node/22509

Alfa Romeo Giulia 1300 1964-1977

Με μια πολύ ξεχωριστή γραμμή, η Giulia δεν έμοιαζε με κανένα σύγχρονο ανταγωνιστή της. Η 1300, η βασική της γκάμας, κάθε άλλο παρά βασική ήταν σε δυναμικά χαρακτηριστικά.

Σε αντικατάσταση της γερασμένης και ξεπερασμένης Guilietta, η Alfa Romeo μπήκε σε τροχιά εκμοντερνισμού και ανταγωνιστικότητας με μια νέα 1.600άρα μπερλίνα, την Giulia, που αισθητικά δημιούργησε σύγχυση.

Η σιλουέτα της απαντούσε, στην πραγματικότητα, περισσότερο σε αεροδυναμικά κριτήρια παρά στη στιλιστική γοητεία, με ένα καπό που «βούταγε» και με ένα πορτμπαγκάζ κάθετα κολοβωμένο που έδειχνε ατσούμπαλο σε αναλογίες. Υπεύθυνος για το αποτέλεσμα του σχεδιασμού της Giulia ήταν ο Giuseppe Scarnati, επικεφαλής του Centro Stile Alfa Romeo, και ο ίδιος άνθρωπος που σχεδίασε ύστερα από δέκα χρόνια την μπερλίνα Alfetta

Βέβαια, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Ακόμη και σήμερα, το κοινό μοιράζεται στους φανατικούς υποστηρικτές της σιλουέτας της Giulia και στους άσπονδους εχθρούς της, ακόμα και ανάμεσα στους alfisti. Ωραία ή άσχημη, η Giulia αποδεικνυόταν διαβολικά αποτελεσματική. Με αξιοσημείωτο για την εποχή συντελεστή οπισθέλκουσας (Cx 0,34) παρά την τετράγωνη κοψιά της, με υπέροχο σασί και το φημισμένο bi-albero με τα 92 άλογα, η Giulia έγινε γρήγορα το σπορ οικογενειακό σημείο αναφοράς, από λανσάρισμά της κιόλας, την άνοιξη του 1962.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963

Πρώτα το πάθος, ύστερα η λογική
Σε κάθε περίπτωση όμως, η 1.600άρα Giulia παρέμενε ένα αυτοκίνητο βαριά φορολογημένο στην ιταλική αγορά. Το φάρμακο που σκέφτηκε η Alfa Romeo και παρουσίασε τον Μάιο του 1964 ήταν μια έκδοση 1300, σαφώς πιο οικονομική. Το αυτοκίνητο ήταν το αποτέλεσμα του γάμου του σασί της Giulia με το 4κύλινδρο μοτέρ των 1.290 cc της Giulietta ΤΙ. Mε 78 άλογα στις 6.000 rpm, οι επιδόσεις ήταν μάλλον πειστικές, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 155 km/h και το εργοστάσιο να δηλώνει ότι χρειαζόταν 38” για να πιάσει από στάση το χιλιόμετρο –τα περιοδικά αυτοκινήτου της εποχής την είχαν μετρήσει κάτω από τα 36”. Από το μοτέρ, αν και έλειπε η ελαστικότητα, οι επιδόσεις δεδομένου του κυβισμού ήταν καλές, με ακόμη καλύτερη μουσικότητα.

 


Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε έκαναν να ξεχάσεις κατά το δυνατόν την απλοποιημένη παρουσία της: 4άρι σασμάν, γρίλια μάσκας με φαρδύ πλέγμα και μονά φανάρια, προφυλακτήρες χωρίς «πούλιες» με καουτσούκ και εμπρός φτερά χωρίς τις χρωμέ μπαγκέτες δίπλα στα φλας. Και μπορεί οι τέσσερις δίσκοι να φρόντιζαν για το φρενάρισμα, αλλά δεν υπήρχε σέρβο.

Σχετικά σύντομα, προέκυψε η έκδοση TI που λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο του 1966, με τέσσερα άλογα παραπάνω στo μοτέρ, φτάνοντας τους 82 PS, και 5άρι σασμάν. Ένα ελαφρύ facelift ακολούθησε το 1967 και η κλιμάκωση του ενδιαφέροντος συνεχίστηκε το 1970 με την Giulia 1300 Super. Αυτή, με καινούργιο μοτέρ 89 PS ανέβαινε σε τελική ταχύτητα στα 166 km/h και λόγω της πλεονεκτικής φορολογικής αντιμετώπισής της πουλούσε δύο φορές πάνω από τη 1.600άρα. Η πελατεία όμως της Alfa, που έβγαζε σπυριά να βλέπει τον εαυτό της στο τιμόνι μιας οικονομικής Giulia, οδήγησε τους Μιλανέζους το 1972 να ομογενοποιήσουν την γκάμα του μοντέλου.



Έτσι, ύστερα από το facelift του 1972, η Giulia 1300 Super από τον Απρίλιο εκείνου του έτους φόρεσε διπλά φανάρια εμπρός και νέα φώτα πίσω. Οι ζάντες έπαψαν να έχουν τάσια και η γρίλια στη μάσκα απαρτιζόταν από πέντε οριζόντιες χρωμέ μπάρες. Ομοίως φροντισμένο έγινε και το εσωτερικό, με νέα εμπρός καθίσματα, υποβραχιόνιο πίσω, νέου σχεδιασμού 3άκτινο τιμόνι, πλυστικό παρμπρίζ στο πόδι και ξεχωριστά όργανα πίεσης λαδιού, θερμοκρασίας νερού και ρολόι.



Η καριέρα του αυτοκινήτου, συνεχίστηκε από το 1974 έως το 1978 με την 1300 Nuova Super. Η τελευταία Giulia διατήρησε απαράλλαχτα τα μηχανικά μέρη, αλλά ανασχεδιάστηκε δραστικά στο εμπρός μέρος, με ισομεγέθη φανάρια και πλατιά την ασπίδα της Alfa στη μάσκα, ενώ οι προφυλακτήρες φόρεσαν καουτσουκένιες «πούλιες». Στην καμπίνα το τιμόνι έγινε ξύλινο και μια νέα κεντρική κονσόλα, εμπρός από το λεβιέ, φιλοξενούσε τα έξτρα όργανα και τους αεραγωγούς.

Από το 1964 μέχρι το 1977, η Giulia 1300 κατασκευάστηκε σε 305.771 κομμάτια, πριν δώσει τη σκυτάλη την επόμενη χρονιά, το 1978, στην μπερλίνα 1750.

Η Giulia 1300 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.290 cc
Ισχύς 78 έως 89 PS
Τελική ταχύτητα 155-166 km/h
Παραγωγή 305.771 αυτοκίνητα (1964-1977)
Τιμή σήμερα €25.000 (MY1964-1966 κατάστασης «Concours»)