Test drive: Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100

Test drive: Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100

Όταν η άνεση του C4 Cactus συμπληρώνεται με την οικονομία του 1.600άρη ντίζελ, ψάχνεις οποιαδήποτε αφορμή για να γράψεις χιλιόμετρα.

Με το νέο C3 Aircross να αναλαμβάνει το ρόλο του μικρού crossover της Citroën, το C4 Cactus έστρεψε το βλέμμα του προς τα συμβατικά χάτσμπακ. Τουλάχιστον μέχρι την έλευση της εντελώς νέας C4, σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα.

Με την πρόσφατη ανανέωση του, το C4 Cactus άλλαξε αρκετά στο εμπρός μέρος, ενώ και πίσω τα φαρδύτερα φανάρια και οι μικρότερες ποσότητες άβαφου πλαστικού διαφοροποιούν την εικόνα του. Η καλύτερη ένδειξη πως πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο είναι το προφίλ, παρότι τα Airbumps είναι μικρότερα και τοποθετημένα πολύ χαμηλά. Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει. Με μήκος 4,17 m, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μικρότερο από το Volkswagen Golf και τα συν αυτώ χάτσμπακ. Μοιραία, υστερεί σε χώρους σε σχέση με τα καλύτερα του είδους.

Για οδηγό και συνοδηγό δεν τίθεται θέμα. Κάθονται αρχοντικά, στα νέα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort, με ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης, που παραπέμπουν σε πολυθρόνες, ενώ η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού έχει βελτιώσει τη θέση οδήγησης. Στο κάτω μέρος του όμορφου και λιτού ταμπλό έχει προστεθεί μια πρακτική κονσόλα με δύο ποτηροθήκες. Πίσω από τον οδηγό, ο χώρος για τα πόδια είναι επιπέδου καλού σουπερμίνι, ενώ δεξιά είναι περισσότερος, αφού το ρηχό ταμπλό επιτρέπει στο συνοδηγό να τραβήξει το κάθισμά του αρκετά μπροστά. Το πορτμπαγκάζ δεν ξεχωρίζει, με 348 lt (με ρεζέρβα ανάγκης) και ψηλό κατώφλι.

Αυτό που αλλάζει στο C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 σε σχέση με το βενζινοκίνητο 1.2 PureTech 110, είναι ότι στο πάτημα του γκαζιού η χροιά του κινητήρα φτάνει πιο έντονα στην καμπίνα. Το κιβώτιο είναι και εδώ 5τάχυτο, με πιο αραιή κλιμάκωση. Χρειάζεται συνήθεια, αφού για παράδειγμα η 3η παραείναι μακριά για πολλούς αστικούς δρόμους. Με το μοτέρ στην καλή περιοχή λειτουργίας του, οι επιδόσεις του ντίζελ είναι εφάμιλλες με του βενζινοκίνητου, ενώ εκτός αυτής μένει λίγο πίσω -άλλωστε είναι και 50 kg βαρύτερο (1.160 kg).

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100

Για τα 80-110 km/h με 3η/4η/5η το BlueHDi χρειάζεται 6,0”/6,7”/9,9” και το PureTech 5,2”/6,7”/9,1”. Η εκκίνηση δεν είναι το φόρτε του ντίζελ, οπότε η διαφορά στο 0-100 km/h προσεγγίζει τα 2” (11,2” έναντι 9,3"). Απέναντι στα χάτσμπακ της κατηγορίας C, το Cactus έχει πλεονέκτημα βάρους. Έτσι, ισοφαρίζει σε κάποιες ρεπρίζ το κατά 100 kg βαρύτερο SEAT Leon 1.6 TDI των 115 PS (4,8”/6,7”/9,3”), όχι όμως και στις μετρήσεις από στάση (0-100 km/h σε 9,7").

Εκεί που το Cactus είναι ασυναγώνιστο είναι στην παρεχόμενη άνεση, χάρη στα αμορτισέρ με Progressive Hydraulic Cushions. Παρότι η ρύθμισή τους φαίνεται ένα «κλικ» πιο σφιχτή απ’ ό,τι στο βενζινοκίνητο, οι κακοτεχνίες του δρόμου απορροφώνται και σε αυτό με εξαιρετικό τρόπο, ειδικά σε μεσαία και υψηλή ταχύτητα. Μόνο στις πιο έντονες λακκούβες της πόλης μπορεί να νιώσεις ένα τράνταγμα από το πίσω μέρος. Η κλίση που προκύπτει νωρίς νωρίς αν ανεβάσεις ρυθμό σε ένα δρόμο με στροφές, και η αποκομμένη αίσθηση του τιμονιού, σου θυμίζουν ότι το Cactus δεν φτιάχτηκε για τέτοια χρήση, αν και συμπεριφέρεται απόλυτα φιλικά ακόμα και στο όριό του. Παρά τη μεγάλη βύθιση της ανάρτησης στην έντονη επιβράδυνση, τα φρένα είναι πολύ αποτελεσματικά, με 37,6 m για το 100-0 km/h.

Η χαμηλή κατανάλωση του BlueHDi, η οποία παραμένει εύκολα κάτω από τα 6,0 lt/100 km, σου επιτρέπει να γράφεις χιλιόμετρα χωρίς δεύτερη σκέψη. Σκέψη χρειάζεται μόνο για να αποφασίσεις μήπως ο χαμηλότερος θόρυβος και η επιπλέον ευκολία χρήσης του αυτόματου, βενζινοκίνητου 1.2 PureTech 110 EAT6 ταιριάζουν ακόμα περισσότερο στο χαρακτήρα του Cactus. Ευχάριστα διλήμματα.


Τι λέει το DRIVE
Όταν το ζητούμενο είναι η άνεση, η οικονομία και το ξεχωριστό στιλ, το πετρελαιοκίνητο C4 Cactus είναι μια πολύ καλή λύση.
Τιμή Από €16.800
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 100 PS/3.750 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
11,2”
0-160 km/h 36,2”
0-400 m 17,8” @ 123,5 km/h
0-1.000 m 33,0” @ 156,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,8”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 6,0”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (4η) 10,0”
110-140 km/h (5η) 12,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 g/km
Διαστάσεις 4.170 x 1.729 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 348 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube