node/35291

Και όμως! Υπάρχει μέλλον για τα MPV!

Τα MPV αποτελούν βασική κατηγορία για τον εξηλεκτρισμό: Αρκετά μεγάλα αλλά όχι τόσο βαριά όπως τα SUV για να μπορούν να υποδεχτούν μεγάλες μπαταρίες. Εξ ου και τα μπόλικα πρόσφατα πρωτότυπα MPV.

Τα MPV έχουν μέλλον παρά το γεγονός ότι η ζήτησή τους συρρικνώνεται σε πολλές βασικές αγορές. Καθώς οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να στρέφονται προς τα SUV, με τη ζήτηση να φτάνει σε νέο ρεκόρ το 2018, τα «παραδοσιακά» αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν όλο και πιο περίπλοκο μέλλον. Με τις μπερλίνες να χάνουν έδαφος στις ΗΠΑ και το μερίδιο αγοράς των χάτσμπακ να συνεχίζει να πέφτει στην Ευρώπη, ο κοινός ηττημένος και στις δύο αγορές είναι τα MPV.

Μισές πωλήσεις στην Ευρώπη μέσα σε δέκα χρόνια
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μια ανησυχητική εικόνα για τα MPV. Το 2009, οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 1,8 εκατ. μονάδες στην Ευρώπη, νούμερο που αντιπροσώπευε ένα στα οκτώ επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τότε. Δέκα χρόνια αργότερα, οι πωλήσεις κατέβηκαν στις 892.000 αυτοκίνητα ή στο 5,7% του συνόλου της αγοράς. Αυτό ισοδυναμεί με τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ όλων των κατηγοριών.

Jato Dynamics table

Η πτώση των MPV οφείλεται κυρίως στην έκρηξη των SUV που συντελέστηκε ύστερα από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του Nissan Qashqai, το 2007. Ορισμένα πλεονεκτήματα των MPV, όπως ο εσωτερικός χώρος και η άνεση, υποκαταστάθηκαν γρήγορα από τα SUV. Επιπλέον, τα SUV έχουν παραπλήσια άνεση με των MPV, αλλά σε ένα πιο ελκυστικό αισθητικά πακέτο. Οι ταξινομήσεις του πρώτου 3μήνου του 2019 δείχνουν ότι ο όγκος των SUV ήταν σχεδόν οκτώ φορές υψηλότερος από των MPV. Αντίθετα, κοιτάζοντας πίσω στο 2009, σε κάθε πώληση SUV αντιστοιχούσε 1,5 MPV.

Τα SUV δεν είναι ο μόνος υπαίτιος
Υπάρχει επίσης άλλη μια κατηγορία που προσπορίζεται κέρδη εις βάρος των MPV. Τα επιβατικά βανάκια που προέρχονται από τα LCV είναι ο πλησιέστερος τύπος αυτοκινήτου στα MPV, όσον αφορά την πολυχρηστικότητα και τον εσωτερικό χώρο. Πρόκειται για τις επιβατικές εκδόσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που απευθύνονται σε οικογένειες και σε όσους χρειάζονται χώρο φόρτωσης, αλλά και καθίσματα. Τα βαν μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις υποκατηγορίες: Μικρά, κόμπακτ, μεσαία και μεγάλα.

Jato Dynamics table

Το 2018, οι ταξινομήσεις των βαν ανήλθαν συνολικά σε 500.000 μονάδες στην Ευρώπη. Το σύνολο ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από τον όγκο του 2017, αλλά εξακολουθεί να είναι ο δεύτερος υψηλότερος όγκος των τελευταίων δέκα ετών.

Το πιο σημαντικό είναι ότι η ζήτηση αυξήθηκε κατά 19% μεταξύ του 2009 και του 2018, κυρίως λόγω των μεσαίων φορτηγών, όπως για παράδειγμα το VW Multivan, το Ford Tourneo Custom ή το Mercedes-Benz Vito, μεταξύ άλλων.

Jato Dynamics table

Ο σημαντικότερος αντίκτυπος των βαν στη ζήτηση για MPV ήταν στη μεσαία υποκατηγορία. Αυτά τα βαν είναι συνήθως μεγαλύτερα, φθηνότερα και πιο άνετα από τα αντίστοιχα μεσαίου μεγέθους MPV. Έτσι, ορισμένοι καταναλωτές που αναζητούν ευελιξία και ευρυχωρία και που δεν βρίσκουν τη λύση σε ένα SUV μεσαίου μεγέθους επιλέγουν αυτά τα βαν, εξοικονομώντας παράλληλα χρήματα. Το 2009, πουλήθηκαν 86.800 μεσαία βαν στην Ευρώπη, έναντι 147.800 μεσαίων MPV μεσαίου μεγέθους. Πέρυσι, ταξινομήθηκαν 191.100 βαν μεσαίου μεγέθους έναντι 123.400 MPV μεσαίου μεγέθους.

Μέλλον για τα MPV
Με την πτώση των πωλήσεων και την αύξηση του κόστους εξέλιξης των MPV, είναι απίθανο να δούμε νέες γενιές από τα σημερινά μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη. Η Citroen μόλις ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να παράγει το C4 SpaceTourer. Η BMW έκανε το ίδιο με την 2 Series Gran Tourer και η Ford τον επόμενο μήνα θα σταματήσει να φτιάχνει το C-MAX. Στην κατηγορία των μικρών MPV, οι Nissan, Opel, Ford, Citroën και Škoda κατήργησαν τα μοντέλα τους το 2017-2018. Εν τω μεταξύ, δεν είναι σαφές ποιο θα είναι το μέλλον των Renault Espace, SEAT Alhambra και Ford S-MAX.

Jato Dynamics table

Είναι πολύ πιθανό ότι τα μεγαλύτερα MPV θα αντικατασταθούν από καλύτερα εξοπλισμένα μικρά βαν. Κάτι που ήδη μπορούμε να δούμε με τη Mercedes-Benz και τη V-Class, που δεν είναι δα και διαφορετική από τα Mercedes Marco Polo/Vito. Το ίδιο σενάριο θα μπορούσε να συμβεί και με τα μικρά MPV, με μοντέλα όπως το Ford Tourneo Courier που αντικατέστησε το B-MAX ή το Opel Combo Life που αντικατέστησε το Meriva.

Jato Dynamics table

Όμως, παρά αυτά που ισχυρίζονται κάποιοι, τα MPV έχουν μέλλον. Ενώ τα βαν μπορεί να καταλαμβάνουν σιγά σιγά τη θέση τους με τις ίδιες αξίες όσον αφορά τον εσωτερικό χώρο και την άνεση, τα MPV αποτελούν βασική κατηγορία για τον εξηλεκτρισμό. Είναι αρκετά μεγάλα, αλλά όχι τόσο βαριά όπως τα SUV, για να μπορούν να μεταφέρουν μεγάλες μπαταρίες. Αυτός είναι ο λόγος που λανσαρίστηκαν τόσα πολλά τα ηλεκτρικά πρωτότυπα MPV στα πρόσφατα Σαλόνια Αυτοκινήτου: Audi AI: ME, Mercedes-Benz EQV, SEAT el-Born, Volkswagen SMV… Μέχρι και το επερχόμενο Volkswagen ID.3, του οποίου οι προ-παραγγελίες ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα και έχουν ξεπεράσει ήδη τις 15.000, διαθέτει σιλουέτα ενός όγκου αλά MPV.

node/39376

Toyota: Παραμένει ο κατασκευαστής αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο

Σύμφωνα με την κατάταξη του BrandZ, η Toyota διατηρεί την θέση της στην κορυφή του κλάδου.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Toyota: Παραμένει ο κατασκευαστής αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του BrandZ για τις 100 εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία, η Toyota παραμένει ο πολυτιμότερος κατασκευαστής αυτοκινήτων για το 2020, τερματίζοντας στην 48η θέση της γενικής κατάταξης, παρά τη μείωση 3% της αξίας της σε σχέση με το 2019.

Δεύτερη στον κλάδο της αυτοκίνησης έρχεται η Mercedes-Benz (-9%) στην 56η θέση γενικής, ακολουθούμενη από την BMW (-12%) στην 61η θέση γενικής. Για το 2020, μόνο 3 κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να συμπεριληφθούν στο Top 100, καθώς η Ford (-10%) και η Honda (-15%) έπεσαν σε χαμηλότερες θέσεις.

Η μόνη από τις 10 εταιρείες αυτοκινήτων που συμπεριλαμβάνονται στην μελέτη, η οποία είδε την αξία της να αυξάνεται το 2020 ήταν η αμερικανική Tesla (+22%) που διαμορφώθηκε στα $11,35 δισεκατομμύρια. Αντίθετα, τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με πέρυσι σημείωσε η Nissan (-18%) πέφτοντας στα $8,66 δισεκατομμύρια. 

Ο Graham Staplehurst, υπεύθυνος στρατηγικής του BrandZ, δήλωσε στο Automotive News: «Από το 2008, ο κλάδος του αυτοκινήτου έχασε αξία και ποτέ δεν ανέκαμψε.»

Για την ιστορία, η εταιρεία με την μεγαλύτερη αξία στον κόσμο ανεξαρτήτως αντικειμένου ήταν η Amazon με $415,8 δισεκατομμύρια (+32%), αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Apple, στην τρίτη την Microsoft και στην τέταρτη την Google.

[Πηγή: BrandZ Top 100 μέσω Motor1]

TAGS
node/39375

Volkswagen: Δεν θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία

Ο όμιλος Volkswagen εγκαταλείπει τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου 4.000 θέσεων εργασίας στην περιοχή της Σμύρνης.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volkswagen: Δεν θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία

Το Volkswagen Group ανακοίνωσε σήμερα (Τετάρτη 1/7) πως δεν θα προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία, εξαιτίας της κρίσης του κλάδου του αυτοκινήτου που προκλήθηκε από την πανδημία του νέου κορονοϊού. “Η κατάσταση δεν είναι η ίδια σε σχέση με πριν από τον κορονοϊό”, δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen.

Το εργοστάσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επρόκειτο να κατασκευαστεί στην περιοχή της Σμύρνης και θα δημιουργούσε 4.000 θέσεις εργασίας. Το 2019, ο όμιλος Volkswagen είχε ήδη αναβάλει την απόφαση για την επένδυση, αφού η Τουρκία ξεκίνησε τις επίμαχες στρατιωτικές της επιχειρήσεις στην βόρεια Συρία. Η οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου εξηγείται από τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην αγορά του αυτοκινήτου.

Όπως και συνολικά ο κλάδος του αυτοκινήτου, η Volkswagen επλήγη σοβαρά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 από τις συνέπειες της πανδημίας, που προκάλεσε δραστική μείωση των πωλήσεων. Εκμεταλλευόμενος την ανάκαμψη της ζήτησης, ο όμιλος αποφάσισε ωστόσο να θέσει τέλος στο σχήμα της αναγκαστικής άδειας για το σύνολο των γερμανικών εργοστασίων.

Η κρίση του κλάδου του αυτοκινήτου, πυλώνα της γερμανικής οικονομίας, απειλεί μακροπρόθεσμα 100.000 θέσεις εργασίας στην Γερμανία, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα στον τομέα Φερντινάντ Ντουντενχόφερ.

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ μέσω NewsIT]