node/11317

Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963

Πίσω από την ήμερη μορφή της, η Giulia Ti Super έκρυβε ένα τεμπεραμέντο που της επέτρεπε να τα βάζει με τα καλύτερα GT.

Στη δεκαετία του ’60 οι υψηλές επιδόσεις ήταν αποκλειστικό προνόμιο των κουπέ και κάμπριο και συμβάδιζαν με την επιθετική τους όψη.

Η Giulia Ti, η νέα μεσαία μπερλίνα της Alfa Romeo ανέτρεψε την παράδοση. Παρουσιάστηκε το 1962 και ήθελε να είναι μια εξέλιξη της μικρής Giulietta 1300. Η εμπορική επιτυχία της τελευταίας έδωσε στη μιλανέζικη φίρμα την πραγματική βιομηχανική διάστασή της. Με τετράγωνες γραμμές, ούσα μέσα στο πνεύμα της εποχής, η Giulia Ti παραδόξως πέτυχε σημαντική αεροδυναμική επίδοση, καλύτερη από αυτή της Porsche 911 εκείνης της εποχής.

Συμπαγής, με στενή και κυρτωμένη μουσούδα, με το καπό της να πέφτει προς τα εμπρός και την τετράγωνη ουρά της, είχε εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή. Η Giulia Ti (για το Turismo Internazionale) δεν έκρυβε τη φιλοδοξία της να είναι ένα αυτοκίνητο με νεύρο. Βοηθιόταν σε αυτό από το διάσημο 4κύλινδρο bialbero (2 εκκεντροφόροι επικεφαλής) των 1.570 κυβικών. Όχι μόνο τα 92 άλογά του την έσπρωχναν στη φανταστική τελική για την εποχή των 165 km/h, αλλά και πατούσε σαν ένα πραγματικό GT. Το καλά κλιμακωμένο 5άρι σασμάν κούμπωνε με ακρίβεια, τα τέσσερα δισκόφρενα ήταν δυνατά και η σοφιστικέ ανάρτηση έδινε δυναμικά χαρακτηριστικά πρώτης γραμμής.

Παρά τις πολύ προσωπικές γραμμές και την τσιμπημένη τιμή, η Ti γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία –πάνω από 60.000 πωλήσεις σε πέντε χρόνια. Με τέτοιο ιστορικό, η Alfa σιγά σιγά στίλβωνε τη σπορ εικόνα της που βρισκόταν σε υποχώρηση από το 1953, οπότε και εγκατέλειψε τους αγώνες. Έτσι αποφάσισε να λανσάρει μια έκδοση ακόμη πιο σπορ, την Ti Super.

Με την κωδική ονομασία Tipo 105.16 αυτή η ειδική, αγωνιστική Giulia λανσαρίστηκε το 1963. Αναγνωρίσιμη από το quadrifoglio verde στα φτερά, το σύμβολο των αγωνιστικών Alfa, η Ti Super φίλεψε 501 τυχερούς αγοραστές –όσα αυτοκίνητα χρειάζονταν για να πάρει αγωνιστική ομολαγκασιόν- σε μια εποχή που αγνοούσε το όριο ταχύτητας. Με 100 κιλά λιγότερα και λίγο πιο χαμηλή, η Ti Super βολευόταν τόσο στην καθημερινή χρήση όσο και στην πίστα. Το μοτέρ των 1.570 cc φόρεσε δύο διπλά οριζόντια καρμπιρατέρ Weber 45DCOE που ανέβασαν την ισχύ στα 112 άλογα στις 6.500 rpm. Νούμερα που έσπρωχναν την Giulia Ti Super μέχρι τα 195 km/h, ενώ το υπέροχο σασί την κατέτασσε ως την καλύτερη μπερλίνα στην κατηγορία της.

Φυσικά, ο λεβιές του σασμάν ήταν στάνταρ στο πάτωμα, ενώ οι αλουμινένιες ζάντες ήταν σχεδόν σε πανομοιότυπο σχέδιο με τις ατσάλινες το πιο ήπιων Giulia. Εμπρός από τον οδηγό, το κοντέρ-κορδέλα καταργήθηκε, αλλά η 1.600άρα Ti Super ξεχώριζε από το καντράν με τα τρία μάτια (ταχύμετρο, στροφόμετρο και πολυόργανο με βενζινόμετρο, θερμόμετρο νερού και λαδιού), παρόμοιο με αυτό που συναντάμε στις Giulia Sprint, Sprint Speciale και Spider. Όργανα που έβλεπε ο οδηγός πίσω από το τριάκτινο τιμόνι με την κεντρική κόρνα.

Ένα αυτοκίνητο για γνώστες –επιλέχτηκε και για την ιταλική αστυνομία των autostrade- που καθιέρωσε το κόνσεπτ του σπορ σεντάν, που στη συνέχεια αντέγραψε η πλειονότητα των κατασκευαστών.

Η Giulia Ti Super με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.570 cc
Ισχύς 112 PS
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Παραγωγή 501 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €10.000-€30.000