Test drive: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Test drive: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μικρομεσαίο Citroën στην έκδοση με τον λιγότερο δυνατό βενζινοκινητήρα τούρμπο, αλλά τον πλουσιότερο εξοπλισμό.

Ενώ όλοι οι άλλοι κατασκευαστές σκοτώνονται να φτιάχνουν crossover και SUV, η Citroën αποφάσισε να πάει κόντρα στο ρεύμα. Άλλωστε η αντίθεση με το κατεστημένο ήταν που διαφοροποιούσε παραδοσιακά τη γαλλική φίρμα – η οποία θέλει να επιστρέψει σε αυτόν το ξεχωριστό χαρακτήρα του παρελθόντος.

Αντί λοιπόν να δώσει έναν πιο SUV αέρα στο ανανεωμένο Cactus, το έκανε πιο mainstream, τοποθετώντας το απέναντι στα συμβατικά μικρομεσαία χάτσμπακ, όπως το Opel Astra, το Hyundai i30 και το SEAT Leon. Έτσι αντικατέστησε, τρόπον τινά, το C4 που σταμάτησε να παράγεται. Όσο για crossover, έχει στην γκάμα της το C3 Aircross.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.0 Turbo EcoFLEX

Στην εμφάνιση, το νέο Cactus λίγο διαφέρει από το προηγούμενο. Έχουν φύγει τα μεγάλα πλευρικά airbumps και οι «κροσοβερίστικες» μπάρες οροφής, έχουν μειωθεί οι πλαστικές προσθήκες, ενώ τα πίσω φώτα είναι τώρα οριζόντια για να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Πιο τονισμένη είναι κι η μάσκα, αλλά η χαρακτηριστική διάταξη των εμπρός φώτων σε τρία επίπεδα παραμένει, όπως και η σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Εκεί που η Citroën ακολούθησε τη μόδα είναι στις δυνατότητες εξατομίκευσης, προσφέροντας τώρα 31 χρωματικούς συνδυασμούς για το αμάξωμα ενώ διατίθενται και διαφορετικά πακέτα εσωτερικού διάκοσμου.

Ένα από τα πράγματα που χαρακτήριζαν εξαρχής το Cactus ήταν η απλότητα για μείωση του βάρους. Η φιλοσοφία αυτή έχει διατηρηθεί, όπως έχουν διατηρηθεί και τα μηχανικά μέρη του προηγούμενου μοντέλου. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι στα αμορτισέρ, που είναι τώρα με τα νέα Progressive Hydraulic Cushions, δηλαδή ένα είδος δεύτερων, μικρών αμορτισέρ σε κάθε άκρο, που αντικαθιστούν τα συμπαγή τέρματα με στόχο τη βελτιστοποίηση της άνεσης – σε συνδυασμό και με πιο μαλακά ελατήρια.

Αυτή η έμφαση στην άνεση είναι γενική –σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία της Citroën – κι επεκτείνεται στα καθίσματα Advanced Comfort με περισσότερο αφρώδες υλικό και ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης. 

Cactus_side panning

Confort αλά γαλλικά
Η νέα ανάρτηση του Cactus πραγματικά δουλεύει. Πολύ καιρό είχαμε να οδηγήσουμε αυτοκίνητο όπου να μη χρειάζεται να αποφεύγουμε τα φρεάτια και τις λακκούβες του δρόμου. Η ανάρτηση του Cactus σβήνει τις ανωμαλίες, όχι μαγικά, αλλά σαφώς καλύτερα από των άλλων μικρομεσαίων χάτσμπακ. Κι αυτό, παρότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Shine με τις 17άρες ζάντες και τα 50άρια λάστιχα.

Ειδικά στο ταξίδι, το νέο Cactus είναι πολύ ξεκούραστο, καθώς η ιδιαίτερα άνετη ανάρτηση συμπληρώνεται από χαμηλό θόρυβο. Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα μπροστινά καθίσματα, που είναι άνετα σαν πολυθρόνες σαλονιού.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη όψη του νομίσματος, αφού τα καθίσματα δεν σε στηρίζουν στις στροφές όπου το αμάξωμα γέρνει έντονα πάνω στις μαλακές αναρτήσεις. Η κλίση, σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι που δεν έχει αίσθηση και άμεση απόκριση, αποθαρρύνουν τη γρήγορη οδήγηση. Όμως, όπως συνέβαινε και με τα παλιά Citroën, όταν συνηθίσεις το Cactus μπορείς να το εμπιστευτείς και να στρίψεις σβέλτα, καθώς το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο και η συμπεριφορά στο όριο προβλέψιμη και φιλική. Εμπιστοσύνη εμπνέουν και τα φρένα, που είναι αποτελεσματικά παρά την έντονη βύθιση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου στα δυνατά φρεναρίσματα.

Cactus_rear

Σπρίντερ
Όπως στο κυνήγι της άνεσης, έτσι και στην ελαχιστοποίηση του βάρους, οι μηχανικοί της Citroën πέτυχαν το σκοπό τους. Η πλάστιγγά μας έδειξε για το Cactus 1.110 kg, τιμή που είναι από 70 έως και 190 kg χαμηλότερη από των αντίστοιχων μικρομεσαίων χάτσμπακ του ανταγωνισμού. Και πάλι όμως οι επιταχύνσεις που μετρήσαμε από στάση είναι εκπληκτικές. Το Cactus 1.2 PureTech των 110 PS χρειάστηκε μόνο 9,3” για το 0-100 km/h και 31,0” για το χιλιόμετρο από στάση, τη στιγμή που οι αντίστοιχες επιδόσεις είναι 9,9”/31,2” για το SEAT Leon 1.0 TSI, 10,6”/32,2” για το Hyundai i30 1.0 T-GDΙ και 11,2”/32,6” για το Opel Astra 1.0 Turbo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundao i30 1.0 T-GDI

Στις ρεπρίζ εν κινήσει το Cactus είναι γρήγορο μεν, αλλά όχι κορυφαίο λόγω των μακριών σχέσεων μετάδοσης. Για τα 80-110 km/h με 3η/4η χρειάζεται 5,2”/6,7”, έναντι 6,1”/7,7” του i30, 5,4”/7,4” του Astra, αλλά μόνο 4,7”/5,5” του Leon.

Στην οδήγηση, ο κινητήρας του Cactus δείχνει δυνατός και εύστροφος, αν και κάπως απότομος στο «τούρμπισμα» όπου οι εμπρός τροχοί σπινάρουν και νιώθεις αντιδράσεις στο τιμόνι παρά το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Αυτό όμως που ενοχλεί είναι το 5άρι κιβώτιο, που έχει ασαφή λεβιέ με μεγάλες διαδρομές καθώς και μεγάλα κενά ανάμεσα στις σχέσεις, με αποτέλεσμα να πέφτουν συχνά οι στροφές και να «ξετουρμπίζει» ο κινητήρας – αφού δεν υπάρχει και στροφόμετρο να σε πληροφορεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Leon 1.0 Eco TSI 115 PS

Παρ’ όλα αυτά, το Cactus είναι εξαιρετικό σε οικονομία. Μετρήσαμε μέση κατανάλωση 7,0 lt/100km, τιμή την οποία ξεπερνά μόνο το Leon (6,6) ενώ τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά χάτσμπακ καίνε από 0,3 έως και 1,6 lt/100km παραπάνω.

Cactus_Interior

Όπως το ξέραμε
Το εσωτερικό του Cactus ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει. Παραμένει πολύ μοντέρνο, ευχάριστα διαφορετικό, πρακτικό, αλλά μέτριο σε ποιότητα. Το ταμπλό είναι λιτό, με δύο οθόνες κι ελάχιστα κουμπιά αφού όλες σχεδόν οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης πολυμέσων – πράγμα που δεν βολεύει στην περίπτωση του κλιματισμού. 

Το Cactus σε διαστάσεις είναι κάπου ανάμεσα στις κατηγορίες Β και C, οπότε οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι οριακά επαρκείς, καθώς κλέβουν λίγο και τα παχύτερα καθίσματα. Όπως και πριν, τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ και το πορτμπαγκάζ έχει ένα πολύ ψηλό κατώφλι, αλλά αρκετά μεγάλη χωρητικότητα παρά τη ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων κάτω από το δάπεδο.

Οι τιμές του Cactus 1.2 PureTech 110 ξεκινούν από τα €16.490 για τη βασική έκδοση Live, που είναι καλά εξοπλισμένη. Υπάρχουν επίσης οι πλουσιότερες Feel και Comfort Plus, καθώς και η κορυφαία Shine της δοκιμής που κοστίζει €19.840. Οι τιμές αυτές κρίνονται ανταγωνιστικές, όντας στο επίπεδο των Hyundai i30 και Skoda Octavia 1.0, υψηλότερες μεν από αυτές των Leon 1.0 και Nissan Pulsar 1.2, αλλά σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες του αντίστοιχου Opel Astra κι ακόμη περισσότερο των VW Golf και Honda Civic 1.0 Τurbo.

Τι λέει το DRIVE
Η έμφαση που έδωσε η Citroën στην άνεση και τη σχεδίαση χάρισε στο μικρό οικογενειακό της έναν ευχάριστα διαφορετικό χαρακτήρα.
Τιμή από €16.490
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 27,8”
0-400 m 16,7” @ 133,5 km/h
0-1.000 m 31,0” @ 165,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,9”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 12,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,2 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.170 x 1.729 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 348 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube