Peugeot 3008
node/44798

Νέα έκδοση mild hybrid για το Peugeot 3008

Για να μειώσει τα CO₂, το Peugeot 3008 έχει ποντάρει τα πάντα στην έκδοση plug-in. Αλλά πριν από την άφιξη του διαδόχου του το 2024, θα υιοθετήσει ένα πιο φθηνό 48βολτο mild σύστημα, συνδυασμένο με το εξηλεκτρισμένο διπλοσύμπλεκτο σασμάν Punch Powertrain.

Όποιος θα ήθελε να αγοράζει σήμερα ένα εξηλεκτρισμένο Peugeot, δεν έχει άλλη επιλογή από κάποιο plug-in hybrid. Οπότε και στην περίπτωση του Peugeot 3008. Μια επιλογή που κατεβάζει μεν τις εκπομπές CO2, αλλά συνοδεύεται από υψηλή τιμή, μεγάλο βάρος και καταφυγή στην ελλιπή υποδομή φόρτισης της χώρας μας -αν θέλει να πετυχαίνει χαμηλή κατανάλωση.

Το Sochaux όμως ετοιμάζει εδώ και δυο χρόνια μια πολύ πιο προσιτή και λιγότερο περιοριστική εναλλακτική, σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εξοπλισμού Punch Powertrain. Ως μέρος μιας κοινοπραξίας, οι δύο εταίροι εξελίσσουν ένα ελαφρύ υβριδικό σύστημα κίνησης που θα μπει σε παραγωγή στις αρχές του 2023. Μια λύση που θα κάνει πρεμιέρα στο σημερινό Peugeot 3008.

Το νέο Peugeot 3008 MHEV θα φορά τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.2 Puretech.

Πρωτότυπα που βασίζονται στο γαλλικό κόμπακτ SUV εθεάθησαν και απαθανατίστηκαν σε δοκιμές, με ένα αυτοκόλλητο που προειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης για την ύπαρξη μπαταρίας 0,9 kWh. Παρόλο που αυτή η ενεργειακή πυκνότητα απέχει πολύ από τις ωφέλιμες 10,8 kWh του Peugeot 3008 Hybrid, παραμένει επαρκής για τη διασφάλιση μικρής απόστασης με 100% ηλεκτρική λειτουργία. Αυτή είναι μια από τις ιδιαιτερότητες της λύσης στην οποία εργάζεται η Peugeot σε σύγκριση με σχεδόν όλα τα ελαφρά υβριδικά της αγοράς -εκτός από τα πρόσφατα αντίστοιχα των Jeep, FIAT και Alfa Romeo.

Peugeot 3008 Hybrid

Αλλά η σύσταση του Ομίλου Stellantis είναι ακόμη πολύ νωπή για να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ των μερών του. Αντί λοιπόν για το αρκετά κλασικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag που χρησιμοποιείται από αυτές τις τρεις μάρκες, τα Peugeot MHEV θα χρησιμοποιούν ένα καινούργιο αυτόματο κιβώτιο, σχεδιασμένο από την Punch Powertrain και ονομάζεται εσωτερικά «DT2». Παρόλο που έχει δύο συμπλέκτες, δεν θα επιτρέπει την προεπιλογή ταχυτήτων για να μειώνει τον χρόνο αλλαγής. Ένα μειονέκτημα που η Peugeot θα επιδιώξει να αντισταθμίσει με τη λειτουργία ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα όταν η καμπύλη της ροπής πέφτει.

Peugeot 3008, Punch Powertrain DT2
To πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Peugeot εξελίχτηκε σε συνεργασία με την Punch Powertrain και διαφέρει σημαντικά από τα γνωστά μας EDC, DSG, PDK ή όπως αλλιώς τα βαφτίζει κάθε εταιρεία. Αριστερά βλέπετε την εκδοχή mild-hybrid και δεξιά αυτή για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.


Σε συνδυασμό με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.2 Puretech, αυτή η ελαφριά υβριδική ενίσχυση φτάνει ιδιαίτερα αργά στην καριέρα του Peugeot 3008. Η τρίτη γενιά του, γνωστή με την κωδική ονομασία P64, αναμενόταν αρχικά για το τέλος του 2023. Αλλά πιθανότατα θα καθυστερήσει λίγο ακόμη. 

Η άφιξη μιας έκδοσης MHEV το 2023 θα βοηθήσει λοιπόν το υφιστάμενο μοντέλο να τα πάει εμπορικά καλύτερα το τέλος της καριέρας του, ειδικότερα απέναντι στον ολοένα εντεινόμενο ανταγωνισμό. Που πλέον θα έχει και εθνικό αντίπαλο στο πρόσωπο του φιλόδοξου Renault Austral

Ταυτόχρονα θα έρθει να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 της Peugeot, ένα κρίσιμο σημείο καθώς η φίρμα του Sochaux αντιμετωπίζει βαριά πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσει τους στόχους που της έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Φυσικά και άλλα μοντέλα από την γκάμα της Peugeot θα υιοθετήσουν αυτό το ελαφρύ υβριδικό σύστημα το 2023, στη φάση της προγραμματισμένης ανανέωσής τους: 208, 2008, 508 και Rifter. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και στις Citroën, DS Automobiles και Opel.