A.L.F.A. 24 HP Torpedo by Carrozzeria Castagna 1910–1914
node/38453

ALFA 24 HP 1910-1913: Ο δρόμος προς τη δόξα

Γεννημένη πριν από την ομώνυμη φίρμα, η πρώτη Alfa, με τη μοντέρνα μηχανολογία της έσφυζε από επιδόσεις. Με το «καλημέρα» λοιπόν, θα καθιέρωνε τη φήμη της μιλανέζικης φίρμας.

Με ίδρυση τον Φεβρουάριο του 1906, η ιταλική φίρμα αυτοκινήτου του Alexandre Darracq, η Società Anonima Italiana Darracq (S.A.I.D.) συναρμολογούσε στο Milano μοντέλα που κατασκευάζονταν στη Γαλλία από τη βιομηχανία του, της οποίας όμως μέρος είχε εξαναγκαστεί να πουλήσει. 

Καθώς όμως τα μοντέλα αυτά ελάχιστα προσαρμοσμένα ήταν στην τοπική αγορά, οι πωλήσεις τους ήταν ισχνές και το εγχείρημα αποδείχτηκε με κοντά πόδια. Αλλά πριν ο Γάλλος επιχειρηματίας σκεφτεί να ρευστοποιήσει την ιταλική θυγατρική του, ο Ugo Stella, ο διευθύνων σύμβουλός της, ανέθεσε στον Giuseppe Merosi την εμπιστευτική μελέτη ενός 100% ιταλικού μοντέλου. 

Λίγο καιρό αργότερα, έχοντας συγκεντρώσει επαρκή κεφάλαια, εξαγόρασε τη επιχείρηση. Στη συνέχεια με τη διακοπή των σχέσεων με τη Γαλλία, στις 24 Ιουνίου του 1910, προέκυψε η εταιρεία A.L.F.A. -Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili*.

A.L.F.A. 24 HP Torpedo by Carrozzeria Castagna 1910–1914
Γρήγορη και στιβαρή, η 24 HP στην έκδοση Torpedo επιλέχτηκε από τους αξιωματικούς-συνδέσμους του Regio Esercito, του Βασιλικού Ιταλικού Στρατού, κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.


Από νωρίς στο σπορ μονοπάτι
Παθιασμένος με τον σχεδιασμό κινητήρων με μεγάλη απόδοση και παρακινούμενος από το κυνήγι των επιδόσεων, ο Merosi προσανατολίστηκε προς ένα μοντέλο μεσαίου μεγέθους που θα φορούσε μοτέρ μεγάλης χωρητικότητας. 

Ισχυρός από τα 4.100 κυβικά του, ο 4κύλινδρος κινητήρας του Merosi διεκδικούσε να είναι και πρωτοποριακός με το σύνολο μπλοκ-κεφαλής χυτευμένο σε ένα κομμάτι για να περιορίσει το φαινόμενο της εσωτερικής αδράνειας. Με τροφοδοσία από ένα μεγάλο μονό κάθετο καρμπιρατέρ και υποστηριζόμενο από υψηλό λόγο συμπίεσης για την εποχή (4,2:1), αυτός ο κινητήρας με τα 42 άλογα κίνησε το ενδιαφέρον τον εραστών της σπορ οδήγησης.

A.L.F.A. 24 HP , Giuseppe Merosi
Ο Giuseppe Merosi, πρώτος σχεδιαστής της Alfa Romeo, στο τιμόνι του πρώτου δείγματος της 24 HP, σε φόρμα πρωτοτύπου. Ο Merosi διετέλεσε τεχνικός διευθυντής της Alfa από το 1910 έως το 1926.


Επιπλέον, αν προσέθετες τη μετάδοση με τον ένα μόνο σταυρό που περνούσε από το κεντρικό τούνελ και το 4τάχυτο σασμάν, σαφώς είχες να κάνεις με ό,τι πιο μοντέρνο κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή. 

Οι υπόλοιπες τεχνικές λύσεις παρέμεναν πιο κλασικές. Έτσι την επαφή του στιβαρού σασί με τις διπλές δοκούς με το δρόμο αναλάμβαναν δύο άκαμπτοι άξονες. Όσον αφορά τα φρένα, δύο μεγάλα ταμπούρα πίσω, χωρίς κύκλωμα αλλά με μηχανικό έλεγχο, αναλάμβαναν το φρενάρισμα.

A.L.F.A. 24 HP Torpedo by Carrozzeria Castagna 1910–1914

Πριν από 110 χρόνια
Ύστερα από μια σειρά ενδελεχών δοκιμών, το εργοστάσιο του Portello στο Milano συναρμολόγησε τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής, κι έτσι η πρώτη Alfa αποκαλύφθηκε το φθινόπωρο του 1910. Η κανονική παραγωγή του αυτοκινήτου ξεκίνησε πάλι στο Portello στις αρχές του επόμενου χρόνου. Όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή δε, το σασί παραδινόταν γυμνό και το ντύσιμο γινόταν στα ατελιέ της μιλανέζικης καροτσερίας του Carlo Castagna.

Portello, Milano, Italy
Το ιστορικό εργοστάσιο της Alfa Romeo στο Portello στο Milano ήταν μια σύγχρονη μεν εγκατάσταση, αλλά η συναρμολόγηση ήταν απολύτως βιοτεχνική. 


Το 4λιτρο μοτέρ με τις πλάγιες βαλβίδες έδινε για εκείνη την εποχή αξιοσέβαστη ταχύτητα που έφτανε τα 100 km/h για τις πρώτες δύο σειρές μοντέλων, τη Serie Α και Β, ενώ ανέβαινε στα 105 km/h για τη Serie C και D στα 110 km/h για τις αγωνιστικές 24 HP.

Δίπλα στις σπάνιες 7θέσιες λιμουζίνες και στα αυστηρά διθέσια σπάιντερ, το πιο δημοφιλές μοντέλο της 24 HP ήταν η Torpedo (ανοιγόμενη με τέσσερις ή έξι θέσεις). Που φυσικά ήταν το λιγότερο ακριβό και χρησιμοποιήθηκε μέχρι και από στρατιωτικούς διοικητές κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου. 

Το 1911 φτιάχτηκαν και δύο αγωνιστικές 24 HP με διθέσια τύπου «Baquet» καροσερί. Συνολικά από την 24 HP κατασκευάστηκαν 200 σασί.

A.L.F.A. 24 HP Torpedo by Carrozzeria Castagna 1910–1914
Πιάνοντας πάνω από 100 km/h, η 24 HP ήταν ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα παραγωγής της εποχής της.


H εξέλιξη της 24 HP ήρθε το 1914 με την 20-30 HP, η οποία στην ουσία της ήταν η Serie E της 24 HP. Μηχανολογικές αναβαθμίσεις έφεραν την ισχύ στα 45 άλογα, με την τελική του αυτοκινήτου να φτάνει τα 115 km/h, ενώ μεγάλωσαν ελαφρά και τα μετατρόχια.

Η 20-30 HP διατίθετο στις δύο κλασικές καροσερί, Limousine και Torpedo, με συνολικά 285 σασί να κατασκευάζονται μεταξύ '14 και '15. Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε άλλα 95 που ξεκίνησαν πριν από το ξέσπασμα του πολέμου και ολοκληρώθηκαν το '20.

A.L.F.A. 24 HP Torpedo by Carrozzeria Castagna 1910–1914
Την επόμενη χρονιά, το αυτοκίνητο μετονομάσθηκε σε 20-30 HP ES Sport, με τη χωρητικότητα του μοτέρ να ανεβαίνει στα 4.250 κυβικά με την αύξηση της διαμέτρου των εμβόλων κατά 2 mm. H ισχύς εκτοξεύτηκε στα 67 άλογα, με το αυτοκίνητο να κατασκευάζεται σε 124 κομμάτια 

Οι ιστορικοί δίνουν σύνολο 680 αυτοκίνητα για τις 24 HP και 20-30 HP, αλλά εμείς σύμφωνα με τα αρχεία της Alfa Romeo τα βγάζουμε 704.

* Η A.L.F.A. εξαγοράστηκε από τον Nicola Romeo to 1918, μετονομαζόμενη σε Alfa Romeo.

A.L.F.A. 24 HP Tipo Corsa
Αγωνιστική εκδοχή της 24 HP, η επονομαζόμενη Tipo Corsa, το 1913.


Η 24 HP με μια ματιά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
Θέση Εμπρός, κατά το διάμηκες
Κύλινδροι Τέσσερις σε σειρά, χυτοσιδηρός κορμός και καπάκι σε ένα κομμάτι
Χωρητικότητα 4.084 cc
Διάμετρος x Διαδρομή 100 x 130 mm
Σχέση συμπίεσης 4,2:1
Μέγιστη ισχύς* 42 PS/2.200 rpm, 45 PS/2.200 rpm, 45 PS/2.200 rpm
Βαλβίδες Πλάγιες, ένας πλαϊνός εκκεντροφόρος
Ανάφλεξη Μανιατό υψηλής τάσης
Σύστημα ψύξης Υπό πίεση με μηχανικό βαντιλατέρ, χωρητικότητα 13 lt
Σύστημα τροφοδοσίας Ένα κάθετο καρμπιρατέρ μονού σώματος, ελεύθερης ροής
Ρεζερβουάρ Κάτω από το πάτωμα, πίσω από τον πίσω άξονα, χωρητικότητας 70 lt (Tipo Corsa: Ένα επιπλέον ρεζερβουάρ πίσω από τα καθίσματα με χωρητικότητα 60 lt)
Σύστημα λίπανσης Υπό πίεση, χωρητικότητα 9 lt
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Στους πίσω τροχούς
Συμπλέκτης Ξηρός πολύδισκος
Κιβώτιο Χειροκίνητο, 4τάχυτο+όπισθεν, πλευρικά τοποθετημένος επιδαπέδιος λεβιές
Τελική σχέση μετάδοσης Κωνικό γρανάζι, σχέση 15:9
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Άκαμπτος άξονας, ημί-ελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας
Πίσω Άκαμπτος άξονας, ημί-ελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Ξύλινες με ακτίνες ή ατσάλινες με ακτίνες επί παραγγελία (στάνταρ στην Tipo Corsa)
Λάστιχα 820 x 12
ΦΡΕΝΑ
Ποδόφρενο Χωρίς κύκλωμα (μηχανικός έλεγχος) και χωρίς φρένα στον εμπρός άξονα. Ταμπούρα στον πίσω άξονα, 
Χειρόφρενο Μηχανικό στα πίσω ταμπούρα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος Ατέρμονας κοχλίας και κανόνας
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος Κανένας
ΔΟΜΗ
Τύπος Πλευρική και εγκάρσια διάταξη δοκών, ατσάλινη κροσερί
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 
Μήκος* 4.360, 4.100, 4.100 mm
Μεταξόνιο* 3.200, 2.900, 2.900 mm
Mετατρόχιο 1.350 εμπρός και πίσω
ΒΑΡΟΣ
Άφορτο* 1.000, 1.000 (Torpedo), 870 kg
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
Limousine Επτά επιβάτες 
Torpedo Τέσσερις έως έξι επιβάτες
Spider Δύο επιβάτες
Tipo Corsa Δύο επιβάτες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα* 100, 105 και 110 km/h
ΤΙΜΗ
Τιμή στην Ιταλία L. 12.000 (σασί το 1910)
*Οι τιμές αφορούν κατά σειρά τις Serie A και Β, τις Serie C και D και την Tipo Corsa

node/39435

Διαθέσιμες στην ελληνική αγορά οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio MY2020 [video]

Δείτε πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα οι κορυφαίες εκδόσεις Quadrifoglio των Giulia και Stelvio.

Πέμπτη, 09 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Διαθέσιμες στην ελληνική αγορά οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio MY2020 [video]

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε τη διάθεση των ανανεωμένων Giulia και Stelvio Quadrifoglio MY2020 στην ελληνική αγορά, οι οποίες διαθέτουν νέο σύστημα πολυμέσων, δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και ειδικές λεπτομέρειες στο αμάξωμα και στην καμπίνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo: Ανανεωμένες Giulia και Stelvio Quadrifoglio MY20 [video]

Κάτω από το καπό και των δύο μοντέλων βρίσκεται ο γνωστός V6 bi-Turbo 2,9 λίτρων με απόδοση 510 PS και 600 Nm που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Στην περίπτωση της Giulia Quadrifoglio η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ η Stelvio Quadrifoglio διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Q4. Και στις δύο περιπτώσεις το πίσω διαφορικό Torque Vectoring εξασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ η ανάρτηση AlfaLink, η κεντρική μονάδα ελέγχου CDC και το σύστημα DNA PRO -που προσφέρει και το πρόγραμμα RACE- συμπληρώνουν το τεχνολογικό υπόβαθρο των δύο μοντέλων.

Ως αποτέλεσμα, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,9’’ για τη Giulia Quadrifoglio και 3,8’’ για τη Stelvio Quadrifoglio.

Alfa Romeo

Εξωτερικά, οι διαφορές με τα απερχόμενα μοντέλα εντοπίζονται στα σκουρόχρωμα καλύμματα των πίσω φωτιστικών σωμάτων με γραφικά LED και τα διακοσμητικά εμβλήματα. Επιπλέον, αποκλειστικά για τη Stelvio διατίθεται ένα νέο σχέδιο τροχών διαμέτρου 21" που θυμίζει αυτές που φορούσε το πρωτότυπο Tonale.

Οι Quadrifoglio του 2020 ξεχωρίζουν επίσης από τις νέες διαθέσιμες εξωτερικές αποχρώσεις που χωρίζονται σε 4 κατηγορίες - Competizione (εμπνευσμένες από την αγωνιστική κληρονομιά της Alfa Romeo), Metal (εκφράζουν δυναμισμό), Solid (εκφράζουν σταθερότητα), Oldtimer (εμπνευσμένες από την πλούσια ιστορία της Alfa Romeo).

Alfa Romeo

Στο εσωτερικό, τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με το νέο σύστημα πολυμέσων-Navigation με οθόνη αφής 8,8" και γραφικά που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για τις εκδόσεις Quadrifoglio επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση του αυτοκινήτου, τη θερμοκρασία των μηχανικών μερών, την απόδοση του κινητήρα, την πίεση του Turbo και άλλα στοιχεία τηλεμετρίας που αφορούν στην επιτάχυνση και συνολικά τις επιδόσεις του μοντέλου. Παράλληλα το σύστημα πολυμέσων είναι απόλυτα συμβατό με λειτουργία Mirroring μέσω των αντίστοιχων εφαρμογών Apple Car Auto και Android Auto.

Όσον αφορά στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) αυτά περιλαμβάνουν τα: Lane Keeping Assist (ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας), Active Blind Spot Assist (ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλής γωνίας), Active Cruise Control (ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας), Traffic Jam Assist and Highway Assist (σύστημα υποβοήθησης σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και κίνησης στον αυτοκινητόδρομο), Driver Attention Assist (σύστημα επαγρύπνησης)

Οι τιμές των δύο μοντέλων είναι €123.500 (Giulia Quadrifoglio) και €130.000 (Stelvio Quadrifoglio), ενώ όπως και όλες οι εκδόσεις των Giulia και Stelvio ΜΥ20 καλύπτονται χωρίς επιπλέον κόστος από 5ετη εργοστασιακή εγγύηση 200.000 km και 5ετες πρόγραμμα συντήρησης.  

[Πηγή: Alfa Romeo]

node/39416

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μέσω του προγράμματος GR Heritage Parts Project, η Toyota θα προσφέρει γνήσια εξαρτήματα για το 2000GT.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μετά από τα ανταλλακτικά για τις γενιές A70 και Α80 της Supra, η Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει την παραγωγή εξαρτημάτων και για το 2000GT ως κομμάτι του GR Heritage Parts Project, με σκοπό να τα διαθέσει στην Ιαπωνία αλλά και σε άλλες αγορές, αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες του σπάνιου μοντέλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota: Παραγωγή ανταλλακτικών για τις Supra A70 και A80

Η διάθεση γνήσιων ανταλλακτικών που δεν ήταν πλέον διαθέσιμα στην αγορά, θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να συνεχίσουν να οδηγούν τα μοντέλα τους χωρίς να ανησυχούν για το επόμενο σέρβις. Περισσότερες πληροφορίες για τα εξαρτήματα θα ανακοινωθούν από την 1η Αυγούστου 2020 στην ιστοσελίδα της Toyota Gazoo Racing. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου θα είναι διαθέσιμα μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της Toyota όπως και τα ανταλλακτικά των υπόλοιπων μοντέλων - με τι διαφορά ότι θα προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό ανά ιδιοκτήτη για αποφυγή φαινομένων αισχροκέρδειας.

2000GT parts

To Toyota 2000GT που παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό 337 μονάδων μεταξύ 1967 και 1970, θεωρείται ένα από τα πιο ποθητά και πιο όμορφα αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Το πισωκίνητο σπόρτσκαρ φορούσε εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2,0 λίτρων που απέδιδε 150 PS και 175 Nm χαρίζοντάς του τελική ταχύτητα 220 km/h. Επίσης, είχε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς και ζάντες από μαγνήσιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota 2000GT 1967-1970

Η αξία του στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, με τους συλλέκτες να καταβάλλουν επταψήφια ποσά για την απόκτησή του, καθιστώντας το το ακριβότερο ιαπωνικό μοντέλο στην ιστορία.