Test drive: Jeep Renegade e-Hybrid

Test drive: Jeep Renegade e-Hybrid

Με την προσθήκη της έκδοσης e-Hybrid στην γκάμα του, το Renegade γίνεται πιο φιλικό και οικονομικό στο αστικό περιβάλλον. Διατηρώντας όμως παράλληλα τον χαρακτήρα «Jeep» που το κάνει να ξεχωρίζει μέσα στη θάλασσα των B-SUV.

Από το 2014 που παρουσιάστηκε, το Jeep Renegade αποτελεί αδιάκοπα μια ξεχωριστή πρόταση μέσα στο χάος των B-SUV. Η εταιρεία κατάφερε να στριμώξει στις διαστάσεις ενός μικρού SUV ξεκάθαρα στοιχεία 4x4 και σχεδιαστικές επιρροές από το Wrangler.

Στο πέρασμα του χρόνου ωστόσο, το Jeep Renegade έχει καταφέρει να κρύψει άριστα την ηλικία του. Με συνεχείς αναβαθμίσεις δε, παραμένει πάντα ανταγωνιστικό σε κάθε επίπεδο. Μια τέτοια εκφράζεται και μέσω της πιο πρόσφατης έκδοσής του, της e-Hybrid.

Στο υβριδικό Jeep Renegade, το σύστημα κίνησης χρησιμοποιεί έναν νέο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.5 lt με 130 PS και 240 Nm.

Το 1.500άρι μοτέρ λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller, έχει σχέση συμπίεσης 12:5,1 και το σύστημα ψεκασμού λειτουργεί σε πίεση 350 bar. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ ισχύος 20 PS και 55 Nm που βρίσκεται μέσα στο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο κινεί τους εμπρός τροχούς.

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 48V, χωρητικότητας 0,8 kWh και βάρους 13,5 kg που καταλαμβάνει 11 lt. Καθότι τοποθετημένη στο πάτωμα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα δεν επηρεάζει τους χώρους του εσωτερικού. Όσο για τη μίζα, υπάρχει σύστημα BSG που διασφαλίζει την ομαλή εκκίνηση του θερμικού μοτέρ. Το εργοστάσιο αναφέρει ότι το σύστημα e-Hybrid δίνει τη δυνατότητα στο Jeep Renegade να ξεκινά και να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες αμιγώς ηλεκτρικά.

Test drive: Jeep Renegade e-Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

 

Εξωτερικά, το e-Hybrid διαφέρει μονάχα από το πράσινο «e» στο πίσω μέρος, ενώ η έκδοση «Upland» (του αυτοκινήτου της δοκιμής) είναι εκείνη που ξεχωρίζει ουσιαστικά. Στις εμπρός πόρτες και στο καπό δεσπόζει η φράση «There is only one earth», τροποποιώντας το μότο «There is only one Jeep». Η γρίλια είναι διακοσμημένη με μπρονζέ λεπτομέρειες και η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει μαύρες ζάντες 17”.

Ως οδηγός, βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση. Εμπρός σου αντικρίζεις το πληθωρικό τιμόνι, τους αναλογικούς δείκτες του καντράν και την οθόνη αφής διαγωνίου 8,4” του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Κάτω από αυτήν, η καμπίνα δείχνει την ηλικία της, κυρίως με τα πολλά φυσικά κουμπιά. Κάτι που πολλοί θα βρουν ξεπερασμένο. Άλλοι θα το βρουν εύχρηστο, μιας και δεν χρειάζεται να χάνεσαι στο infotainment για τις επί μέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Όλοι θα καθίσουν άνετα στα μαλακά καθίσματα τα οποία στην έκδοση Upland είναι ντυμένα με βινύλιο και ύφασμα Seaqual, κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά που συλλέγονται από τον ωκεανό. Στην καμπίνα γίνεται συνολικά εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, ενώ ο χώρος για το κεφάλι είναι άπλετος και στο πίσω κάθισμα ικανοποιητικός για τα πόδια. Το ίδιο ισχύει και για εκείνον των αποσκευών που χωράει 351 lt και φτάνει τα 1.297 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Test drive: Jeep Renegade e-Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ας περάσουμε όμως στο ζουμί της υπόθεσης. Το Renegade e-Hybrid, όπως ακριβώς υπόσχεται η Jeep, εκκινεί αθόρυβα και κινείται με χαμηλή ταχύτητα αμιγώς ηλεκτρικά. Η βύθιση του ποδιού στο γκάζι ξυπνά το θερμικό μοτέρ, κάτι που γίνεται αντιληπτό μόνο από ένα στιγμιαίο κόμπιασμα. Με επιτάχυνση υπό κανονικές συνθήκες το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ομαλά σχέσεις και ο ήχος του 4κύλινδρου διατηρείται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.

Το Renegade κινείται με άνεση στον αυτοκινητόδρομο και ο αεροδυναμικός θόρυβος, παρά το σχήμα του αμαξώματος είναι περιορισμένος. Εάν θελήσεις να κινηθείς πιο σβέλτα, το αμερικανικό B-SUV ανταποκρίνεται αξιοπρεπώς, γέρνει λογικά στις στροφές και δεν εμφανίζει άτσαλες αντιδράσεις.

Αν και το όνομα Jeep έχει ταυτιστεί με εκτός ασφάλτου περιπέτειες, το Renegade e-Hybrid προσαρμόζεται άψογα στο αστικό περιβάλλον. Το υβριδικό σύστημα απενεργοποιεί με την πρώτη ευκαιρία το θερμικό μοτέρ και ολοκληρώνει το σταμάτα ξεκίνα στο κυκλοφοριακό κομφούζιο αμιγώς ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, ο 4κύλινδρος σε συνθήκες επιβράδυνσης απενεργοποιείται και η μπαταρία ανακτά ενέργεια. Εκεί που το κιβώτιο πιάνεται συχνά εξαπίνης είναι όταν ζητάς απότομα δυνατή επιτάχυνση με το αυτοκίνητο να κινείται ηλεκτρικά. Το θερμικό μοτέρ ενεργοποιείται άμεσα, αλλά το κιβώτιο χάνει χρόνο προσπαθώντας να επιλέξει σχέση.

Για να ξεπεράσεις αυτή την παρατήρηση, αρκεί να συνειδητοποιήσεις ότι οδηγείς ένα B-SUV με 17,1 cm απόσταση από το έδαφος και έντονα εκδρομικό χαρακτήρα, του οποίου η κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον δεν ξεπερνά τα 5 lt/100 km. Και του οποίου η μέση τιμή για όλη τη δοκιμή ανήλθε στα 7,6 lt/100 km.

Test drive: Jeep Renegade e-Hybrid, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

 

Εν κατακλείδι, η συγκεκριμένη έκδοση του Renegade προσθέτει έναν ακόμα λόγο σε εκείνους που έτσι κι αλλιώς θα τους οδηγούσαν στην αγορά του, αφού ταιριάζει γάντι για την καθημερινή χρήση σε αστικό περιβάλλον.

Το Jeep Renegade e-Hybrid είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού ξεκινώντας από €26.800 ως Longtitude. Ωστόσο, για να αποκτήσεις ένα πραγματικό ξεχωριστό Renegade, αξίζει να ανεβείς στην Upland που κοστίζει €32.500 και εκτός άλλων περιλαμβάνει όλα τα καλούδια υποβοήθησης του οδηγού, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.


Τι λέει το DRIVE
Το Jeep Renegade ήταν ανέκαθεν ένα αυτοκίνητο που αγόραζες -και- με την καρδιά. Τώρα, με την προσθήκη του e-Hybrid διαπρέπει στην αστική ζούγκλα, δίνοντας σου ακόμα ένα λόγο για το αποκτήσεις.
Τιμή Από €26.800
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.469 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS, 55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,8 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 240 Nm/1.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.236 x 1.805 x 1.684 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube