Test drive: Škoda Octavia G-TEC [video]

Test drive: Škoda Octavia G-TEC [video]

Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο που βρίσκεται στις δεξαμενές του, ρίχνει το κόστος μετακίνησης με το Octavia G-TEC σε απίστευτα χαμηλό επίπεδο.

Η ιδιαιτερότητα του Octavia G-TEC είναι καλά κρυμμένη. Είναι ωστόσο σοβαρή κι έχει να κάνει με τη δυνατότητά του να κινείται καίγοντας φυσικό αέριο (CNG), ελαχιστοποιώντας το κόστος της μετακίνησης.

Μόλις το σύστημα έρθει στη θερμοκρασία που πρέπει και όσο υπάρχει απόθεμα φυσικού αερίου αυτό ψεκάζεται στους θαλάμους καύσης του 1.400άρη TSI. Το CNG βρίσκεται αποθηκευμένο σε υγρή μορφή (υπό πίεση 200 bar) σε δύο δεξαμενές κάτω από το πορτμπαγκάζ. Σε αυτές χωρούν 97 lt που ισοδυναμούν με περίπου 15 kg συμπιεσμένου CNG και είναι κατασκευασμένες έτσι ώστε να έχουν μεγάλη αντοχή και χαμηλό βάρος. Μόλις αδειάσουν (και στο ξεκίνημα), ο κινητήρας ξεκινά αυτομάτως να τροφοδοτείται με βενζίνη από ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων.

Ανεξάρτητα από το καύσιμο, η ισχύς είναι 110 ίπποι και η ροπή 20,4 kgm, ενώ τα 97 g CO2/km σημαίνουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη, η καύση του CNG δεν κάνει καμία διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα σε σχέση με έναν συμβατικό. Οι επιδόσεις είναι παρεμφερείς με τα Octavia 1.2 TSI και Octavia 1.6 TDI [video], που αμφότερα αποδίδουν 105 ίππους. Με 0-100 km/h σε 10,3” και 80-110 km/h σε 5,2/6,2/8,3 και 10,3” με 3η/4η/5η και 6η αντίστοιχα, σαφώς δεν φοβάται τη ρετσινιά του «αργού». Μια μικρή ραθυμία μέχρι τις 2.000 rpm είναι το μόνο που ενδέχεται να σε ενοχλήσει όταν έχεις μεγάλη σχέση στο 6άρι κιβώτιο με το θετικό λεβιέ. Από εκεί και πέρα υπάρχει επαρκές απόθεμα ισχύος, έτσι ώστε να μη ζορίζεις υπερβολικά το μοτέρ ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο.

Κάτω από τη μέση
Η οικονομία που κάνεις καίγοντας CNG είναι εντυπωσιακή σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο ευρέως διαδεδομένο καύσιμο. Τα 4,4 kg CNG/100 km που μετρήσαμε μεταφράζονται σε €3,5/100 km, δηλαδή κάτω από τα μισά συγκριτικά με το 1.6 TDI, σε σύγκριση με το οποίο έχεις σαφώς πιο ραφιναρισμένο μοτέρ και χαμηλότερο επίπεδο θορύβου. Το μόνο αντάλλαγμα είναι η ανάγκη για ανεφοδιασμό περίπου κάθε 350 km, τον οποίο μπορείς να κάνεις μόνο σε τρία πρατήρια στην Αττική κι άλλο ένα στη Θεσσαλονίκη. Το δίκτυο μεγαλώνει, αλλά ακόμα είναι σε εμβρυακό στάδιο.

Εάν είσαι εντάξει με αυτό, τότε ως οικογενειάρχης θα πίνεις νερό στο όνομα του G-TEC ακόμα κι εάν έχουν θυσιαστεί 108 lt από το πορτμπαγκάζ στο βωμό του CNG. Ευτυχώς, τα 460 που έχουν απομείνει για να φορτώνεις είναι περισσότερο από αξιοπρεπή. Από εκεί και πέρα η καμπίνα παραμένει τεράστια, καλοφτιαγμένη, εργονομικά άρτια και με πίνακα οργάνων που σε πληροφορεί για την κατανάλωση και την αυτονομία ξεχωριστά για κάθε καύσιμο, έτσι ώστε να εκμεταλλεύεσαι πλήρως τα 1.050 km συνολικής αυτονομίας.

Κι εάν αναρωτιέστε εάν το σχεδόν 100 κιλά βαρύτερο Octavia G-TEC έχει διαφορετική αίσθηση στο δρόμο, η απάντηση είναι θετική. Μόνο που η επιρροή είναι θετική, αφού αντίθετα από τα «αδελφά» Seat Leon TGI, VW Golf και Audi A3 Sportback g-tron, αντί για ημιάκαμπτο άξονα πίσω θα βρεις τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που μέχρι τώρα ήταν προνόμιο των εκδόσεων με 180 ίππους κι επάνω. Έχει σαφώς πιο γλυκιά απόσβεση στις εγκάρσιες τομές της ασφάλτου, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες της κορυφαίας έκδοσης Elegance, χωρίς αυτό να σημαίνει πιο μαλακή ρύθμιση και απώλεια σε κράτημα.

Εάν τώρα αναρωτιέσαι πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή του G-TEC απέναντι στα 1.2 TSI και το 1.6 TDI των 105 ίππων, η απάντηση δεν είναι μονοδιάστατη. Εάν κινείσαι κατά βάση στο λεκανοπέδιο και δεν κάνεις πολλά ταξίδια, είναι σαφές ότι διαλέγεις G-TEC αφού μετά από 30.000 και 20.000 km αντίστοιχα θα έχεις ισοφαρίσει την ακριβότερη τιμή. Εάν πάλι στη βάση σου ο ανεφοδιασμός με CNG είναι πρόβλημα, τότε ή περιμένεις να μεγαλώσει το δίκτυο ή αγοράζεις ένα συμβατικό Octavia.

Τι λέει το DRIVE
Εάν μπορείς να περιμένεις την εξάπλωση του δικτύου ανεφοδιασμού και μπορείς να φουλάρεις κάθε 350 km, τότε στο Octavia G-TEC βρίσκεις ένα εκπληκτικό οικογενειακό με ασύλληπτα χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή από € 18.410 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός (βενζίνη), πολλαπλός ψεκασμός (CNG), τούρμπο, 110 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,5”
0-80 km/h 6,8”
0-100 km/h 10,3”
0-120 km/h 14,5”
0-140 km/h 20,7”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,8”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,2”
110-140 km/h (3η) 8,2”
80-110 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (4η) 8,3”
80-110 km/h (5η) 8,3”
110-140 km/h (5η) 9,9”
80-110 km/h (6η) 10,3”
110-140 km/h (6η) 13,8”
100-0 km/h σε 44,4 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 kg CNG/100 km – 7,2 lt βενζίνη/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 4.659 x 1.814 x 1.461
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube