Πόσοι σταθμοί φόρτισης υπάρχουν στην Ευρώπη;

Πόσοι σταθμοί φόρτισης υπάρχουν στην Ευρώπη;

Θα το έχετε διαβάσει πολλές φορές, αλλά είναι η πραγματικότητα. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχώς ανεβαίνουν. Τι γίνεται όμως με τις υποδομές, πόσοι σταθμοί φόρτισης υπάρχουν;

Skoda Enyaq

Πρόσφατα ασχοληθήκαμε με τα μέρη που φορτίζουν οι ιδιοκτήτες τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα. Σήμερα ήρθε η ώρα να δούμε πόσοι σταθμοί φόρτισης υπάρχουν συνολικά στην Ευρώπη.

Αν μη τι άλλο, το ζήτημα της φόρτισης απασχολεί τους εν δυνάμει αλλά και τους εν ενεργεία ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βλέπετε δεν διαθέτουν όλοι αυλές ή πιλοτές (ιδίως στην Ελλάδα) για να διαμορφώσουν τον κατάλληλο χώρο.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 550.000 σταθμοί φόρτισης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το αξιοσημείωτο όμως είναι ότι σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκεται σε δύο χώρες. Την Ολλανδία (111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (87.674 φορτιστές). Αυτές οι δύο χώρες καλύπτουν μόνο το 10% της Ευρώπης, με τους υπόλοιπους μισούς φορτιστές να καλύπτουν το υπόλοιπο 90% της Γηραιάς Ηπείρου, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα.

O σταθμοί φόρτισης στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή φτάνουν τους 550.000

Schneider

Ο μικρότερος αριθμός σημείων φόρτισης βρίσκεται στη Λετονία (660), τη Λιθουανία (477), την Εσθονία (300), την Κύπρο (69) και τη Μάλτα (13). Χώρες που βρίσκονται μπροστά την ηλεκτροκίνηση και έχουν αρκετούς φορτιστές σε σχέση με τους κατοίκους είναι η Νορβηγία (538), το Λουξεμβούργο (310) και η Σουηδία (265). Μιλάμε για χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει ανθήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Λιγότεροι δημόσιοι φορτιστές (κάτω από 59 ανά 100.000 κατοίκους) σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων βρίσκονται στην Ανατολική Ευρώπη και τη Νότια Ευρώπη, με τις χειρότερες επιδόσεις να εμφανίζουν η Ρουμανία, η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Ελλάδα και η Κροατία.

Μεγάλες διαφορές ως προς την πυκνότητα των φορτιστών εντοπίζονται και μέσα στην ίδια χώρα. Στην Αυστρία, για παράδειγμα, το δίκτυο φόρτισης είναι καλύτερα αναπτυγμένο στο βόρειο τμήμα της χώρας, με την γειτονική Ελβετία να εμφανίζει καλύτερες υποδομές στο νότιο τμήμα.

Charging Station

Με δεδομένο πως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμα δεν εξασφαλίζουν αυτονομία ικανή για πολύ μεγάλα ταξίδια (αυτό βέβαια τείνει να αλλάξει), η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ειρήσθω εν παρόδω βασίζεται στην πληθώρα δημόσιων φορτιστών και ταχυφορτιστών. Οι τελευταίοι όμως μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα, μιας και η συχνή φόρτιση σε ταχυφορτιστές δεν ενδείκνυται, καθώς η μπαταρία μπορεί να χάσει ένα σημαντικό μέρος από την χωρητικότητά της.

Επίσης, η μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και των περισσοτέρων ηλεκτρικών συσκεύων δεν πρέπει να φορτίζεται στο 100%, καθώς αυτό μειώνει τη διάρκεια της ζωής της. Το βέλτιστο επίπεδο είναι 80%, επομένως συνιστάται οι πιο σύντομες επαναφορτίσεις. Η συχνή χρήση ταχυφορτιστών ή η φόρτιση της μπαταρίας στο μέγιστο μπορεί να μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και να καταστήσει απαραίτητη την αντικατάστασή της πολύ νωρίτερα από το κανονικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την τσέπη των ιδιοκτητών
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube