Test drive: Νέο Volkswagen eco up!

Test drive: Νέο Volkswagen eco up!

Όχι δεν είναι φθηνό το ίδιο το eco up! αλλά το κόστος χρήσης του, ειδικά μέσα στην πόλη, είναι εξωπραγματικά χαμηλό

Το πρώτο θετικό σοκ το παθαίνεις όταν πηγαίνεις να γεμίσεις.

Η αντλία είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με τις υπόλοιπες, λίγο απόμερη. Έρχεται ο υπάλληλος, κουμπώνει τη μάνικα στην ειδική υποδοχή, δίπλα στην κλασική της βενζίνης και το σύστημα αρχίζει να «τρομπάρει» φυσικό αέριο με ένα χαρακτηριστικό ήχο που θυμίζει βαθιά, ασθματική ανάσα. Ύστερα παρατηρείς την οθόνη, που ανεβαίνει με ενδείξεις σε κιλά και όχι στα κλασικά λίτρα. Και ύστερα έχεις γεμίσει. Δέκα περίπου κιλά, αφού είχαν και κάτι περισσεύματα μέσα οι δίδυμες δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 11 kg. Και μετά – ω, τι ευτυχία! – βλέπεις πόσο πρέπει να πληρώσεις: €8,7... Καλωσορίσατε στο μαγικό, φθηνό κόσμο του VW eco up!.

Πολλοί θα θεωρούσαν πλεονασμό να συνεχίσουμε τη δοκιμή. Το νούμερο είναι συντριπτικό: Το eco up! γεμίζει με €9,6, με την τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου κίνησης να είναι €0,87/kg. Αλλά να το κάνουμε ακόμα πιο παραστατικό. Υπολογίσαμε ότι με κανονική, έως σβέλτη οδήγηση το μικρό, ανανεωμένο αυτοκίνητο πόλης της VW καταναλώνει περί τα 4 kg CNG/100 kgm. Αυτό δίνει περίπου 275 χιλιόμετρα αυτονομίας, μόνο με φυσικό αέριο και περίπου €3,5/100 km. Σε σχέση με ένα αυτοκίνητο βενζίνης που καταναλώσει 8 lt/100 km εξοικονομείς περίπου €700 το χρόνο, σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο γύρω στα €200 και με ένα LPG μεταξύ 225 και 250 ευρώ το χρόνο. Όσοι είναι και οικολογικά πιο ευαίσθητοι θα πρέπει να υπολογίσουν και τη σημαντικά χαμηλότερη εκπομπή C02.



Η μεγάλη διαφορά λοιπόν είναι με τα βενζινοκίνητα, ειδικά τα πιο παλαιάς τεχνολογίας και πιο μεγάλα σε κατηγορία. Αλλά και σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό το eco up! έχει προβάδισμα. Μια μέση κατανάλωση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου πόλης (να σημειώσουμε ότι πετρέλαιο αυτή τη στιγμή είναι μόνο το FΙΑΤ Panda), είναι περί τα 6 lt/100, σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουμε κάνει, πάντα με κανονική οδήγηση και όχι με το μυαλό στην οικονομία. Παρόλο λοιπόν που είναι αρκετά ακριβό (€13.350 με σχετικά πλούσιο εξοπλισμό), σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο 1.000άρι αντίστοιχου εξοπλισμού, που κοστίζει λίγο πάνω από €10.000 θα κάνει απόσβεση σε λιγότερα από πέντε χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το SEAT Leon 1.4 TGI

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για όποιον έχει να εκταμιεύσει περίπου €3.000 περισσότερα για την αρχική αγορά. Αν όχι, η συζήτηση λήγει εκεί. Αν μπορεί, η αγορά ενός eco up! συμφέρει απ’ όποια σκοπιά κι αν το δεις, αν μάλιστα συνυπολογίσεις ότι (ακόμα τουλάχιστον) δεν πληρώνει και ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Και δεν βάζω καθόλου στην εξίσωση το πολύ πιο χαμηλό εβδομαδιαίο cash flow, που είναι περισσότερο θέμα ψυχολογίας.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος ωστόσο έχει να κάνει με τα πολύ λίγα, αυτή τη στιγμή, πρατήρια που διαθέτουν φυσικό αέριο. Υπάρχουν τέσσερα στην Αττική, από ένα σε Λαμία, Λάρισα και Βόλο και δύο στη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλεις να κάνεις ένα ταξίδι με το eco up! θα γίνεις ο καλύτερος πελάτης των βενζινάδικων, δεδομένου ότι το ντεπόζιτο βενζίνης είναι βοηθητικό, ενεργοποιείται μόνο όταν τελειώσει το φυσικό αέριο και έχει χωρητικότητα μόλις δέκα λίτρα. Η συνδυαστική αυτονομία αγγίζει μεν τα 580 χιλιόμετρα, ωστόσο όταν εκπνεύσει, θα πρέπει να βάζεις βενζίνη κάθε 150 χιλιόμετρα πάνω κάτω.

Η οικονομοτεχνική μελέτη λοιπόν ευνοεί το eco up! αναφανδόν. Αλλά δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο και όχι λευκή συσκευή, που σημαίνει ότι μπαίνουν και άλλα κριτήρια για την επιλογή του ή όχι. Κατ’ αρχήν η εμφάνιση. Σε γενικές γραμμές δεν το λες το πιο εντυπωσιακό στην κατηγορία. Η τριάδα Toyota Aygo, Citroën C1 και Peugeot 108 για παράδειγμα, εμφανισιακά είναι πιο «πιασάρικη». Ωστόσο το eco up! ακολούθησε την εμφανισιακή ανανέωση της υπόλοιπης γκάμας και εν πάση περιπτώση, άσχημο δεν το λες.

Αισθητικά, το ανανεωμένο up! ξεχωρίζει από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις εντονότερες ακμές που του αύξησαν και ελαφρώς το μήκος (3,6 m αντί για 3,54 m), από τους νέους καθρέφτες που πλέον ενσωματώνουν και τα φλας, τα φώτα ημέρας τύπου LED και από τα νέας σχεδίασης πίσω φώτα. Επιπλέον, τα σχέδια στους τροχούς αλουμινίου είναι νέα, ενώ η χρωματική παλέτα που αποτελείται από 13 χρώματα, έχει επτά νέες προσθήκες: Τeal Βlue, Coral Red, Costa Azul, Honey Yellοw, Edelweiss, Habanero Orange και Savanna Gold. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα τρία διαθέσιμα χρώματα οροφής και τα δέκα διαφορετικά διακοσμητικά αυτοκόλλητα, η δυνατότητα εξατομίκευσης του μικρού VW έχει εκτοξευθεί σε σχέση με το παρελθόν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Škoda Octavia G-TEC [video]

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις επτά διαφορετικές ταπετσαρίες, τις δέκα διακοσμητικές φάσες του ταμπλό, στο τιμόνι με τις ενσωματωμένες πολλαπλές λειτουργίες που παραπέμπει σε Polo και Golf (έξτρα), στο νέο ηχοσύστημα και στον πιο ευκρινή πίνακα οργάνων, που πλέον έχει μεγαλύτερο στροφόμετρο και δείκτη βενζίνης. Βέβαια, ανάλογα με την έκδοση μπορεί να εφοδιαστεί και με σύστημα αυτόματου κλιματισμού με αντί-αλλεργικό φίλτρο, ενώ το ηχοσύστημα μπορεί να συνδεθεί με smartphone αντί για το σύστημα της Garmin που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, βελτιώνοντας αρκετά την προσφερόμενη συνδεσιμότητα.



Οι χώροι που προσφέρει και η πρακτικότητά του, είναι οι καλύτεροι στην κατηγορία, μαζί με τα άλλα δύο της «άλλης» τριάδας, Škoda Citigo και SEAT Mii. Αυτό όμως που το κάνει να ξεχωρίζει κυρίως είναι η αίσθηση ότι οδηγείς μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης και η στιβαρότητα είναι κορυφαίες και μόνο το Hyundai i10 μπορεί να τις ισοφαρίσει. Το ίδιο ισχύει και τη συναρμογή των υλικών στην καμπίνα. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν με άνεση, αλλά ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 38 λίτρα σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις, κατεβαίνοντας στα 213.

Το βασικότερό του μειονέκτημα, σε σχέση με τα άλλες δύο ατμοσφαιρικές εκδόσεις του 3κύλινδρου 1000άρη κινητήρα, τόσο των 75 αλλά και των 60 PS, είναι οι επιδόσεις. Το eco up!, βλέπετε, είναι και 100 κιλά βαρύτερο, αλλά το κυριότερο είναι πως αφενός ο κινητήρας του ουσιαστικά ξυπνά πάνω από τις 3.000 rpm, αφετέρου ότι η διάταξη των πέντε σχέσεων του (αποκλειστικά) χειροκίνητου κιβωτίου, είναι σχεδόν απελπιστικά αραιή.

Εκεί λοιπόν που ακόμα και το 60άρι up! χρειάζεται 15,1” (13,9” για το 75άρι) για το 0-100 km/h, το eco up! κάνει 16,8”! Σημαντικά πιο αργό είναι και σε όλες τις ρεπρίζ με οποιαδήποτε σχέση. Εδώ όμως χρειάζεται προσοχή: Επειδή ο 3κύλινδρος δουλεύει πιο άνετα ψηλά, σχεδόν σε ξεγελά και βρίσκεσαι πάντα με μια σχέση κάτω χωρίς να χρειάζεται. Πρέπει να κοιτάς την ένδειξη αλλαγής σχέσης και να εμπιστευτείς ότι δεν θα «σβήσει», όπως νομίζεις ότι θα κάνει, κάτω από τις 2.000 rpm για να κινηθείς πραγματικά οικονομικά. Και να εκμεταλλεύεσαι τη φόρα. Ή να κάνεις υπομονή. Κι όταν νομίζεις ότι θα σκάσεις, να σκέφτεσαι: «γεμίζει με €9,6...».

Τι λέει το DRIVE
To eco up! είναι μακράν το πιο οικονομικό σε χρήση αυτοκίνητο πόλης. Το περιορίζει μόνο το μικρό δίκτυο πρατηρίων και το σχετικά υψηλό (αλλά με σχετικά εύκολη απόσβεση) κόστος απόκτησης
Τιμή Aπό €13.350 (5θυρο)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 68 PS/6.200 rpm, 9,2 kgm/x3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,8”
0-400 m 20,7” @ 110,4 km/h
0-1.000 m 37,7” @137,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 14,9”
50-80 km/h (3η) 8,0”
80-110 km/h (3η) 10,1”
80-110 km/h (4η) 13,4”
110-140 km/h (4η) 26,1”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 82 g/km
Διαστάσεις 3.600 x 1.641 x 1.504 mm
Βάρος 1.020 kg
Μετρήσεις DRIVE  *με αναγωγή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube