Test drive: DS N°4 E-Tense, νυν υπέρ πάντων το στιλ

Test drive: DS N°4 E-Tense, νυν υπέρ πάντων το στιλ

Η DS Automobiles μόλις ανανέωσε την DS 4, την οποία πλέον πρέπει να αποκαλούμε DS N°4. Εκτός από νέο στιλ, το γαλλικό premium κόμπακτ μπαίνει για πρώτη φορά στην ηλεκτρική εποχή με την DS N°4 E-Tense.

Η DS Automobiles παραμένει μια νεαρή μάρκα. Ο κατασκευαστής δυσκολεύεται να δει τις πωλήσεις του να απογειώνονται, παρά το γεγονός ότι η γκάμα αποτελείται από τέσσερα μοντέλα (DS 3, DS 4, DS 7 και πρόσφατα την DS N°8). Και την DS N°4, στην ηλεκτρική εκδοχή της, που δοκιμάζουμε.

Η εδραίωση στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι εύκολη υπόθεση -το αποδεικνύουν και οι προσπάθειες των Κινέζων κατασκευαστών. Αλλά τίποτα δεν είναι αδύνατο: Η Tesla απέδειξε ότι μπορείς να κερδίσεις μια θέση στον ήλιο ξεκινώντας από το μηδέν. Στην προσπάθεια να αναπαράγει, έστω εν μέρει, την επιτυχία της αμερικανικής μάρκας, η DS Automobiles λανσάρει μια νέα προϊοντική επίθεση. Ύστερα από την DS N°8, την μπερλίνα/SUV που παίζει τον ρόλο της ναυαρχίδας της φίρμας και εγκαινιάζει τη νέα ονοματολογία της μάρκας, έρχεται πλέον η σειρά της DS 4 να ανανεωθεί. Υιοθετεί νέο όνομα και αποκτά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, E-Tense. Ιδού λοιπόν η DS N°4 E-Tense.

H DS N°4 E-Tense, η ανανεωμένη κόμπακτ μπερλίνα της φίρμας, είναι ένα καλό στην ουσία του ηλεκτρικό, με ιδιαίτερη χάρη στο στιλ και στην προσέγγισή της 

Η DS N°4 επωφελείται από μια σημαντική ανανέωση που της δίνει τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της N°8 και όσα είχαμε διακρίνει στο πρωτότυπο DS E-Tense Performance, εμπνευσμένο από τη Formula E.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το προφίλ απέκτησε έντονες νευρώσεις, αλλά λογικά κι αναμενόμενα για ένα facelift, παρέμεινε αμετάβλητο.

Στην παρουσίαση στον Τύπο, ο επικεφαλής σχεδίασης της μάρκας, Thierry Metroz, ανέλυσε τις εξελίξεις στο στιλ της DS N°4. Σύμφωνα με τα λόγια του, ο σχεδιασμός της DS N°4 είναι μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην «αθλητικότητα» και στην κομψότητα. Στο κομμάτι της δυναμικής εμφάνισης, βρίσκουμε νέο προφυλακτήρα, ένα ανασχεδιασμένο, νευρώδες καπό και μια επιθετική φωτεινή υπογραφή. Τα πίσω φτερά είναι φαρδιά, η γραμμή της οροφής χαμηλώνει ομαλά και το πίσω παρμπρίζ είναι έντονα κεκλιμένο.

Όσο για την κομψότητα, αυτή εκφράζεται σε αρκετές λεπτομέρειες: Η νέα μάσκα με τον φωτιζόμενο λογότυπο «DS», το έμβλημα «Étoile» στο καπό που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη έκδοση δοκιμής (υπάρχουν επίσης οι Pallas και Συλλογή Jules Verne). Και μια λεπτή φωτεινή λωρίδα που διατρέχει τη μάσκα.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η DS N°4 υιοθετεί νέα, πιο οριζόντια φωτεινή υπογραφή, που μοιάζει με ασυνεχή λωρίδα, σχεδιασμένη για να δίνει πλάτος στο αυτοκίνητο. Η μάσκα άλλαξε μέγεθος, έγινε μαύρη φιμέ, με φωτιζόμενο λογότυπο και ενσωματώνει κάθετα τα πολυεδρικά γραφικά που υπογραμμίζουν τη συνολική προσέγγιση της σημαντικής μείωσης του νίκελ στα αυτοκίνητα. Μας αρέσουν πολύ οι 19άρες ζάντες Zurich.

Οι ζάντες των 19” στη δική μας έκδοση είναι οι Zurich με διαμαντοκοπημένη όψη που κάνει αντίθεση με τα αεροδυναμικά τμήματα σε γυαλιστερό μαύρο και με τρισδιάστατο εφέ «guilloché», ένα μοτίβο που συναντάμε σε άλλες DS. Για την ενημέρωσή σας, «guilloché» (γκιγιοσέ) είναι η διακοσμητική τεχνική όπου δημιουργούνται περίτεχνα, επαναλαμβανόμενα γεωμετρικά μοτίβα πάνω σε υλικό (συνήθως μέταλλο). Για την κατασκευή τους χρησιμοποιούνται ειδικά μηχανήματα (τόρνοι «ροζέ» ή «ευθείας γραμμής»), που χαράσσουν το σχέδιο με ακρίβεια, δημιουργώντας ένα παιχνίδι φωτός και υφής, γνωστό από ρολόγια και κοσμήματα.

Οι φωτιστικές μονάδες πίσω δεν έχουν τροποποιηθεί, εξακολουθούν όμως να έχουν το αποτέλεσμα 3D που δίνει βάθος στη φωτεινή υπογραφή. Το πίσω μέρος δεν άλλαξε, πέρα από την επιγραφή «DS Automobiles» με γράμματα στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ, ακριβώς πάνω από τα σήματα «N°4» και «E-TENSE» που υποδηλώνουν τη νέα ηλεκτρική έκδοση.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα πίσω φώτα απέκτησαν ενισχυμένο «φολιδωτό» μοτίβο DS, με τα νίκελ να γίνει πλέον μαύρα. Ο περίτεχνος λογότυπος DS εξαφανίστηκε κι αντικαταστάθηκε από το πλήρες όνομα της μάρκας και του μοντέλου με μια μάλλον βαρετή γραμματοσειρά. Κι όλα γαλλιστί με... alignement central.

Όταν ακολουθείς μια DS N°4, είναι αδύνατον να μη διακρίνεις ότι πρόκειται για DS: Το μέγεθος της γραμματοσειράς των λογοτύπων στο πίσω μέρος είναι μεγάλο και απόλυτα κεντραρισμένο -λες κι ο σχεδιαστής είχε αδυναμία στη λειτουργία «στοίχιση στο κέντρο» του Word.

Το στιλ της DS N°4 είναι επιτυχημένο, με τις αναδυόμενες χειρολαβές στις πόρτες να βελτιώνουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης. Παρεμπιπτόντως, ο Cx δεν έχει ανακοινωθεί γι’ αυτή την ηλεκτρική έκδοση. Για αυτοκίνητο μήκους 4,40 m, πλάτους 1,87 και ύψους 1,49 m (με την κεραία), και με μεταξόνιο 2,67 μ, μιλάμε για μια ψηλή μπερλίνα με ικανή απόσταση από το έδαφος -το 1,49 m είναι σχετικά ψηλό σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά κόμπακτ μοντέλα.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η DS N°4 δεν προσφέρει πλέον την προσαρμοζόμενη ανάρτηση με υποβοήθηση κάμερας. Να θυμίσουμε ότι αυτή ήταν στάνταρ στο προηγούμενο κορυφαίο μοντέλο, Opéra.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, εκείνο που δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε γιατί η DS επέλεξε γκρι-μπεζ επένδυση οροφής σε ένα αυτοκίνητο με σαφώς premium προσανατολισμό. Η έκδοση Étoile της δοκιμής στο κάτω μέρος της καμπίνας είναι μαύρη, ενώ ο ουρανός είναι γκρι-μπεζ. Που σε αυτοκίνητο αξίας 50 χιλιάδων, δεν το καταπίνεις εύκολα. Ιδίως όταν το αγοραστικό κοινό των γερμανικών premium που στοχεύει η DS, είναι ιδιαίτερα δεμένο με τον μαύρο ουρανό. Η DS μπορεί να αντιταχθεί με το επιχείρημα ότι το πιο ανοιχτό χρώμα πάνω από το κεφάλι δίνει μια αίσθηση πρόσθετου χώρου, καθώς δεν είναι τόσο «βαρύ» όσο το μαύρο.

Οι εμπρός κάθονται σε ωραία «μπάκετ» καθίσματα, σε συνδυασμό υφάσματος, δέρματος Nappa και Acantara, με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το ύψος και την κλίση της πλάτης· ωστόσο, η ρύθμιση εμπρός-πίσω γίνεται χειροκίνητα! Κρίμα: Από τη στιγμή που υπάρχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, θα περίμενες να είναι πλήρεις.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο εσωτερικός σχεδιασμός έχει αλλάξει ελάχιστα. Ωστόσο, επειδή η ποιότητα παραμένει σταθερά υψηλή, είναι υπεράνω κριτικής. Η δερμάτινη ταπετσαρία Nappa, που εκτείνεται στο ταμπλό, στο τιμόνι και στα πάνελ των θυρών, σε συνδυασμό με μαύρη Alcantara στις πόρτες και στη μετώπη του ταμπλό συμβάλλει στη συνολική εντύπωση ποιότητας.
Η DS N°4 απλοποίησε την κεντρική κονσόλα της, εγκαταλείποντας τη μικρή οθόνη αφής κοντά στον λεβιέ ταχυτήτων. Δεν πρόκειται δα και για σημαντική απώλεια: Τη χρησιμοποιούσες μόνο για πρόσβαση σε μια συντόμευση, με επακόλουθη πλοήγηση μέσω της κύριας οθόνης.
Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η DS Automobiles επέλεξε να διατηρήσει μια ψηλή κεντρική κονσόλα που «αγκαλιάζει» τους επιβάτες. Εκεί βρίσκουμε τον ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου στον εμπρός αποθηκευτικό χώρο που διαθέτει ανακλινόμενο καπάκι. 

Το υποβραχιόνιο είναι άνετο και σωστά τοποθετημένο, αν και μη ρυθμιζόμενο· προσφέρει πάντως μεγάλο χώρο στο εσωτερικό του.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ιδιόρρυθμη εργονομία είναι κι αυτή μέρος του σύμπαντος της DS Automobiles. O περίτεχνος σχεδιασμός που έλκει την έμπνευσή του από την κοσμηματοποιία και την ορολογοποιία δίνει αυτό το κάτι που λείπει από τα γερμανική premium της κατηγορίας.

Όσο για το ταμπλό, είναι στο ίδιο ύφος με το υπόλοιπο εσωτερικό: Υλικά υψηλής ποιότητας και φυσικά κουμπιά με σχεδιαστική έμπνευση από την κοσμηματοποιία και την ορολογοποιία, καθώς κι εδώ υπάρχουν διακοσμητικές λεπτομέρειες guilloché. 

Εμπρός νιώθεις ωραία, ειδικά όταν ανοίγει η (έξτρα) ηλιοροφή και η καμπίνα πλημμυρίζει με φως. Προσοχή, όμως: Η αντλία θερμότητας δεν περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όπως τα αντίστοιχα ξαδέλφια του ομίλου, τα Peugeot 308 και Opel Astra, η DS N°4 δεν κάνει πρωταθλητισμό στο πίσω κάθισμα. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι προσεγμένα και στο πίσω μέρος της καμπίνας, κάτι όχι το αυτονόητο ακόμη και στην premium κατηγορία.

Στο πίσω μέρος, οι ενήλικοι δεν θα ενθουσιαστούν ιδιαίτερα: Η οροφή είναι χαμηλή για τους ψηλούς και τα εμπρός καθίσματα έχουν αρκετά ογκώδη πλάτη. Καλύτερος είναι ο χώρος για τα γόνατα. Ακόμα και με ψηλό οδηγό, ο χώρος για τον πίσω είναι ανεκτός, αν και όχι πραγματικά άνετος. Κάτι σχεδόν αναμενόμενο για το οποίο δεν θα μιλούσαμε τώρα αν το μεταξόνιο ήταν 2-3 εκατοστά μεγαλύτερο.

Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, η DS ανακοινώνει χωρητικότητα 390 λίτρα για την ηλεκτρική έκδοση. Χωρητικότητα που «ούτε κλαίει ούτε γελάει». Αλλά είναι αντιληπτή η έλλειψη «υπόγειου» στο πορτμπαγκάζ για να βολέψεις τα καλώδια φόρτισης.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ της DS N°4 E-Tense είναι το μεσαίο σε χωρητικότητα στην γκάμα. Προσφέρει όγκο 390 λίτρων, σε σύγκριση με 360 λίτρα της PHEV και τα 430 λίτρα της ήπια υβριδικής. Το πιο προβληματικό είναι ότι δεν υπάρχει χώρος κάτω από το πάτωμα για το καλώδιo(α) φόρτισης ούτε frunk. Σχετικά ψηλό το κατώφλι φόρτωσης, βασικός διαμοιρασμός 60:40 στην πλάτη του πίσω καθίσματος.
Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Και το λέμε αυτό, διότι απουσιάζει και το frunk. Η DS N°4 E-Tense βασίζεται σε πολυενεργειακή πλατφόρμα, η οποία δεν επιτρέπει την ύπαρξη αποθηκευτικού χώρου κάτω από το καπό του μοτέρ.

Με αυτή την ανανέωση, η DS Automobiles μεγάλωσε την οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι. Αυτή πλέον έχει μέγεθος 10,25 ίντσες, με 3D animation και δυνατότητα εξατομίκευσης των widget που εμφανίζονται στα διάφορα προφίλ, μέσω της κεντρικής οθόνης -μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Να σημειώσουμε όμως ότι η μετάβαση ανάμεσα στα προφίλ δεν είναι πάντα ομαλή.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα μικρά ψηφιακά όργανα των 7 ιντσών της DS 4, απέκτησαν διαγώνιο 10,25 ιντσών στην DS N°4 με γραφικά από τη μεγάλη DS N°8. Καλό εύρος στην επιλογή απεικόνισης, λίγο αργό στη διαδικασία αλλαγής των διαφορετικών απεικονίσεων. Το ύψος του head-up display ρυθμίζεται έξυπνα και πρακτικά από το χειριστήριο των πλευρικών καθρεφτών. Πού να μπαίνεις τώρα σε μενού... Τα δύο άλλα κουμπιά αφορούν το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και τον προγραμματισμό προθέρμανσης της καμπίνας.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τον πίνακα οργάνων επικουρεί το DS Extended Head-Up Display. Ίσως όχι τόσο «extended» όσο υποδηλώνει το όνομα, αφού κατά την οδήγηση το ξεχνάς, κοιτώντας την ταχύτητα και την πλοήγηση απευθείας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η DS έχει κάνει τη σωστή επιλογή να συνδέσει τη ρύθμιση ύψους του head-up display με τον διακόπτη των καθρεφτών -καμία ανάγκη λοιπόν να ψάχνεις στα μενού για ρυθμίσεις.

Η οθόνη αφής λειτουργεί με λειτουργικό σύστημα του κατασκευαστή, το DS IRIS, κι όχι σε Android Automotive όπως στη Volvo ή στη Renault. Πάντως, προσφέρει ό,τι περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με φωνητικό βοηθό και Chat AI, και φυσικά δυνατότητα mirroring της οθόνης του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Η λειτουργία γενικότερα είναι ρευστή και γρήγορη, εκτός από την εκκίνηση που το σύστημα αργεί χαρακτηριστικά να ανεβάσει το προφίλ σου και να μπουτάρει.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εκτός από τη φωνητική εντολή ChatGPT που δεν έχει μείνει σε γνώσεις στο 2022, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας παραμένει αμετάβλητο. Είναι καλύτερο να διαμορφώσεις συντομεύσεις για να διευκολυνθείς στη χρήση του σε καθημερινή βάση. Ευπρόσδεκτη η παραμονή των φυσικών κουμπιών για τον αερισμό/κλιματισμό κάτω από την κεντρική οθόνη.

Στα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνεται το DS Drive Assist 2.0 (έξτρα): Διατήρηση στη λωρίδα, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία stop&go, ημί-αυτόματη αλλαγή λωρίδας και προσαρμογή στην εκάστοτε ταχύτητα περιορισμού.

Το σύστημα βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας των ημί-αυτόνομων λειτουργιών οδήγησης Επιπέδου 2.0. Οι πιο χρήσιμες λειτουργίες είναι η διατήρηση λωρίδας και το προσαρμοζόμενο cruise control. Η αλλαγή λωρίδας είναι σχετικά δύσκολο να ενεργοποιηθεί.

Στην κεντρική οθόνη βρίσκεται ο route planner, ο σχεδιαστής διαδρομής του Ομίλου Stellantis. Η λειτουργία του είναι βασική: Απλώς εισάγεις τον προορισμό στο navigation και το αυτοκίνητο υπολογίζει τις στάσεις φόρτισης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό ποσοστό μπαταρίας σε κάθε στάση.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο προγραμματιστής διαδρομής είναι διασυνδεδεμένος με την πλοήγηση, δίνοντάς σου τις προτεινόμενες στάσεις ευθύς μόλις καταχωρίσεις τον προορισμό.  

Ο προγραμματιστής λειτουργεί με προθέρμανση της μπαταρίας, έτσι ώστε να βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία και να μειώνει τους χρόνους φόρτισης. Περιλαμβάνεται στο σύστημα πλοήγησης που προσφέρεται δωρεάν με τις λοιπές συνδεδεμένες υπηρεσίες DS (Connect Plus Pack) για τρία χρόνια με την αγορά του αυτοκινήτου -στη συνέχεια απαιτείται συνδρομή. Η δική μας έκδοση Étoile με το Pack Connect One, οι υπηρεσίες αυτές και κάμποσες ακόμη παρέχονται για δέκα χρόνια.

Στα θετικά του αυτοκινήτου, το ηχοσύστημα Focal Electra με 14 ηχεία και ισχύ 690 watt. Προσφέρει δύο βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις, είτε για τους εμπρός επιβάτες είτε για όλο το εσωτερικό. Επιλέγοντας τη Focal, η DS Automobiles συνεχίζει να επενδύει στο «Made in France», μιας κι η Focal είναι εταιρεία με έδρα το Saint-Étienne.

Η DS N°4 πατά στην ίδια αρχιτεκτονική με το Peugeot E-308, με το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα EMP2 V3 που χρησιμοποιείται ευρέως στον Όμιλο Stellantis. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση, η πρισματική μπαταρία CATL απέκτησε μια επιπλέον μονάδα, ανεβάζοντας τη συνολική αξιοποιήσιμη χωρητικότητά της στις 58,3 kWh. Ανεβάζοντας έτσι την ενεργειακή πυκνότητα κατά περίπου 10%, φθάνοντας τις 286 Wh/kg.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
H DS N°4 σχεδιάστηκε από το DS Design Studio Paris και κατασκευάζεται στο γερμανικό εργοστάσιο του Rüsselsheim. Η βάση είναι η πλατφόρμα EMP2 του ομίλου, σχεδιασμένη για διαφορετικά συστήματα κίνησης: Την 100% ηλεκτρική DS N°4 E-Tense, την plug-in hybrid και τη mild hybrid.

Ο συσσωρευτής αυτός τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα της eMotors (κωδικός M4), τοποθετημένο στο εμπρός μέρος. Μοτέρ που επίσης συναντάμε κάτω από το καπό των DS N°8 και Peugeot Ε-3008. Που σε αυτή τη διαμόρφωση έχει μέγιστη απόδοση 213 ίππων και 343 Nm.

Η ροπή αποδεικνύεται υπέρ-αρκετή για να κινήσει τα 1.800 kg της DS N°4 και προσφέρει ευχάριστη οδηγική εμπειρία στις περισσότερες περιπτώσεις. Ο χρόνος που δίνει το εργοστάσιο για το σπριντ των 0-100 km/h είναι 7,1 δευτερόλεπτα. Κι εμείς χρειαστήκαμε με μια πρόχειρη μέτρηση κάτω από 6” για το 80-120 km/h. Σαφώς δεν πρόκειται για καθηλωτικούς χρόνους, αλλά είναι ικανοί για να κινηθείς με άνεση στην κυκλοφορία εκτός πόλης, κάνοντας ένα ασφαλές προσπέρασμα.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η DS N°4 δίνει προτεραιότητα στη μεγιστοποίηση της άνεσης των επιβατών, με ανάρτηση που είναι αρκετά επιεικής σε ανισομέρειες, κατσαρό τερέν και λακκούβες. Μέσα κι έξω από την πόλη.

Η DS N°4 δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει δυναμικά στον δρόμο! Η οδήγησή της είναι ιδιαίτερα άνετη. Με ζάντες 19 ιντσών, το αυτοκίνητο παραμένει μαλακό κι ενδοτικό τόσο σε σαμαράκια όσο και σε κατσαρό τερέν. Κάτι το θετικό για την πόλη, όπου το Eco mode έχει νόημα με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει με ήπια απόκριση στο γκάζι. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, κάνοντας την οδήγηση και τους ελιγμούς απολαυστικούς. Επιπλέον, η υποβοήθηση στάθμευσης περιλαμβάνει αισθητήρες εμπρός/πίσω και πίσω κάμερα με πολλαπλές προβολές.

Στον ανοιχτό δρόμο, η DS N°4 είναι αθόρυβη χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και τα ακουστικά τζάμια εμπρός/πίσω. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να επιλέξεις Eco ή Normal mode, με το δεύτερο να κάνει το γκάζι λίγο πιο άμεσο. Με ενεργό το cruise control, η οδηγική ρύθμιση δεν αλλάζει. Το Sport mode δεν έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον, καθώς αν πατήσεις τέρμα το γκάζι, το σύστημα κάνει override οποιοδήποτε άλλο οδηγικό πρόγραμμα παρέχοντας τη μάξιμουμ απόδοση.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα βελούδινα καθίσματα, η ενδοτική ανάρτηση, αν κι ελαφρώς σφιχτή πάνω από ιδιαίτερα έντονες ανωμαλίες, και το ελαφρύ τιμόνι δίνουν αμέσως τον τόνο: Η DS N°4 έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει χιλιόμετρα στις πιο χαλαρωτικές συνθήκες για τους επιβάτες της, όχι για να αντιμετωπίζει τεχνικές διαδρομές με απόλυτη ακρίβεια.

Όταν ο δρόμος αρχίσει να γίνεται απαιτητικός με υψομετρικές αλλαγές και στροφές, η DS N°4 αρχίζει να δείχνει τον προσανατολισμό της. Η μαλακή ανάρτηση αργεί να επαναφέρει το αυτοκίνητο σε κατάσταση δυναμικής ισορροπίας και τα Michelin e-Primacy δεν είναι και τα καλύτερα για την πρόσφυση του εμπρός άξονα στις πιο τεχνικές διαδρομές. Είναι φανερό ότι η DS N°4 δεν προτιμά τον πιεσμένο ρυθμό, με τη χαλαρή οδήγηση να της ταιριάζει πολύ περισσότερο.

Το γαλλικό premium κόμπακτ δεν προσφέρει οδήγηση one-pedal. Αντίθετα, διαθέτει τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, με αλλαγή μέσω των paddles στο τιμόνι που είναι σαν να κατεβάζεις ταχύτητα σε αυτόματο θερμικό για επιβράδυνση. Εδώ όμως, κερδίζεις σε διάρκεια ζωής στα φρένα και μειώνεις την κατανάλωση.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η οδυνηρά κοινότοπη περιγραφή που συνοψίζει τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, εδώ είναι πιο αντιπροσωπευτική από ποτέ: Ο συμβιβασμός μεταξύ άνεσης και δυναμισμού φαίνεται να επιτυγχάνεται τέλεια στην DS N°4.

Και στο θέμα της ανάκτησης ενέργειας, η DS Automobiles έκανε καλή δουλειά: Η ισχυρότερη ρύθμιση φτάνει σε επιβράδυνση τα 2,0 m/s², τιμή που πλησιάζει την οδήγηση one-pedal. Το αυτοκίνητο κόβει ταχύτητα δραστικά, χρησιμοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας, σχεδόν χωρίς να χρειάζεται φρένα. Με σωστή πρόβλεψη, χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου ουσιαστικά μόνο για να ακυρώσεις τη διαδικασία ερπυσμού και να ακινητοποιηθείς εντελώς.

Η αυτονομία ανακοινώνεται στα 450 km σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Και κάλλιστα θα μπορούσατε να αναρωτηθείτε, γιατί η DS Automobiles αφού αποφάσισε να μεγαλώσει την μπαταρία, δεν τη μεγάλωσε ακόμα περισσότερο; Χώρος υπήρχε! Η απάντηση είναι ότι επειδή DS N°4 βασίζεται σε πλατφόρμα αρχικά σχεδιασμένη για θερμικό αυτοκίνητο, έπρεπε να διατηρηθεί χώρος για τις κοιλότητες στα πόδια, αλλιώς η θέση οδήγησης θα ήταν πολύ άβολη.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αν την πιέσεις, ελέγχει αποτελεσματικά την κλίση στις στροφές, κρύβοντας καλά τους σχεδόν 1,9 τόνους το αυτοκινήτου. Παρότι άνετη και καθόλου σπορ, η DS N°4 E-Tense ακολουθεί τον σβέλτο ρυθμό που θα επιβάλλεις, με την πρώτη δυσανασχέτηση να έρχεται από τα μέτρια σε πρόσφυση στο στεγνό Michelin e-Primacy. Αυτά τα ίδια ενδέχεται να ευθύνονται εν μέρει για μια μικρή αναισθησία του τιμονιού γύρω από τη θέση της ευθείας.

Η DS ανακοινώνει χρόνο φόρτισης 32 λεπτών για φόρτιση 20%-80% με μέγιστη ισχύ 120 kW -επίδοση που απέχει από το να θεωρηθεί εντυπωσιακή. Η DS Automobiles υποστηρίζει ότι ανέλυσε τη συμπεριφορά των χρηστών ηλεκτρικών και ότι η ταχύτητα φόρτισης που προσφέρει αντιστοιχεί στον συνηθισμένο χρόνο στάσεων των οδηγών BEV. Για οικιακή φόρτιση, η DS N°4 E-Tense διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, με δυνατότητα V2L (3,6 kW).

Όσον αφορά τις δικές μας μετρήσεις, στην πόλη η κατανάλωσή μας μόλις που ξεπέρασε τις 13 kW/h, δίνοντάς μας αυτονομία 445 km. Έξω από την πόλη με ταχύτητα μέχρι 90 km/h και ποικίλο ανάγλυφο μπορούσαμε να πάμε 340 km μακριά με κατανάλωση 17,3 kWh. Και στην εθνική κινούμενοι από 110 έως 130 km/h, καίγαμε 20,2 kWh. 

Ειδικά γι’ αυτήν την τελευταία που αποτελεί και δείκτη των στάσεων σε μεγάλο ταξίδι, εκκινώντας με γεμάτη μπαταρία θα κάνεις την πρώτη στάση στα 260 km -ρεζέρβα 10%. Και κάθε επόμενη (80%-10%), στα 200 km. Με αυτά τα δεδομένα, η μέση κατανάλωση με το πρωτόκολλο του DRIVE είναι 15,8 και η αυτονομία, 370 km.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η έκδοση εξοπλισμού έχει γίνει σήμα στο καπό.

Η DS N°4 E-Tense ξεκινά από τις 46.000 ευρώ στην έκδοση Pallas, τιμή που της επιτρέπει να επωφεληθεί από την κρατική ενίσχυση. Η έκδοση Étoile της δοκιμής μας κοστίζει 49.500 ευρώ. Βέβαια, το αυτοκίνητο μας ανεβαίνει στις €58.293 με κάμποσα έξτρα: Χρώμα Casmere Flight (€1.000), ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (€1.178), διχρωμία με οροφή Perla Nera (€353), ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ (€533) και το Absolute Comfort Pack (€2.914) με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, θερμαινόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα Focal Electra και head-up display. Και επίσης το Absolute Tech Pack (με το DS Drive Assist 2.0 που αναφέραμε στην οδηγική αξιολόγηση) κι ακόμη αυτόματη αναπροσαρμογή ορίων ταχύτητας - κάμερα 360ο, ηλεκτροχρωματικούς πλευρικούς καθρέφτες και σύστημα συναγερμού. Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με ένα φθηνό μοντέλο, επιβεβαιώνοντας τη σαφώς premium τοποθέτηση που επιδιώκει η DS Automobiles για τη N°4. Ωστόσο, η τιμή της είναι ελαφρώς χαμηλότερη από την εκδοχή plug-in hybrid.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όσο για τον ανταγωνισμό, τα πράγματα είναι περίπλοκα: Tα μοντέλα που στοχεύει η DS Automobiles με τη N°4 E-Tense  -Audi A3, Mercedes-Benz A-Class, BMW 1 Series- δεν έχουν ηλεκτρικές εκδόσεις. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε τη νέα ηλεκτρική Mercedes-Benz CLA. Είναι ελάχιστα ακριβότερη (από 49.550 ευρώ), αλλά τεχνολογικά πολύ πιο προηγμένη, με σχεδόν 800 km αυτονομία WLTP και με μεγαλύτερη ισχύ ταχυφόρτισης.

Η σύγκριση με Tesla Model 3 δεν έχει λογική, καθώς η φιλοσοφία των δύο αυτοκινήτων είναι εντελώς διαφορετική. Ένας σοβαρός αντίπαλος θα μπορούσε να είναι το Kia EV4, αν και λιγότερο premium, με παρόμοιες διαστάσεις, μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία. Μόνο που δεν θα το εισάγει η ελληνική αντιπροσωπεία.

Test drive: DS N°4 E-Tense, Photo @ DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Διά ταύτα λοιπόν, η DS Automobiles λανσάρισε μια κόμπακτ μπερλίνα, ένα καλό στην ουσία του ηλεκτρικό, με ιδιαίτερη χάρη στο στιλ και στην προσέγγισή της. Δεν προσπάθησε να δημιουργήσει ένα τεχνολογικό λίκνο, πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη αυτονομία ή τη γρηγορότερη φόρτιση της κατηγορίας. Περιορίστηκε στην κομψότητα και στην άνεση, χωρίς αυτό να εξασφαλίζει ότι θα έρθουν πολλές παραγγελίες. Από την άλλη, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η φίρμα απευθύνεται σε  ένα ελιτιστικό κοινό για το οποίο περισσότερη αξία έχει το όνομα «DS Automobiles» και ό,τι αυτό πρεσβεύει.

Διαμορφώστε τη δική σας DS N°4 E-Tense στον configurator της DS Automobiles, εδώ

DS N°4 E-Tense

Τι λέει το DRIVEΤο ισχυρότερο επιχείρημα της ηλεκτρικής N°4 είναι ότι ανήκει στην οικογένεια της DS Automobiles.
Τιμή     Από €46.00 (Pallas χωρίς κρατική επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 61 kWh (58,3 kWh ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση 213 PS, 345 Nm
Διαστάσεις4.400 x 1.866 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών390-1.260 lt
Βάρος (EU)1.867 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h7,1" 
Τελική ταχύτητα160 km/h
Μέση κατανάλωση*15,8 kWh/100 km
Aυτονομία*370 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC, 150 kW, 10%-80%37 λεπτά
DC, 100 kW, 10%-80%40 λεπτά
DC, 50 kW, 10%-80%1 ώρα και 4 λεπτά
AC, 11 kW, 0-100%6 ώρες και 15 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube