H κινεζική φίρμα ενισχύει την παρουσία της στην ελληνική αγορά με το Leapmotor B10. Ένα κόμπακτ ηλεκτρικό SUV που έχει όλα τα φόντα να εξελιχθεί στο πιο εμπορικό μοντέλο της φίρμας.
Η Leapmotor αποτελεί μια ενδιαφέρουσα περίπτωση μάρκας. Από το 2023 ο Όμιλος Stellantis απέκτησε το 21% της εταιρείας και δημιούργησε την κοινοπραξία «Leapmotor International», την οποία και διαχειρίζεται 51:49, κατέχοντας τα δικαιώματα εξαγωγής, πώλησης και κατασκευής των προϊόντων Leapmotor εκτός Κίνας. Με τη συνολική επένδυση του Ομίλου να ξεπερνά το €1,5 δισ. ευρώ. Και για να έχετε μια τάξη μεγέθους, σε λιγότερο από δέκα χρόνια, η Leapmotor έφτασε στην παραγωγή 1.000.000 αυτοκινήτων. Εκ των οποίων οι 500.000 ήρθαν σε λιγότερο από 365 μέρες.
Το Leapmotor B10 με τον value for money προσανατολισμό και την αυτοκινητική του ουσία έρχεται να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό
Εύλογα λοιπόν καταλαβαίνουμε πως στόχος της δεν είναι απλώς η συμμετοχή αλλά η καθιέρωση στην ευρωπαϊκή αγορά. Προς αυτήν τη κατεύθυνση μέσα στο 2026 θα μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής του B10 και άλλων μοντέλων στο εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis στη Σαραγόσα της Ισπανίας αποφεύγοντας με αυτόν το τρόπο τους δασμούς που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Elroq 85, σοφότερο από το Enyaq
Αφού έκανε τις απαραίτητες κινήσεις για να θεμελιώσει την τοπική της παρουσία, σειρά πήρε η διεύρυνση της γκάμας. Έτσι, ύστερα από το αστικό Τ03 και το D-SUV C10, η ελληνική αντιπροσωπεία Italian Motion φέρνει στην αγορά το Leapmotor B10. Ένα 100% ηλεκτρικό SUV που όπως προείπαμε εισέρχεται στην απαιτητική κατηγορία των κόμπακτ SUV όπου θα αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, μοντέλα όπως τα Škoda Elroq, Omoda 5 EV και BYD Atto 3.
Εμφανισιακά, είναι φανερό πως το B10 ούτε καινά δαιμόνια εισάγει ούτε φέρνει νέο αέρα στην κατηγορία. Καθαρές γραμμές, μάσκα που παραπέμπει στο μεγαλύτερο C10, πολύ κομψά φώτα που πίσω ενώνονται με μια φωτεινή μπάρα, χωνευτές χειρολαβές και τροχοί 18” που γεμίζουν χορταστικά τους θόλους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Atto 3 MY2025, αναβάθμιση στα σημεία
Οι αναλογίες ταιριάζουν αρμονικά με τον όγκο και το αποτέλεσμα είναι ένα διακριτικό, ισορροπημένο αυτοκίνητο που κάθεται με αυτοπεποίθηση στον δρόμο. Μιλώντας για αναλογίες με μήκος 4,52 m, πλάτος 1,89 και ύψος 1,66 m, και μεταξόνιο 2,74 m τοποθετείται στην καρδιά των C-SUV.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Leapmotor B10 αντιλαμβάνεσαι πως βρίσκεσαι σε μια μίνιμαλ, σύγχρονη και εκλεπτυσμένη καμπίνα. Που ναι μεν δεν εντυπωσιάζει με την πρωτοτυπία της, αλλά σε κερδίζει χάρη στην προσεγμένη συναρμογή. Οι πόρτες εμπρός πίσω και τα σημεία που θα ακουμπήσει το χέρι καλύπτονται από ωραίες, μαλακές επενδύσεις και το ταμπλό ντύνεται με σκληρά αλλά καλά μονταρισμένα και συναρμοσμένα πλαστικά. Συνολικά, λαμβάνεις μια ευπρόσδεκτη αίσθηση στιβαρότητας μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ακούστηκε ο παραμικρός τριγμός.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Omoda 5 EV - Έκπληξη με αστερίσκους
To ψηφιακό υπόβαθρο είναι πλούσιο και στο επίκεντρο της εμπειρίας βρίσκονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής για το infotainment. H τελευταία, έχει διαγώνιο στις 14,6”, προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενημερώσεις over-the-air και χρησιμοποιεί επεξεργαστή Snapdragon 8155 έτσι ώστε η εμπειρία χρήσης να είναι σχεδόν ίδια με ενός smartphone.
Πράγματι, η οθόνη είναι ευκρινέστατη -έχει ανάλυση 2,5K- και ξεχωρίζει για τα καθαρά γραφικά και την άμεση, χωρίς την παραμικρή υστέρηση απόκριση στην αφή. Υποστηρίζει το λειτουργικό σύστημα LEAP OS 4.0 Plus και η χρήση της μέχρι να μάθεις τα μενού και τα διάφορα υπό-μενού απαιτεί μικρή εξοικείωση.
Βλέπετε, όλες οι βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, από τη ρύθμιση των καθρεφτών, μέχρι τα φώτα περνούν μέσα από την οθόνη. H παρουσία συντομεύσεων αμβλύνει κάπως την κατάσταση αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ευκολία και την πρακτικότητα των φυσικών κουμπιών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τη σειρά του έχει διαγώνιο 8,8” και προσφέρει με κατανοητό τρόπο τις πραγματικά χρήσιμες πληροφορίες κατά την οδήγηση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Geely EX5, σιγανό ποταμάκι
Οι θετικές εντυπώσεις από την καμπίνα συνεχίζονται και στη χωροταξία. Τα εμπρός ηλεκτρικά, θερμαινόμενα, αεριζόμενα και ανακλινόμενα καθίσματα στην έκδοση της δοκιμής μας είναι αναπαυτικά, στηρίζουν σωστά το σώμα και ο οδηγός κάθεται ψηλά αλλά όχι πάνω στο αυτοκίνητο. Το τιμόνι ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά, κι έτσι ακόμα κι ένας ψηλός οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να φέρει τη θέση στα μέτρα του.
Όπως προοιωνίζει το μεταξόνιο των 2,74 m, ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι από τους καλύτερους που θα συναντήσεις στην κατηγορία. Παράλληλα, το πλάτος της καμπίνας είναι ικανοποιητικό και σε συνδυασμό με το εντελώς επίπεδο πάτωμα θα επιτρέψουν την άνετη μεταφορά και μεσαίου επιβάτη. Αρκεί να μην είναι μεγαλόσωμος.
Υπάρχουν επίσης θύρες USB -κανονικές και Type C- εμπρός και πίσω και συνολικά 22 αποθηκευτικοί χώροι όπου θα μπορέσεις να αποθηκεύσεις τα καθημερινά μικροπράγματα. Το κεντρικό υποβραχιόνιο έχει μπόλικο βάθος, οι πτυσσόμενες ποτηροθήκες όμως είναι πιο χαμηλά από εκεί που έχει συνηθίσει το χέρι σου.
Τι αθροίζει λοιπόν, ο ισολογισμός; Μια όμορφα παρουσιασμένη καμπίνα, στην οποία μας άρεσαν πολύ οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις στις πόρτες, τα καθίσματα και το ταμπλό που, σε συνδυασμό με τη μεγάλη οροφή και τις γυάλινες επιφάνειες, δημιουργούν ένα ευχάριστο και αγχολυτικό περιβάλλον.
Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα φτάνει τα 430 lt με τα καθίσματα σε όρθια θέση. Τιμή που δεν συγκαταλέγεται στις κορυφαίες της κατηγορίας (το Elroq προσφέρει 470 lt και το Atto 3 440 lt), αλλά είναι ικανοποιητική και θα καλύψει στο τέλος της ημέρας τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς σχηματίζεται τελείως επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης και όγκος ανεβαίνει στα 1.415 lt. Πέντε λίτρα παραπάνω από το μεγαλύτερο C10! Υπάρχει ακόμα ένα μικρό frunk 25 lt εμπρός, ό,τι πρέπει για τα καλώδια φόρτισης.
Όπως έχουμε δει και στα υπόλοιπα μοντέλα της, η Leapmotor είναι μια εταιρεία που εστιάζει στο να προσφέρει σύγχρονα, καλά εξοπλισμένα και ασφαλή αυτοκίνητα. Γι' αυτό και προικίζει το B10 με 17 συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που προσφέρουν ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2: Adaptive cruise control, ενεργή διατήρηση λωρίδας, κάμερα 360°, ανίχνευση τυφλού σημείου και πολλά ακόμη.
Το Leapmotor B10 έρχεται στην ελληνική αγορά με δύο μεγέθη μπαταρίας: 67,1 kWh με αυτονομία 434 km (WLTP), όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και 56,2 kWh με αυτονομία 361 km (WLTP). Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας που πατά στην πλατφόρμα LEAP 3.5, η οποία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε hardware και software να λειτουργούν ως ένα ενιαίο σύνολο.
Οι επιμέρους ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ενός κεντρικού εγκεφάλου, με αποτέλεσμα το συνολικό μήκος καλωδίωσης να περιορίζεται στα 996 μέτρα. Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερο βάρος, μειωμένες απώλειες ενέργειας και ταχύτερη απόκριση των ηλεκτρονικών και των συστημάτων ασφαλείας.
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο του B10 είναι το γεγονός ότι η μπαταρία, που εξελίχτηκε in-house από την κινεζική φίρμα είναι ενσωματωμένη στο σασί. Αυτή η τεχνολογία όχι μόνο βελτιώνει την ακαμψία κατά 25%, αλλά διατηρεί και το βάρος σε λογικό για ηλεκτρικό C-SUV επίπεδο (1.845 kg).
Το ηλεκτρομοτέρ είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 218 PS και 240 Nm. Μπορεί τα νούμερα (ειδικά της ροπής) να μην ενθουσιάζουν στο άκουσμα αλλά στην πράξη αποδεικνύονται πέρα για πέρα επαρκή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. To 0-100 km/h έρχεται ακριβώς σε 8” και η τελική ταχύτητα σταματά στα 170 km/h. Η απόκριση στο γκάζι είναι πράγματι άμεση. Δεν θα σε κολλήσει στο κάθισμα όπως άλλα ηλεκτρικά, αλλά επιταχύνει πρόθυμα ανεξάρτητα από το πόσους επιβάτες και αποσκευές μεταφέρεις. Ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς όταν αποφασίσεις να κάνεις το προσπέρασμα στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας.
Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει πετύχει έναν πολύ καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά. Μετά λόγου γνώσεως λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο καλοσεταρισμένα κινεζικά μοντέλα που έχουμε οδηγήσει. Λογική εξέλιξη αν σκεφτούμε πως η ανάρτηση και το πλαίσιο έχουν ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Alfa Romeo στο εμβληματικό κέντρο δοκιμών του Balocco!
To ότι οι μηχανικοί της Alfa Romeo ρύθμισαν την ανάρτηση για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων δεν σημαίνει πως του έδωσαν σπορ ταμπεραμέντο. Το τιμόνι έχει τεχνητή αίσθηση και δεν μεταφέρει ικανοποιητική πληροφορία στα χέρια σου, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης που έχεις επιλέξει.
Οι αντιδράσεις του συνόλου πάντως είναι ουδέτερες και η κλίση στις στροφές περιορισμένη, απόρροια της ισορροπημένης κατανομής βάρους εμπρός-πίσω 50:50. Πιέζοντας σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές και σε πιο κλειστά κομμάτια, θα καταλάβεις το βάρος του αυτοκινήτου. Με τις αντιδράσεις να μην σε αιφνιδιάζουν. Υπό μεγαλύτερη πίεση, η υποστροφή εμφανίζεται προοδευτικά, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν άμεσα.
Εντός πόλης, το Leapmotor B10 είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Ρόλο σε αυτό παίζει και ο μικρός κύκλος στροφής, στα 10,5 m, που επιτρέπει στο κινεζικό C-SUV να ελιχθεί στα στενά όπως ένα σούπερμινι. Κι όταν έρθει η ώρα να παρκάρεις, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η πολύ ευκρινής κάμερα 360° θα μετατρέψει την όλη διαδικασία σε παιχνιδάκι.
Η ανάρτηση στρογγυλεύει με μαστοριά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου χωρίς να ακούγεται και να διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών. Η ποιότητα κύλισης παραμένει καλή και στον αυτοκινητόδρομο, με μόνη μας ένσταση τον αεροδυναμικό θόρυβο που παρεισφρέει στην καμπίνα όταν το κοντέρ ξεπεράσει τα 120 km/h. Στο ταξίδι εκτιμήσαμε επίσης το ενεργό cruise control και την υποβοήθηση κεντραρίσματος στη λωρίδα που ακολουθούν ομαλά τη ροή της κυκλοφορίας. Υπάρχουν τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, που όμως δεν καταλήγουν σε one pedal. Η αίσθηση πάντως του πεντάλ είναι πιο φυσική από τα περισσότερα EV και το δάγκωμα των δίσκων δυνατό.
Στο κομμάτι της κατανάλωσης, εντός πόλης και χωρίς να έχουμε κατά νου να κάνουμε οικονομία κάψαμε 15,6 kWh/100 km, κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία πάνω σχεδόν 420 km. Με αυτό το δεδομένο, οι εβδομαδιαίες ανάγκες καλύπτονται εύκολα με μια φόρτιση.
Στην περιφέρεια με μάξιμουμ τα 90 km και με ποικίλο ανάγλυφο το B10, καίει 18,1 kWh/100 km κι έτσι φτάνεις 360 km μακριά.
Σε ταξίδι με προορισμό την Καρδαμύλη, ξεκινήσαμε από την Αθήνα με την μπαταρία γεμάτη (434 km). Με το cruise control σταθερά στα 110 km/h -120 km/h στα πιο κατηφορικά κομμάτια της διαδρομής και τον κλιματισμό να δουλεύει η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τις 19,3 kWh/100 km. Φτάνοντας στο ΣΕΑ Αρφαρών είχαμε απόθεμα 39% (160 km). Φορτίσαμε για μισή ώρα στον 360άρη φορτιστή του δικτύου incharge της nrg και ανεβήκαμε στο 90%.
Μετρώντας την κατανάλωση με τα όρια ταχύτητας (110-130 km/h) και αδιαφορώντας για το ανάγλυφο, προκειμένου να πάρουμε τιμή για το πρωτόκολλό μας, η κατανάλωση ανέβηκε στις 22,2 kWh. Υπό αυτά τα δεδομένα, εκκινώντας με την μπαταρία φουλ, θα κάνεις την πρώτη στάση στα 260 km (ρεζέρβα 10%) και κάθε επόμενη στα 200 km.
Στην επιστροφή, κι ενώ αναχωρήσαμε με 77% φορτίσαμε και πάλι σε 360άρη φορτιστή της nrg στο ΣΕΑ Σπαθοβουνίου. Σε λιγότερο από 15 λεπτά το 30% έγινε 72% με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης να φτάνει τα 157 kW (η Leapmotor κάνει λόγο για 168 kW) και τη μέση ισχύ φόρτισης να είναι 109 kW . Χωρίς κανένα άγχος γυρίσαμε στην Αθήνα, έχοντας μάλιστα περί τα 200 km απόθεμα -με ήπια ταξιδιωτικά δεδομένα 110-120 km/h.
Σύμφωνα λοιπόν με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ανήλθε σε 17,7 kWh/100 km, ήτοι αυτονομία 370 km. Για τη φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής ισχύος 11 kW που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση του αυτοκινήτου σε επτά ώρες.
Το Leapmotor B10 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Life και Design). Στο βασική έκδοση υπάρχουν στάνταρ 17 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, πίνακας οργάνων 8,8” και οθόνη infotainment 14,6”, πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκίαστρο, λειτουργία V2L, σύστημα πλοήγησης, φώτα LED, κλειδί NFC και Bluetooth, Android Auto/Apple CarPlay, είσοδος χωρίς κλειδί και εκκίνηση με κωδικό, καθώς και καλώδια Mode 2 και Mode 3 για φόρτιση σε πρίζα σούκο και Wallbox αντίστοιχα.
Με το όφελος της κρατικής επιδότησης και την προωθητική ενέργεια της εγχώριας αντιπροσωπείας ύψους €4.000 η έκδοση Life ξεκινά από €25.900 στην έκδοση με την μπαταρία των 56,2 kWh και €27.400 στην αντίστοιχη με τον συσσωρευτή των 67,1 kWh.
H τιμολόγηση του είναι άκρως ανταγωνιστική μιας και το Elroq ξεκινά από €29.950 (με επιδότηση και προωθητική ενέργεια), το Atto 3 από €28.990 και το Omoda 5 από €25.500 (με επιδότηση και προωθητική ενέργεια). Πέρα όμως από τον εξηλεκτρισμένο ανταγωνισμό, το B10 είναι πιο προσιτό από τα περισσότερα θερμικά C-SUV!
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η κορυφαία έκδοση Design που δικαιολογεί απόλυτα τον όρο «κορυφαία» μιας και στον εξοπλισμό προστίθενται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης με 12 ηχεία, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες με μνήμη, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, αισθητήρα βροχής και σκούρα πίσω κρύσταλλα. Με το συνολικό κόστος να αυξάνεται €1.500 και την τελική τιμή να διαμορφώνεται στις €28.900.
Επενδύοντας στην άνεση, στην τεχνολογία αιχμής, στην ασφάλεια και στον value for money χαρακτήρα, η Leapmotor φέρνει στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των ηλεκτρικών C-SUV ένα ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση, αποδοτικό και καλοστημένο μοντέλο που μπορεί να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι μέσα στο 2026 η γκάμα θα διευρυνθεί με την προσθήκη της έκδοσης REEV.
Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως όπως όλα τα Leapmotor, το B10 καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύησης (ή 100.000 km) για τα μηχανικά μέση ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης από οκτώ χρόνια ή 160.000 km. Ισχύει επίσης οδική βοήθεια για πέντε έτη, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις και η after sales υποστήριξη γίνονται στο δίκτυο της Italian Motion (Alfa Romeo, FIAT, Jeep, FIAT Professional, Abarth), που έχει υψηλή κατάρτιση και πανελλαδική κάλυψη.
Leapmotor B10 | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Με την ιδιαίτερα ανταγωνιστική σχέση τιμής-απόδοσης, το Leapmotor B10 απευθύνεται σε πρακτικούς οικογενειάρχες που δεν βάζουν στην εξίσωση αγοράς την οδηγική εμπειρία και το θελκτικό παρουσιαστικό. | |||||
| Τιμή | Από €34.400 (€27.400 με επιδότηση και προωθητική ενέργεια) | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | ΒEV, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP με χωρητικότητα 67,1 kWh (ωφέλιμες 65 kWh), αρχιτεκτονική 400V, πίσω κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | |||||
| Απόδοση | 218 PS, 240 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.515 x 1.885 x 1.655 mm | |||||
| Πορτμπαγκάζ | 430-1.415 +25 lt (frunk) | |||||
| Βάρος (EU) | 1.920 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 8" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 170 km/h | |||||
| Κατανάλωση* | 17,7 kWh/100 km | |||||
| Αυτονομία* | 370 km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
| DC 360 kW, 10%-80% | 26 λεπτά | |||||
| DC 150 kW, 10%-80% | 29 λεπτά | |||||
| DC 100 kW, 10%-80% | 36 λεπτά | |||||
| DC 50 kW, 10%-80% | 1 ώρα και 4 λεπτά | |||||
| AC 11 kW, 0-100% | 7 ώρες | |||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||





