Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Το νέο 4θυρο κουπέ δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη επισφράγιση για την premium μεταστροφή της γαλλικής εταιρείας.

Από τότε που o επικεφαλής Carlos Tavares αποφάσισε να δώσει premium ρότα στην εταιρεία, τα 3008 και 5008 κατάφεραν να θεμελιώσουν με επιτυχία το οικοδόμημα της σύγχρονης Peugeot. Επάνω σε αυτά τα θεμέλια, το νέο 508 αναλαμβάνει να χτίσει το παρόν αλλά και το μέλλον για τους Γάλλους, με τη μορφή μιας τολμηρής, αληθινά ξεχωριστής μπερλίνας. Η οποία είναι ιδανικά προσαρμοσμένη στο σήμερα, με ένα 4θυρο κουπέ αμάξωμα που κάνει αίσθηση για τις λεπτές αναλογίες και το αεροδυναμικό προφίλ.

Υπόσχεση
Η Peugeot τήρησε την υπόσχεση πως το νέο 508 θα είναι εντυπωσιακό. Δεν είναι δύσκολο να διακρίνεις επάνω του στοιχεία από το πρωτότυπο Instinct που είδαμε πριν από δύο χρόνια στο Σαλόνι της Γενεύης. Η χαμηλή γραμμή, μαζί με τους φωτεινούς «χαυλιόδοντες» του εμπρός μέρους, τραβούν τα βλέμματα με θαυμασμό. 

Το καπό είναι επίπεδο και «όσο χαμηλότερο γίνεται» σύμφωνα με τους σχεδιαστές, ενώ το γυαλιστερό μαύρο φιλέτο που διατρέχει το πίσω μέρος είναι παράλληλα ο καμβάς για τα τρισδιάστατα, προσαρμοζόμενης φωτεινότητας πίσω φώτα LED που έρχονται από το πρωτότυπο Quartz.

Ο τρίτος όγκος είναι ενσωματωμένος διακριτικά στο αμάξωμα, με μεγάλη πέμπτη πόρτα αντί για την κλασική γεωμετρία της μπερλίνας. Η οποία πόρτα είναι φτιαγμένη από συνθετικό υλικό για εξοικονόμηση βάρους, τον ίδιο λόγο για τον οποίο το καπό και τα εμπρός φτερά είναι αλουμινένια.

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Αν και είναι περιττή η όποια σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, αξίζει να αναφέρουμε -περισσότερο ως ένδειξη φιλοσοφίας- πως στα 4,75 m, το νέο 508 είναι 8 cm πιο μικρό σε μήκος, μα το μεταξόνιο μειώθηκε μόνο κατά 2,4 cm. Αντίθετα, το πλάτος είναι 3 cm μεγαλύτερο -1,86 m- ενώ το σημαντικότερο είναι πως το ύψος των 1,40 m αποτυπώνει όπως πρέπει την κουπέ αύρα και συμβάλλει στο συντελεστή Cd 0,26.

Εκτός από premium εικόνα, το 508 έχει και αντίστοιχο hardware. Χρησιμοποιεί την πιο προηγμένη μέχρι σήμερα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2. Κάτι που μεταφράζεται σε πίσω σύστημα με ανεξάρτητη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, καθώς και μια νέα συγκολλητική μέθοδο που, χωρίς να αυξάνει το βάρος, εξασφαλίζει την έξτρα ακαμψία που απαιτούσαν τα χωρίς πλαίσιο τζάμια στις πόρτες.

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης την προσοχή που δόθηκε στην τέλεια εφαρμογή όλων των πάνελ του αμαξώματος. Αλλά και την πληροφορία ότι οι προμηθευτές για όλα τα περιφερειακά είναι οι απολύτως κορυφαίοι. Για την ακρίβεια οι ίδιοι με τους οποίους συνεργάζονται και οι premium Γερμανοί κατασκευαστές.

«Υψηλού επιπέδου ταξίδι»
Αυτό περιγράφεται ως το ιδανικό που οδήγησε τη σχεδίαση της καμπίνας του νέου 508, η οποία τουλάχιστον στην κορυφαία έκδοση GT είναι απολαυστική σε σχεδίαση και ουσία. 

Τα υλικά, από το πλαστικό μέχρι το ξύλο και το δέρμα, οι ραφές, η εφαρμογή των επιφανειών, ο μηχανισμός που κινεί τα τζάμια, ο ήχος και η ευκολία στο κλείσιμο της πόρτας… όλα υποστηρίζουν εύστοχα το «premium». Το ίδιο και λεπτομέρειες όπως η επένδυση που υπάρχει σε κάθε έναν από τους άφθονους και εργονομικά τοποθετημένους αποθηκευτικούς χώρους που συνολικά χωρούν 32 lt.

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Ο εξοπλισμός με τη σειρά του είναι τόσο πλούσιος που υποστηρίζει ακόμα και την υψηλή τιμή των €53.000. Περιλαμβάνει από επενδύσεις Alcantara-δέρματος, κορυφαίας απόδοσης κατευθυνόμενους προβολείς LED, αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό με αισθητήρα ρύπανσης, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας LED, infotainment με οθόνη αφής 10”, επαγωγική φόρτιση κινητού, πλοήγηση, μέχρι high-end ηχοσύστημα της Focal με 12κάναλο ψηφιακό ενισχυτή και ισχύ 515 W.

Αλλά και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Night Vision που συναντάται για πρώτη φορά στην κατηγορία και με κάμερα υπερύθρων αναγνωρίζει ζωντανούς οργανισμούς σε απόσταση 200-250 m, προβάλλοντάς τους στον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 10”, HD ανάλυση και αναλογία 8:3. Ο οποίος πίνακας, μαζί με το πολύ μικρό τιμόνι είναι ο βασικός πρωταγωνιστής της τελευταίας εξέλιξης του i-cockpit.

Η στεφάνη του τιμονιού πάντως κρύβει ένα μέρος των ενδείξεων, οπότε θα πρέπει να οδηγείς με το τιμόνι πιο χαμηλά και μακριά από όσο θέλεις για να τον βλέπεις ολόκληρο. 

Τουλάχιστον κάθεσαι σε ηλεκτρικά πολλαπλώς ρυθμιζόμενα καθίσματα που έχουν την ανατομική σφραγίδα EGR και κρατούν το κορμί ξεκούραστο όσες ώρες κι εάν οδηγήσεις. Είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που δείχνουν πως όλα έχουν μελετηθεί σωστά, όπως άλλωστε και η εργονομία που είναι η καλύτερη που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε i-cockpit. 

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Υπάρχουν κουμπιά συντομεύσεων για βασικές λειτουργίες όπως για παράδειγμα η απενεργοποίηση του κλιματισμού, ο οποίος επιπλέον έχει δύο μεγάλους αεραγωγούς στο πίσω κάθισμα. Το τελευταίο δεν θα το θυμάσαι για τον άφθονο αέρα για τα γόνατα και -κυρίως- κεφάλι, όμως δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν με ικανοποιητική άνεση και το μπες-βγες γίνεται εύκολα παρά το σχήμα της οροφής.

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Πλήρως αποδεκτός είναι και ο χώρος αποσκευών των 487 lt, ο οποίος φορτώνεται πανεύκολα από την τεράστια πόρτα με το μικρό παρμπρίζ. Αρχικά θεωρείς πως περιορίζει την ορατότητα, σύντομα όμως καταλαβαίνεις ότι έχεις το πεδίο που χρειάζεσαι στον κεντρικό καθρέφτη και το πακέτο αισθητήρων-κάμερας για το παρκάρισμα.

Και τουρίστας και puriστας
Για την έκδοση GT της ναυαρχίδας της, η Peugeot ήθελε τον απόλυτο συνδυασμό άνεσης και ενδιαφέρουσας οδηγικής εικόνας. Γι’ αυτό και το προίκισε με στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα οποία ρυθμίζονται σε άνετη, κανονική ή σπορ ρύθμιση. Η κανονική δεν είναι μαλακή, έχει όμως πολύ ποιοτική απόσβεση, δεν ακούγεται ποτέ και απορροφά τα πάντα όσο χρειάζεται, ωστόσο στην πόλη θα εκτιμήσεις την επιλογή άνεσης.

Το δεύτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της έκδοσης GT, είναι ο αποκλειστικός συνδυασμός της με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech που αποδίδει 225 PS στις 5.500 rpm και 300 Nm στις 1.900 rpm. Είναι πολύ ζωντανός από χαμηλά και δεν κουράζεται πριν από τις 6.000 rpm, ενώ παράλληλα είναι πολιτισμένος και συνεργάζεται σωστά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. 

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Επιλογή για χειροκίνητο δεν υπάρχει, αλλά ούτε και θα την αναζητήσεις με δεδομένο τον πετυχημένο συνδυασμό ταχύτητας και ομαλότητας των αλλαγών. Μάλιστα, τα πηγαίνει καλά και απέναντι στο χρονόμετρο, ειδικά με δεδομένο πως το βάρος των 1.500 kg δεν είναι μικρό και οι 19άρηδες τροχοί είναι τεράστιοι.

Τα 7,6” για τα 0-100 km/h είναι σαφώς κολακευτικό νούμερο και ακόμα περισσότερο τα 0-1.000 m σε 27,7” που πρακτικά ισοφαρίζει εκείνη του ελαφρύτερου κατά 170 kg 308 GT με τον ίδιο κινητήρα. Σημαντικά καλύτερες επιδόσεις έχει μόνο η δίλιτρη αντιπρόταση του Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280 PS 4MOTION. 

Όμως είναι προφανές ότι το κορυφαίο 508 καλύπτει με άνεση το μέλημα της γρήγορης οδήγησης σε κάθε δρόμο. Χωρίς μάλιστα να είναι λαίμαργος, αφού τα 9,9 lt/100 km δεν είναι υπερβολικά ως μέση τιμή και μπορούν να σταθεροποιηθούν στα 8,5 lt/100 km εάν κινείσαι με λογική.

Όπως απαιτείται σε ένα τέτοιο μοντέλο, στην εθνική ταξιδεύεις «πρώτη θέση». Κυριολεκτικά! Χάρη στη μακριά 8η σχέση, ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου, ο θόρυβος κύλισης είναι αποτελεσματικά μονωμένος και εκείνος από τον αέρα πάνω από τα 140 km/h όσο χαμηλός μπορεί να είναι σε ένα αμάξωμα με τζάμια χωρίς πλαίσιο. Απλώς αισθητός δηλαδή.

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Οι καμπές διαγράφονται με εντυπωσιακή ακρίβεια όσο γρήγορα κι εάν πηγαίνεις, αναδεικνύοντας πως το εμπρός σύστημα έχει ιδανική ισορροπία μεταξύ ακρίβειας και αμεσότητας, ενώ η ανάρτηση διαβάζει το δρόμο με συνέπεια και διατηρεί το αμάξωμα ατάραχο. 

Το 508 έχει ξεκάθαρο ταλέντο στο να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις τόσο αβίαστα που το μεταδίδει στον οδηγό και στους επιβάτες του.

Κι εάν αυτό το περίμενες, ίσως το δεύτερο ταλέντο του να σε εντυπωσιάσει περισσότερο. Και ο παλιός, σχεδόν άδειος πλέον από κίνηση δρόμος από την Τρίπολη έως τη Σπάρτη και από εκεί έως τη Μονεμβασιά ήταν το τέλειο πεδίο για να το αναδείξει πληθωρικά. 

Διαλέγοντας το σπορ προφίλ οδήγησης, τονώνεις λίγο τον παλμό σε κινητήρα και κιβώτιο, τα αμορτισέρ σφίγγουν διακριτικά και το τιμόνι βαραίνει. Η βασική διαφορά αφορά στη λιγότερη κλίση του αμαξώματος, η οποία είναι αισθητή μα ποτέ υπερβολική και κλιμακώνεται με γραμμικά. Γι’ αυτό μεταφέρει καθαρή αίσθηση για το συμβαίνει στο δρόμο, χωρίς φλυαρίες και υπερβολές.

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τους 225 PS και το σχεδόν ατελείωτο περιθώριο πρόσφυσης που προκύπτει από τα Michelin Pilot Sport 4, διάστασης 235/45 ZR19. Χωρίς να ζορίζεται δραματικά ή να δείχνει βαρύ, το 508 ακολουθεί πειστικά την πορεία που ορίζουν οι κινήσεις των καρπών, τόσο στην είσοδο όσο και μέσα στο τόξο της στροφής, χωρίς να αδρανεί ποτέ αξιοσημείωτα. 

Δεν το λες παιχνιδιάρικο, όμως είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό με το πίσω μέρος να ακολουθεί τυφλά το εμπρός. Και την απόκριση στο γκάζι να είναι όσο άμεση χρειάζεται για να ρυθμίζεις με ακρίβεια την ισχύ που φτάνει στο δρόμο. Η σπορ χαρτογράφηση του κιβωτίου μπορεί να ακολουθήσει το δυναμικό ρυθμό με συνέπεια, ωστόσο είναι προτιμότερη η χειροκίνητη λειτουργία. 

Παρότι ανεβάζει στον κόφτη και κατεβάζει όταν πατάς τέρμα το γκάζι, όπως και να το κάνεις δίνει καλύτερο έλεγχο στις αλλαγές -κυρίως στα κατεβάσματα- οπότε βοηθά στο να επιβραδύνεις ιδανικά, συμπληρώνοντας τα έτσι κι αλλιώς υποδειγματικά φρένα. 

Test drive: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Το πεντάλ έχει κορυφαία ακρίβεια, ενώ με 36,5 m για τα 100-0 km/h η ισχύς τους είναι αδιαπραγμάτευτη και η αντοχή κολακεύει σοβαρά τους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 330 mm και τους πίσω των 290 mm.

Δημιουργική σαφήνεια
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, συνειδητοποιείς πως το «Premium» είναι πολύπλοκη έννοια. Δεν είναι εύκολο να την περιγράψεις και είναι αδύνατο να την ποσοτικοποιήσεις. Την αντιλαμβάνεσαι όμως ξεκάθαρα, χάρη σε αλάνθαστες ενδείξεις με τις οποίες το νέο 508 σε πείθει αβίαστα πως έχει σε αφθονία. 

Ύστερα από 750 km σε μια ημέρα, σε πείθει για την άνεση, για την τεχνολογία, τη συνολική ασφάλεια, την ενδιαφέρουσα οδηγική εικόνα και για την πολυτέλεια που το χαρακτηρίζουν. Σε πείθει ότι σχεδιάστηκε με όραμα και φτιάχτηκε με μεράκι, για να αποδείξει ότι η Peugeot βαδίζει πλέον με συνέπεια στο premium μονοπάτι. Όχι μόνο στον τιμοκατάλογο, αλλά και στην ουσία. 

Τι λέει το DRIVE
Με την πολυτέλεια, την άνεση και την τεχνολογία του, το 508 σε πείθει ότι η Peugeot βαδίζει πλέον με συνέπεια στο premium μονοπάτι.
Τιμή €48.800
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 225 PS/5.500 rpm, 300 Nm/1.900 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
0-160 km/h 17,2”
0-400 m 15,4” @ 151,8 km/h
0-1.000 m 27,7” @ 194,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,4”
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,2”
110-140 km/h 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 9,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131 g/km
Διαστάσεις 4.750 x 1.859 x 1.403 mm
Χώρος αποσκευών 487 lt
Βάρος 1.500 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης