Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion

Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion

Ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TSI τοποθετείται και στο Polo, και με αυτόν δημιουργείται η πρώτη βενζινοκίνητη έκδοση BlueMotion.

Το VW Polo 1.2 TSI ήταν από τους πρωτοπόρους του downsizing στα σουπερμίνι, όμως στην πορεία κάποιοι άλλοι εκτέλεσαν καλύτερα αυτή τη συνταγή. «Άλλοι» όπως το Ford Fiesta και πιο πρόσφατα το Opel Corsa, με εξαιρετικούς 3κύλινδρους 1.000άρηδες με τούρμπο, με το δεύτερο να αποδεικνύεται καλύτερο από το Polo στη μεταξύ τους σύγκριση.

Τώρα ήρθε η σειρά της Volkswagen να μπει στο χορό, με το Polo 1.0 TSI. Μάλιστα για να τονιστεί η οικονομική του φύση το εξόπλισε με τα λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης, τη χαμηλότερη ανάρτηση και τα διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα που χαρακτηρίζουν τις εκδόσεις BlueMotion, οι οποίες μέχρι σήμερα προσφέρονταν αποκλειστικά με κινητήρες ντίζελ. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης που γνωρίσαμε στο ανανεωμένο Audi A1. Διαθέτει τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ώστε να αποδώσει 95 ίππους και 16,3 kgm.

Η απόκριση στο γκάζι αρχικά σου φαίνεται ράθυμη, και είναι λογικό να έχει ρυθμιστεί με σκοπό τη βέλτιστη οικονομία λόγω του χαρακτήρα της έκδοσης BlueMotion. Αν έχεις μόλις βγει από ένα Corsa 1.0T θα παρατηρήσεις και έναν απαλό κραδασμό να φτάνει στο σώμα σου στις χαμηλές στροφές, που δεν υπάρχει στο Opel. Όμως με απόλυτα κριτήρια ο 1.0 TSI είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος. Αν τώρα πατήσεις περισσότερο γκάζι, αλλάζει πρόσωπο. Στις μεσαίες δείχνει το ίδιο δυνατός με τον κινητήρα του Corsa, και επιπλέον πιο ορεξάτος στο να στροφάρει ψηλά.

Τα νούμερα των μετρήσεων επιβεβαιώνουν αυτή την αίσθηση, αφού στις χαμηλές στροφές μένει πίσω και στις ψηλότερες περνάει μπροστά. Είναι ενδεικτικό ότι για τα 50-80, 80-110 και 110-140 km/h με 4η χρειάζεται 7,5’’, 7,9’’ και 10,4’’, όταν το Corsa 1.0T 90 PS ολοκληρώνει τις ίδιες μετρήσεις σε 6,6’’, 7,8’’ και 11,0’’, αντίστοιχα. Κι αυτό παρότι το Polo έχει πιο μακριά 4η. Για το 0-100 km/h από στάση χρειάζεται 10,6’’ και για το 400άρι 17,4’’ (Corsa: 12,0’’ και 18,2’’).

Η μέση κατανάλωση περιορίζεται σε 6,1 lt/100 km, είναι δηλαδή η χαμηλότερη που έχουμε δει σε βενζινοκίνητο σουπερμίνι. Μάλιστα το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο και η προσεγμένη αεροδυναμική του πακέτου BlueMotion λειτουργούν κυρίως εκτός πόλης, όπου με χαλαρή χρήση σε επαρχιακό θα πλησιάσει με σχετική ευκολία και τα 5 lt/100 km. Επιπλέον, με εκπομπές μόλις 94 g CO2/km, αυτό το Polo απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το Polo 1.0 TSI προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού BlueMotion, και ο αγοραστής επιλέγει 3θυρο ή 5θυρο αμάξωμα (€630) και αν στη θέση του χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων επιθυμεί ένα αυτόματο 7άρι DSG (€1.560). Ως BlueMotion αυτό το Polo είναι χαμηλωμένο κατά 10 mm, οπότε παρέχει λίγο υποδεέστερη άνεση σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Δεν διαθέτει σπορ ανάρτηση, αφού σε υψηλή ταχύτητα παρατηρούνται κάποιες τάσεις πλεύσεις, ειδικά με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Όμως στη γρήγορη οδήγηση αυτό το σετάπ επιτρέπει μικρή κλίση και χαρίζει άμεσες αντιδράσεις. Στο όριο το ESP επεμβαίνει νωρίς και αποτελεσματικά, πριν προλάβει να αγχωθεί ο οδηγός ή οι επιβάτες.

Κατά τα άλλα, η καμπίνα του Polo είναι γνώριμη. Μια σημαντική διαφορά της έκδοσης BlueMotion είναι ότι χρησιμοποιεί σκληρό πλαστικό σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, αντί για το αφράτο μαλακό υλικό που υπάρχει στο Highline. Αυτό είναι όμως και ένα από τα ελάχιστα ψεγάδια που μπορείς να του προσάψεις. Σε επίπεδο συναρμογής δεν έχει αντίπαλο, και όλα τα πλήκτρα λειτουργούν με ακρίβεια που θυμίζει ακριβότερο αυτοκίνητο. Το σύστημα ψυχαγωγίας χρησιμοποιεί οθόνη 5’’, με κάπως μικρές ενδείξεις που απαιτούν ακρίβεια από τα δάχτυλα του χειριστή. Το μοναδικό άλλο εργονομικό ατόπημα είναι οι δύο ποτηροθήκες εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων, που είναι στριμωγμένες και πρακτικά μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο η μία κάθε φορά.

Σήμερα κυκλοφορούν αρκετά πιο ευρύχωρα σουπερμίνι, όπως το Hyundai i20, οπότε το Polo δεν ξεχωρίζει στον τομέα των χώρων. Το πλάτος για τους εμπρός επαρκεί, αλλά ένας ψηλός οδηγός θα ήθελε το τιμόνι να έρχεται πιο έξω και η πλαϊνή κολόνα να βρίσκεται πιο μακριά από το κεφάλι του. Αντίστοιχα, στο πίσω κάθισμα, τόσο ο χώρος για τα πόδια όσο και εκείνος για το κεφάλι δεν ξεφεύγουν από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ικανοποιητικό είναι το πορτ-μπαγκάζ με 280 lt, φαρδύ άνοιγμα και διπλό πάτο.

Καλοστημένο, ποιοτικό και σβέλτο, το Polo 1.0 TSI προστίθεται στην παρέα των κορυφαίων βενζινοκίνητων σουπερμίνι, μαζί με τα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost και Opel Corsa 1.0T. Έχει κι αυτό τα φόντα να κλέψει αρκετούς αγοραστές από την αντίστοιχη έκδοση ντίζελ 1.4 TDI, που ως BlueMotion κοστίζει €1.630 παραπάνω και δεν προσφέρει ούτε τις επιδόσεις ούτε την πολιτισμένη λειτουργία του 1.000άρη.


Τι λέει το DRIVE
Το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο σουπερμίνι είναι μια καλή εναλλακτική στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Polo, με ακόμα έναν 1.000άρη που εντυπωσιάζει σε απόδοση και οικονομία
Τιμή από €14.000 (3πορτο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/5.000-5.500 rpm, 16,3 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-400 m 17,4” @ 128,5 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 159,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,2”
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (4η) 10,4”
110-140 km/h (5η) 14,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,2 m
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 gr/km
Διαστάσεις 3.970 x 1.682 x 1.456 mm
Βάρος 1.080 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube