Συγκρίνουμε ντίζελ SUV: Citroën C3 Aircross vs Opel Crossland

Συγκρίνουμε ντίζελ SUV: Citroën C3 Aircross vs Opel Crossland

Tα Citroën C3 Aircross και Opel Crossland προέρχονται από τον ίδιο όμιλο εταιρειών και μοιράζονται τα μηχανικά μέρη. Έχουν όμως διαφορετικό χαρακτήρα και ρόλο στον πόλεμο των ντίζελ SUV.

Τα ντίζελ SUV και δη τα B-SUV ανθίστανται ακόμη εμπορικά, αντιπροσωπεύοντας ένα σεβαστό ποσοστό στην κατηγορία. Μπορεί ανακόλουθα μικρότερο στο μερίδιο αγοράς σε σχέση με τα προσφερόμενα μοντέλα, αλλά όπως και να το κάνουμε αντιπροσωπεύουν την πιο ομοιογενή επιλογή, τουλάχιστον επί του παρόντος και πριν οι λογής λογής επικείμενες απαγορεύσεις τα βάλουν στο περιθώριο.   

Ο Όμιλος Stellantis που έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχει καταφέρει κάτι πολύ δύσκολο: Να διαχωρίζει σαφώς τα προϊόντα του από εμπορικής σκοπιάς, παρά το γεγονός πως μοιράζονται τα μηχανικά μέρη και ως εκ τούτου έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά.

Τα ντίζελ SUV στη μικρή κατηγορία παραμένουν τα πιο ομοιογενή του είδους, καλύπτοντας με περισσή επάρκεια τη καθημερινή συνδυασμένη χρήση, μέσα κι έξω από την πόλη.

Τρανό παράδειγμα αποτελεί η ισχυρή παρουσία του στην κατηγορία των αστικών SUV/crossover, με πέντε μοντέλα: Citroën C3 Aircross, DS 3 Crossback, Opel Crossland, Opel Mokka και Peugeot 2008. Αθροίζοντας τις πωλήσεις τους, αυτά τα μοντέλα κατέλαβαν το 27,7% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας στην Ελλάδα για το 2021, αφήνοντας πίσω τους το Volkswagen Group που έχει επίσης πέντε μοντέλα. Το αξιοθαύμαστο ωστόσο -για να επιστρέψουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε, είναι πως ανάμεσα σε αυτές τις φαινομενικά όμοιες προτάσεις το κάθε μοντέλο διαχωρίζεται με κόκκινες γραμμές από τα υπόλοιπα, ώστε να πρεσβεύει με τον καλύτερο τρόπο τα ιδανικά του εκάστοτε κατασκευαστή.

 Κόστος  Citroën C3 Aircross   Opel Crossland 1.5 Diesel AT6 
 Έκδοση  1.5 BlueHDi 120 PS EAT6  1.5 Diesel AT6 
 Βασική τιμή  €25.650 (C-Series)  €26.150 (Elegance) 
 Δοκιμής  €27.900 (Shine Pack)  €26.150 (Elegance) 
 Τ. Κ.  €84,5   €83,2-€88,3 
 Εγγύηση*  3 χρόνια   2 χρόνια 
 Χρηματοδότηση  Ανάλογα με τον ντίλερ  Ανάλογα με τον ντίλερ 

* Αφορά τα μηχανικά μέρη

Ακόμα και τα πιο κοντινά σε χαρακτήρα ντίζελ SUV της προσφοράς του ομίλου, όπως το Citroën C3 Aircross και το Opel Crossland, έχουν σημαντικές διαφορές που μπορούν να διαμορφώσουν την τελική επιλογή. Ξεκινώντας από καθ’ αυτή τη σχεδίαση, είναι φανερό το διαφορετικό προφίλ των δύο μοντέλων. Το C3 Aircross έχει τον μανδύα ενός πιο νεανικού και στιλιστικά ιδιαίτερου σχεδίου, κάτι που ενισχύθηκε με την πρόσφατη ανανέωση.

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Η άνεση που προσφέρει στον δρόμο το C3 Aircross είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ του επιτρέπει να παραμένει ευχάριστο και σε light εκτός δρόμου διαδρομές.

Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης αποτελεί η νέα και πιο αιχμηρή μάσκα που εκτείνεται σε μεγαλύτερη επιφάνεια και είναι πιο δυναμική. Από κει και ύστερα διατηρείται η κλασική φόρμα του υπερυψωμένου όγκου, με καμπύλες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, καθώς και νέα φωτιστικά LED που χαρίζουν σύγχρονη εικόνα.

 Εξοπλισμός  C3 Aircross  Crossland 
 Έκδοση  Shine Pack  Elegance 
 Αερόσακοι  6  6 
 Cruise control/ενεργό  S/Ε  S/Ε 
 LDW/LKA*  S/S  S/E 
 CEB/BSD*  S/E  E/Ε 
 Ζάντες αλουμινίου  S/17" S/16"
 Αισθητήρες φωτός/βροχής  S/S  S/S 
 Προβολείς ομίχλης/LED  -/S  E/S 
 Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικός  S/E  S/S 
 Ψηφιακά όργανα/Infotainment/πλοήγηση  -/9"/S  -/7"/E 
 Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός/πίσω  E/S  E/E 
 Κάμερα οπισθοπορείας  S E
 Δερμάτινο σαλόνι  Ε  Ε 
 Μεταλλικό χρώμα  €550 €456 

S= στάνταρ, Ε= Έξτρα, *LDW: Lane Departure Warning, LKA: Lane Keeping Assist CEB: City Emergency Braking, BSD: Blind Spot Detection

Το Crossland παραμένει συγκριτικά πολύ πιο αυστηρό, κάτι λογικό από τη στιγμή που στην γκάμα προστέθηκε το πιο νεανικό Mokka. Ύστερα από την ανανέωσή του, το Crossland απέκτησε την αισθητική Vizor στο εμπρός μέρος, όπως αυτή προβάλλεται από τη μάσκα. Μέσω αυτής δείχνει πιο σύγχρονο και φυσικά ξεκάθαρα «Opel». Ταυτόχρονα διατηρεί ξεχωριστό χαρακτήρα με εικόνα που έχει κάτι από MPV, αλλά και τη χαρακτηριστική γραμμή της οροφής να κατεβαίνει έως τους ώμους του αμαξώματος, κάτι πιο όμορφο και αισθητό στις δίχρωμες εκδόσεις. Μιλώντας για τις τελευταίες, αν και το Crossland δίνει αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, το C3 Aircross υπερτερεί σαφώς χάρη στους 70 διαφορετικούς συνδυασμούς που προσφέρει.

Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Πιο στιβαρή αίσθηση και υψηλότερη πρόσφυση για το Crossland, το οποίο συγκριτικά υστερεί σε άνεση και ποιότητα κύλισης.

Η διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων και εν τέλει η διαφορά στη φιλοσοφία του κάθε μοντέλου, γίνεται ακόμα πιο αισθητή στην καμπίνα. Και εδώ η γενική εικόνα καταδεικνύει ένα πιο αλέγκρο ή νεανικό εάν προτιμάτε, προφίλ στο C3 Aircross και ένα πιο μετρημένο από την πλευρά του Crossland. Εν τέλει, πέραν του ότι κάθεσαι ψηλά και στα δύο με τις μεγάλες εμπρός κολόνες να περιορίζουν την ορατότητα, λίγα σημεία επαφής θα βρει κάποιος μεταξύ τους.

 Μεγέθη  Citroën C3 Aircross   Opel Crossland 
 Μήκος  4.160 mm  4.217 mm 
 Πλάτος  1.756 mm  1.825 mm 
 Ύψος  1.637 mm  1.605 mm 
 Μεταξόνιο  2.604 mm  2.604 mm 
 Πορτμπαγκάζ  410-520 lt 410-520 lt 
 Ρεζερβουάρ  45 lt  45 lt 
 Κύκλος στροφής  10,8 m 11,2 m 
 Στροφές τιμονιού  3,0  3,0 
 Φρένα εμπρός  Αεριζόμενοι δίσκοι 266 mm  Αεριζόμενοι δίσκοι 266 mm 
 Φρένα πίσω  Δίσκοι 249 mm  Δίσκοι 249 mm 
 Ζάντες  6,5J x 17” 6,5J x 16”
 Λάστιχα  215/50 R17  195/60 R16
 Βάρος*  1.350 kg  1.330 kg 

Μέτρηση DRIVE

Ξεκινώντας από το C3, το πρόσφατο φρεσκάρισμα έχει αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο την ευχάριστη αίσθησή του. Τα τετράγωνα μοτίβα, οι τρεις κεντρικοί αεραγωγοί και οι χρωματιστές λεπτομέρειες υπογραμμίζουν τον νεανικό χαρακτήρα. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων πάντως θα ταίριαζε ακόμα καλύτερα στο σύνολο.

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Ευχάριστος και νεανικός διάκοσμος για το C3 Aircross, λαμβάνοντας επιπλέον όμορφα στοιχεία και συστήματα στις πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού.

Στο εσωτερικό του Opel όλα μοιάζουν -και είναι- πιο κοντά στο αυστηρό γερμανικό πρότυπο, τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Συνολικά, το Crossland προβάλλει πλαστικά με λίγο καλύτερη υφή και μικρή υπεροχή σε συναρμολόγηση και φινίρισμα, με τα βασικά στοιχεία να μην προκαλούν και απλώς να κάνουν τη δουλειά τους με σωστή εργονομία συνολικά. Να αναφέρουμε πως ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και τα δύο μοντέλα αποκτούν πιο high-tech χαρακτηριστικά αλλά και πιο πρακτικό χαρακτήρα.

Όπως για παράδειγμα τα εργονομικά καθίσματα «Advanced Comfort» του C3 και «AGR» του Crossland, με τα πρώτα να είναι σαφώς πιο άνετα και τα δεύτερα να προσφέρουν ανώτερη πλευρική στήριξη. Διατίθεται επίσης συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει όπως χρειάζεται την αναλογία διαθέσιμου χώρου για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές.

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Πιο συγκρατημένο το εσωτερικό του Crossland, προσφέροντας όμως καλύτερο επίπεδο απτής ποιότητας, με λίγο πιο προσεγμένη συναρμολόγηση και φινίρισμα.

Κάπου εδώ αρχίζει να διαφαίνεται η κοινή πλατφόρμα των δύο μοντέλων: Παρέχουν αντίστοιχο και επαρκή χώρο για τέσσερις ενηλίκους, με μπόλικο αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και τους ώμους. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών αυξομειώνεται από τα 410 έως τα 520 lt ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος σε κάθε περίπτωση.

 Αποδοτικότητα Citroën C3 Aircross  Opel Crossland 
 Μέση κατανάλωση  6,4 lt/100 km  6,2 lt/100 km 
 Min κατανάλωση  4,7 lt/100 km  4,5 lt/100 km 
 Max κατανάλωση  9,4 lt/100 km  9,0 lt/100 km 
 Αυτονομία  703 km 725 km
 Ρύποι CO2 132 g/km   130-138 g/km 

Μετρήσεις DRIVE

Κάτω από το καπό των δύο ντίζελ SUV βρίσκονται ακριβώς οι ίδιες επιλογές σε κινητήρα και μετάδοση, που εκ του αποτελέσματος αποδεικνύονται σοφές. Αφενός διότι το αυτόματο κιβώτιο συνάδει με το άνετο χαρακτήρα τους, αφετέρου διότι ο κινητήρας ντίζελ δίνει έναν πολύ αξιόλογο λόγο απόδοσης/κατανάλωσης, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο ταξίδι.

Και στα δύο ντίζελ SUV, το γνωστό πλέον μοτέρ των 1.5 lt αποδίδει 120 ίππους με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο και 110 PS στις εκδόσεις με το επίσης 6άρι χειροκίνητο. Έχει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και η ροπή των 300 Nm που κορυφώνεται από τις 1.750 rpm παρέχει μεστό τράβηγμα, επιτρέποντας ανταγωνιστικές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Ίδιος κινητήρας, ίδιος κιβώτιο. Ο 120άρης BlueHDi των 1.5 lt δίνει λίγο καλύτερες επιταχύνσεις στην περίπτωση του C3 Aircross και καίει ελάχιστα λιγότερο στο Crossland.

Στη μεταξύ τους κόντρα κερδισμένο αποδεικνύεται το Citroën C3 Aircross με 0,3” διαφορά στο 0-100 km/h (11,4” έναντι 11,7” του Crossland), ενώ και στις ρεπρίζ είναι λίγο πιο γρήγορο παντού. Αντίθετα, παρότι αντικειμενικά και τα δύο ντίζελ SUV χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα οικονομικά, το Crossland έχει ένα απειροελάχιστο πλεονέκτημα της τάξης των 0,2 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες: Για την ακρίβεια το μετρήσαμε στα 6,2 lt/100 km έναντι των 6,4 του C3 Aircross.

 Επιδόσεις Citroën C3 Aircross   Opel Crossland 
 0-100 km/h  11,4"  11,7" 
 0-120 km/h  16,1"  16,5" 
 0-140 km/h  23,4"  24,9" 
 0-400 m  18,1" @ 127,8 km/h  18,3" @ 126,1 km/h 
 0-1.000 m  32,7" @ 159,5 km/h  33,4" @ 156,7 km/h
 50-80 km/h   3,8"  3,8" 
 80-110 km/h   5,3"  5,8" 
 110-140 km/h  10,0"  10,4" 
 100-0 km/h  39,0 m  38,6 m 
 110-0 km/h  47,1 m  47,9 m 
 Τελική ταχύτητα  188 km/h  183 km/h 

Μετρήσεις DRIVE

Είναι από την αρχή ξεκάθαρο πως η κάθε εταιρεία έχει καταφέρει να περάσει τα οδηγικά γονίδια της φίρμας στο ντίζελ SUV του, προκειμένου να αποσαφηνίσει τον χαρακτήρα του. Γι’ αυτό και το C3 Aircross είναι απόλυτα εστιασμένο στην άνεση, με την ανάρτηση να παρέχει καλύτερα χαρακτηριστικά απόσβεσης και το όλο πακέτο να προσφέρει ανώτερο επίπεδο κύλισης.

Όλα τα στοιχεία συντελούν στο άνετο οδηγικό προφίλ, καθιστώντας το ντίζελ SUV της Citroën ιδιαίτερα ευχάριστο μέχρις εκεί που ο οδηγός δεν το πιέζει ιδιαίτερα σε δρόμο με στροφές. Χάραξη όπου η αισθητή κλίση του αυτοκινήτου κάνει αισθητή την παρουσία της, ωθώντας τον ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας να επεμβαίνει πιο νωρίς από όσο περιμένεις. Όλα όμως εξελίσσονται φιλικά, προοδευτικά και με ασφάλεια, χωρίς ο οδηγός να ανησυχεί για κάτι.

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis

Αλλά ούτε και το Crossland ξεφεύγει από αυτή τη λογική. Ωστόσο δεν είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην άνεση, οπότε γέρνει λιγότερο και γι’ αυτό στις στροφές μπορεί να εκμεταλλευθεί ακόμα περισσότερο την πλούσια ροπή του κινητήρα. To γερμανικό ντίζελ SUV είναι αισθητά πιο σφιχτό σε ρύθμιση και φέρνει περισσότερο θόρυβο από τον δρόμο στην καμπίνα. Από την άλλη όμως, η ανάρτηση διαχειρίζεται πιο αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος στη σβέλτη οδήγηση, παραπέμποντας περισσότερο στα συμβατικά μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Αυτό ασφαλώς δεν σημαίνει πως μιλάμε για οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αφού η πληροφόρηση για το τι συμβαίνει στον δρόμο δεν είναι σπουδαία.

 Θόρυβος dB (A)  Citroën C3 Aircross   Opel Crossland 
 Ραλαντί  44  47 
 140 km/h  71  74 
 Όριο στροφών  72  75 

Μετρήσεις DRIVE

Υπό αυτό το πρίσμα, πιο ταιριαστή στην κατηγορία προσέγγιση είναι αυτή του Citroën C3 Aircross, αφού δυνητικά μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα και σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές. Έχει 1 cm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (18 έναντι 17 του Crossland), αλλά κυρίως πιο μαλακή και με μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτηση. Επιπλέον, το σύστημα Grip Control -στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού- με ηλεκτρονική επέμβασή του μεγιστοποιεί την πρόσφυση των εμπρός τροχών σε δύσκολα και γλιστερά τερέν.

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis

Λίγο πριν το πετρέλαιο σβήσει από τις μικρές κατηγορίες, τα ντίζελ SUV του Ομίλου Stellantis, το C3 Aircross και Opel Crossland μας υπενθυμίζουν τις αρετές του ως καυσίμου. Είναι ξεκάθαρο το πόσο πολύ ταιριάζει αυτός ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου και στα δύο, καθώς ενισχύει τον αστικό χαρακτήρα τους, δίνει την απαραίτητη σπιρτάδα εκτός πόλης και εξασφαλίζει χαμηλό κόστος μετακίνησης.
Συγκριτικά, το C3 Aircross κερδίζει τη μεταξύ τους κόντρα με τον πιο εστιασμένο για τα δεδομένα της κατηγορίας χαρακτήρα, αλλά και με την πολύ πετυχημένη ισορροπία που επιδεικνύει σε όλους τους τομείς, με κερασάκι την κορυφαία άνεση.

 Τεχνικό φύλλο  Citroën C3 Aircross  Opel Crossland 
 Έκδοση  1.5 BlueHDi 120 PS EAT6  1.5 Diesel AT6 
 Κυβισμός  1.499 cc  1.499 cc 
 Τροφοδοσία  Άμεσος ψεκασμός  Άμεσος ψεκασμός 
 Τούρμπο  Ναι, μεταβλητής γεωμετρίας  Ναι, μεταβλητής γεωμετρίας 
 Κύλινδροι  i4  i4 
 Ισχύς  120 PS @ 3.750 rpm  120 PS @ 3.750 rpm 
 Ροπή  300 Nm @ 1.750 rpm  300 Nm @ 1.750 rpm 
 Κιβώτιο  Αυτόματο 6άρι   Αυτόματο 6άρι 
 Κίνηση  Εμπρός  Εμπρός 
 Ανάρτηση εμπρός  ΜcPherson, αντιστρεπτική  ΜcPherson, αντιστρεπτική 
 Ανάρτηση πίσω  Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική  Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική 

Ντίζελ SUV comparative test: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 vs Opel Crossland 1.5 Diesel AT6/photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis

 

Citroën C3 Aircross ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2017) Τεστ επιβατών #85% Τεστ παιδιών #82% Τεστ πεζών #64% Βοηθήματα #60%

Opel Crossland ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2017) Τεστ επιβατών #85% Τεστ παιδιών #84% Τεστ πεζών #62% Βοηθήματα #57%

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube