
Τι αναζητεί ο μέσος αγοραστής ενός οικογενειακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Χώρους, σύγχρονη τεχνολογία, καλές επιδόσεις, μεγάλη αυτονομία και υψηλή αποδοτικότητα. Πακέτο που το Volkswagen ID.4 προσφέρει απλόχερα.
Το γερμανικό crossover στα τέσσερα και πλέον χρόνια της εμπορικής πορείας του δεν είναι μόνο ο σημαιοφόρος του Wolfsburg στην πράσινη μετάβαση, αλλά φιγουράρει ως ένα από τα πιο καλοπουλημένα ηλεκτρικά της Ευρώπης.
Εχθρός του καλού όμως είναι το καλύτερο και η Volkswagen με εύστοχες αλλαγές βελτιώνει την έτσι κι αλλιώς εύγεστη συνταγή του ID.4. Το αυτοκίνητο συνεχίζει να εξοπλίζεται με συσσωρευτή ιόντων λιθίου χωρητικότητας 82 kWh (77 ωφέλιμες). Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας όμως είναι βελτιωμένο. Έτσι, η κατανάλωση από 17,2 kWh έχει πέσει στις 16,1 kWh (WLTP). Και η μικτή αυτονομία έχει ανέβει από τα 522 km στα 564 (WLTP). Στην πόλη, το Volkswagen ID.4 Pro More μπορεί να διανύσει πάνω από 700 χιλιόμετρα.
Η μεγαλύτερη αυτονομία και το ισχυρότερο μοτέρ κάνουν ακόμα καλύτερο και πιο ουσιαστικό το Volkswagen ID.4
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Enyaq 85, φρεσκάρισμα ουσίας
H δεύτερη μεγάλη αλλαγή αφορά την ισχύ. Οι μηχανικοί του Wolfsburg έχουν τοποθετήσει στο Volkswagen ID.4 Pro More τον νέο ηλεκτροκινητήρα της Bosch με την κωδική ονομασία «APP550». Που από 204 PS αποδίδει πλέον 286 PS. Ακόμα πιο εντυπωσιακή όμως είναι η αύξηση της ροπής, που από τα 310 Nm έχει ανέβει στα 545 Nm! Και όπως θα δούμε και παρακάτω, επηρεάζει θετικά το τράβηγμα και τη συνολική συμπεριφορά του πισωκίνητου ID.4 στον δρόμο.
Βελτιωμένη είναι και η ισχύς φόρτισης, που από τα 125 kW έχει ανέβει πλέον στα 175 kW. Σύμφωνα με τη Volkswagen, η αναπλήρωση ενέργειας από το 10%-80% γίνεται σε 28 λεπτά. Σε αυτό το χρονικό διάστημα δηλαδή υπολογίστε πως θα έχετε «γεμίσει» με περίπου 300 χιλιόμετρα για να συνεχίσετε το ταξίδι σας. Σε εναλλασσόμενο δίκτυο με ισχύ έως 11 kW η πλήρης φόρτιση διαρκεί οκτώ ώρες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Geely EX5, σιγανό ποταμάκι
Αναβαθμίσεις υπάρχουν και στο εσωτερικό, όπου οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν πως ο λεβιές του κιβωτίου έχει μεταφερθεί πίσω από το τιμόνι (παλαιότερα ήταν δίπλα από τον πίνακα οργάνων).
Η κεντρική οθόνη έχει μεγαλώσει από τις 10” στις 12,9” και ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς infotainment της γερμανικής φίρμας. Όπως έχουμε διαπιστώσει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου, το σύστημα διακρίνεται για τη γρήγορη απόκριση και τα πολύ καθαρά και ευανάγνωστα γραφικά. Κι έχοντας οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο infotainment, μπορούμε να βρούμε γρήγορα τις χρειώδεις λειτουργίες. Αν όμως μπαίνεις για πρώτη φορά θα χρειαστείς μια δυο μέρες για να εξοικειωθείς με το μενού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Lynk & Co 02, σκανδιναβική φινέτσα
Το καλό πάντως σε αυτή τη περίπτωση είναι ότι μπορείς να προσθέσεις έως και τέσσερις συντομεύσεις στο επάνω μέρος της οθόνης. Θετικό επίσης και το ότι ο κλιματισμός διαθέτει δική του συντόμευση σε μια απτική μπάρα κάτω από την οθόνη.
Αυτό που θα θέλαμε να αλλάξει αλλά δεν άλλαξε είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Όχι μόνο επειδή είναι μικρός για τα γούστα μας -5,3 ίντσες- αλλά κυρίως, επειδή δεν διακρίνεται για την αναγνωσιμότητά του. Σε επίπεδο πληροφορίας, παρέχει μόνο τα απαραίτητα: Ταχύτητα, κατανάλωση και αυτονομία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικά SUV: CUPRA Tavascan vs Ford Capri RWD, με σπορ διάθεση
Στον δρόμο, από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, αντιλαμβάνεσαι πως το Volkswagen ID.4 Pro More είναι αρκετά πιο σβέλτο. Για του λόγου το ασφαλές, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,7” από 8,2”. Πέρα όμως από το 0-100 km/h, πολύ πιο σβέλτες είναι και οι ρεπρίζ. Προφανώς και το ID.4 δεν θα σε κολλήσει στο κάθισμα, αλλά ακόμη κι αν είσαι φορτωμένος με επιβάτες και αποσκευές και επιλέξεις το πρόγραμμα «Sport» (Eco, Comfort και Individual τα υπόλοιπα), θα ολοκληρώσεις το προσπέρασμα με στιλ… GTI.
Σε δρόμους με στροφές θα νιώσεις μεν το βάρος (ειδικά στο φρενάρισμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης), που ξεπερνά τους δύο τόνους, αλλά δεν θα δεις ατσούμπαλες ή παρασιτικές αντιδράσεις όσο πλησιάζεις προς το όριο. To τιμόνι δεν εντυπωσιάζει σε αίσθηση και πληροφορία και το εμπρός μέρος δεν είναι το πιο άμεσο της κλάσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Explorer RWD 77 kWh, με το δεξί
Το περιθώριο πρόσφυσης όμως είναι πράγματι πολύ υψηλότερο από όσο περιμένεις σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Την ώρα που τα ηλεκτρονικά, χωρίς να είναι επεμβατικά σε ενοχλητικό βαθμό, συνεργάζονται σωστά και επαναφέρουν τάχιστα την τάξη. Πάντως αν δεν έχεις διαβάσει την μπροσούρα, δύσκολα θα καταλάβεις πως το ID.4 Pro More είναι πισωκίνητο.
Ως ένα αυτοκίνητο που κακά τα ψέματα, θα χρησιμοποιηθεί ως πρώτο μιας οικογένειας, ταξιδεύει με μεγάλη άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Δεν χρειάζονται μικροδιορθώσεις στο τιμόνι και η καμπίνα είναι πολύ καλά ηχομονωμένη. Θα χρειαστεί να ανέβεις κοντά στα 140 km/h για να φτάσουν στα αυτιά των επιβατών ανεπαίσθητοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, που σε καμία περίπτωση δεν θα ενοχλήσουν.
Στην πόλη και παρά το μέγεθος του που φτάνει τα 4,58 m, είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ομοίως και η ορατότητα προς τα εμπρός με το τιμόνι να κόβει ευπρόσδεκτα πολύ, όπως και σε όλα τα μοντέλα που πατούν στην πλατφόρμα MEB. Σε συνδυασμό δε με τον κύκλο στροφής, στα 10,3 m -όσο ακριβώς και του Renault 5(!)- θα κινηθεί με ευελιξία που θυμίζει περισσότερο σουπερμίνι παρά οικογενειακό crossover.
Συνολικά, το Volkswagen ID.4 είναι ένα αυτοκίνητο που σε όλες τις συνθήκες δίνει προτεραιότητα στην άνεση. Συνθήκη που επιβεβαιώνει και η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που στρογγυλεύει πειστικά τα κακώς κείμενα της ελληνικής ασφάλτου.
To σύστημα ανάκτησης ενέργειας δεν καταλήγει σε one pedal, αλλά λειτουργεί ομαλά. Αρκεί να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι και το σύστημα μέσω της κάμερας προσαρμόζει την έντασή του. Μανέτες για να ρυθμίσεις την ένταση πάντως δεν υπάρχουν. Η δυνατότερη ανάκτηση επιτυγχάνεται με τη τοποθετώντας το χειριστήριο του σασμάν στη θέση «B».
Η ανάκτηση ενέργειας πάντως, θα σε κάνει να μην καταφεύγεις τόσο συχνά στο πεντάλ του φρένου. Που ομολογουμένως δεν διακρίνεται για την αίσθησή του. Θα πρέπει να το πατήσεις αρκετά δυνατά για να περάσεις από την επιβράδυνση ανάκτησης στο φρενάρισμα τριβής και να νιώσεις το αυτοκίνητο να κόβει ταχύτητα δραστικά.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση, χωρίς να έχουμε σε απόλυτη προτεραιότητα την οικονομία κυμάνθηκε στις 18,3 kWh/100 km. Στην πόλη βλέπεις χωρίς να πιεστείς νούμερα κοντά, ακόμη και κάτω από τις 16 kWh/100 km. Εξίσου άνετα όμως θα δεις και στον αυτοκινητόδρομο νούμερα πάνω από 20 kWh/100 km. Η μικτή αυτονομία των 420 km αποτελεί ένα ρεαλιστικό νούμερο.
Κατά τα λοιπά, το Volkswagen ID.4 παραμένει ένα μοντέρνο και αεροδυναμικό σύνολο (Cd= 0,28) που τραβά τα βλέμματα με την ισορροπία του όγκου και των γραμμών του χωρίς να προκαλεί. Η έλξη που προκαλεί η εξωτερική εμφάνιση του ID.4 μεταφέρεται και στην καμπίνα που αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλόξενη για πέντε ενήλικους. Ο οικογενειακός προσανατολισμός του γερμανικού μοντέλου ολοκληρώνεται με το μεγάλο πορτμπαγκάζ που παραμένει στα 543 lt.
Η ποιότητα των υλικών ειδικά στα ψηλότερα στρώματα του ταμπλό είναι premium με αφρώδη πλαστικά που όσο κατεβαίνεις σκληραίνουν. Είναι όμως τόσο καλά δεμένα μεταξύ τους που δεν υπάρχει χώρος για παράπονα.
Θα παραπονεθούμε όμως για την επιλογή της Volkswagen να διατηρήσει τη δύσχρηστη λογική με τους δύο διακόπτες αφής για τέσσερα παράθυρα. Αυτό είναι επί της ουσίας το μεγαλύτερο εργονομικό φάουλ.
To Volkswagen ID.4 ξεκινά από €46.000, με την έκδοση Pro More της δοκιμής μας να ξεκινά από €48.000. Φθηνό δεν το λες. Το λες όμως καλοεξοπλισμένο, μιας και πέρα από τις οθόνες και όλες τις σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες από την βασική έκδοση, προσφέρει μια ολοκληρωμένη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει: Adaptive cruise control, ενεργό lane assist, λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δικυκλιστών, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος….
Διά ταύτα, λοιπόν, οι αναβαθμίσεις βελτίωσαν την έτσι κι αλλιώς πετυχημένη συνταγή του Volkswagen ID.4. Που χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες παραμένει ένα σωστά εκτελεσμένο μεσαίο οικογενειακό crossover.
Volkswagen ID.4 Pro More | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Εύστοχες αναβαθμίσεις έκαναν το Volkswagen ID.4 ακόμα καλύτερο, χωρίς να αλλοιωθεί στο ελάχιστο ο χαρακτήρας του. Απλώς έγινε πιο γρήγορο και απέκτησε μεγαλύτερη αυτονομία που ρεαλιστικά θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. | ||
Τιμή | Από €46.000 (χωρίς επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (77 ωφέλιμες), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 286 PS, 545 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.584 x 1.852 x 1.634 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 543-1.575 lt | ||
Βάρος | 2.139 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 6,7" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 18,3 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 420 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 50 kW, 10%-80% | 1,08 ώρες | ||
DC 100 kW, 10%-80% | 40 λεπτά | ||
DC 175 kW, 10%-80% | 28 λεπτά | ||
AC 7,4 kW, 0-100% | 12 ώρες | ||
AC 11 kW, 0-100% | 8 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |