόνο πάνω/κάτω- δεν θα δυσκολευτείς να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Με τα στάνταρ ηλεκτρικά και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα να είναι μαλακά και πολύ άνετα ακόμα και σε πολύωρη οδήγηση.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
H καμπίνα είναι σύγχρονη, και ποιοτική. Το επάνω μέρος καλύπτεται από ωραίο μαλακό πλαστικό. Κατεβαίνοντας, τα πλαστικά σκληραίνουν, χωρίς όμως να υποβαθμίζεται η αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας.

Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η ευρυχωρία. Η απόσταση ανάμεσα στο εμπρός και στο πίσω κάθισμα είναι 96,5 cm. Έτσι δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι, με ύψος πάνω από 1,90 m θα καθίσουν απροβλημάτιστα έχοντας μπόλικο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Το κεντρικό τούνελ μετάδοσης είναι σχετικά χαμηλό, οπότε ένας τρίτος ενήλικος, κανονικού αναστήματος θα μπορέσει να ταξιδέψει, επιβεβαιώνοντας πως το Maxus T60 Max είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα pick-up της αγοράς.

Καλά τα πηγαίνει και σε επίπεδο πρακτικότητας, με δύο ποτηροθήκες εμπρός, μπράτσο με δύο ποτηροθήκες πίσω, θύρες USB, βάση ασύρματης φόρτισης στην υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, βαθύ υποβραχιόνιο, αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες…

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Με απόσταση σχεδόν ένα μέτρο ανάμεσα στα εμπρός και πίσω καθίσματα, το Maxus T60 Max ξεχωρίζει για την ευρυχωρία του. Τέσσερις ενήλικοι με ύψος πάνω από 1,90 m ή πέντε κανονικού αναστήματος θα ταξιδέψουν χωρίς δυσκολία. 

Κάτω από το καπό παίρνει θέση ένας σύγχρονος, δίλιτρος διτούρμπινος κινητήρας πετρελαίου με την κωδική ονομασία D20, που εξελίσσεται in-house από τη Maxus. Και συγκεκριμένα από τη θυγατρική της, Shanghai Diesel Engine Co. (SDEC). Αποδίδει 215 ίππους και 500 Nm, συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων της ZF και διαθέτει μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες που βελτιώνουν την απόδοση, την οικονομία και την αξιοπιστία.

Χρησιμοποιεί διπλό σύστημα υπερτροφοδότησης για πιο άμεση απόκριση και αποδοτικότερη λειτουργία και σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (2.000 bar) από την Bosch. Η εισαγωγή αέρα είναι σχεδιασμένη για να βελτιώνει την καύση, την ώρα που το διπλό κύκλωμα EGR συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Επιπλέον, το υγρόψυκτο ιντερκούλερ και τα ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης εξασφαλίζουν σωστή διαχείριση θερμοκρασίας. Επιπλέον, η ειδική σχεδίαση του στροφαλοφόρου άξονα μειώνει, σύμφωνα με τη Maxus τους κραδασμούς και τον θόρυβο λειτουργίας.

Το μοτέρ έχει καλή απόκριση από χαμηλά, επιταχύνοντας πρόθυμα και χωρίς καθυστέρηση. Η δύναμη και το σθένος του όμως φαίνονται ακόμα περισσότερο στις μεσαίες στροφές. Σε αυτήν την περιοχή, το τράβηγμα είναι παραπάνω από επαρκές, δίνοντας σου την ευκαιρία να πραγματοποιείς εύκολα, γρήγορα και ασφάλεια προσπέρασμα σε ανηφορικά κομμάτια. Και όλα αυτά χωρίς η κατανάλωση να ξεφεύγει πάνω από τα 10,3-10,4 lt/100 km. Νούμερα απολύτως λογικά για τον όγκο και το βάρος του -σχεδόν 2,3 τόνοι.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Οι 215 ίπποι και τα 500 Nm φτάνουν και περισσεύουν για τον χαρακτήρα ενός pick-up. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή από χαμηλά, αλλά ακόμα καλύτερη στις μεσαίες στροφές. 

Η ανάρτηση ακολουθεί τη λογική των παραδοσιακών pick-up: Διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας πίσω. Τα τελευταία, σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, προκαλούν όμως αναπηδήσεις όταν ο πίσω άξονας περνά πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες με τη καρότσα είναι άδεια. Προφανώς και δεν μιλάμε για το πιο άνετο pick-up, αλλά η εικόνα του είναι πέρα για πέρα αποδεκτή. Σε αυτό εισφέρει και η εκτεταμένη χρήση ατσαλιού υπέρ-υψηλής αντοχής σε ποσοστό 70%, ενισχύοντας την ακαμψία του πλαισίου.

Η κλίση στις στροφές δεν είναι μεγάλη και σε συνδυασμό με το καλό κράτημα και τις προοδευτικές αντιδράσεις δεν θα καταλάβουν εξ απροόπτου τον οδηγό, ακόμα και όταν αποφασίσει να πιέσει το Τ60 Max. Όσο περισσότερο πιέζεις το μοτέρ όμως, έρχεσαι σε επαφή με τη θορυβώδη φύση του.

Στην πόλη αποδεικνύεται πιο ευκολοδήγητο από αυτό που σε προδιαθέτουν τα σχεδόν 5,4 m μήκους και τα 1,96 m πλάτους του. Ο κύκλος στροφής στα 12,8 m είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας. Με τις ιδιαίτερα ευκρινείς περιμετρικές κάμερες να σε βοηθούν να έχεις ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα για το τι υπάρχει εμπρός, πίσω και στο πλάι του αυτοκινήτου. Όταν χρειαστεί να ταξιδέψει, το Maxus T60 Max δεν θα ζοριστεί στο ελάχιστο, μιας και είναι ευπρόσδεκτα ευθύβολο και σταθερό. Πλην όμως, θόρυβος από το μοτέρ και τους μεγάλους καθρέφτες θα περάσει στην καμπίνα -σε ανεκτό επίπεδο.

Όταν τελειώσει η άσφαλτος, το κινεζικό μοντέλο αποδεικνύεται πραγματικά ατρόμητο. Η τετρακίνηση Intelligent Torque-On-Demand της BorgWarner διαθέτει πολύδισκο συμπλέκτη που λειτουργεί ουσιαστικά ως κεντρικό διαφορικό, κατανέμοντας τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Το σύστημα ελέγχεται από περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και κατανέμει σε πραγματικό χρόνο τη ροπή στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση εκεί που πραγματικά χρειάζεται.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Εκτός ασφάλτου είναι ατρόμητο. Το σύστημα τετρακίνησης Intelligent Torque-On-Demand από την BorgWarner κατανέμει σε πραγματικό χρόνο τη ροπή στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση εκεί όπου χρειάζεται. Σε πατημένο χώμα μάλιστα, μπορεί άνετα να γίνει μέχρι και διασκεδαστικό.

Στο 2H, η ροπή περνά μόνο στους πίσω τροχούς, ενώ στο 4H μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς με κατανομή ροπής 50-50 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Για τα πολύ δύσκολα υπάρχει το 4L που κλειδώνει το πίσω μπλοκέ διαφορικό και εμπλέκει τις κοντές σχέσεις. Υπάρχει βέβαια και το 4A που κατανέμει αυτόματα τη ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση σε κάθε τερέν ανάλογα τις συνθήκες.

Το Maxus T60 Max θα περάσει με περίσσεια αυτοπεποίθηση και σιγουριά από κακοτράχαλα εδάφη με άμμο, λάσπη, φυτευτές πέτρες, απότομες ανηφόρες και κατηφόρες. Ικανότητα που συντίθεται από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, κοντά στους 22 πόντους, τις γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης στις 29° και 26° αντίστοιχα, και τη δυνατότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος βάθους 55 cm. Σε πατημένο χώμα δε, μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, σαν ράλικαρ, και να γίνει απολαυστικό στο πλαίσιο που του επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά.

Το T60 Max είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στην πλούσια έκδοση Luxury. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και περιλαμβάνει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό: Ηλεκτρικά και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, κεντρική οθόνη 12,3”, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, περιμετρική κάμερα 360°. Και φυσικά, μια πληρέστατη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει επτά αερόσακους, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Lane Keep Assist και πολλά ακόμη.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Τα πλαϊνά σκαλοπάτια, οι ράγες οροφής και οι μαύρες αντηρίδες πίσω από την καμπίνα (buttress), ενισχύουν τη λειτουργικότητα. Το πίσω σκαλοπάτι επιτρέπει εύκολη πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης. 

Η αρχική του τιμή T60 Max ορίζεται στις €44.880. Σημειωτέον ότι, μέχρι τον Ιανουάριο η εγχώρια αντιπροσωπεία τρέχει όφελος απόσυρσης ύψους €1.690, ρίχνοντας την τιμή στις €43.190. Νούμερο που το τοποθετεί στο κάτω άκρο της κατηγορίας: Το Ford Ranger ξεκινά από €45.280, το Toyota Hilux από €48.270, το Volkswagen Amarok από €50.500, το Isuzu D-Max από €42.950 και το KGM Musso Grand από €37.990. Σε όλες τις περιπτώσεις αναφερόμαστε στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο.

Test drive: Maxus T60 Max, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Το Maxus T60 Max δεν προσπαθεί να φέρει την επανάσταση την κατηγορία, αλλά να προσφέρει ένα πλήρες, ισχυρό, τεχνολογικά προηγμένο και καλά εξοπλισμένο pick-up. Ικανό να καλύψει τόσο επαγγελματικές όσο και lifestyle ανάγκες, με στιλ, πολυτέλεια και πραγματικές δυνατότητες εντός και εκτός ασφάλτου. Τέλος, να αναφέρουμε πως καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 160.000 km (ό,τι έρθει πρώτο).

Maxus T60 Max

Τι λέει το DRIVEΡεαλιστική επιλογή για τον επαγγελματία και τον lifestyler, καθώς στην εξίσωση μπαίνει η ανταγωνιστική τιμή και ο πλούσιος εξοπλισμός.
Τιμή     Από €44.880 (€43.190 με όφελος απόσυρσης)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας πετρελαίου, 1.966 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας σε σειρά, ψεκασμός common rail, κίνηση πίσω/κατ’ επιλογή τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση215 PS/3.500 rpm, 500 Nm/1.800-2.800 rpm 
Διαστάσεις5.395 x 1.960 x 1.870 mm
Διαστάσεις καρότσας1.485 x 1.510 x 530 mm
Βάρος2.275 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h-
Τελική ταχύτητα170 km/h
Κατανάλωση*10,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2239 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube