Test drive: Opel Frontera Electric, και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ

Test drive: Opel Frontera Electric, και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ

Το Opel Frontera Electric ξεχωρίζει για την ευρυχωρία του που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία, αν και η μπαταρία των 44 kWh περιορίζει την αυτονομία. Μπορεί η άνεση να «σβήσει» την ανησυχία για τη μικρή αυτονομία;

Το Opel Frontera Electric βαδίζει επί τα ίχνη των ξαδερφιών του στον Όμιλο Stellantis που πάνω στην ίδια αρχιτεκτονική βασίζουν θερμικές, μικροϋβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. 

Όπως το Citroën C3 Aircross κι ένα μελλοντικό ξαδέρφι της FIAT, καθώς και τα C3 και Grande Panda, το Frontera βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car, η οποία εξελίχτηκε μακριά από την έδρα της Opel στο Rüsselsheim. Μάλιστα, η εξέλιξή της ανατέθηκε σε εξωτερικούς συνεργάτες, στην Tata Consulting Engineers, θυγατρική του ινδικού γίγαντα Tata, όπως και η εξέλιξη του C3, που παράγεται στην Ινδία, στη Βραζιλία και πιο πρόσφατα στην Ινδονησία. 

Το Opel Frontera Electric ξεκινά από τις €28.500 χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Frontera με μήκος 4,39 m κατατάσσεται ανάμεσα στα μεγάλα B-SUV. Το πίσω μέρος του είναι παρόμοιο με αυτό του C3 Aircross, αλλά ελαφρύτερο αισθητικά, και διαφέρει με πίσω φώτα δύο επιπέδων. Σε αντίθεση με το ήπια υβριδικό Opel Frontera, το Frontera Electric δεν προσφέρεται ως 7θέσιο.

Σε αυτήν την πλατφόρμα λοιπόν, συνέχισαν την εξέλιξή τους τους και τα μοντέλα του ομίλου που πωλούνται στην Ευρώπη, πιθανώς και εν μέρει σε εξωτερικούς συνεργάτες. Η παραγωγή τους πραγματοποιείται στην Trnava της Σλοβακίας. Με λίγα λόγια, μην περιμένετε να βρείτε πληθώρα γερμανικής μηχανολογίας σε αυτό το μοντέλο, το οποίο η Opel αναγνωρίζει ότι έχει μια «νέα τοποθέτηση» για τη μάρκα. 

Η ηλεκτρική έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, προσφέρει όπως θα δούμε παρακάτω, το ίδιο ελκυστικό πακέτο με το Frontera Hybrid σε επίπεδο άνεσης, ευρυχωρίας και τεχνολογίας. Και αυτό από μόνο του είναι ένα ευχάριστο νέο για όποιον θέλει ένα σύγχρονο και ευρύχωρο κόμπακτ SUV. Ωστόσο, μια μεγαλύτερη μπαταρία θα ταίριαζε περισσότερο στον SUVίστικο χαρακτήρα που ευαγγελίζεται, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κινηθεί με μεγαλύτερη ευκολία εκτός του αστικού ιστού.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με μικτή αυτονομία 240 km, είναι ξεκάθαρο πως το Frontera Electric θα χρησιμοποιηθεί κυρίως ως δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Μπορεί να μην είναι όσο μικρό ένα σουπερμίνι, αλλά οι διαστάσεις του δεν θα σε δυσκολέψουν στην πόλη. Το εμπρός μέρος υιοθετεί τους στιλιστικούς κώδικες της Opel με την κλειστού τύπου μαύρη μάσκα «Vizor». Οι αναλογίες όμως, είναι αντίστοιχες με αυτές του ξαδέλφου του, του C3 Aircross.

Και εξηγούμαστε ευθύς αμέσως: Το γερμανικό SUV εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP με χωρητικότητα 44 kWh. Που σύμφωνα με την Opel και το πρωτόκολλο WLTP, του επιτρέπει να διανύσει έως 306 km. Περνώντας από τις εργοστασιακές μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο, το νούμερο αυτό θα μπορέσεις να το πλησιάσεις μόνο αν κινείσαι μέσα στην πόλη. Μόνο. Οδηγώντας με σύνεση θα καις 13,9 kWh/100 km και θα ξεπεράσεις για λίγο τα 300 km σε αυτονομία. Σε περιφερειακούς δρόμους μέσης και υψηλής ταχύτητας και με ποικίλο ανάγλυφο, η κατανάλωση ανεβαίνει στις 18,5 kWh και η αυτονομία πέφτει κάτω από τα 230 km. 

Και κάτω από τα 200 km αν αποφασίσεις να ταξιδέψεις και να κινείσαι σταθερά με τα τριψήφια νούμερα των ορίων ταχύτητας στην εθνική, οπότε και η κατανάλωση υπερβαίνει τις 23 kWh. Που σημαίνει ότι εκκινώντας γεμάτος και βγαίνοντας στην εθνική, τον πρώτο ανεφοδιασμό θα τον κάνεις στα 160 km και στη συνέχεια κάθε 130 km. Από τις παραπάνω συνιστώσες καταναλώσεις, η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE είναι 17,4 kWh/100 km και η αυτονομία 240 km.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πίσω, η κομψή αεροτομή οροφής, και φώτα που χωρίζονται σε δύο επίπεδα δίνουν στο Frontera έναν μοντέρνο και νεανικό τόνο.

Τουλάχιστον, όταν φτάσει η στιγμή της απαραίτητης φόρτισης, η αναμονή δεν θα είναι μεγάλη. Με ισχύ φόρτισης 100 kW σε DC -τιμή που κινείται στo επίπεδo του ανταγωνισμού- η αναπλήρωση από 20% σε 80% ολοκληρώνεται σε 26 λεπτά. Σε ένα οικιακό wallbox ισχύος 11 kW από την άλλη, η πλήρης φόρτιση διαρκεί λίγο λιγότερο από πέντε ώρες -στάνταρ ο εσωτερικός φορτιστής 11 kW.

Εύλογα, λοιπόν, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η ακτίνα δράσης του ηλεκτρικού Opel Frontera περιορίζεται στα σύνορα της πόλης. Ως εκ τούτου, δύσκολα μπορεί να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Λίγο οξύμωρο, αν σκεφτεί κάποιος πως οι χώροι που προσφέρει το τοποθετούν στο ανώτατο άκρο της κατηγορίας. Η Opel ωστόσο, ήδη σε κάποιες αγορές διαθέτει το Frontera με την 54άρα μπαταρία και αυτονομία WLTP, 407 km. Που αναμένουμε οσονούπω και στην Ελλάδα.

Η έκδοση αυτή εκτιμούμε ότι θα κοστίζει €2.000 επιπλέον από τις €28.500 (χωρίς επιδότηση) που ξεκινά το Frontera με τη 44άρα μπαταρία. Μια καλή τιμολόγηση σε σύγκριση με τις €37.900 που ξεκινά το λιγότερο ευρύχωρο ηλεκτρικό Mokka. Ωστόσο, το τελευταίο διατηρεί το πλεονέκτημα της ισχύος με έναν κινητήρα 156 ίππων, σε σύγκριση με τους 113 ίππους στο Frontera.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Opel Frontera Electric αν και αντεπεξέρχεται δεν ευχαριστιέται το στροφιλίκι. Είναι ουδέτερο και ασφαλές, με ελαφρύ και χωρίς πληροφορία τιμόνι. Αν το πιέσεις, θα καταλάβεις πως ο προσανατολισμός του είναι για πιο χαλαρό ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι πιο δυναμικό από το κοντινό ξαδέρφι του, C3 Aircross.

Στον δρόμο, το Opel Frontera είναι άνετο και καλοζυγισμένο ηλεκτρικό SUV «για να κάνει τη δουλειά του». Με 113 PS και 125 Nm αναμενόμενα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το 0-100 km/h έρχεται σε 12,1” και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 km/h. 

Έχεις όμως, και μάλιστα με γραμμικό τρόπο, όση δύναμη θα χρειαστείς για να προσπεράσεις ακόμα και φορτωμένος. Και σε τελική ανάλυση, αυτό είναι που μετράει! Αρκεί να πατήσεις το γκάζι και το μοτέρ θα ανταποκριθεί πρόθυμα, χωρίς κομπιάσματα και δισταγμό. Όσο περισσότερο πατάς το γκάζι όμως, τόσο περισσότερο αυξάνονται και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που παρεισφρέουν στην καμπίνα.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο προφίλ, οι τονισμένοι, ώμοι, τα φουσκωμένα φτερά, οι μπάρες οροφής, τα πλαστικά προστατευτικά και τα νεύρα στο καπό ενισχύουν το SUV;iστικο παρουσιαστικό του Frontera με το ευμέγεθες μεταξόνιο των 2,67 m.

Η ανάρτηση μολονότι δεν είναι η πιο αφράτη της κατηγορίας (το ομογάλακτo ë-C3 έχει τα πρωτεία) θα απορροφήσει ικανοποιητικά τα κακώς κείμενα της ελληνικής ασφάλτου. Μόνο σε πραγματικά μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω θα μεταφέρει κραδασμούς στους επιβάτες. 

Συνολικά η ποιότητα κύλισης εκπληρώνει πλήρως τον προσανατολισμό του ηλεκτρικού Opel Frontera. Που δεν είναι άλλος από γαλήνιες, ήσυχες, άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. 

Γι’ αυτό και δεν πετάει τη... σκούφια του όταν ανεβάσεις ρυθμό. Αν το κάνεις, Frontera Electric ναι μεν γέρνει λογικά στις στροφές, αναλογικά με τη μάζα του (1.589 kg με τον οδηγό) και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι ο χειρισμός του γίνεται ασαφής και αργός. Κάτι που επιδεινώνεται από το υπερβολικά ελαφρύ τιμόνι σε χαμηλές ταχύτητες και την έλλειψη ανατροφοδότησης στις υψηλές ταχύτητες. 

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η πρόσφυση παραμένει σε ικανοποιητικό επίπεδο, αλλά δεν απολαμβάνεις πραγματική αίσθηση οδήγησης. Όσο για την απόδοση των φρένων δεν υπάρχει παράπονο, πέραν του ότι θα πρέπει να συνηθίσεις μια μικρή, νεκρή διαδρομή του πεντάλ. Λειτουργία one pedal δεν υπάρχει, όπως άλλωστε συμβαίνει στο σύνολο των μοντέλων του Ομίλου Stellantis.

Δεν χωρά αμφιβολία πως το μεγαλύτερο προτερήματα του Opel Frontera είναι η ευρυχωρία. Ειδικά ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι κορυφαίος. Σημειώστε επίσης πως ο μεσαίος επιβάτης, κανονικού αναστήματος θα μετακινηθεί πιο άνετα σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ακόμα και τέσσερις μποϊλήδες ενήλικοι θα χωρέσουν ανετότατα στο Frontera. Με τους πίσω να έχουν παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, και διαθέσιμες δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Το πορτμπαγκάζ στέκεται στο ύψος των οικογενειακών περιστάσεων, με τα 460 lt να το τοποθετούν στον μέσον όρο της κατηγορίας. Και γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (1.600 lt). 

Το δάπεδο σου επιτρέπει να ρυθμίσετε το ύψος του κάτω μέρους έτσι ώστε να έρχεται σχεδόν πρόσωπο με τα πίσω καθίσματα όταν είναι αναδιπλωμένα, και παρέχει χώρο από κάτω για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 460 έως 1.600 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Αναμφίβολα εντυπωσιακά νούμερα Εντυπωσιακά στοιχεία. Το ρυθμιζόμενο σε ύψος ψευδό-δάπεδο είναι στάνταρ. Από κάτω μπορείς να αποθηκεύσεις το καλώδιο φόρτισης. Πολύ χαμηλής ποιότητας η εταζέρα.
Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ανάλογα ευρύχωρη είναι η εικόνα και για τους εμπρός. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν τα καθίσματα τεχνολογίας Intelli-Seat που αποτελούν στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού και προσφέρουν ενισχυμένη υποστήριξη στο κάτω τμήμα της σπονδυλικής στήλης, εξασφαλίζοντας σωστή στήριξη του σώματος και άνεση σε όλες (;) τις συνθήκες. 

Το ερωτηματικό αφορά το πώς χωρίζεται το έδρανο που δημιουργεί δύο επιφάνειες με αύλακα στη μέση -που κάποιοι τον νιώθουν στα μαλακά τους.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η Opel τολμά με gimmick αλά Jeep Avenger. Μας αρέσουν, αλλά δεν αρκούν για να διασκεδάσουν την αυστηρότητα της καμπίνας. Αν δεν σημαδέψεις με ακρίβεια τον αύλακα του εδράνου, τον... νιώθεις.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Είναι φανερό πως οι άνθρωποι της Opel εστίασαν στη δημιουργία μιας πρακτικής καμπίνας που δεν έχει σκοπό να σε εντυπωσιάσει, αλλά να σε κερδίσει με την ουσία της και τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα.

Σημείο αναφοράς το ψηφιακό κόκπιτ Pure Panel από την έκδοση Edition Plus και πάνω. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο στις 10” προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα με λίγες δυνατότητες παραμετροποίησης.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ιδιαίτερα λιτός πίνακας οργάνων με σχεδόν ανύπαρκτες δυνατότητες αλλαγής των παραμέτρων.

Η κεντρική οθόνη και πάλι στις 10” διακρίνεται για τα ευανάγνωστα γραφικά της και το απολύτως κατανοητό κι εύχρηστο μενού. Υποστηρίζει επίσης εργοστασιακή πλοήγηση και όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Στην προσπάθεια για εκλογίκευση του κόστους, η Opel ντύνει το Frontera με σκληρά πλαστικά. Τα οποία η αλήθεια είναι πως δεν σε κερδίζουν ποιοτικά. Για τη στιβαρότητα δεν υπάρχει κανένα παράπονο μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ακούστηκε ο παραμικρός τριγμός. Η συναρμογή όμως θα μπορούσε να είναι ακριβέστερη.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το εσωτερικό ακολουθεί την αυθεντική συνταγή της Opel, με το ταμπλό «Pure Panel» και την κλασική, αλλά εξαιρετική, εργονομία. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Ωστόσο, η διακοσμητική λωρίδα σε χρώμα αλουμινίου φωτίζει κάπως την ατμόσφαιρα και η οδηγοκεντρική διάταξη είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη.

Αυτό που επίσης μας άρεσε στο Opel Frontera Electric είναι οι χρηστικές θήκες για τα μικροπράγματα. Και φυσικά, το ξεχωριστό πάνελ για τον κλιματισμό που, εκτός από τους φυσικούς διακόπτες, έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για ακόμα ευκολότερο χειρισμό.

Σε επίπεδο εμφάνισης, βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία Bold & Pure και δεν διαφοροποιείται επί της ουσίας από το ήπια υβριδικό αδερφάκι του, με το οποίο μοιράζεται τις ίδιες διαστάσεις. Ακολουθεί λοιπόν μια τετραγωνισμένη λογική με καθαρούς όγκους και γραμμές που αν και δεν εισάγει καινά δαιμόνια δύσκολα θα βρεις κάτι αρνητικό να προσάψεις. Βασικός πυλώνας της αισθητικής πυξίδας του αυτοκινήτου, το Opel Vizor πλήρους πλάτους και οι προβολείς Intelli-LED που διαθέτουν αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας.

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το Opel Frontera Electric είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Edition, Edition Plus και GS. Με τη βασική έκδοση να ξεκινά από €28.500 χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση. Και μπορεί να μην έχει οθόνη για το infotainment αλλά προσφέρει μια πλούσια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και πολλά ακόμη.

Απέναντι στον ανταγωνισμό, το Opel Frontera Electric τοποθετείται με λογική. To ë-C3 Aircross ξεκινά από €27.400 και το BYD Atto 2 από €29.990. To FIAT Grande Panda είναι φθηνότερο (€26.300), αλλά προσφέρει πολύ μικρότερους χώρους. Τα υπόλοιπα μοντέλα του Ομίλου Stellantis με την 54άρα μπαταρία ξεπερνούν τις €30.000. Ομοίως και τα Kona (μπαταρία 48 kWh) και EV3 (μπαταρία 58 kWh).

Test drive: Opel Frontera Electric © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Διά ταύτα, λοιπόν. Μέχρι να έρθει η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, το Frontera θα παραμένει μια βιώσιμη και ανταγωνιστική ηλεκτρική πρόταση για όσους αναζητούν ένα δεύτερο ευρύχωρο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους.

Opel Frontera Electric

Τι λέει το DRIVEΗ καλή τιμή για το συνολικό πακέτο του Frontera Electric φτάνει για να διασκεδάσει τη μικρή αυτονομία και την αδυναμία για έναν αστικό 7θέσιο ανθρωπομεταφορέα; Την απάντηση θα τη δώσουν οι ενδιαφερόμενοι.
Τιμή     Από €28.500 (χωρίς επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, σύγχρονo ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP 44 kWh, εμπρός κίνηση, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 113 PS, 125 Nm
Διαστάσεις4.385 x 1.795 x 1.635 mm
Χώρος αποσκευών460-1.600 lt
Βάρος1.589 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h12,1" 
Τελική ταχύτητα140 km/h
Μέση κατανάλωση*17,4 kWh/100 km
Aυτονομία*240 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC, 100 kW, 10%-80%32 λεπτά
AC, 7,4 kW, 0-100%7 ώρες
AC, 11 kW, 0-100%4 ώρες και 45 λεπτά
Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube