Η DS Automobiles παραμένει μια νεαρή μάρκα. Ο κατασκευαστής δυσκολεύεται να δει τις πωλήσεις του να απογειώνονται, παρά το γεγονός ότι η γκάμα αποτελείται από τέσσερα μοντέλα (DS 3, DS 4, DS 7 και πρόσφατα την DS N°8). Και την DS N°4, στην ηλεκτρική εκδοχή της, που δοκιμάζουμε.
Η εδραίωση στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι εύκολη υπόθεση -το αποδεικνύουν και οι προσπάθειες των Κινέζων κατασκευαστών. Αλλά τίποτα δεν είναι αδύνατο: Η Tesla απέδειξε ότι μπορείς να κερδίσεις μια θέση στον ήλιο ξεκινώντας από το μηδέν. Στην προσπάθεια να αναπαράγει, έστω εν μέρει, την επιτυχία της αμερικανικής μάρκας, η DS Automobiles λανσάρει μια νέα προϊοντική επίθεση. Ύστερα από την DS N°8, την μπερλίνα/SUV που παίζει τον ρόλο της ναυαρχίδας της φίρμας και εγκαινιάζει τη νέα ονοματολογία της μάρκας, έρχεται πλέον η σειρά της DS 4 να ανανεωθεί. Υιοθετεί νέο όνομα και αποκτά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, E-Tense. Ιδού λοιπόν η DS N°4 E-Tense.
H DS N°4 E-Tense, η ανανεωμένη κόμπακτ μπερλίνα της φίρμας, είναι ένα καλό στην ουσία του ηλεκτρικό, με ιδιαίτερη χάρη στο στιλ και στην προσέγγισή της
Η DS N°4 επωφελείται από μια σημαντική ανανέωση που της δίνει τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της N°8 και όσα είχαμε διακρίνει στο πρωτότυπο DS E-Tense Performance, εμπνευσμένο από τη Formula E.
Στην παρουσίαση στον Τύπο, ο επικεφαλής σχεδίασης της μάρκας, Thierry Metroz, ανέλυσε τις εξελίξεις στο στιλ της DS N°4. Σύμφωνα με τα λόγια του, ο σχεδιασμός της DS N°4 είναι μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην «αθλητικότητα» και στην κομψότητα. Στο κομμάτι της δυναμικής εμφάνισης, βρίσκουμε νέο προφυλακτήρα, ένα ανασχεδιασμένο, νευρώδες καπό και μια επιθετική φωτεινή υπογραφή. Τα πίσω φτερά είναι φαρδιά, η γραμμή της οροφής χαμηλώνει ομαλά και το πίσω παρμπρίζ είναι έντονα κεκλιμένο.
Όσο για την κομψότητα, αυτή εκφράζεται σε αρκετές λεπτομέρειες: Η νέα μάσκα με τον φωτιζόμενο λογότυπο «DS», το έμβλημα «Étoile» στο καπό που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη έκδοση δοκιμής (υπάρχουν επίσης οι Pallas και Συλλογή Jules Verne). Και μια λεπτή φωτεινή λωρίδα που διατρέχει τη μάσκα.
Οι ζάντες των 19” στη δική μας έκδοση είναι οι Zurich με διαμαντοκοπημένη όψη που κάνει αντίθεση με τα αεροδυναμικά τμήματα σε γυαλιστερό μαύρο και με τρισδιάστατο εφέ «guilloché», ένα μοτίβο που συναντάμε σε άλλες DS. Για την ενημέρωσή σας, «guilloché» (γκιγιοσέ) είναι η διακοσμητική τεχνική όπου δημιουργούνται περίτεχνα, επαναλαμβανόμενα γεωμετρικά μοτίβα πάνω σε υλικό (συνήθως μέταλλο). Για την κατασκευή τους χρησιμοποιούνται ειδικά μηχανήματα (τόρνοι «ροζέ» ή «ευθείας γραμμής»), που χαράσσουν το σχέδιο με ακρίβεια, δημιουργώντας ένα παιχνίδι φωτός και υφής, γνωστό από ρολόγια και κοσμήματα.
Οι φωτιστικές μονάδες πίσω δεν έχουν τροποποιηθεί, εξακολουθούν όμως να έχουν το αποτέλεσμα 3D που δίνει βάθος στη φωτεινή υπογραφή. Το πίσω μέρος δεν άλλαξε, πέρα από την επιγραφή «DS Automobiles» με γράμματα στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ, ακριβώς πάνω από τα σήματα «N°4» και «E-TENSE» που υποδηλώνουν τη νέα ηλεκτρική έκδοση.
Όταν ακολουθείς μια DS N°4, είναι αδύνατον να μη διακρίνεις ότι πρόκειται για DS: Το μέγεθος της γραμματοσειράς των λογοτύπων στο πίσω μέρος είναι μεγάλο και απόλυτα κεντραρισμένο -λες κι ο σχεδιαστής είχε αδυναμία στη λειτουργία «στοίχιση στο κέντρο» του Word.
Το στιλ της DS N°4 είναι επιτυχημένο, με τις αναδυόμενες χειρολαβές στις πόρτες να βελτιώνουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης. Παρεμπιπτόντως, ο Cx δεν έχει ανακοινωθεί γι’ αυτή την ηλεκτρική έκδοση. Για αυτοκίνητο μήκους 4,40 m, πλάτους 1,87 και ύψους 1,49 m (με την κεραία), και με μεταξόνιο 2,67 μ, μιλάμε για μια ψηλή μπερλίνα με ικανή απόσταση από το έδαφος -το 1,49 m είναι σχετικά ψηλό σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά κόμπακτ μοντέλα.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, εκείνο που δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε γιατί η DS επέλεξε γκρι-μπεζ επένδυση οροφής σε ένα αυτοκίνητο με σαφώς premium προσανατολισμό. Η έκδοση Étoile της δοκιμής στο κάτω μέρος της καμπίνας είναι μαύρη, ενώ ο ουρανός είναι γκρι-μπεζ. Που σε αυτοκίνητο αξίας 50 χιλιάδων, δεν το καταπίνεις εύκολα. Ιδίως όταν το αγοραστικό κοινό των γερμανικών premium που στοχεύει η DS, είναι ιδιαίτερα δεμένο με τον μαύρο ουρανό. Η DS μπορεί να αντιταχθεί με το επιχείρημα ότι το πιο ανοιχτό χρώμα πάνω από το κεφάλι δίνει μια αίσθηση πρόσθετου χώρου, καθώς δεν είναι τόσο «βαρύ» όσο το μαύρο.
Οι εμπρός κάθονται σε ωραία «μπάκετ» καθίσματα, σε συνδυασμό υφάσματος, δέρματος Nappa και Acantara, με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το ύψος και την κλίση της πλάτης· ωστόσο, η ρύθμιση εμπρός-πίσω γίνεται χειροκίνητα! Κρίμα: Από τη στιγμή που υπάρχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, θα περίμενες να είναι πλήρεις.
Η DS N°4 απλοποίησε την κεντρική κονσόλα της, εγκαταλείποντας τη μικρή οθόνη αφής κοντά στον λεβιέ ταχυτήτων. Δεν πρόκειται δα και για σημαντική απώλεια: Τη χρησιμοποιούσες μόνο για πρόσβαση σε μια συντόμευση, με επακόλουθη πλοήγηση μέσω της κύριας οθόνης.
Η DS Automobiles επέλεξε να διατηρήσει μια ψηλή κεντρική κονσόλα που «αγκαλιάζει» τους επιβάτες. Εκεί βρίσκουμε τον ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου στον εμπρός αποθηκευτικό χώρο που διαθέτει ανακλινόμενο καπάκι.
Το υποβραχιόνιο είναι άνετο και σωστά τοποθετημένο, αν και μη ρυθμιζόμενο· προσφέρει πάντως μεγάλο χώρο στο εσωτερικό του.
Όσο για το ταμπλό, είναι στο ίδιο ύφος με το υπόλοιπο εσωτερικό: Υλικά υψηλής ποιότητας και φυσικά κουμπιά με σχεδιαστική έμπνευση από την κοσμηματοποιία και την ορολογοποιία, καθώς κι εδώ υπάρχουν διακοσμητικές λεπτομέρειες guilloché.
Εμπρός νιώθεις ωραία, ειδικά όταν ανοίγει η (έξτρα) ηλιοροφή και η καμπίνα πλημμυρίζει με φως. Προσοχή, όμως: Η αντλία θερμότητας δεν περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Στο πίσω μέρος, οι ενήλικοι δεν θα ενθουσιαστούν ιδιαίτερα: Η οροφή είναι χαμηλή για τους ψηλούς και τα εμπρός καθίσματα έχουν αρκετά ογκώδη πλάτη. Καλύτερος είναι ο χώρος για τα γόνατα. Ακόμα και με ψηλό οδηγό, ο χώρος για τον πίσω είναι ανεκτός, αν και όχι πραγματικά άνετος. Κάτι σχεδόν αναμενόμενο για το οποίο δεν θα μιλούσαμε τώρα αν το μεταξόνιο ήταν 2-3 εκατοστά μεγαλύτερο.
Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, η DS ανακοινώνει χωρητικότητα 390 λίτρα για την ηλεκτρική έκδοση. Χωρητικότητα που «ούτε κλαίει ούτε γελάει». Αλλά είναι αντιληπτή η έλλειψη «υπόγειου» στο πορτμπαγκάζ για να βολέψεις τα καλώδια φόρτισης.
Και το λέμε αυτό, διότι απουσιάζει και το frunk. Η DS N°4 E-Tense βασίζεται σε πολυενεργειακή πλατφόρμα, η οποία δεν επιτρέπει την ύπαρξη αποθηκευτικού χώρου κάτω από το καπό του μοτέρ.
Με αυτή την ανανέωση, η DS Automobiles μεγάλωσε την οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι. Αυτή πλέον έχει μέγεθος 10,25 ίντσες, με 3D animation και δυνατότητα εξατομίκευσης των widget που εμφανίζονται στα διάφορα προφίλ, μέσω της κεντρικής οθόνης -μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Να σημειώσουμε όμως ότι η μετάβαση ανάμεσα στα προφίλ δεν είναι πάντα ομαλή.
Τον πίνακα οργάνων επικουρεί το DS Extended Head-Up Display. Ίσως όχι τόσο «extended» όσο υποδηλώνει το όνομα, αφού κατά την οδήγηση το ξεχνάς, κοιτώντας την ταχύτητα και την πλοήγηση απευθείας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η DS έχει κάνει τη σωστή επιλογή να συνδέσει τη ρύθμιση ύψους του head-up display με τον διακόπτη των καθρεφτών -καμία ανάγκη λοιπόν να ψάχνεις στα μενού για ρυθμίσεις.
Η οθόνη αφής λειτουργεί με λειτουργικό σύστημα του κατασκευαστή, το DS IRIS, κι όχι σε Android Automotive όπως στη Volvo ή στη Renault. Πάντως, προσφέρει ό,τι περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με φωνητικό βοηθό και Chat AI, και φυσικά δυνατότητα mirroring της οθόνης του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Η λειτουργία γενικότερα είναι ρευστή και γρήγορη, εκτός από την εκκίνηση που το σύστημα αργεί χαρακτηριστικά να ανεβάσει το προφίλ σου και να μπουτάρει.
Στα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνεται το DS Drive Assist 2.0 (έξτρα): Διατήρηση στη λωρίδα, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία stop&go, ημί-αυτόματη αλλαγή λωρίδας και προσαρμογή στην εκάστοτε ταχύτητα περιορισμού.
Το σύστημα βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας των ημί-αυτόνομων λειτουργιών οδήγησης Επιπέδου 2.0. Οι πιο χρήσιμες λειτουργίες είναι η διατήρηση λωρίδας και το προσαρμοζόμενο cruise control. Η αλλαγή λωρίδας είναι σχετικά δύσκολο να ενεργοποιηθεί.
Στην κεντρική οθόνη βρίσκεται ο route planner, ο σχεδιαστής διαδρομής του Ομίλου Stellantis. Η λειτουργία του είναι βασική: Απλώς εισάγεις τον προορισμό στο navigation και το αυτοκίνητο υπολογίζει τις στάσεις φόρτισης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό ποσοστό μπαταρίας σε κάθε στάση.
Ο προγραμματιστής λειτουργεί με προθέρμανση της μπαταρίας, έτσι ώστε να βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία και να μειώνει τους χρόνους φόρτισης. Περιλαμβάνεται στο σύστημα πλοήγησης που προσφέρεται δωρεάν με τις λοιπές συνδεδεμένες υπηρεσίες DS (Connect Plus Pack) για τρία χρόνια με την αγορά του αυτοκινήτου -στη συνέχεια απαιτείται συνδρομή. Η δική μας έκδοση Étoile με το Pack Connect One, οι υπηρεσίες αυτές και κάμποσες ακόμη παρέχονται για δέκα χρόνια.
Στα θετικά του αυτοκινήτου, το ηχοσύστημα Focal Electra με 14 ηχεία και ισχύ 690 watt. Προσφέρει δύο βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις, είτε για τους εμπρός επιβάτες είτε για όλο το εσωτερικό. Επιλέγοντας τη Focal, η DS Automobiles συνεχίζει να επενδύει στο «Made in France», μιας κι η Focal είναι εταιρεία με έδρα το Saint-Étienne.
Η DS N°4 πατά στην ίδια αρχιτεκτονική με το Peugeot E-308, με το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα EMP2 V3 που χρησιμοποιείται ευρέως στον Όμιλο Stellantis. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση, η πρισματική μπαταρία CATL απέκτησε μια επιπλέον μονάδα, ανεβάζοντας τη συνολική αξιοποιήσιμη χωρητικότητά της στις 58,3 kWh. Ανεβάζοντας έτσι την ενεργειακή πυκνότητα κατά περίπου 10%, φθάνοντας τις 286 Wh/kg.
Ο συσσωρευτής αυτός τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα της eMotors (κωδικός M4), τοποθετημένο στο εμπρός μέρος. Μοτέρ που επίσης συναντάμε κάτω από το καπό των DS N°8 και Peugeot Ε-3008. Που σε αυτή τη διαμόρφωση έχει μέγιστη απόδοση 213 ίππων και 343 Nm.
Η ροπή αποδεικνύεται υπέρ-αρκετή για να κινήσει τα 1.800 kg της DS N°4 και προσφέρει ευχάριστη οδηγική εμπειρία στις περισσότερες περιπτώσεις. Ο χρόνος που δίνει το εργοστάσιο για το σπριντ των 0-100 km/h είναι 7,1 δευτερόλεπτα. Κι εμείς χρειαστήκαμε με μια πρόχειρη μέτρηση κάτω από 6” για το 80-120 km/h. Σαφώς δεν πρόκειται για καθηλωτικούς χρόνους, αλλά είναι ικανοί για να κινηθείς με άνεση στην κυκλοφορία εκτός πόλης, κάνοντας ένα ασφαλές προσπέρασμα.
Η DS N°4 δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει δυναμικά στον δρόμο! Η οδήγησή της είναι ιδιαίτερα άνετη. Με ζάντες 19 ιντσών, το αυτοκίνητο παραμένει μαλακό κι ενδοτικό τόσο σε σαμαράκια όσο και σε κατσαρό τερέν. Κάτι το θετικό για την πόλη, όπου το Eco mode έχει νόημα με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει με ήπια απόκριση στο γκάζι. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, κάνοντας την οδήγηση και τους ελιγμούς απολαυστικούς. Επιπλέον, η υποβοήθηση στάθμευσης περιλαμβάνει αισθητήρες εμπρός/πίσω και πίσω κάμερα με πολλαπλές προβολές.
Στον ανοιχτό δρόμο, η DS N°4 είναι αθόρυβη χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και τα ακουστικά τζάμια εμπρός/πίσω. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να επιλέξεις Eco ή Normal mode, με το δεύτερο να κάνει το γκάζι λίγο πιο άμεσο. Με ενεργό το cruise control, η οδηγική ρύθμιση δεν αλλάζει. Το Sport mode δεν έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον, καθώς αν πατήσεις τέρμα το γκάζι, το σύστημα κάνει override οποιοδήποτε άλλο οδηγικό πρόγραμμα παρέχοντας τη μάξιμουμ απόδοση.
Όταν ο δρόμος αρχίσει να γίνεται απαιτητικός με υψομετρικές αλλαγές και στροφές, η DS N°4 αρχίζει να δείχνει τον προσανατολισμό της. Η μαλακή ανάρτηση αργεί να επαναφέρει το αυτοκίνητο σε κατάσταση δυναμικής ισορροπίας και τα Michelin e-Primacy δεν είναι και τα καλύτερα για την πρόσφυση του εμπρός άξονα στις πιο τεχνικές διαδρομές. Είναι φανερό ότι η DS N°4 δεν προτιμά τον πιεσμένο ρυθμό, με τη χαλαρή οδήγηση να της ταιριάζει πολύ περισσότερο.
Το γαλλικό premium κόμπακτ δεν προσφέρει οδήγηση one-pedal. Αντίθετα, διαθέτει τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, με αλλαγή μέσω των paddles στο τιμόνι που είναι σαν να κατεβάζεις ταχύτητα σε αυτόματο θερμικό για επιβράδυνση. Εδώ όμως, κερδίζεις σε διάρκεια ζωής στα φρένα και μειώνεις την κατανάλωση.
Και στο θέμα της ανάκτησης ενέργειας, η DS Automobiles έκανε καλή δουλειά: Η ισχυρότερη ρύθμιση φτάνει σε επιβράδυνση τα 2,0 m/s², τιμή που πλησιάζει την οδήγηση one-pedal. Το αυτοκίνητο κόβει ταχύτητα δραστικά, χρησιμοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας, σχεδόν χωρίς να χρειάζεται φρένα. Με σωστή πρόβλεψη, χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου ουσιαστικά μόνο για να ακυρώσεις τη διαδικασία ερπυσμού και να ακινητοποιηθείς εντελώς.
Η αυτονομία ανακοινώνεται στα 450 km σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Και κάλλιστα θα μπορούσατε να αναρωτηθείτε, γιατί η DS Automobiles αφού αποφάσισε να μεγαλώσει την μπαταρία, δεν τη μεγάλωσε ακόμα περισσότερο; Χώρος υπήρχε! Η απάντηση είναι ότι επειδή DS N°4 βασίζεται σε πλατφόρμα αρχικά σχεδιασμένη για θερμικό αυτοκίνητο, έπρεπε να διατηρηθεί χώρος για τις κοιλότητες στα πόδια, αλλιώς η θέση οδήγησης θα ήταν πολύ άβολη.
Η DS ανακοινώνει χρόνο φόρτισης 32 λεπτών για φόρτιση 20%-80% με μέγιστη ισχύ 120 kW -επίδοση που απέχει από το να θεωρηθεί εντυπωσιακή. Η DS Automobiles υποστηρίζει ότι ανέλυσε τη συμπεριφορά των χρηστών ηλεκτρικών και ότι η ταχύτητα φόρτισης που προσφέρει αντιστοιχεί στον συνηθισμένο χρόνο στάσεων των οδηγών BEV. Για οικιακή φόρτιση, η DS N°4 E-Tense διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, με δυνατότητα V2L (3,6 kW).
Όσον αφορά τις δικές μας μετρήσεις, στην πόλη η κατανάλωσή μας μόλις που ξεπέρασε τις 13 kW/h, δίνοντάς μας αυτονομία 445 km. Έξω από την πόλη με ταχύτητα μέχρι 90 km/h και ποικίλο ανάγλυφο μπορούσαμε να πάμε 340 km μακριά με κατανάλωση 17,3 kWh. Και στην εθνική κινούμενοι από 110 έως 130 km/h, καίγαμε 20,2 kWh.
Ειδικά γι’ αυτήν την τελευταία που αποτελεί και δείκτη των στάσεων σε μεγάλο ταξίδι, εκκινώντας με γεμάτη μπαταρία θα κάνεις την πρώτη στάση στα 260 km -ρεζέρβα 10%. Και κάθε επόμενη (80%-10%), στα 200 km. Με αυτά τα δεδομένα, η μέση κατανάλωση με το πρωτόκολλο του DRIVE είναι 15,8 και η αυτονομία, 370 km.
Η DS N°4 E-Tense ξεκινά από τις 46.000 ευρώ στην έκδοση Pallas, τιμή που της επιτρέπει να επωφεληθεί από την κρατική ενίσχυση. Η έκδοση Étoile της δοκιμής μας κοστίζει 49.500 ευρώ. Βέβαια, το αυτοκίνητο μας ανεβαίνει στις €58.293 με κάμποσα έξτρα: Χρώμα Casmere Flight (€1.000), ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (€1.178), διχρωμία με οροφή Perla Nera (€353), ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ (€533) και το Absolute Comfort Pack (€2.914) με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, θερμαινόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα Focal Electra και head-up display. Και επίσης το Absolute Tech Pack (με το DS Drive Assist 2.0 που αναφέραμε στην οδηγική αξιολόγηση) κι ακόμη αυτόματη αναπροσαρμογή ορίων ταχύτητας - κάμερα 360ο, ηλεκτροχρωματικούς πλευρικούς καθρέφτες και σύστημα συναγερμού. Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.
Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με ένα φθηνό μοντέλο, επιβεβαιώνοντας τη σαφώς premium τοποθέτηση που επιδιώκει η DS Automobiles για τη N°4. Ωστόσο, η τιμή της είναι ελαφρώς χαμηλότερη από την εκδοχή plug-in hybrid.
Όσο για τον ανταγωνισμό, τα πράγματα είναι περίπλοκα: Tα μοντέλα που στοχεύει η DS Automobiles με τη N°4 E-Tense -Audi A3, Mercedes-Benz A-Class, BMW 1 Series- δεν έχουν ηλεκτρικές εκδόσεις. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε τη νέα ηλεκτρική Mercedes-Benz CLA. Είναι ελάχιστα ακριβότερη (από 49.550 ευρώ), αλλά τεχνολογικά πολύ πιο προηγμένη, με σχεδόν 800 km αυτονομία WLTP και με μεγαλύτερη ισχύ ταχυφόρτισης.
Η σύγκριση με Tesla Model 3 δεν έχει λογική, καθώς η φιλοσοφία των δύο αυτοκινήτων είναι εντελώς διαφορετική. Ένας σοβαρός αντίπαλος θα μπορούσε να είναι το Kia EV4, αν και λιγότερο premium, με παρόμοιες διαστάσεις, μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία. Μόνο που δεν θα το εισάγει η ελληνική αντιπροσωπεία.
Διά ταύτα λοιπόν, η DS Automobiles λανσάρισε μια κόμπακτ μπερλίνα, ένα καλό στην ουσία του ηλεκτρικό, με ιδιαίτερη χάρη στο στιλ και στην προσέγγισή της. Δεν προσπάθησε να δημιουργήσει ένα τεχνολογικό λίκνο, πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη αυτονομία ή τη γρηγορότερη φόρτιση της κατηγορίας. Περιορίστηκε στην κομψότητα και στην άνεση, χωρίς αυτό να εξασφαλίζει ότι θα έρθουν πολλές παραγγελίες. Από την άλλη, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η φίρμα απευθύνεται σε ένα ελιτιστικό κοινό για το οποίο περισσότερη αξία έχει το όνομα «DS Automobiles» και ό,τι αυτό πρεσβεύει.
Διαμορφώστε τη δική σας DS N°4 E-Tense στον configurator της DS Automobiles, εδώ
DS N°4 E-Tense | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το ισχυρότερο επιχείρημα της ηλεκτρικής N°4 είναι ότι ανήκει στην οικογένεια της DS Automobiles. | |||||
| Τιμή | Από €46.00 (Pallas χωρίς κρατική επιδότηση) | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 61 kWh (58,3 kWh ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | |||||
| Απόδοση | 213 PS, 345 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.400 x 1.866 x 1.470 mm | |||||
| Χώρος αποσκευών | 390-1.260 lt | |||||
| Βάρος (EU) | 1.867 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 7,1" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση* | 15,8 kWh/100 km | |||||
| Aυτονομία* | 370 km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
| DC, 150 kW, 10%-80% | 37 λεπτά | |||||
| DC, 100 kW, 10%-80% | 40 λεπτά | |||||
| DC, 50 kW, 10%-80% | 1 ώρα και 4 λεπτά | |||||
| AC, 11 kW, 0-100% | 6 ώρες και 15 λεπτά | |||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||



