node/22543

Δοκιμάζουμε τις τελευταίες Alfa με Busso V6: GTV 3.0 V6 - 156 GTA - GT 3.2

Ο V6 σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Giuseppe Busso στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και έκανε το ντεμπούτο του το 1979 στην Alfa 6.

Ο πρώτος ήταν ένας 2.5 αλλά στην πορεία δημιουργήθηκαν παραλλαγές από τα δύο ως τα 3,2 λίτρα, με 12 και 24 βαλβίδες, με και χωρίς τούρμπο. Ιδιαιτερότητά του ήταν τα πολύ κοντά ωστήρια των βαλβίδων εξαγωγής.

Ο πρώτος Busso με 24 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής μπήκε το 1993 στην 164. Και για τα επόμενα δέκα και κάτι χρόνια ήταν αυτός που κινούσε τις κορυφαίες Alfa Romeo. Ήταν αλουμινένιος και διέθετε βαλβίδες εσωτερικά ψυχώμενες με νάτριο.

Διαβάστε ακόμη Δοκιμή Alfa Romeo Giulia Coupe 2000 GT Veloce

Η παραγωγή του V6 στο εργοστάσιο της Alfa στο Arese σταμάτησε το 2005, αφού κατασκευάστηκε ένα stock 5.000 μονάδων για τις Lancia Thesis, Alfa 166 και GT. Ο Giuseppe Busso πέθανε λίγες μέρες μετά το τέλος της παραγωγής του εξακύλινδρου δημιουργήματός του.

GTV 3.0 V6 24V cat ’95 – ’00
Παρουσιάστηκε το 1995 στο σαλόνι αυτοκινήτου  της Γενεύης, ταυτόχρονα με την Spider προκαλώντας κολακευτικά σχόλια. Το πολύ χαμηλό ρύγχος είχε σαφείς αναφορές στην ιστορία της μάρκας και στην Giulietta Sprint, ενώ η έντονα ανασηκωμένη ουρά της έδινε σφηνοειδές προφίλ. Τα εμπρός φώτα ήταν μονοκόμματα αλλά το κάλυμμα του κινητήρα άφηνε να φαίνονται δύο διπλοί προβολείς. Αντίστοιχα πρωτότυπη ήταν η σχεδίαση και των πίσω φώτων. Μια μαχαιριά κατά μήκος κάθε πλευράς χώριζε το αυτοκίνητο θαρρείς στα δύο, ενώ η οροφή έμοιαζε ακουμπισμένη πάνω στο βασικό σχέδιο σαν hard top, έτοιμο να απομακρυνθεί και να αποκαλυφθεί η Spider.



Όπως όλες οι πραγματικές Alfa, είχε την ψυχή και την δύναμη να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες που δημιουργούσε η εξωτερική εμφάνιση. Τόσο με τον δίλιτρο V6 τούρμπο όσο και με τον τρίλιτρο 24βάλβιδο V6 όπως αυτός που οδηγούμε σήμερα.

Διαβάστε ακόμη Δοκιμή Alfa Romeo Alfasud 1.2 N

Το σασί ήταν και είναι κορυφαίο, με γόνατα McPherson στους εμπρός τροχούς και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το τιμόνι έχει απέριττη, μηχανική αίσθηση και το μπροστινό σύστημα είναι ακριβές. Οι δοκιμές τότε έλεγαν ότι η δίλιτρη ήταν λίγο καλύτερη, λόγω του ελαφρύτερου κινητήρα. Είναι πράγματι μπροστόβαρη, και θα υποστρέψει αν είσαι πολύ επιθετικός στην είσοδο. Πρέπει να αξιοποιήσεις τη ρυθμίσιμη ουρά για να πετύχεις την ισορροπία και να την τοποθετείς με τα τέσσερα στην είσοδο χωρίς να χάνεις χρόνο και κυρίως χωρίς να ταλαιπωρείς τα λάστιχα. Η απόκριση είναι συγκλονιστική, το ίδιο και ο ήχος του Busso. Το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας τεράστιο. Είναι τόσο ελαστικός που μπορείς να βάλεις μια 3η και να γυρίζεις όλη την πίστα σε πραγματικά ανταγωνιστικούς χρόνους.

Η GTV 3.0 V6 24V σε αριθμούς

Κινητήρας
2.959 cc, V6 60 μοιρών, μπλοκ και κεφαλές από αλουμίνιο, 24v, 2ΕΕΚ σε κάθε σειρά κυλίνδρων, πολλαπλός ψεκασμός Bosch Motronic ME3.1
Ισχύς /ροπή 220 PS @ 6.300 rpm / 27 kgm @ 5.000 rpm
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλοί σύνδεσμοι, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω, ABS, υδραυλική υποβοήθηση
Βάρος 1.340 kg
Τελική ταχύτητα 240 km/h

156 GTA ’01 – ’05
Η πρώτη 156 GTA δημοπρατήθηκε κατά την διάρκεια του σαλονιού αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2001, όπου και παρουσιάστηκε. Και τα χρήματα δόθηκαν για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το A στο όνομά της πρεσβεύει την λέξη Alleggerita που σημαίνει ελαφρύτερη. Αλλά η κορυφαία 156 ήταν 91 κιλά βαρύτερη από την 2.5 V6.

Διαβάστε ακόμη Δοκιμή Alfa Romeo Alfetta GTV6 2.5

Φορούσε μια έκδοση 3,2 λίτρων του Busso με απόδοση 250 ίππους. Τα φρένα ήταν της Brembo διαστάσεων 305 mm εμπρός και 272 mm πίσω. Η ανάρτηση της 156 με διπλά ψαλίδια εμπρός και γόνατα McPherson πίσω ήταν έτσι κι αλλιώς «ψαγμένη». Αυτή της GTA δεν ήταν απλώς σκληρότερη αλλά ειδικά εξελιγμένη από την αρχή ως προς τις ρυθμίσεις.



Ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα η ακρίβεια και η αμεσότητα με την οποία αλλάζει κατεύθυνση εντυπωσιάζουν. Πόσω μάλλον με αυτά του 2001. Το μυστικό είναι το πολύ γρήγορο τιμόνι με μόλις 1,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα και η στιβαρή γεωμετρία του μπροστινού συστήματος. Με μια ελάχιστη κίνηση των καρπών πατά εκεί ακριβώς που της ζητάς με ακρίβεια που σπανίζει ακόμη και σε αυτοκίνητα με τα μισά, που λέει ο λόγος, κιλά. Δεν έχει ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς, οπότε ο έμπειρος οδηγός μπορεί προκαλέσει την ουρά, είτε για να πετύχει το ιδανικό ζύγισμα, είτε απλώς για να χαμογελάσει. Είναι εξίσου ρυθμίσιμη με την GTV, αν και έχει πιο βαριά αίσθηση. Αν κάτι χρειαζόταν ήταν λίγο καλύτερο traction στην έξοδο αργών στροφών. Με το after market μπλοκέ που έχουν επιλέξει πολλοί ιδιοκτήτες το αυτοκίνητο κυριολεκτικά μεταμορφώνεται. Προς το καλύτερο φυσικά.

Η 156 GTA σε αριθμούς

Κινητήρας
3.179 cc, V6 60 μοιρών, μπλοκ και κεφαλές από αλουμίνιο, 24v, 2ΕΕΚ σε κάθε σειρά κυλίνδρων, πολλαπλός ψεκασμός Bosch Motronic ME3.1
Ισχύς /ροπή 250 PS @ 6.200 rpm / 30,6 kgm @ 4.000 rpm
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι και 4πίστονες δαγκάνες εμπρός, δίσκοι πίσω, ABS, υδραυλική υποβοήθηση
Βάρος 1.440 kg
Τελική ταχύτητα 250 km/h

GT 3.2 V6 ’03 – ‘10
Η Alfa είχε πάνω από μια δεκαετία να παρουσιάσει ένα κουπέ, και το έκανε το 2003 με την GT που βασίζονταν στο πλαίσιο και στα δοκιμασμένα μηχανικά μέρη της 156. Για την περίπτωση ο Busso αποδίδει 240 ίππους, δέκα λιγότερους από ότι στην κορυφαία 156. Στην πράξη η διαφορά δεν γίνεται αντιληπτή. Τραβά από το μηδέν ως το άπειρο με τον ίδιο πειστικό τρόπο, έχει την ίδια κοφτερή απόκριση και τον μελωδικό ήχο που τον χαρακτηρίζει ανεξάρτητα από τον τύπο του αμαξώματος.



Κατά τα άλλα, η αίσθηση είναι οικεία, αλλά δεν μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο. Πρώτα από όλα κάθεσαι ψηλότερα. Το τιμόνι έχει μια ιδέα πιο έντονη υποβοήθηση, αλλά είναι εξίσου άμεσο και ακριβές. Είναι πιο στιβαρή, το νιώθεις στον τρόπο που πατά τα κερμπ και απορροφά τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Παίρνει μικρότερη κλίση, και γενικότερα είναι πιο μονοκόμματη. Δεν μιλάω για το μη απενεργοποιούμενο VDC που έτσι κι αλλιώς έρχεται πάνω στη γλύκα να φρενάρει τον ενθουσιασμό σου. Η ουρά συμμετέχει στην τοποθέτηση, αλλά γενικά η GT μοιάζει στημένη περισσότερο για να κινείται με γραμμές παρά με γωνίες.

Η GT 3.2 V6 σε αριθμούς

Κινητήρας
3.179 cc, V6 60 μοιρών, μπλοκ και κεφαλές από αλουμίνιο, 24v, 2ΕΕΚ σε κάθε σειρά κυλίνδρων, πολλαπλός ψεκασμός Bosch Motronic ME3.1
Ισχύς /ροπή 240 PS @ 6.200 rpm / 30,6 kgm @ 4.800 rpm
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι και 4πίστονες δαγκάνες εμπρός, δίσκοι πίσω, ABS, υδραυλική υποβοήθηση
Βάρος 1.410 kg
Τελική ταχύτητα 243 km/h