Δοκιμή: Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark ’87-’88

Δοκιμή: Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark ’87-’88

H παραγωγή της Giulietta σταμάτησε το 1985. Τον Μάιο του ίδιου χρόνου παρουσιάστηκε η 75, η οποία πήρε αυτό το όνομα καθώς η φίρμα γιόρταζε την 75η επέτειο της.

Το κοινό μεταξόνιο της Giulietta με την 75 μαρτυρά την συγγένεια μεταξύ των δύο μοντέλων, τα οποία μοιράζονταν το ίδιο πάτωμα και την πλατφόρμα των βασικών μηχανικών μερών.

Με άξονα DeDion και σύνδεσμο Watt στην πίσω ανάρτηση, για να υποστηρίξει την ίδια transaxle διάταξη. Με τον κινητήρα κατά μήκος εμπρός και το κιβώτιο πίσω μαζί με το διαφορικό. Αυτό ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, σε μια εποχή που με εξαίρεση τη Σειρά 3 της BMW (η Mercedes 190 δεν μπορούσε να θεωρηθεί ανταγωνιστής της Alfa) όλα τα μοντέλα της κατηγορίας ήταν ήδη προσθιοκίνητα. Άρα, θα μπορούσε να πει κανείς, είχαν χάσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Coupé 2.000 GT Veloce

Η 2.0i Twin Spark παρουσιάστηκε το 1987. Ο 4κύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής ξεχώριζε για το σύστημα ανάφλεξης με δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Με ψεκασμό Bosch Motronic και ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο του χρονισμού, έβγαζε 145 άλογα στις 5.800 rpm και 18,2 kgm ροπή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πέντε αυτοκίνητα που ήθελα να έχει ο πατέρας μου όταν ήμουν 16

Ο έτσι κι αλλιώς προσεγμένος αεροδυναμικός σχεδιασμός βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο με νέο εμπρός σπόιλερ, φούστες στα μαρσπιέ και ένα μικρό πτερύγιο στην ουρά, ως συνέχεια του μαύρου πλαστικού φιλέτου που τυλίγει το αυτοκίνητο στο ύψος της βασικής γραμμής. Η καμπίνα ήταν σαφώς εκσυγχρονισμένη σε σχέση με την Giulietta, αν και σε ποιότητα είχε αρχίσει να μένει πίσω από τους καλύτερους εκπροσώπους του ιαπωνικού και γερμανικού ανταγωνισμού. Τα αυστηρά τετραγωνισμένα μοτίβα του εξωτερικού σχεδιασμού χαρακτήριζαν και το ταμπλό. Το οποίο είχε πολλά και όμορφα αναλογικά όργανα και ένα check panel, προηγμένο γκάτζετ για την εποχή. Κάποιες ειδικές εκδόσεις A.S.N  (Allestimento Speciale Numerato) βγήκαν σε κάποιες αγορές, βασισμένες στην 2.0i Twin Spark και στην 1.8i Turbo. Διέθεταν ζάντες και τιμόνι από την SZ Zagato, όπως και αυτά τα πολύ όμορφα Recaro με τη ρυθμιζόμενη στήριξη μοιρών. Η θέση οδήγησης είναι και εδώ λοξή. Και η εργονομία περίεργη, με τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων και πάλι στην οροφή.



Το ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ είχε καλή απόκριση στο γκάζι και πολύ γραμμική ανάπτυξη της δύναμης. Ήταν ελαστικός στις μεσαίες και εύστροφος ψηλά. Ενώ ταυτόχρονα, ως εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, ήταν ελαφρύς. Έλειπαν 20 ως 40 ίπποι σε σχέση με την Turbo και την 3λιτρη V6, αλλά επ’ ουδενί δεν ένιωθες, δεν νιώθεις δηλαδή ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, να σε ξενερώνει λόγω δύναμης. Επιταχύνει πειστικά και με πολύ χαρακτηριστικό, μελωδικό ήχο. Από την άλλη, οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό του βάρος βοηθούσαν το πλαίσιο. Γι' αυτό η 2.0i Twin Spark ήταν για πολλούς η καλύτερη οδηγικά έκδοση της 75.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τις τελευταίες Alfa με Busso V6

Το εμπρός σύστημα μεταφέρει πολύ ζωντανή αίσθηση και αλλάζει κατεύθυνση άμεσα και με ακρίβεια. Όταν ξεπεραστεί το όριο θα βγάλει λίγα μούτρα στην είσοδο. Ένα χαρακτηριστικό του DeDion με το σύνδεσμο Watt είναι ότι κρατά τους πίσω τροχούς παράλληλα μεταξύ τους και κάθετα στην άσφαλτο. Στην καλή άσφαλτο, χωρίς μπλοκέ, αν επιμείνεις με το γκάζι η ουρά απλώς σπρώχνει τη μούρη. Θέλει τρόπο να φορτίσεις το εμπρός και να ελαφρώσεις την ουρά από την αρχή. Στην τυπική ελληνική άσφαλτο των 80s πάντως θα ποζάρει με την ουρά υπό γωνία, εύκολα ελεγχόμενη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta

H Alfa Romeo 75 2.0 Twin Spark σε αριθμούς
Κινητήρας 1.962 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 8v, 2ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων Bosch ME 7 – Motronic ML 4.1
Ισχύςροπή 145 PS @ 5.800 rpm / 18,2 kgm @ 4.000 rpm
Μετάδοση Στους πίσω τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων σε transaxle διάταξη
Ανάρτηση εμπρός Εγκάρσιοι και λοξοί βραχίονες, διαμήκεις ράβδοι στρέψης, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Άξονας De Dion, λοξοί βραχίονες, σύνδεσμος Watt, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός πίσω (οι πίσω στις εξόδους του διαφορικού) υδραυλική υποβοήθηση
Βάρος 1.120 kg
Τελική ταχύτητα 205 km/h

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube