Alfa Romeo 110 Years logo
node/38480

20+ Alfa Romeo για... φίλημα

Εφέτος η Alfa Romeo γιορτάζει τα 110 χρόνια της, οπότε μαζέψαμε 23 εμβληματικά ή σημαντικά εμπορικά μεταπολεμική μοντέλα του παρελθόντος σε ένα ενδιαφέρον άλμπουμ. Ανάμεσα σε αυτά, φυσικά και το πρώτο της θρυλικής μιλανέζικης φίρμας.

Η Alfa Romeo είναι αδιαμφισβήτητα η πιο ερωτική φίρμα ύστερα από τη Ferrari. Για κάποιους ακόμη περισσότερο και από τη φίρμα του Maranello, καθώς δεν αποτελούσε απλησίαστο όνειρο. Με πάνω από έναν αιώνα ιστορίας έχει γράψει σημαντικές σελίδες της αυτοκίνησης, τόσο στη βιομηχανία όσο και στους αγώνες. Τo πρώτο και στη συνέχεια τα μεταπολεμικά μοντέλα που μαζέψαμε παρακάτω ανήκουν σε αυτές...

ALFA 24 HP 1910-1913: Ο δρόμος προς τη δόξα
Alfa 24 HP

Γεννημένη πριν από την ομώνυμη φίρμα, η πρώτη Alfa, με τη μοντέρνα μηχανολογία της έσφυζε από επιδόσεις. Με το «καλημέρα» λοιπόν, θα καθιέρωνε τη φήμη της μιλανέζικης φίρμας.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 1900 Berlina 1950-1959
Alfa Romeo 1900 Berlina 1950-1959
Μέσα στο σκληρό μεταπολεμικό περιβάλλον, η Alfa Romeo επιδίδεται στην παραγωγή αυτοκινήτων πρεστίζ. Η 1900 Βerlina είναι το πρώτο αυτοκίνητο της νέας αυτής περιόδου.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 1900 M A.R. 51 & A.R. 52 «Matta» 1952-1954
Alfa Romeo 1900 M A.R. 51 & A.R. 52 «Matta» 1952-1954

Η γιαγιά της Stelvio, τo πρώτο μιλανέζικο 4x4 κατασκευάστηκε με τις προδιαγραφές που έθεσε το ιταλικό υπουργείο Άμυνας για να αντικαταστήσει τα αμερικανικά Jeep Willys MB.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954-1962
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954-1962

H Giulietta Sprint έκανε την Alfa τον αντιπροσωπευτικό κατασκευαστή των μικρών κουπέ made in Italy.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulietta Spider 1955-1962
Alfa Romeo Giulietta Spider 1955-1962

Εκθαμβωτική και με ισχυρή προσωπικότητα, η Giulietta Spider απέπνεε τον αέρα της χαράς της ζωής. Αγαπημένο αυτοκίνητο των σταρ, αλλά όχι απαιτητική, έγινε ένα ακόμα σύμβολο της «dolce vita».
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulia TZ: H Ferrari GTO του «φτωχού»
Alfa Romeo Giulia TZ
Σύγχρονη και συντοπίτισσα της GTO, της μοιάζει σαν μικρή αδελφή, αλλά κοστίζει 30 φορές λιγότερο.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963
Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963

Πίσω από την ήμερη μορφή της, η Giulia Ti Super έκρυβε ένα ταμπεραμέντο που της επέτρεπε να τα βάζει με τα καλύτερα GT.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulia 1300 1964-1977
Alfa Romeo Giulia 1300 1964-1977

Με μια πολύ ξεχωριστή γραμμή, η Giulia δεν έμοιαζε με κανένα σύγχρονο ανταγωνιστή της. Η 1300, η βασική της γκάμας, κάθε άλλο παρά βασική ήταν σε δυναμικά χαρακτηριστικά.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Spider
Alfa Romeo Spider

Μόνο η Spider πρώτης γενιάς του ’66 -’68 δικαιούται το όνομα Duetto, παρότι αυτή η ανοιχτή Alfa κατασκευαζόταν κοντά στα 30 χρόνια.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale 1967-1969
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale 1967-1969

Με την Tipo 33 Stradale, η Alfa Romeo εξήψε τα πνεύματα λανσάροντας στο δρόμο ένα αγωνιστικό πρωτότυπο. Μεγαλειώδης αλλά και πανάκριβη, η εμπορική παρουσία της θα παρέμενε στοιχειώδης.
Διαβάστε τη συνέχεια

DRIVE Legends: Alfa Romeo Giulia Coupé 1300 GT Junior Z 1969-1972
Alfa Romeo Giulia Coupé 1300 GT Junior Z 1969-1972
Η σπουδή του Zagato πάνω στην Giulia Coupé GT Junior ήταν προσανατολισμένη στο αισθητικό και αεροδυναμικό στοιχείο, παρά σε μια πλατφόρμα για αυτοκίνητο επιδόσεων.
Διαβάστε τη συνέχεια

Drive Legends: Alfa Romeo Montreal 1970-1977
Alfa Romeo Montreal 1970-1977

Ένα μοναδικό μοντέλο, ξεχωριστό διότι δεν έμοιαζε με καμιά Alfa μέχρι τότε. Η Montreal κάτω από το καπό έκρυβε ένα V8 που ήταν φορτωμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της εποχής. 
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Coupé 2000 GT Veloce ’71-’76
Alfa Romeo Giulia Coupé 2000 GT Veloce

H Giulia Coupé 2000 GT Veloce είναι το πλέον εμβληματικό μοντέλο της Alfa Romeo στο δεύτερο μισό της ιστορίας των 110 χρόνων της.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Caimano Concept
Alfa Romeo Caimano Concept

Το αυτοκίνητο είχε αρχικά παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971. Ήταν μια δημιουργία της Italdesing, κατά παραγγελία της Alfa Romeo.
Διαβάστε τη συνέχεια 

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Alfasud 1.2 Ν
Alfa Romeo Alfasud 1.2 Ν

Η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa παραγωγής ήταν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον στην οδήγηση αυτοκίνητο με… κάποια προβλήματα αξιοπιστίας. Αγαπήθηκε όσο λίγα.
Διαβάστε τη συνέχεια


Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce 1979-1989
Alfa Roemo Sprint Veloce

Τα μοτέρ με την υπογραφή Veloce έδωσαν επιτέλους στην Alfasud Sprint το γκάζι που της έλειπε, φτιάχνοντας ένα GTI αλά μιλανέζα.
Διαβάστε τη συνέχεια... 
 

Alfa Romeo GTV6 2.5 1981-1987
Alfa Romeo GTV6 2.5 1981-1987

Πριν από οτιδήποτε άλλο, η Alfetta GTV6 ξεχώριζε για τη μουσικότητα του 6κύλινδρου μοτέρ της.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo GTV6
Alfa Romeo GTV6

Ντίβα με καριέρα στον κινηματογράφο, ταµπεραµέντο και προσωπικότητα. Με άλλα λόγια, περιπέτεια, μυστήριο και γοητεία περίσσεµα.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta
Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta

Οι πισωκίνητες μπερλίνες ήταν ένα δυνατό χαρτί για την Alfa από τη δεκαετία του ’60. Η Giulietta Turbodelta είναι η σπανιότερη ίσως Alfa αυτής της κατηγορίας.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 75 1.8i turbo 1986-1992
Alfa Romeo 75 1.8i turbo 1986-1992

H 75 1.8i turbo, αφιχθείσα πλέον στις τάξεις του κλασικού αυτοκινήτου, είναι η τελευταία πραγματική Alfa Romeo και κλασικό δείγμα της εταιρείας για την ανόθευτη πίσω κίνηση.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark

H παραγωγή της Giulietta σταμάτησε το 1985. Τον Μάιο του ίδιου χρόνου παρουσιάστηκε η 75, η οποία πήρε αυτό το όνομα καθώς η φίρμα γιόρταζε την 75η επέτειο της.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 155 2.0 ΤΒ 4x4 1992-1997: Η πιο... Lancia από τις Alfa
Alfa Romeo 155 2.0 ΤΒ 4x4 1992-1997
H 155 2.0 ΤΒ 4x4 ή 155 Q4 αποτελεί ένα νέο-κλασικό κομμάτι από τη μεταβατική περίοδο της Alfa. H πρώιμη περίοδος της FIAT τη σημάδεψε με καλά και κακά.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε τις τελευταίες Alfa με Busso V6: GTV 3.0 V6 - 156 GTA - GT 3.2
Alfa Roemo 156 GTA

Ο V6 σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Giuseppe Busso στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και έκανε το ντεμπούτο του το 1979 στην Alfa 6.
Διαβάστε τη συνέχεια

node/39101
Ventouri 260 Atlantique

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Καλοαναθρεμμένα και καλά φτιαγμένα, τα Venturi μπορούσαν να τα βάλουν με τα καλύτερα GT της εποχής τους. Ελλείψει φήμης όμως, η πορεία τους είχε κοντά ποδάρια…

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού 1984. Στο περιθώριο των τεράστιων κατασκευών με τα αχανή σταντ που φιλοξενούσαν τους μεγάλους της παρισινής έκθεσης, ένα σταντ, μόλις και μετά βίας ταπεινό, προκαλούσε την περιέργεια των επισκεπτών. Κάτω από τη μαρκίζα που έγραφε «Ventury», με την ορθογραφία όπως την βλέπετε, με ένα «y», φιγουράριζε ένα κεντρομήχανο κουπέ. 

Με το «καλημέρα», ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου ήταν δεδηλωμένος. Δημιούργημα του πάθους δύο ανθρώπων, του Gérard Godfroy και του Claude Poiraud, σχεδιαστή και μηχανικού αντίστοιχα, τράβηξε το ενδιαφέρον του Hervé Boulan, ενός επενδυτή o οποίος και κατάρτισε ένα σχέδιο παραγωγής. 

Στη συνέχεια όλα εξελίχτηκαν πολύ γρήγορα, με τη δημιουργία της MVS -Manufacture de Voitures de Sport- και την κατασκευή ενός πρωτοτύπου που φορούσε κινητήρα από Peugeot 505 Turbo. To δημιούργημα αυτό, πολύ βιοτεχνικό, εγκαταλείφθηκε εις όφελος ενός πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που για καρδιά του θα είχε τον V6 Turbo PRV, το ίδιο 3λιτρο μοτέρ που φορούσε το Renault 25 V6 Turbo.

Ventouri 260 Atlantique
Ταχύτατο και ομοιογενές, το 260 με τον V6 PRV τούρμπο 2.8 αναδείχτηκε στην πιο επιτυχημένη έκδοση της σύντομης εποποιίας της Venturi.


Τους τρεις άνδρες ήρθε να συνδράμει ο Jean Rondeau. O οδηγός, κατασκευαστής και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans του 1980, ενεπλάκη με τη σειρά του σε αυτήν την περιπέτεια για να εξελίξει το σασί και τις αναρτήσεις. Κοντά σε αυτόν και ο Jean-Pierre Beltoise και ο Mauro Bianchi, παλιός οδηγός της Alpine Renault, που συμμετείχαν στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. 

Με λανσάρισμα το 1986, η τελική έκδοση παραγωγής της Venturi επιβλήθηκε μονομιάς ως μια αδιαμφισβήτητη αισθητική επιτυχία. Προκαλώντας τη σιλουέτα της Lotus Esprit, η γραμμή του αυτοκινήτου συνταίριαζε τη λιτή γοητεία και τα πολύτιμα αεροδυναμικά στοιχεία που του εξασφάλιζαν το καλό πάτημα στον δρόμο σε υψηλή ταχύτητα.

Με αυτοφερόμενο πλαίσιο μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας και κοφτερό εμπρός σύστημα με διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Venturi 260 έκανε πάρτι επίσης και στις φιδίσιες διαδρομές. Σχεδόν σωστό σε επιδόσεις με τον «γηραλέο» κινητήρα PRV, ωρίμασε για τα καλά το 1990, υιοθετώντας τον 2.8 V6 τούρμπο. Ισχυρό, γρήγορο και ελαστικό (430+ Nm από τις 2.000 rpm), αυτό το Venturi φιγουράριζε ανάμεσα στα δέκα ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Ventouri 260 Atlantique
Παρότι το μοτέρ δεν είχε ευγενική καταγωγή, έφτανε και αρκούσε στο Venturi για να τα βάζει στον δρόμο με ό,τι καλύτερο (και ακριβότερο) κυκλοφορούσε στην πιάτσα των GT.


Σε αντίθεση όμως με τα δυναμικά πλεονεκτήματα και τη σοβαρότητα στην κατασκευή του, η εμπορική επιτυχία του σημείωνε χαμηλές πτήσεις, αφενός λόγω της ορατότητας, αφετέρου λόγω έλλειψης ενός πραγματικού δικτύου διανομής.

Οι δυσκολίες αυτές έκοβαν την όρεξη όσων θα ήθελαν να επενδύσουν στη διανομή της Venturi ή των εμπόρων που ήδη διατηρούσαν επιχειρήσεις που εμπορεύονταν εξωτικά ή λιγότερο εξωτικά αυτοκίνητα. Κατάσταση που οδήγησε μοιραία στη διακοπή του εγχειρήματος το 1999. Και την κήρυξη πτώχευσης το 2000.

Την ίδια χρονιά, ο Μονεγάσκος Gildo Pallanca Pastor αγόρασε τη Venturi και αποφάσισε να επικεντρωθεί στους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η αλλαγή προσανατολισμού ήταν που γέννησε το περιορισμένης παραγωγής Fétish, το πρώτο ηλεκτρικό σπόρτσκαρ στον κόσμο. Η υποδοχή του Fétish ήταν ενθουσιώδης από το κοινό, οδηγώντας σε ακόμη πέντε καινοτόμα, πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Ventouri 260 Atlantique
Καθαρό και λιτό όπως οι γραμμές του αυτοκινήτου, τo ταμπλό και η ατμόσφαιρα της καμπίνας γενικότερα ξεχώριζαν για το καλό γούστο που συνδυαζόταν με ακριβό δέρμα και -κατά περίπτωση- ξύλο -δείτε στην γκάλερι.


Ο ηλεκτρικός πυρετός της Venturi ήταν που την ώθησε να γίνει η πρώτη ομάδα που εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula Ε, υπό την ονομασία ROKiT Venturi Racing, με οδηγούς τους Felipe Massa και Edoardo Mortara. Σήμερα, η Venturi ειδικεύεται στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης που προορίζονται να σπάσουν ρεκόρ ή να λειτουργήσουν σε ακραίες συνθήκες.

Έναν χρόνο πριν η «θερμική» Venturi κατεβάσει ρολά, τον Ιούλιο του 1998, είχα την τύχη να γνωρίσω τον αντιπρόσωπό της στο Χονγκ Κονγκ. Επρόκειτο για μια τελείως τυχαία γνωριμία, καθώς πιάσαμε κουβέντα στην επίσημη παρουσίαση της Maserati 3200GT στο Polo de Paris. H γνωριμία μας συνεχίστηκε σε ένα εκπληκτικό κινεζικό εστιατόριο (δεν το ’πιανε το μάτι σου) στο 17ο Διαμέρισμα του Παρισιού και την άλλη μέρα που διαμεσολάβησε για να μου δώσουν να κάνω βόλτα με μια Venturi 300 Atlantique. Παίρνοντας έτσι μυρωδιά την ευκαιρία που χάθηκε και, στο μέτρο του δυνατού, που αντιλήφθηκα τη σοβαρότητα της κατασκευής αυτών των αυτοκινήτων.

Ventouri 260 Atlantique

Αν σήμερα θελήσει κάποιος να αποκτήσει μια Venturi 210 ή 260, η υπόθεση δεν είναι πανάκριβη. Για μια 260 Coupé SPC σε πολύ καλή κατάσταση η τιμή δεν υπερβαίνει τις 50 χιλιάδες, ενώ για μια 260 Atlantique θα χρειαστεί μέχρι 70.000. Για μια 210 η τιμή είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. 

H Venturi 260 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε V, τούρμπο, στο κέντρο
Χωρητικότητα 2.849 cc
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Renix-EIA, τούρμπο Garrett T3, ιντερκούλερ
Ισχύς 260 PS/5.750 rpm 
Ροπή 432 Nm/2.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 5τάχυτο
Διαστάσεις 4,09 x 1,70 x 1,17 m
Μεταξόνιο 2,4 m
Ρεζερβουάρ 90 lt
Βάρος 1.265 kg
Φρένα Αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, 280 mm εμπρός και πίσω 
Λάστιχα Michelin MXX 205/55 ZR16 εμπρός, Michelin MXX 245/55 ZR16 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
0-400 m 13,2”
0-1.000 m 24,4”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 264 αυτοκίνητα (1984-1994)
Τιμή σήμερα Από €60.000 έως €75.000 (πολύ καλή έως άριστη κατάσταση) 

node/39087

Στην παραγωγή ξανά η Aston Martin DB5 του James Bond

Η Aston Martin DB5 που οδηγούσε ο James Bond ξαναβγαίνει σε 25 αντίτυπα, με όλα τα gadget του «007» και εξωφρενική τιμή.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Στην παραγωγή ξανά η Aston Martin DB5 του James Bond

Η Aston Martin είχε αποκαλύψει εδώ και καιρό τα σχέδιά της για την κατασκευή κάποιων DB5 με τις προδιαγραφές που είχε το αυτοκίνητο του James Bond στην ταινία Goldfinger. Και σήμερα, 55 χρόνια μετά την κατάργηση της DB5, η παραγωγή αυτών των 25 πολύ ξεχωριστών αυτοκινήτων έχει ξεκινήσει.

Η Aston Martin DB5 Goldfinger κατασκευάζεται από το Heritage Division της φίρμας, σε συνεργασία με την EON Productions, την εταιρία παραγωγής των ταινιών James Bond. Κι αυτό γιατί αυτό το «continuation» θα περιλαμβάνει πολλά από τα gadget που είχε και το αυτοκίνητο του Βρετανού πράκτορα, όπως μηχανισμούς δημιουργίας καπνού και ψεκασμού λαδιού πίσω, αναδιπλούμενες πινακίδες κυκλοφορίας, πυροβόλα που αναδύονται από το εμπρός μέρος (μη ενεργά…), οθόνη ραντάρ στο ταμπλό κ.ά.

Για την κατασκευή της «νέας» DB5 συνδυάζεται η προσοχή στη λεπτομέρεια που είχαν οι χειροποίητες Aston Martin εκείνης της εποχής με τη μοντέρνα, σημερινή τεχνολογία, και απαιτούνται 4.500 ώρες δουλειάς. Δεν πρόκειται για αποκατάσταση παλιών DB5, αλλά για καινούργια αυτοκίνητα, φτιαγμένα από το μηδέν, με ατσάλινο πλαίσιο και αλουμινένιο αμάξωμα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός, 5λιτρος 6κύλινδρος με τρία διπλά καρμπιρατέρ SU, που αποδίδει περίπου 290 PS. Το 5άρι κιβώτιο είναι της ZF, και στέλνει την κίνηση σε ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε δημοπρασία η Aston Martin DB5 του James Bond [video]

Η Aston Martin DB5 Goldfinger απευθύνεται στους πιο φανατικούς αλλά και πιο εύπορους φίλους του James Bond, αφού η τιμή της αγγίζει τα €3.000.000 προ φόρων. Μάλιστα, οι 25 αγοραστές δεν θα μπορούν να χαρούν το νέο τους απόκτημα όπου θέλουν, αφού η DB5 Goldfinger δεν διαθέτει έγκριση τύπου για έκδοση πινακίδων και κυκλοφορία στο δρόμο!

Ο υπεύθυνος του Heritage Division της φίρμας, Clive Wilson, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε την πρώτη νέα DB5 να παίρνει σιγά-σιγά την τελική της μορφή. Έχουν περάσει πάνω από 50 χρόνια από τότε που φτιάχτηκε εδώ ένα τέτοιο μοντέλο. Σήμερα γινόμαστε μέρος της ιστορίας της Aston Martin, κάνουμε κάτι για το οποίο θα έχουμε να λέμε στα εγγόνια μας».

Υπενθυμίζουμε ότι η DB5 Goldfinger αποτελεί το δεύτερο μοντέλο «continuation» της Aston Martin, μετά από την DB4 GT.

[Πηγή: Aston Martin]