Alfa Romeo 110 Years logo
node/38480

20+ Alfa Romeo για... φίλημα

Εφέτος η Alfa Romeo γιορτάζει τα 110 χρόνια της, οπότε μαζέψαμε 23 εμβληματικά ή σημαντικά εμπορικά μεταπολεμική μοντέλα του παρελθόντος σε ένα ενδιαφέρον άλμπουμ. Ανάμεσα σε αυτά, φυσικά και το πρώτο της θρυλικής μιλανέζικης φίρμας.

Η Alfa Romeo είναι αδιαμφισβήτητα η πιο ερωτική φίρμα ύστερα από τη Ferrari. Για κάποιους ακόμη περισσότερο και από τη φίρμα του Maranello, καθώς δεν αποτελούσε απλησίαστο όνειρο. Με πάνω από έναν αιώνα ιστορίας έχει γράψει σημαντικές σελίδες της αυτοκίνησης, τόσο στη βιομηχανία όσο και στους αγώνες. Τo πρώτο και στη συνέχεια τα μεταπολεμικά μοντέλα που μαζέψαμε παρακάτω ανήκουν σε αυτές...

ALFA 24 HP 1910-1913: Ο δρόμος προς τη δόξα
Alfa 24 HP

Γεννημένη πριν από την ομώνυμη φίρμα, η πρώτη Alfa, με τη μοντέρνα μηχανολογία της έσφυζε από επιδόσεις. Με το «καλημέρα» λοιπόν, θα καθιέρωνε τη φήμη της μιλανέζικης φίρμας.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 1900 Berlina 1950-1959
Alfa Romeo 1900 Berlina 1950-1959
Μέσα στο σκληρό μεταπολεμικό περιβάλλον, η Alfa Romeo επιδίδεται στην παραγωγή αυτοκινήτων πρεστίζ. Η 1900 Βerlina είναι το πρώτο αυτοκίνητο της νέας αυτής περιόδου.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 1900 M A.R. 51 & A.R. 52 «Matta» 1952-1954
Alfa Romeo 1900 M A.R. 51 & A.R. 52 «Matta» 1952-1954

Η γιαγιά της Stelvio, τo πρώτο μιλανέζικο 4x4 κατασκευάστηκε με τις προδιαγραφές που έθεσε το ιταλικό υπουργείο Άμυνας για να αντικαταστήσει τα αμερικανικά Jeep Willys MB.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954-1962
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954-1962

H Giulietta Sprint έκανε την Alfa τον αντιπροσωπευτικό κατασκευαστή των μικρών κουπέ made in Italy.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulietta Spider 1955-1962
Alfa Romeo Giulietta Spider 1955-1962

Εκθαμβωτική και με ισχυρή προσωπικότητα, η Giulietta Spider απέπνεε τον αέρα της χαράς της ζωής. Αγαπημένο αυτοκίνητο των σταρ, αλλά όχι απαιτητική, έγινε ένα ακόμα σύμβολο της «dolce vita».
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulia TZ: H Ferrari GTO του «φτωχού»
Alfa Romeo Giulia TZ
Σύγχρονη και συντοπίτισσα της GTO, της μοιάζει σαν μικρή αδελφή, αλλά κοστίζει 30 φορές λιγότερο.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963
Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963

Πίσω από την ήμερη μορφή της, η Giulia Ti Super έκρυβε ένα ταμπεραμέντο που της επέτρεπε να τα βάζει με τα καλύτερα GT.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Giulia 1300 1964-1977
Alfa Romeo Giulia 1300 1964-1977

Με μια πολύ ξεχωριστή γραμμή, η Giulia δεν έμοιαζε με κανένα σύγχρονο ανταγωνιστή της. Η 1300, η βασική της γκάμας, κάθε άλλο παρά βασική ήταν σε δυναμικά χαρακτηριστικά.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Spider
Alfa Romeo Spider

Μόνο η Spider πρώτης γενιάς του ’66 -’68 δικαιούται το όνομα Duetto, παρότι αυτή η ανοιχτή Alfa κατασκευαζόταν κοντά στα 30 χρόνια.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale 1967-1969
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale 1967-1969

Με την Tipo 33 Stradale, η Alfa Romeo εξήψε τα πνεύματα λανσάροντας στο δρόμο ένα αγωνιστικό πρωτότυπο. Μεγαλειώδης αλλά και πανάκριβη, η εμπορική παρουσία της θα παρέμενε στοιχειώδης.
Διαβάστε τη συνέχεια

DRIVE Legends: Alfa Romeo Giulia Coupé 1300 GT Junior Z 1969-1972
Alfa Romeo Giulia Coupé 1300 GT Junior Z 1969-1972
Η σπουδή του Zagato πάνω στην Giulia Coupé GT Junior ήταν προσανατολισμένη στο αισθητικό και αεροδυναμικό στοιχείο, παρά σε μια πλατφόρμα για αυτοκίνητο επιδόσεων.
Διαβάστε τη συνέχεια

Drive Legends: Alfa Romeo Montreal 1970-1977
Alfa Romeo Montreal 1970-1977

Ένα μοναδικό μοντέλο, ξεχωριστό διότι δεν έμοιαζε με καμιά Alfa μέχρι τότε. Η Montreal κάτω από το καπό έκρυβε ένα V8 που ήταν φορτωμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της εποχής. 
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Coupé 2000 GT Veloce ’71-’76
Alfa Romeo Giulia Coupé 2000 GT Veloce

H Giulia Coupé 2000 GT Veloce είναι το πλέον εμβληματικό μοντέλο της Alfa Romeo στο δεύτερο μισό της ιστορίας των 110 χρόνων της.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo Caimano Concept
Alfa Romeo Caimano Concept

Το αυτοκίνητο είχε αρχικά παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971. Ήταν μια δημιουργία της Italdesing, κατά παραγγελία της Alfa Romeo.
Διαβάστε τη συνέχεια 

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Alfasud 1.2 Ν
Alfa Romeo Alfasud 1.2 Ν

Η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa παραγωγής ήταν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον στην οδήγηση αυτοκίνητο με… κάποια προβλήματα αξιοπιστίας. Αγαπήθηκε όσο λίγα.
Διαβάστε τη συνέχεια


Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce 1979-1989
Alfa Roemo Sprint Veloce

Τα μοτέρ με την υπογραφή Veloce έδωσαν επιτέλους στην Alfasud Sprint το γκάζι που της έλειπε, φτιάχνοντας ένα GTI αλά μιλανέζα.
Διαβάστε τη συνέχεια... 
 

Alfa Romeo GTV6 2.5 1981-1987
Alfa Romeo GTV6 2.5 1981-1987

Πριν από οτιδήποτε άλλο, η Alfetta GTV6 ξεχώριζε για τη μουσικότητα του 6κύλινδρου μοτέρ της.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo GTV6
Alfa Romeo GTV6

Ντίβα με καριέρα στον κινηματογράφο, ταµπεραµέντο και προσωπικότητα. Με άλλα λόγια, περιπέτεια, μυστήριο και γοητεία περίσσεµα.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta
Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta

Οι πισωκίνητες μπερλίνες ήταν ένα δυνατό χαρτί για την Alfa από τη δεκαετία του ’60. Η Giulietta Turbodelta είναι η σπανιότερη ίσως Alfa αυτής της κατηγορίας.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 75 1.8i turbo 1986-1992
Alfa Romeo 75 1.8i turbo 1986-1992

H 75 1.8i turbo, αφιχθείσα πλέον στις τάξεις του κλασικού αυτοκινήτου, είναι η τελευταία πραγματική Alfa Romeo και κλασικό δείγμα της εταιρείας για την ανόθευτη πίσω κίνηση.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark

H παραγωγή της Giulietta σταμάτησε το 1985. Τον Μάιο του ίδιου χρόνου παρουσιάστηκε η 75, η οποία πήρε αυτό το όνομα καθώς η φίρμα γιόρταζε την 75η επέτειο της.
Διαβάστε τη συνέχεια

Alfa Romeo 155 2.0 ΤΒ 4x4 1992-1997: Η πιο... Lancia από τις Alfa
Alfa Romeo 155 2.0 ΤΒ 4x4 1992-1997
H 155 2.0 ΤΒ 4x4 ή 155 Q4 αποτελεί ένα νέο-κλασικό κομμάτι από τη μεταβατική περίοδο της Alfa. H πρώιμη περίοδος της FIAT τη σημάδεψε με καλά και κακά.
Διαβάστε τη συνέχεια

Δοκιμάζουμε τις τελευταίες Alfa με Busso V6: GTV 3.0 V6 - 156 GTA - GT 3.2
Alfa Roemo 156 GTA

Ο V6 σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Giuseppe Busso στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και έκανε το ντεμπούτο του το 1979 στην Alfa 6.
Διαβάστε τη συνέχεια

node/39652
Alice Huyler Ramsey

DRIVE Legend: Alice Huyler Ramsey 1886-1983

Σε πείσμα της συμπλεγματικής αντίληψης και των ηθών στις αρχές του 20ού αιώνα υπήρξαν γυναίκες που προσέφεραν τα μέγιστα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μια από αυτές ήταν η Ramsey που, σαν σήμερα το 1909, ολοκλήρωσε τη διάσχιση των ΗΠΑ από Ανατολή σε Δύση...

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

DRIVE Legend: Alice Huyler Ramsey 1886-1983

Αν ξεχωρίζαμε δέκα γυναίκες που η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να τους υποκλιθεί αυτές θα ήταν οι Bertha Benz, Helene Rother, Dorothée Pullinger, Wilma K. Russey, Florence Lawrence, Alice Huyler Ramsey, Joan Newton Cuneo, June McCarroll, Mary Anderson και η Charlotte Bridgwood. Με αυτή ή με οποιαδήποτε άλλη σειρά αξιολογεί ο καθένας.

Όμως, για την πρώτη που ολοκλήρωσε το cross-country των ΗΠΑ από την Ανατολική στη Δυτική Ακτή και για την πρώτη που μπήξε Automotive Hall of Fame θεωρούμε ότι χρειάζεται ιδιαίτερη μνεία. Ένα «ταξίδι» που η Alice Ramsey όχι μόνο το πραγματοποίησε στο περιθώριο της οικιακής ενασχόλησης και των μητρικών καθηκόντων της, αλλά και στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, μια εποχή διόλου προνομιακή για μια γυναίκα. 

Η Alice γεννήθηκε ως Huyler στο New Jersey το 1886 και λίγα πράγματα είναι γνωστά για την νεότητά της. Γνωρίζουμε όμως ότι αποφοίτησε από το Vassar College σε μια εποχή που λιγότερο από το 7% των γυναικών πήγαιναν στο κολέγιο. Κάτι που αποτελεί για τα ήθη της εποχής προκλητικό και επαναστατικό από μόνο του. Αν και πήρε κορυφαία εκπαίδευση, δεν μπήκε ποτέ στο εργατικό δυναμικό των ΗΠΑ. Αντ’ αυτού, παντρεύτηκε τον γερουσιαστή John R. Ramsey και από τα 22 κιόλας ήταν νοικοκυρά με δύο μικρά παιδιά. Ωστόσο, η παραμονή στο σπίτι δεν την ικανοποιούσε και όταν αγόρασε το πρώτο της αυτοκίνητο, το 1908, σύντομα μπήκε σε… περιπέτειες. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι τοπ 10 γυναίκες στην αυτοκινητική ιστορία

Παρότι οι Αμερικανίδες αποθαρρύνονταν από το περιβάλλον τους και γενικότερα από την κοινωνία να οδηγούν αυτοκίνητο, η Alice όχι μόνο έμαθε να σοφάρει, αλλά έγινε και οδηγάρα. Μόλις λίγους μήνες αφότου έπιασε για πρώτη φορά τιμόνι, συμμετέσχε στον αγώνα αντοχής του Montauk Point που απαιτούσε να οδηγήσει 200 μίλια σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Και ενώ ήταν μία από τις δύο μόνο γυναίκες στον αγώνα, όχι μόνο ολοκλήρωσε το ταξίδι, αλλά πέτυχε τέλεια επίδοση τερματίζοντας στην τρίτη θέση.

Alice Huyler Ramsey

Η φανταστική επίδοση της Alice πήρε διάσταση στον Τύπο, με την αυτοκινητοβιομηχανία Maxwell να έχει μια ιδέα για μια διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια την Alice: Θα της έδινε ένα καινούργιο 4κύλινδρο Maxwell DA με 30 άλογα για να διασχίσει ολόκληρη τη χώρα με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Και σε αντάλλαγμα, η Alice θα έδειχνε στον κόσμο ότι η Maxwell είχε φτιάξει ένα τόσο καλό αυτοκίνητο, ώστε ο καθένας -μπρρρ! ακόμα μια γυναίκα!- θα μπορούσε να το οδηγήσει. Η Alice συμφώνησε και στις 9 Ιουνίου του 1909 μαζί με άλλες τρεις φίλες της, που σημειωτέον καμία τους δεν ήξερε να οδηγεί, ξεκίνησαν τη διάσχιση της χώρας για πρώτη φορά με γυναικείο πλήρωμα.

Προφανώς η οδήγηση στην Αμερική το 1909 δεν έχει καμία σχέση με ό,τι γνωρίζουμε σήμερα. Από τα 5.800 km που διήνυσε η Alice από τη Νέα Υόρκη στο San Francisco, μόλις τα 250 ήταν λιθόστρωτα. Μάλιστα οι περισσότεροι δρόμοι δεν είχαν καν όνομα ή σήμανση, οπότε η Ramsey έπρεπε να χρησιμοποιήσει οδηγούς της εποχής που ονομάζονταν The Blue Book, κάτι αντίστοιχο με τους Guides Bleu της Michelin. Βέβαια, και πάλι οι οδηγίες ήταν ασαφείς ή παραπλανητικές και χωρίς καμία εικονογράφηση.

Μια οδηγία που έλεγε «στρίψε αριστερά στην πράσινη αγροικία» θα μπορούσε να σε στείλει εκατοντάδες μίλια εκτός πορείας, επειδή ο αγρότης είχε αποφασίσει εν τω μεταξύ να βάψει το σπίτι του κίτρινο. Τα πράγματα δε, έγιναν ακόμη χειρότερα καθώς για πέρα από το Μισισιπή δεν υπήρχαν οδηγίες στο Blue Book, οπότε η Alice θα έπρεπε κυριολεκτικά να μαντέψει το δρόμο της προς τη Δύση. Και για να έχει μεγαλύτερες πιθανότητες, ακολουθούσε τους πιο πατημένους δρόμους ή αυτούς που είχαν τους τηλεφωνικούς στύλους με τα περισσότερα καλώδια.

Εκτός από την πλοήγηση σε σχεδόν αδιάβατους δρόμους, η Alice έδειξε εντυπωσιακές μηχανικές δεξιότητες. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της άλλαξε τουλάχιστον 11 λάστιχα, επισκεύασε το σπασμένο πεντάλ του φρένου, καθάριζε διαρκώς τα μπουζί για να κρατήσει το μοτέρ σε λειτουργία και χρειάστηκε να ψύξει το συμπλέκτη του Maxwell, μεταφέροντας νερό από τα πλευρικά χαντάκια του δρόμου με ένα ποτήρι .

Alice Huyler Ramsey

Οι δρόμοι δεν ήταν οι μοναδικές προκλήσεις που αντιμετώπιζε η Alice και οι σύντροφοί της. Στη Nebraska, βρέθηκαν εν μέσω ενός ανθρωποκυνηγητού για έναν δολοφόνο. Στο Wyoming, «τσακώθηκαν» με τους κοριούς του ξενοδοχείου και στη Nevada αντιμετώπισαν μια ομάδα ιθαγενών Αμερικανών που κρατούσαν τόξα και βέλη. Ωστόσο, η Alice δεν τα παράτησε.

Παρόλα τα εμπόδια που αντιμετώπισαν, η Alice και οι συντρόφισσές της ολοκλήρωσαν με επιτυχία το ταξίδι τους στις 6 Αυγούστου του 1909, φτάνοντας στο San Francisco τρεις εβδομάδες αργότερα από το προγραμματισμένο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, έγιναν τα αγαπημένα παιδιά του Τύπου και λαϊκοί ήρωες. Οι άνθρωποι έρχονταν καβάλα σε άλογα και άμαξες από για μίλια μακριά για να τις συναντήσουν σχεδόν σε κάθε στάση του ταξιδιού τους, συχνά περιμένοντας ώρες για να δουν εκείνες τις «pretty women motorists».

Ύστερα από το συνταρακτικό ταξίδι της, η Alice επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, μεγάλωσε τα παιδιά της και το 1961 έγραψε το βιβλίο «Veil, Duster and Tire Iron» εξιστορώντας το ταξίδι της. Ποτέ δεν έπαψε να αγαπάει τα αυτοκίνητα και ολοκλήρωσε ακόμα πάνω από 30 cross-country, πριν περάσει στην αιωνιότητα το 1983 σε ηλικία 96 ετών. Το 2000 έγινε η πρώτη γυναίκα που μπήκε Automotive Hall of Fame, ενώ της απενεμήθη επίσης ο τίτλος της «First Lady of Automotive Travel» και της «Woman Motorist of the Century».

node/39643

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

Πρώτο προσθιοκίνητο για την Billancourt, το R4 ήταν ταυτόχρονα ένα από τα πιο ευφυή αυτοκίνητα της εποχής του. Και ένα από τα πιο λατρεμένα, επίσης.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

«Ας το ονομάσουμε μπλουτζίν, όπως το ρούχο που μπορούμε να φορέσουμε σε κάθε περίσταση». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε ο Pierre Dreyfus, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Régie Renault, το αυτοκίνητο που προοριζόταν να αντικαταστήσει το θρυλικό 4CV. Μια προδιαγραφή τόσο σύντομη όσο και απίστευτα φιλόδοξη που θα οδηγoύσε σε ένα άνευ προηγουμένου μείγμα στιβαρότητας και καινοτομίας. 

Εκτός από δημοφιλές και οικονομικό, αυτό το μικρό Renault όφειλε επίσης να δώσει μια δυναμική εικόνα της Régie που ταίριαζε στην εποχή, σημαίνοντας με αυτόν τον τρόπο τη ρήξη με τα παρελθόντα μοντέλα της εταιρείας.

Renault R4 1961-1967
Το τετράγωνο προφίλ και η τεράστια, ευήλια καμπίνα άλωσε επί 32 χρόνια μόδες και κοινωνικές τάξεις. 


Εμπνευσμένοι από τον παράδειγμα του μεγάλου εθνικού αντιπάλου της με το φθηνό και χρηστικό Citroën 2CV, οι μηχανικοί του γραφείου μελετών της Renault βάλθηκαν να παρουσιάσουν χώρους και χρηστικότητα σε πρωτόγνωρο επίπεδο για την εποχή.

Από τα πρώτα βήματα του πρότζεκτ κιόλας, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με πέμπτη πόρτα, πίσω κάθισμα με εύκολη αναδίπλωση και πορτμπαγκάζ με επίπεδο πάτωμα που θα διασφάλιζε μεγάλη δυνατότητα φόρτωσης. 

Renault R4 1961-1967
Προερχόμενο από τον παλιό, καλό 4κύλινδρο «Billancourt» του 4CV, το μοτέρ του R4 όση δύναμη του έλειπε την αναπλήρωνε δηλώνοντας αγόγγυστα, καθημερινά και απροβλημάτιστα, «παρών». 


Η βούληση να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, απαιτούσε την τοποθέτηση του κινητήρα και της μετάδοσης εμπρός. Έτσι, το R4 κατέληξε να γίνει το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της φίρμας. Με το μυαλό στη συμπίεση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής, ο παλιός, καλός 4κύλινδρος «Billancourt» του 4CV κλήθηκε στην υπηρεσία και του R4, ενσωματώνοντας όμως μια μικρή επαναστατική καινοτομία.

Φιλόξενο, το R4 όφειλε επίσης να είναι εύκολο στην καθημερινή χρήση. Να είναι με άλλα λόγια, «voiture à vivre», κατά πώς έλεγε το μότο της Renault. Έτσι, εγκαινίασε ένα κλειστό, σφραγισμένο κύκλωμα ψύξης για να ξεχάσεις μια και καλή την αγγαρεία του ελέγχου και την επίσης επίπονη διαδικασία της αφαίρεσης του ψυκτικού την άνοιξη.

Renault R4 1961-1967
Η πέμπτη πόρτα, πουθενά σχεδόν απαντώμενη εκείνη την εποχή, αποκάλυπτε ένα τεράστιο χώρο φόρτωσης με επίπεδο πάτωμα που ήταν και ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του R4.


Δοκιμαζόμενο με απόλυτη μυστικότητα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, το R4 παρουσιάστηκε στον Τύπο τον Ιούλιο του 1961, στους δρόμους της Camargue. Και παρά την αρνητική κριτική για την σιλουέτα του που ήταν λες και κομμένη με μαχαίρι και κάμποσους που ξενέρωσαν και χλεύασαν την πίσω πόρτα, η υποδοχή του από το κοινό ήταν θερμή. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 122 Χρόνια Renault: Voitures à vivre [video]

Μέσα σε λίγες εβδομάδες, το R4 έγινε η καλοκαιρινή ατραξιόν, ενώ το κοινό ανυπομονούσε να το συναντήσει από κοντά στο Σαλόνι του Παρισιού τον Οκτώβριο. Εκεί, η Regie γέμισε το σταντ της με μια ολόκληρη γκάμα. Έτσι το γαλλικό «μπλουτζίν» περιελάμβανε μια οικονομική έκδοση R3 (3CV), της οποίας η καριέρα αποδείχτηκε εφήμερη, το R4 (4CV), το 4L με τα έξι πλευρικά τζάμια, το επαγγελματικό Fourgonnette και τέλος το R4 Super, πιο πολυτελές, με πίσω πόρτα που έφτανε μέχρι χαμηλά αντί της θρυλικής πέμπτης πόρτας.

Renault R3 1961-1962
Το εξαιρετικά σπάνιο R3 ήταν ένα απογυμνωμένο R4 με μοτέρ 603 cc. Με παραγωγή μόνο 2.571 κομμάτια σε ένα χρόνο, σήμερα στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου πιάνει τα 15 χιλιάρικα!


Αυτό το τελευταίο που λανσαρίστηκε εμπορικά τον Μάρτιο του '62, φορούσε μοτέρ με την ισχύ ανεβασμένη στα 32 άλογα. Εκτός από την πόρτα που κατέβαινε χαμηλότερα, ανακλινόμενο ήταν και το κρύσταλλό της, ενώ η καμπίνα πιο φροντισμένη με καθίσματα με πιο παχιά γέμιση και ανακλινόμενο το πίσω. Αργότερα, το R4 Super θα έφτανε φτάνει τα 845 cc χωρίς αύξηση στην ισχύ του, θα φορούσε (όπως και η υπόλοιπη γκάμα) σασμάν φουλ συγχρονιζέ, αλλά το 1963 θα εξαφανιζόταν από τον κατάλογο ύστερα από παραγωγή 33.000 μονάδων.

Renault R4 1961-1967
Τα καθίσματα του R4 ήταν ένας απλός σωληνωτός σκελετός, όπως απλό ήταν και το ταμπλό αλλά με δύο πολύ μεγάλους χώρους για μικροπράγματα.


Το μικρό Renault, πολιτογραφημένο γρήγορα υπό τη γενική ονομασία «4L», όργωνε τις πόλεις και τους κάμπους, άλωνε μόδες και κοινωνικές τάξεις, για να φτάσει τελικά να εξελιχτεί σε ιερό τέρας της γαλλικής αυτοκίνησης. Ύστερα από 32 χρόνια ευδοκίμου υπηρεσίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου όμως ήρθε η ώρα να αφυπηρετήσει. Το 1992 λοιπόν υποκλίθηκε στο κοινό του, καθώς πλέον δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στις νέες αντιρρυπαντικές νόρμες. Το κοντέρ της παραγωγής είχε εν τω μεταξύ γράψει πάνω από οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα!

Το R4 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός, επικεφαλής βαλβίδες
Χωρητικότητα 747 cc
Τροφοδοσία Ένα καρμπιρατέρ Solex 26 IDS 
Ισχύς* 27 PS/4.700 rpm 
Ροπή* 57 Nm/2.600 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 3τάχυτο με λεβιέ στο ταμπλό
Διαστάσεις 3,61 x 1,49 x 1,53 m
Μεταξόνιο 2,42
Πορτμπαγκάζ 480 lt
Ρεζερβουάρ 26 lt
Βάρος 570 kg
Φρένα Ταμπούρα 180 mm εμπρός, ταμπούρα 160 mm πίσω 
Λάστιχα 135-330
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 37,1”
0-400 m 23,4” @ 88,5 km/h
0-1.000 m 45,3” @ 102 km/h
Τελική ταχύτητα 105 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Παραγωγή 8.135.424 αυτοκίνητα (1961-1992)
Τιμή σήμερα Από €12.500 έως €20.000 (καλή έως κατάσταση Concours για πρώτης γενιάς ’61-’67)
*Αφορούν R4 ’63 με κινητήρα «Renault Billancourt 680-02»