Test drive: Seat Leon 1.4 TGI

Test drive: Seat Leon 1.4 TGI

Αυτή η συνάντησή μας με το Leon έχει μια ιδιαίτερη αφορμή: Ένα γνωστό κινητήρα που καίει εναλλακτικά και φυσικό αέριο.

Το Seat Leon δεν περνά για πρώτη φορά από τις σελίδες του site, αντιθέτως έχει δοκιμαστεί επανειλημμένως. Όμως η σημερινή συνάντηση έχει μια ιδιαίτερη αφορμή, ένα γνωστό κινητήρα με ένα εναλλακτικό καύσιμο.|

Το φυσικό αέριο μπαίνει κάθε μέρα όλο και πιο πολύ στη ζωή μας, κυρίως χάρη στη χαμηλή τιμή του. Έτσι, ένα πρότζεκτ που μετρά αρκετά χρόνια στο VW γκρουπ φτάνει και επί ελληνικού εδάφους, αφού ήδη έχουν αρχίσει να κάνουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις τα πρώτα πρατήρια στην Αττική.

Οι αναγκαίες μετατροπές στον 1.4 TSI έτσι ώστε να καίει με ασφάλεια φυσικό αέριο, προφανώς έχουν τη σφραγίδα του εργοστασίου. Σε πολλούς μπορεί να μοιάζει αρκετά με τα συστήματα υγραερίου, όμως πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετική περίπτωση. Ξεκινώντας από την αντλία και φτάνοντας μέχρι το θάλαμο καύσης.

Το φυσικό αέριο αποτελείται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από μεθάνιο, το πιο μικρό μόριο της αλυσίδας των υδρογονανθράκων. Έχει πολύ μικρή πυκνότητα, οπότε για να είναι δυνατή η χρήση του, μεταφέρεται συμπιεσμένο και στο πρατήριο η αντλία μετρά κιλά και όχι λίτρα.

Συγκεκριμένα, στη δεξαμενή του Leon χωράνε περίπου 15 kg φυσικού αερίου, σε πίεση που φτάνει έως και τα 200 bar. Το CNG (Compressed Natural Gas) έχει διαφορετική συμπεριφορά από τη βενζίνη, τόσο στη διαχείριση όσο και στην καύση.

Βγαίνοντας από τη δεξαμενή, η απότομη μείωση της πίεσης ρίχνει πολύ τη θερμοκρασία του, οπότε σε πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, μπορεί στην εκκίνηση να χρησιμοποιείται μόνο το κύκλωμα βενζίνης.

Μόλις ζεσταθεί το σύστημα ψύξης, το κύκλωμα του CNG μπορεί να θερμανθεί, και έπειτα να ψεκαστεί στο θάλαμο καύσης με πίεση από 4 έως 9 bar.

Η αντικροτική ικανότητά του είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή της βενζίνης, φτάνοντας σε δείκτη 130 ROZ. Επίσης, έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη από τα υπόλοιπα καύσιμα, καθώς 1 kg CNG αντιστοιχεί σε 1,3 lt ντίζελ και σε 1,5 lt βενζίνης.

Ο χαρακτηρισμός του ως πιο «καθαρό» καύσιμο, προκύπτει από τα αποτελέσματα της καύσης. Είναι λιγότερο ατελής απ’ ό,τι της βενζίνης, έχει αισθητά χαμηλότερο επίπεδο άκαυτων υδρογονανθράκων και μονοξειδίου του άνθρακα, ενώ είναι χαμηλότερες και οι εκπομπές CO2, στα 94 g/km.

Φυσικά, o 1.4 TGI παίρνει τη στάμπα Euro 6, όμως το πιο σημαντικό είναι πως κάνει και εξαιρετική οικονομία στα έξοδα για καύσιμα. Σύμφωνα με τη Seat, η μέση κατανάλωση είναι 3,5 kg/100 km και η δική μας μέτρηση κατά τη δοκιμή του αυτοκινήτου ήταν 4,3 kg/100 km. Με τιμή CNG 0,9 €/kg, το κόστος πέφτει πολύ χαμηλότερα απ’ ό,τι αντίστοιχης ισχύος κινητήρες ντίζελ και στο μισό σε σχέση με τη βενζίνη, κάτω από τα €4/100  km.

Το διαφορετικό με το νέο Leon 1.4 TGI, απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα με φυσικό αέριο που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, είναι πως έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις και σε καμία περίπτωση δεν θυσιάζει την ενεργητική ασφάλεια έναντι της οικονομίας.

Συγκεκριμένα, χρειάζεται 10,4” για να φτάσει τα 100 km/h, ενώ προσπερνά εύκολα με 6,2” για την επιτάχυνση 80-110 km/h με 4η. Το αυξημένο βάρος κατά 150 kg σε σχέση με την έκδοση 1.4 TSI, γίνεται αισθητό, χωρίς ωστόσο να χαλάει το ζύγισμα του Leon, καθώς η κατανομή εμπρός-πίσω μεταβάλλεται ελάχιστα. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης είναι αυξημένες περίπου κατά περίπου δύο μέτρα από τα 100 km/h.

Στην καθημερινή χρήση του Leon 1.4 TGI, ο οδηγός δεν χρειάζεται να επιλέξει ανάμεσα στα δυο διαθέσιμα καύσιμα. Η αυτονομία με φυσικό αέριο είναι περίπου 350 km, και μετά το σύστημα περνά αυτόματα σε βενζίνη, με ρεζερβουάρ 50 lt.

Η άνεση στην καμπίνα και τα επίπεδα θορύβου είναι πανομοιότυπα με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Leon, δηλαδή δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφρύτερα ή λιγότερα ηχομονωτικά υλικά. Η μόνη υποχώρηση αφορά στο χώρο αποσκευών, που από το μέγιστο των 380 lt μειώνεται στα 275 lt, λόγω της δεξαμενής CNG.

Τι λέει το DRIVE
Τα μοντέλα που χρησιμοποιούν CNG θα γίνουν σύντομα ανάρπαστα, αρκεί να αυξηθούν σύντομα τα διαθέσιμα πρατήρια
Τιμή από € 18.590 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός (βενζίνη), πολλαπλός ψεκασμός (CNG) και τούρμπο, 110 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,9”
30-50 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (5η) 10,2”
100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 194 km/h
Κατανάλωση 4,3 kg/100 km
Εκπομπές CO2 94 g/km
Διαστάσεις 4.263 x 1.816 x 1.459 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube