Test drive: VW Golf 1.0 TSI BlueMotion DSG

Test drive: VW Golf 1.0 TSI BlueMotion DSG

Ο νέος 1.0 TSI αντικαθιστά τον αντίστοιχο 1.2 στο Golf, δημιουργώντας μια βενζινοκίνητη έκδοση με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Η Volkswagen μπορεί να ήταν η εταιρία που αρχικά εφάρμοσε πιο πιστά απ’ όλες τη φιλοσοφία του downsizing στα σύγχρονα μικρομεσαία, όμως η Ford ήταν αυτή που τοποθέτησε τον 1.0 EcoBoost στο Focus και το αποτέλεσμα ικανοποίησε και τους πιο δύσπιστους από εμάς. Σήμερα, ήρθε η στιγμή να απαντήσει η VW με τον δικό της τρικύλινδρο χιλιάρη στο Golf.

Γνωρίσαμε πρόσφατα τον νέο 1.0 TSI στα μικρά μοντέλα του ομίλου, Audi A1 και VW Polo, στα οποία αποδίδει 95 ίππους, όμως για το Golf η ισχύς αυξήθηκε στους 115. Έτσι αντικαθιστά τον 1.2 TSI των 105 ίππων, ενώ στη βάση της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου παραμένει ο 1.2 TSI με 85 PS. Το νέο μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με το 7τάχυτο DSG που δοκιμάζουμε εδώ, το οποίο επιβαρύνει την τιμή του με €2.000. Ανεξαρτήτως μετάδοσης πάντως οι εκπομπές CO2 περιορίζονται σε 99 g/km, οπότε το 1.0 TSI είναι το πρώτο βενζινοκίνητο Golf που απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας. Αλλά πώς τα πάει σε επιδόσεις;

Δυστυχώς, το DSG σε αυτή την έκδοση δεν σου επιτρέπει να κρατήσεις ψηλά τις στροφές για την εκκίνηση. Έτσι το VBox γράφει 10,6” για τα 100 km/h από στάση και 17,7” για τα 400 m. Δεν έχουμε μετρήσει Golf 1.2 TSI 105 PS με το ίδιο κιβώτιο, ώστε να είναι πιο δίκαιη η σύγκριση, αλλά το χειροκίνητο χρειαζόταν 10,1” και 17,2”, αντίστοιχα. Είναι σαφές όμως ότι αυτή η διαφορά δημιουργείται μόνο στην εκκίνηση, αφού στο 0-40 km/h έχουν ήδη διαφορά 0,6’’. Στη συνέχεια το DSG αλλάζει ιδανικά σχέσεις και το 1.000άρι δεν φαίνεται να λαχανιάζει πουθενά, και πράγματι είναι ισάξιο ή ταχύτερο στην πράξη. Για παράδειγμα στη ρεπρίζ 80-110 km/h έχουμε ισοπαλία με 5,3”, ενώ στο φάσμα 60-160 km/h το 1.0 TSI υπερτερεί με 24,6” έναντι 26,7”. Το δε Focus 1.0 EcoBoost, υπερτερεί κι αυτό στην εκκίνηση οπότε γράφει 10,4’’ και 17,3”, αντίστοιχα, αλλά στο 80-110 km/h μένει οριακά πίσω με 5,5”.

Ακόμα κι όταν δεν πηγαίνεις με τέρμα γκάζι όμως, σε καθημερινή χρήση, δεν θα νιώσεις έλλειψη δύναμης σε σχέση με το 1.2 TSI. Ίσως μόνο σε πολύ χαμηλές στροφές, αλλά για να το εξακριβώσει αυτό κανείς θα πρέπει να οδηγήσει τη χειροκίνητη έκδοση. Ο κινητήρας φανερώνει ηχητικά την 3κύλινδρη φύση του κυρίως στο ραλαντί και στην έντονη επιτάχυνση, αλλά έχει μια απαλή, καθόλου τραχιά χροιά. Αν οδηγείς απλώς σβέλτα με το κιβώτιο στο S δεν θα το παρατηρήσεις καν, ενώ στο κανονικό πρόγραμμα D  που κρατά τις στροφές χαμηλότερα γίνεται πιο αισθητή. Λειτουργία coasting, περιέργως για «πράσινη» έκδοση BlueMotion, δεν υπάρχει. Ίσως και να μη χρειάζεται όμως, αφού ακόμα κι έτσι το 1.000άρι Golf πολύ δύσκολα θα περάσει τα 7,0 lt/100 km.

Εφόσον δεν εξασφαλίζει περισσότερη οικονομία, η έκδοση BlueMotion θα πρέπει να αντιμετωπίζεται εδώ απλώς ως πλουσιότερη σε σχέση με τη βασική Active. Κοστίζει €1.650 επιπλέον και προσθέτει αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη, σύστημα infotainment με οθόνη 6,5” (αντί 5’’), ζάντες αλουμινίου 16” κ.ά. Ωστόσο ένα αξεσουάρ που δεν θα αρέσει σε όλους είναι η σπορ ανάρτηση. Χωρίς να δίνει στο Golf την ακρίβεια ενός Focus σε οδική συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση, του αφαιρεί κάτι από το κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Παραμένει βέβαια ένα από τα πιο ευχάριστα μοντέλα της κατηγορίας του για οδηγό και επιβάτες, με άνετους χώρους σε κάθε επίπεδο και κορυφαία υλικά στην καμπίνα.

Δυστυχώς παραμένει και ένα από τα ακριβότερα, τουλάχιστον ως BlueMotion DSG. Μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει σίγουρα το χειροκίνητο Active, που δεν έχει σε καμία περίπτωση φτωχό εξοπλισμό, και ξεκινάει από τα €17.540 με απόσυρση.

Τι λέει το DRIVE
Το πείραμα πέτυχε. Ο 1.0 TSI είναι πιο οικονομικός και το ίδιο ή πιο γρήγορος από τον 1.2. Αν δεν σε ενοχλεί η υψηλή τιμή του, δύσκολα θα το κάνει κάποιο άλλο χαρακτηριστικό του.
Τιμή από €22.140 (BlueMotion 5d DSG, με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS @ 5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm @ 2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DSG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-400 m 17,7” @ 130,1 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 164,1 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,3”
110-140 km/h (kickdown) 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 204 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.799 x 1.452 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube