Το Citroën C5 Aircross δεύτερης γενιάς ξεκίνησε την εμπορική πορεία του στην ελληνική αγορά, επί της ουσίας ως ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο.
Ας δούμε επιγραμματικά τις διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο, διαφορές που θα αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας. Η πρώτη μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με το μέγεθος. Το νέο C5 Aircross κάθεται στη μέση δύο κατηγοριών, αυτή των κόμπακτ SUV και των D-SUV, καθώς μεγάλωσε σε όλες τις διαστάσεις, όχι όμως και την τιμή του (από 29.900 ευρώ). Τιμή που ισχύει για την έκδοση YOU σε χρώμα Rouge Roubis (ρουμπινί). Όλα τα άλλα χρώματα, όπως και το δικό μας Gris Platinium, στοιχίζουν €546 με ΦΠΑ.
Αν αναζητάτε ένα SUV με χώρους, σύγχρονη σχεδίαση και τεχνολογία χωρίς να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη, τότε το Citroën C5 Aircross πρέπει να είναι μια από τις πρώτες σας επιλογές
Έτσι έγινε μεγαλύτερο σε μήκος κατά 15,1 cm (4,65 m), τρία εκατοστά σε πλάτος (1,87 m) και 3,7 cm σε ύψος (1,69 m). Αναμενόμενα μεγάλωσε και το μεταξόνιο που κέρδισε 5,4 cm, φτάνοντας τα 2,78 m. Κάπως έτσι οι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί σημαντικά, με τον χώρο αποσκευών να ανεβαίνει στα 651 lt (565 δεκατόλιτρα) από 580 της προηγούμενης γενιάς.
Ωστόσο τα πίσω καθίσματα δεν είναι πλέον συρόμενα, έχουν όμως λειτουργία ανάκλησης και μασάζ -έξτρα μαζί με θέρμανση και αερισμό.
Last but not least, που λένε και οι Αγγλοσάξωνες, το νέο C5 Aircross έχει τη μεγαλύτερη οθόνη που έχει μπει ποτέ σε Citroën, με διαγώνιο 13” και κάθετο προσανατολισμό. Στη λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνονται ακόμη head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ψηφιακός βοηθός με ΑΙ, το πακέτο Drive Assist 2.0 για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 και άλλα πολλά που θα δούμε στη συνέχεια.
Τέλος, να πούμε πως το νέο C5 Aircross κάνει χρήση 160 kg ανακυκλωμένων μετάλλων, 47 kg ανακυκλωμένων ή βιολογικών πλαστικών και υφάσματα από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η παραγωγή του είναι ενεργειακά βελτιστοποιημένη.
Το Citroën C5 Aircross ήταν το μοντέλο με το οποίο η εταιρεία μπήκε στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Η δεύτερη γενιά πατάει πάνω στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν το Peugeot 3008 και το Opel Grandland.
Εμφανισιακά, το γαλλικό SUV ακολουθεί τους πρόσφατους σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας και δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι του Παρισιού. Άλλωστε το είχε δηλώσει και ο αρχισχεδιαστής των Γάλλων, Pierre Leclercq, ότι το μοντέλο παραγωγής θα μοιάζει κατά 95% με το πρωτότυπο.
Η μάσκα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το νέο C3 Aircross. Οι λεπτές φωτιστικές μονάδες Citroën Light Wings με τεχνολογία LED Matrix δημιουργούν μια φωτεινή υπογραφή τριών σημείων. Αυτή μαζί με το νέο σήμα της μάρκας και τη μάσκα δημιουργούν ένα όμορφο σύνολο.
Διαφορετική είναι και η εικόνα του πίσω μέρους. Τα λεπτά εντελώς νέας και ιδιαίτερης σχεδίασης φώτα ξεχωρίζουν και ενώνονται κι εδώ με μια μαύρη μπάρα που φιλοξενεί το σήμα της μάρκας. Από κάτω της, πάνω στην πέμπτη πόρτα αναγράφεται ολογράφως το «Aircross», ενισχύοντας την premium αίσθηση. Η γραμμή της οροφής έχει μια ελαφρά κλίση και καταλήγει στο κάθετο πίσω μέρος, δίνοντας στο προφίλ του αυτοκινήτου μια εικόνα ελαφρώς κουπέ.
Οι σχεδιαστές του C5 Aircross δεν φοβήθηκαν τις γωνίες και τις ακμές, δίνοντας μια συνολικά πιο επιθετική εικόνα στο αυτοκίνητο σε σχέση με το προηγούμενο. Χωρίς όμως υπερβολές, ενώ με περίτεχνο τρόπο κατάφεραν να κρύψουν τις μεγάλες του διαστάσεις.
Τέλος σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως η απόσταση από το έδαφος έπεσε στα 20,1 cm από τα 23, και ο αεροδυναμικός συντελεστής βελτιώθηκε κατά 10%.
Αν απ’ έξω, το νέο C5 Aircross δεν μοιάζει με το προηγούμενο, πού να μπείτε και μέσα. Όλα είναι διαφορετικά και σαφώς πιο σύγχρονα.
Εδώ κυριαρχεί η φιλοσοφία της αρχιτεκτονικής C-Zen Lounge. Η πρώτη εικόνα είναι ένα οριζόντιο ταμπλό (Sofa Design), που σε μια ενιαία επιφάνεια φιλοξενεί εμπρός από τον οδηγό ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ψηλά τους αεραγωγούς του κλιματισμού κι ένα σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού πολλών επιλογών.
Η μεγάλη μετωπική επιφάνεια καλύπτεται από υφασμάτινη επένδυση. Οικολογική προσέγγιση ή απλώς οικονομία; Τα πλαστικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, όμως το φινίρισμα και η συναρμογή παίρνουν καλό βαθμό.
Την παράσταση κλέβει η εικόνα στην κεντρική κονσόλα. Εκεί ξεχωρίζει η Waterfall, η μεγαλύτερη οθόνη αφής HD που έχει προσφέρει ποτέ η Citroën κάθετα τοποθετημένη στο πρότυπο της εποχής. Ξεχωρίζει για την εξαιρετική της ευκρίνεια και την γρήγορη απόκριση. Αυτή φιλοξενεί το τελευταίας γενιάς infotainment της Citroën με εύχρηστο interface, τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα.
Σαφώς και υπάρχουν τα Apple CarPlay και Android Auto, με δυνατότητα σύνδεσης δύο smartphone ταυτόχρονα μέσω Bluetooth που μπορούν να φορτίζονται ασύρματα στην κεντρική κονσόλα. Σε αυτήν βρίσκουμε τον μικρό λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου, τον επιλογέα των προγραμμάτων οδήγησης, το μπουτόν του χειρόφρενου και φυσικούς διακόπτες που έχουν να κάνουν με τον κλιματισμό και τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος.
Το σύστημα φωνητικών εντολών ενεργοποιείται μέσω του «Hello Citroën» και επιτρέπει στον χρήστη να ρυθμίσει το σύστημα πλοήγησης, να τηλεφωνήσει ή να αλλάξει σταθμό στο ραδιόφωνο, απλώς δίνοντας μια εντολή. Διακόπτες για την αλλαγή των παραμέτρων του ψηφιακού πίνακα οργάνων και άλλες λειτουργίες έχουμε και στο τιμόνι με τις ενσωματωμένες λειτουργίες. Τέλος στον έξτρα εξοπλισμό έχουμε και head-up display.
Ο χώρος για τα μικροπράγματα στην καμπίνα φτάνει συνολικά τα 40 lt. Mε την πιο αψυχολόγητη επιλογή να έχει να κάνει με το σημείο που έχουν τοποθετηθεί οι ποτηροθήκες, που είναι κάτω από την κεντρική κονσόλα. Κάπου εκεί και πιο πίσω, επίσης σε άβολο σημείο, βρίσκονται και οι θύρες φόρτισης USB. Ωστόσο, για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχει και μια ποτηροθήκη πάνω στην κεντρική κονσόλα, εύκολη στην πρόσβαση.
Παραδοσιακά το όνομα «Citroën» είναι συνώνυμο της άνεσης. Και στο νέο C5 Aircross αυτή έχει την τιμητική της. Τα καθίσματα-πολυθρόνες advanced comfort αγκαλιάζουν το σώμα, με τις αυξημένες διαστάσεις να εξασφαλίζουν πλούσιο χώρο για τους πίσω επιβάτες: Θα βρουν χώρο για τα γόνατα και πάνω από το κεφάλι τους, ακόμη και αν είναι υψηλόσωμοι. Επιπλέον πίσω μπορούν να καθίσουν άνετα τρεις ενήλικοι επιβάτες.
Ο χώρος αποσκευών, με στάνταρ 651 lt και 1.985 λίτρα στη διθέσια διάταξη, έχει διπλό πάτο και παροχή ρεύματος 12V, με την πόρτα του να ανοίγει ηλεκτρικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού.
Η Citroën έχει αλλάξει πλήρως την στρατηγική της στον τομέα των κινητήρων. Στο πλαίσιο αυτής της αναθεώρησης η γκάμα του C5 δεν περιλαμβάνει πλέον ντίζελ με τελικό στόχο τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Κάπως έτσι οι επιλογές είναι μια έκδοση mild hybrid (αυτή που δοκιμάζουμε σήμερα), μια επαναφορτιζόμενη υβριδική και μια 100% ηλεκτρική.
Κάτω από καπό του C5 Aircross που βλέπετε λοιπόν, ζει ο εκσυγχρονισμένος 3κύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας 1.2 PureTech με 40% καινούργια εξαρτήματα, κύκλο λειτουργίας Miller για αποδοτικότητα και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας.
Η πιο σημαντική αλλαγή που είχαμε επισημάνει και στη δοκιμή του «ομογάλακτου» Peugeot 3008 hybrid είναι η αντικατάσταση του εύθραυστου καουτσουκένιου ιμάντα χρονισμού από καδένα. Ο κινητήρας αποδίδει 136 PS/5.500 rpm και 230 Νm από τις 1.750 rpm και συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και μπαταρία 0,9 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh). Ηλεκτρομοτέρ που είναι ενσωματωμένο στο επίσης νέο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6, σχεδιασμένο από την Punch Powertrain. Κάπως έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 145 PS που εξασφαλίζουν επιδόσεις 11,2” για το τυπικό 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 201 km/h.
Ως πρωταρχικός στόχος είναι η απόδοση σε συνδυασμό με την οικονομία στην κατανάλωση. Έτσι το βάρους 1.554 κιλών C5 κινείται ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτιού: Στην εκκίνηση μέσα στην πόλη, στις μανούβρες για να παρκάρεις, ακόμη και στο «σταμάτα-ξεκίνα» του μποτιλιαρίσματος. Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας έδειξε την τιμή των 7,4 lt/100 km, επίδοση που κρίνεται ικανοποιητική για αυτοκίνητο του όγκου και του βάρους του C5 Aircross.
Η παραπάνω επίδοση είναι με επιλεγμένο το πρόγραμμα Normal, ενώ μέσα στην πόλη και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco πέφτει κάτω από τα 7 lt/100 km και σε μποτιλιαρίσματα κάτω από 6 lt. Εδώ πρέπει να υπογραμμίσουμε πως τα 7,4 lt/100 km μετρήθηκαν με πόλη και ελάχιστο αυτοκινητόδρομο. Όταν βγήκαμε και σε δρόμο της περιφέρειας με στροφιλίκια και ανηφόρες, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,9 lt/100 km. Και στην εθνική με τα όρια ταχύτητας ανέβηκε στα 7,8 lt. Αξιοσημείωτο είναι πως στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όταν αφήσεις το γκάζι το θερμικό μοτέρ σβήνει και το αυτοκίνητο μπαίνει σε λειτουργία cruising, κάτι που συμβάλλει στη μείωση της συνολικής κατανάλωσης. Με αυτά και με εκείνα και με βάση το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση κατανάλωση του C5 Aircross είναι 7,1 lt/100 km.
Το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα, όμως είναι προσανατολισμένο σε οικογενειακό ρυθμό κίνησης: Προσφέρει ήπιες αλλά γρήγορες αλλαγές ακόμη και αν επιλέξεις τα paddles στο τιμόνι ή το πρόγραμμα Sport.
Αν θελήσεις να πιέσεις θα δεις ότι το ηλεκτρικό boost είναι διαθέσιμο, αλλά μην περιμένεις θαύματα. Η χαμηλή ηλεκτρική ισχύς, μόλις 12 PS διαρκούς ισχύος και 29 PS μέγιστης, και η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας, σημαίνουν ότι η πραγματική ηλεκτρική οδήγηση είναι αδύνατη. Οπότε αν πιέσεις το γκάζι για να περάσεις γρήγορα με ασφάλεια ένα STOP, δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάρει εμπρός ο κινητήρας.
Για τον ίδιο λόγο, είναι προφανές πως με το πόδι βαρύ στο δεξί πεντάλ η κατανάλωση θα ανέβει. Κι όσο οι στροφές του 3κύλινδρου θα ανεβαίνουν θα έρθει και ο θόρυβος από τον κινητήρα. Όμως δεν θα φτάσει στα αυτιά των επιβατών σε όλη του τη ένταση χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας.
Σε γενικές γραμμές η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη και προσανατολισμένη στην άνεση. Για την τελευταία φροντίζουν στο έπακρο μια σειρά από επιλογές της Citroën με πρώτα και κύρια τα καθίσματα- πολυθρόνες, Advanced Comfort. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας δε, είναι κλιματιζόμενα και με λειτουργία μασάζ. Η ρύθμισή τους είναι εύκολη και κάπως έτσι βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης.
Σε δεύτερο χρόνο έχουμε την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι στη ρύθμιση της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ, τόσο εμπρός στα μακφέρσον όσο και πίσω στον ημιάκαμπτο άξονα, διαθέτουν διπλά υδραυλικά τέρματα που κάνουν σοβαρή δουλειά. Και το καταλαβαίνεις από τα πρώτα μέτρα.
Το νέο C5 Aircross είναι το πιο άνετο οικογενειακό SUV αυτή τη στιγμή, χωρίς τίμημα στον δυναμικό τομέα. Λιγότερο πλαδαρό και «μαγικό χαλί» σε σχέση με πριν, το C5 Aircross πατά με σιγουριά στον δρόμο, δεν γέρνει στις στροφές, έχει ελαφρύ αλλά άμεσο τιμόνι (επίμεμπτο σημείο του προηγούμενου) και γενικά κρατάει την πορεία που έχεις χαράξει.
Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά, βάζοντας ακόμα ένα «συν» στην ασφάλεια. Πετυχημένο σύνολο που ολοκληρώνεται από την πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2: Adaptive Cruise Control, με ενεργό Stop&Go, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και VisioPark 360° για πανοραμική ορατότητα.
Σημειώστε βέβαια, ότι για την αυτόνομη οδήγηση χρειάζεται να περάσεις στην έκδοση εξοπλισμού PLUS (€32.000 με την προωθητική ενέργεια) και να επιλέξεις το έξτρα πακέτο Techno αξίας 1.426 ευρώ που ενσωματώνει τα Pack Drive Assist 2.0 και Pack Easy Access. Πακέτο που περιλαμβάνεται στάνταρ στην έκδοση MAX των 35.500 (με προωθητική ενέργεια).
Τέλος να σημειώσουμε πως το C5 Aircross έχει αριστεύσει με επίδοση πέντε αστέρων στα τεστ του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Συνοψίζοντας, το νέο C5 Aircross στο ταξίδι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, εκεί όπου ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του. Ταυτόχρονα στην πόλη, ξέρει να κρύβει τον μεγάλο του όγκο με μια ευελιξία που δεν την περιμένεις. Και με πανοραμική θέαση από τη θέση οδήγησης για την απόλυτη εποπτεία του χώρου. Εκείνο που θα θέλαμε είναι καλύτερη διαχείριση από το πέρασμα της ηλεκτρικής λειτουργία στη λειτουργία καύσης για να εξαλειφθούν τα μικρά σκορτσαρίσματα.
Εν κατακλείδι, το νέο Citroën C5 Aircross αλλάζοντας σχεδόν σε όλους τους τομείς κατάφερε να γίνει ακόμη καλύτερο. Σύγχρονο, με σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από αιχμηρές και μοντέρνες γραμμές, τεχνολογία που συμβαδίζει απόλυτα με τις επιταγές της εποχής, άνεση και ασφάλεια στον υπερθετικό βαθμό, σημαδεύει την κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία του. Σε αυτό σαφώς θα συντελέσει η ιδιαίτερα ελκυστική τιμή που, χάρη στην προωθητική ενέργεια των €1.100 της Citroën, ξεκινά από τις €29.900, καθώς και τα πέντε χρόνια εγγύησης.
Διαμορφώστε το δικό σας Citroën C5 Aircross στο configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
Citroën C5 Aircross Hybrid 145 PS | ||||||||||
| Τι λέει το DRIVE | To νέο C5 Aircross ανεβαίνει κατηγορία χωρίς να ανεβάζει τιμή. Ίσως μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων SUV. | |||||||||
| Τιμή | Aπό €29.900 (με την προωθητική ενέργεια των €1.100) | |||||||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||||||
| Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του κιβωτίου 29 PS/55 Nm, μπαταρία 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh), 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. | |||||||||
| Απόδοση | 145 PS, 230 Nm | |||||||||
| Διαστάσεις | 4.652x1.870x1.688 mm | |||||||||
| Χώρος αποσκευών | 565-1.668 dm3 | |||||||||
| Βάρος | 1.554 kg | |||||||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||||||
| 0-100 km/h | 11,2" | |||||||||
| Τελική ταχύτητα | 201 km/h | |||||||||
| Μέση κατανάλωση* | 7,1 lt/100 km | |||||||||
| Εκπομπές CO2 | 121 g/km | |||||||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||||||



