
Δοκιμάσαμε το Volkswagen ID. Buzz στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο και τις επτά θέσεις. Για να δούμε αν είναι όντως ένα lifestyle οικογενειακό βαν ή αν το φουτουριστικό ντιζάιν του είναι περισσότερο για στόρι στο Instagram παρά για τις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας. Η απάντηση; Μάλλον και τα δύο.
Σε έναν κόσμο που αναζητά ολοένα και περισσότερο βιώσιμες λύσεις για τις μετακινήσεις, η Volkswagen έκανε κάτι παραπάνω από το να μας προσφέρει άλλο ένα ηλεκτρικό. Με το 7θέσιο ID. Buzz, ο Γερμανός κατασκευαστής δεν επανεφευρίσκει απλώς το μίνιβαν -το εξυψώνει σε σύμβολο lifestyle. Ένα μοντέλο που συνδυάζει το ρετρό πνεύμα του θρυλικού Typ2 T1 με την τεχνολογική και οικολογική ματιά του μέλλοντος. Κι αυτή τη φορά, με επτά πραγματικές θέσεις.
To 7θέσιο Volkswagen ID. Buzz έχει χαρακτήρα, στιλ, πρακτικότητα, οδηγική ποιότητα και την ικανότητα να σε κάνει να θέλεις να ταξιδεύεις κι όχι απλώς να πηγαίνεις κάπου

Το ID. Buzz LWB τραβά τα βλέμματα χωρίς να προσπαθεί. Διατηρεί το παιχνιδιάρικο, γελαστό του πρόσωπο, τις γλυκές αναλογίες και τη δίχρωμη αισθητική, προσθέτοντας παράλληλα 25 επιπλέον εκατοστά μήκους (4,96 m). Πόντοι που αξιοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά στο μεταξόνιο που αγγίζει τα 3,24 m. Αυτό σημαίνει περισσότερος χώρος για επιβάτες, ιδιαίτερα στην τρίτη σειρά, αλλά και μεγαλύτερες συρόμενες πόρτες για εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα.
Από αισθητικής άποψης, οι λεπτομέρειες είναι τόσο μελετημένες που σε κάνουν να θες να το χαϊδέψεις. Όχι, δεν υπερβάλλουμε. Το λευκό με πράσινο χρωματικό μοτίβο του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε προκαλούσε βλέμματα και χαμόγελα όπου κι αν πηγαίναμε. Όσοι θυμούνται το παλιό Kombi, θα νιώσουν μια γλυκιά νοσταλγία -και θα εκπλαγούν από το πόσο μοντέρνο είναι αυτό το ρετρό.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό είναι «ευχάριστο». Το φως εισβάλλει από το τεράστια πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποίο μπορεί να αφήσει τον ήλιο απ’ έξω με ένα γαλακτώδες φίλτρο -με το πάτημα ενός κουμπιού. Οι επιλογές για ζωηρούς χρωματικούς συνδυασμούς δίνουν χαρακτήρα και σπάνε τη μονοτονία των συνηθισμένων μοναστικών εσωτερικών του Wolfsburg.
Η ποιότητα των υλικών είναι τίμια, αν και ελαφρώς ασταθής: Κάποια πλαστικά δεν ταιριάζουν με την premium εικόνα που θέλει να χτίσει η VW, πάντως η συναρμογή δείχνει στιβαρή. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής με διαγώνιο 12 ιντσών φορτωμένη με το ανανεωμένο λογισμικό infotainment, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto -ασύρματα, φυσικά.

Ο οδηγός έχει εμπρός του τη λιτή, ψηφιακή οθόνη των 5,3 ιντσών που συναντάμε και στα άλλα ηλεκτρικά VW με τα απολύτως απαραίτητα. Ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει αποσπώμενη κεντρική κονσόλα -μια έξυπνη ιδέα για να διαμορφώνεις τον χώρο όπως σε βολεύει.
Ας μην κρυβόμαστε: Τα 7θέσια αυτοκίνητα συχνά είναι λύσεις ανάγκης. Στην περίπτωση του ID. Buzz LWB, είναι σχεδιαστική επιλογή και το αποτέλεσμα δικαιώνει τον κόπο. Και οι επτά θέσεις είναι πραγματικά αξιοποιήσιμες από ενηλίκους και όχι κατά περίπτωση για παιδιά με καλή διάθεση και τα γόνατα στα αυτιά.
Η δεύτερη σειρά μπορεί να διαμορφωθεί είτε με τρία καθίσματα (60:40 διαιρούμενα) είτε με δύο ανεξάρτητα, ανάλογα με τις ανάγκες. Οι τέσσερις εξωτερικές θέσεις διαθέτουν Isofix, κάτι που θα λατρέψουν οι οικογένειες με πολλά παιδικά καθίσματα.


Η τρίτη σειρά αποτελείται από δύο καθίσματα που αφαιρούνται εντελώς, προσφέροντας τη δυνατότητα μεταμόρφωσης από οικογενειακό μίνιμπας σε πρακτικό βαν με σχεδόν 2.470 λίτρα αποθηκευτικού χώρου -με την πλάτη όλων των καθισμάτων διπλωμένη.
Στην πλήρη 7θέσια διάταξη βέβαια, απομένουν μόλις 306 λίτρα -κι αυτά δύσκολα εκμεταλλεύσιμα, λόγω σχήματος. Αξιοσημείωτο: Η ύπαρξη αποθηκευτικών χώρων ακόμα και στην τρίτη σειρά (θύρες με USB-C και ποτηροθήκες), που δείχνει πόσο προσεγμένο είναι το συνολικό πακέτο.

Παρά τον όγκο και το ψηλό αμάξωμα, το Buzz σε κερδίζει από τα πρώτα μέτρα. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, η θέση οδήγησης ημίψηλη και η συμπεριφορά στον δρόμο ήπια και προοδευτική. Οι ροπή των 560 Nm περνά στον πίσω άξονα με ισορροπημένη κατανομή και τα 286 άλογα του ηλεκτρομοτέρ επαρκούν και με το παραπάνω. Εξάλλου ποιος χρήστης 7θέσιου βαν θα χρειαζόταν καλύτερο 0-100 km/h από τα 7,9”; Ή θα ανέβαινε πάνω από τα 160 km/h;
Το βάρος των σχεδόν 2.700 κιλών δεν γίνεται ποτέ αισθητό εκνευριστικά, χάρη στη γραμμική απόδοση της ηλεκτρικής ροπής. Η θέση «Β» στη μετάδοση βοηθά στο one-pedal driving, ενώ η ανάρτηση φιλτράρει με άνεση κάθε κακοτεχνία.
Το ID. Buzz LWB φορά τη μεγάλη μπαταρία 91 kWh (86 kWh νετ) της VW, με θεωρητική αυτονομία 485 km κατά WLTP. Σε πραγματικές συνθήκες, όμως, οι αριθμοί είναι πιο προσγειωμένοι. Εμείς, με εξωτερική θερμοκρασία 25 °C έως 32 °C και φουλ χρήση του κλιματισμού, καταγράψαμε μέση κατανάλωση 21,5 kWh/100 km αποδεκτή για το μέγεθος και τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει πραγματική αυτονομία περίπου 400 km. Αναλυτικότερα για να πάμε βάσει του πρωτοκόλλου μας, στην πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο καίγαμε 17,7 kWh, στην περιφέρεια 23,1 kWh και στην εθνική 26,5 kWh/100 km. Τα παραπάνω νούμερα επιτεύχθηκαν με τη δέουσα προσοχή και διαφοροποιούνται σημαντικά προς τα πάνω με επιθετική οδήγηση.
Σημαντικό πλεονέκτημα η υποστήριξη ταχείας φόρτισης έως 200 kW DC που μεταφράζεται σε 10%–80% σε 26 λεπτά. Στο σπίτι ή σε φορτιστή AC που μπορεί να πιάσει μάξιμουμ ισχύ τα 11 kW που δέχεται η μπαταρία του αυτοκινήτου, με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί ανάμεσα στις εννέα με δέκα ώρες.
Στην τιμή βρίσκεται το μεγάλο «αλλά» με το 7θέσιο ID. Buzz να ξεκινά από τις 54.000, περνά από τη μεσαία έκδοση More των 58 χιλιάδων για να φτάσει στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Plus τις 66,5 χιλιάδες. Κι αν θελήσεις το τετρακίνητο 7θέσιο ID. Buzz με τα 340 άλογα θα ανέβεις στις 73.000 ευρώ.
Το αυτοκίνητο που βλέπετε είναι Plus χωρίς επιπλέον εξοπλισμό. Ει μη μόνον, τη διχρωμία που χρεώνεται €2.160. Τα μεταλλικά χρώματα (σε μονόχρωμο) χρεώνονται €790 -εκτός από το ασημί που είναι το στάνταρ. Μπορείτε να δείτε το αναλυτικό φύλλο εξοπλισμού του αυτοκινήτου της δοκιμής στο συνημμένο αρχείο -προσοχή, η τιμή που αναφέρεται ως τελική είναι χωρίς ΦΠΑ (άσχετο αν γράφει με ΦΠΑ). Ο ψηφιακός δαίμων χτύπησε τον configurator της Kosmocar...
«Ακριβό», θα πείτε. Αν αναλογιστούμε όμως, ότι αντίπαλοι όπως η διπλάσιας τιμής Mercedes-Benz EQV ή ακόμα και τα μετασκευασμένα βαν δεν προσφέρουν το ίδιο επίπεδο ποιότητας, χαρακτήρα και τεχνολογικής ωριμότητας, η τιμολόγηση του ID. Buzz Buzz είναι ίσως πιο δίκαιη (συμφέρουσα, αν θέλετε) απ’ όσο φαίνεται αρχικά.
Το Volkswagen ID. Buzz LWB δεν είναι το τέλειο 7θέσιο. Δεν αποτελεί το οικονομικό εισιτήριο για την είσοδο στην πολυχρηστική κατηγορία των πολυθέσιων κομιούτερ ούτε έχει να επιδείξει επαναστατική αυτονομία. Αυτό που έχει όμως, είναι ψυχή. Έχει χαρακτήρα, στιλ, πρακτικότητα, οδηγική ποιότητα και την ικανότητα να σε κάνει να θέλεις να ταξιδεύεις κι όχι απλώς να πηγαίνεις κάπου. Για όσους λοιπόν μπορούν να το αποκτήσουν, είναι κάτι παραπάνω από ένα μέσο μεταφοράς. Είναι δήλωση τρόπου ζωής.
Volkswagen ID. Buzz 7θέσιο | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η νέα έκδοση LWB του Volkswagen ID. Buzz προσθέτει στο αυτοκίνητο πολλά περισσότερα από 25 πόντους: Μεγαλύτερη μπαταρία και τη δυνατότητα μεταφοράς επτά επιβατών. Είτε για πέντε είτε για επτά, το ID. Buzz όμως, παραμένει το πιο γοητευτικό ηλεκτρικό! | ||
Τιμή | Από €59.500 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 91 kWh (86 ωφέλιμες), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 286 PS, 550 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.961 x 1.862 x 1.536 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 306-1.340-2.469 lt | ||
Βάρος | 2.759 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 21,5 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 400 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 50 kW, 10%-80% | 76' | ||
DC 100 kW, 10%-80% | 42' | ||
DC 150 kW, 10%-80% | 33' | ||
AC 7,4 kW, 0-100% | 13,75 ώρες | ||
AC 11 kW, 0-100% | 9,25 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |