Test drive: Peugeot Rifter 1.2 PureTech 130 EAT8

Test drive: Peugeot Rifter 1.2 PureTech 130 EAT8

Μοντέλα όπως το Rifter είναι η απόδειξη πως τα πολυμορφικά δεν έχουν κανένα λόγο να πεθάνουν.

Όχι πολύ παλιότερα, εάν ήθελες ένα πρακτικό αυτοκίνητο αγόραζες κάποιο από τα πάρα πολλά πολυμορφικά της αγοράς. Σήμερα, τα SUV με τη σφραγίδα της έξτρα πρακτικότητας σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, έχουν περιορίσει πολύ το ενδιαφέρον για τα MPV. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα κατασκευαστές που διακρίνουν αρκετό ενδιαφέρον από την αγορά ώστε να τα διατηρούν στην γκάμα τους. Έστω και με κοινοπραξίες προκειμένου να μοιραστεί το κόστος εξέλιξης.

Η Peugeot είναι σίγουρα ένας από αυτούς τους κατασκευαστές, τόσο με το μεγαλύτερο Traveller όσο και με το πιο μικρό Rifter, το οποίο αποτελεί το alter ego των Citroen Berlingo και Opel Combo. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις διαστάσεων, τις L1 και L2. Η πρώτη έχει μήκος 4.403 mm και μεταξόνιο 2.785 mm, ενώ η δεύτερη 4.753 και 2.975 αντίστοιχα. σε κάθε περίπτωση το πλάτος είναι 1.848 mm και το ύψος 1.879.

Ξεκάθαρα πράγματα
Με το εμπρός μέρος να φωνάζει «Peugeot», το Rifter είναι αναμφισβήτητα εύπεπτο σχήμα με τα δεδομένα των πολυμορφικών. Ακόμα και στη μακριά έκδοση που ομολογουμένως χάνει κάτι από την ισορροπία της μικρότερης. Το κερδίζει όμως και με το παραπάνω στα χαρακτηριστικά της καμπίνας, η οποία σε αυτή την περίπτωση είναι 7θέσια, με ποτηροθήκες και συρόμενα καθίσματα που αφαιρούνται τελείως για τις θέσεις έξι και εφτά. Δεν είναι μόνο για παιδιά, ωστόσο ενήλικοι μέσου αναστήματος και επάνω θα βολευτούν μόνο για σχετικά μικρές αποστάσεις.

Η πρόσβαση πάντως δεν είναι δύσκολη, χάρη και στις δύο μεγάλες και πολύ πρακτικές συρόμενες πόρτες τις οποίες χειρίζεσαι με ελάχιστη δύναμη. Τεράστια είναι και η πόρτα του χώρου αποσκευών που στην 7θέσια διάταξη χωράει 322 lt, μόνο που χρειάζεται μπόλικη δύναμη και αρκετό χώρο για να ανοίξει/κλείσει. Με την 5θέσια διάταξη είναι διαθέσιμα 775 lt, ενώ εάν ρίξεις και τη δεύτερη σειρά η χωρητικότητα φτάνει στα 1.672 lt φορτώνοντας μέχρι το ύψος της εταζέρας. Σε αυτή την περίπτωση μπορείς να μεταφέρεις αντικείμενα με μήκος μέχρι και 2,23 m.

Peugeot Rifter

Το μόνο που θα μπορούσες να ζητήσεις παραπάνω είναι η δεύτερη σειρά καθισμάτων να αποτελούνταν από τρία ξεχωριστά και αφαιρούμενα καθίσματα. Τώρα δυνατότητα αφαίρεσης δεν υπάρχει, το έδρανο είναι ενιαίο και μόνο η πλάτη χωρίζεται σε αναλογία 40:60. Πταίσμα πάντως εμπρός σε όλα αυτά που χωρούν ακόμα κι έτσι. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά άφθονοι, όπως ακριβώς και εκείνοι για τα μικροπράγματα. Εκτός από τις μεγάλες τσέπες στις πόρτες και στις θήκες για ποτήρια, υπάρχει έως και ράφι επάνω από τον οδηγό και το συνοδηγό.

Τα πλαστικά είναι σκληρά μα καλοβιδωμένα και η εικόνα μοντέρνα, σε συμφωνία με των σύγχρονων Peugeot. Αυτό σημαίνει το μικρό τιμόνι και τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων του i-cockpit, μαζί με οθόνη αφής 8” για το infrotainment. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά όρθια και θέλει λίγη συνήθεια, μα το κάθισμα είναι αναπαυτικό και γρήγορα βολεύεσαι. Επίσης μπαίνεις και βγαίνεις αρκετά εύκολα παρότι τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλά και η ορατότητα ικανοποιεί με βάση τα δεδομένα αυτής της κατηγορίας. Η εργονομία από την πλευρά της δεν θα δημιουργήσει προβλήματα και ο περιστροφικός διακόπτης του κιβωτίου ταχυτήτων που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα είναι πολύ εύχρηστος.

Επάρκεια ισχύος
Οι μεγάλες διαστάσεις και το βάρος των 1.540 kg αναμενόμενα δυσκολεύουν τη ζωή του 1.200άρη PureTech που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 130 PS και 230 Nm. Σημαντικό μπόνους είναι πως πάει πακέτο με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αναλαμβάνει όλη τη «βρώμικη δουλειά». Το να κρατάει δηλαδή το στροφόμετρο στο εύρος που χρειάζεται ώστε η ροπή να παραμένει φουσκωμένη και το Rifter να επιταχύνει αποδεκτά χωρίς να καίει πολύ: Μετρήσαμε τη μέση τιμή για τη δοκιμή στα 9,1 lt/100 km και μόνο εάν παρασυρθείς θα δεις υψηλότερα νούμερα.

Παράλληλα τα 0-100 km/h σε 10,9” είναι οπωσδήποτε μια αποδεκτή επίδοση, όπως αποδεκτή είναι και η αίσθηση επιτάχυνσης. Πάντως όταν εκμεταλλεύεσαι μεγάλο ποσοστό από τα 740 kg του ωφέλιμου φορτίου θα πρέπει να γνωρίζεις ότι ο κινητήρας φτάνει κάποιες φορές στο όριό του. Μπορεί πάντως να κρατάει υψηλή μέση ταχύτητα στο ταξίδι, χωρίς να ακούγεται πολύ ή να κάνει αισθητή την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική με κραδασμό.

Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση, η οποία εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο άνεσης. Καμία λακκούβα δεν φτάνει ενοχλητική στην καμπίνα και παρότι η κλίση στις στροφές είναι αισθητή, ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι αποτελεσματικός και η πρόσφυση επαρκέστατη. Το Rifter ανταποκρίνεται με μια μικρή καθυστέρηση στις εντολές του οδηγού, όμως η συμπεριφορά του είναι πολύ φιλική και διατηρεί με συνέπεια την πορεία του. Εκεί που καταλαβαίνεις τη μαλακή ρύθμιση είναι κυρίως στο δυνατό φρενάρισμα που το εμπρός μέρος βυθίζεται αρκετά, χωρίς πάντως επιπτώσεις στη σταθερότητα του πίσω μέρους.

Peugeot Rifter

Στην πόλη, οδηγείς το Rifter πιο εύκολα από όσο αφήνουν να εννοηθεί οι μεγάλες διαστάσεις. Ακόμα και το παρκάρισμα είναι πιο εύκολο από όσο περιμένεις, αφού οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Για το Rifter των 130 PS που πάει πακέτο με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, η βασική τιμή των εκδόσεων με το μικρό μεταξόνιο και την 5θέσια καμπίνα είναι οι €26.300. Αντιστοιχεί στο επίπεδο εξοπλισμού Allure, το οποίο είναι περισσότερο από πλούσιο σε εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. Περιλαμβάνει το πακέτο υποβοήθησης οδηγού με προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση της κούρασης του οδηγού, ενώ συνοδεύεται από αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου.

Υπάρχουν επίσης δύο ακόμα σημαντικά χαρακτηριστικά που αξίζει να αναφερθούν ξεχωριστά: Το ένα είναι το Grip Control που εξασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση των εμπρός τροχών προκειμένου να εκμεταλλεύεσαι την ικανή απόσταση των 174 mm από το έδαφος. Το άλλο είναι μερικοί ακόμα αποθηκευτικοί χώροι στο πάτωμα και τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, τα οποία απογειώνουν την πρακτικότητα της καμπίνας και ταιριάζουν γάντι στο Rifter.

Τι λέει το DRIVE
Το Rifter εξασφαλίζει πρακτικότητα που παραδοσιακά δεν έχει αντίπαλο και τη συνοδεύει με ανέσεις και τεχνολογία που ασπάζονται το μοντέρνο όπως επιτάσσει το απαιτητικό σήμερα.
Τιμή Από €26.300 (5θέσιο αμάξωμα, έκδοση Allure)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km*
Εκπομπές CO2124 g/km
Διαστάσεις 4.753 x 1.848 x 1.879 mm
Χώρος αποσκευών 322 (7θ)/775 (5θ) lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube