Test drive: Opel Grandland X 1.2 Turbo Auto

Test drive: Opel Grandland X 1.2 Turbo Auto

Στην αυτόματη, βενζινοκίνητη εκδοχή του Grandland X, ο πληθωρικός χαρακτήρας του συνδυάζεται με αυξημένη ευκολία χρήσης.

Το Grandland X είναι η νέα πρόταση της Opel στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των προσθιοκίνητων, μεσαίων crossover. Εκεί όπου βασιλιάς σε επίπεδο πωλήσεων είναι το Nissan Qashqai.

Η εμφάνισή του έχει κοινά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με το μικρότερο Crossland X, τα οποία όμως παντρεύονται με ένα μυώδες αμάξωμα και μια οροφή που κατηφορίζει στο πίσω μέρος. Δεν φαντάζεσαι εύκολα ότι συγγενεύει με το Peugeot 3008, το οποίο εκτός από πιο φουτουριστικό, δείχνει στενότερο και ψηλότερο. Ανοίγοντας την πόρτα μεταφέρεσαι στο εσωτερικό του… Astra, αφού το ταμπλό του είναι παραπλήσιο. Με ευχάριστο στην αφή, μαλακό υλικό στο πάνω μέρος και μια οθόνη αφής 8” να δεσπόζει στο κέντρο του.

Μια ένδειξη ότι δεν πρόκειται για Astra αποτελεί ο περιστροφικός διακόπτης του Grip Control, ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού. Μειώνει όμως το χώρο, τόσο που μόνο ένας από τους δύο μπορεί να αφήσει ό,τι πίνει στην τετράγωνη ποτηροθήκη που υπάρχει δίπλα του. Οι εργονομικές ατέλειες είναι ελάχιστες. Για παράδειγμα, η παροχή ρεύματος και η θύρα USB βρίσκονται σε δυσπρόσιτο σημείο, βαθιά μέσα στη θήκη εμπρός από το λεβιέ ταχυτήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Grandland X 1.6 CDTi

Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και για τα πόδια τους, αλλά κι ένα πρακτικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες ανάμεσά τους. Ο πέμπτος της παρέας θα εκτιμήσει ιδιαίτερα το επίπεδο πάτωμα, ελλείψει κεντρικού τούνελ, αν και η κεντρική κονσόλα θα μπορούσε να εξέχει λιγότερο. Ο χώρος αποσκευών έχει απόλυτα ικανοποιητικό μέγεθος για την κατηγορία του Grandland X, παρότι η ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης τον περιορίζει από τα 514 στα 488 lt. Επιπλέον, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργεί επίπεδο χώρο και υπάρχουν πρακτικοί γάντζοι για την πρόσδεση αποσκευών.



Το Grandland X μοιράζεται τα μηχανικά του μέρη με το Peugeot 3008, οπότε το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα του. Πρόκειται για τον 3κύλινδρο 1.200άρη της PSA, με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, στη δυνατότερη εκδοχή του, με 130 PS και 23,4 kgm. Σε σχέση με το Peugeot, στην καμπίνα του Opel φτάνουν λίγο περισσότεροι κραδασμοί από τη λειτουργία του στις χαμηλές στροφές. Στην περίπτωσή μας όμως, συνδυάζεται με ένα πολύ καλό αυτόματο 6άρι με μετατροπέα ροπής που τον κολακεύει. Λειτουργεί εξαιρετικά στην καθημερινή χρήση, με πολύ ομαλές αλλαγές, και κατεβάζει άμεσα όταν χρειάζεται, ενώ διαθέτει και αρκετά άμεση, χειροκίνητη λειτουργία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI ACT DSG

Με το πόδι στο πάτωμα, τα νούμερα που έδειξε το VBox είναι μεγαλύτερα από του 3008 με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο. Πιο συγκεκριμένα, παρότι το ESP απενεργοποιείται (μέχρι τα 50 km/h) και το Grandland X ξεκινά ιδανικά, δεν καταφέρνει κάτι καλύτερο από 11,2” για το 0-100 km/h και 17,8” για τα 400 m, με το Peugeot στα 10,1” και 17,2”, αντίστοιχα. Στις ρεπρίζ, οι μετρήσεις 80-110 και 110-140 km/h ολοκληρώνονται σε 6,0” και 9,7”, με το 3008 στα 4,6” (με 3η) και 7,9” (με 4η). Πρακτικά, οι χρόνοι είναι πολύ κοντινοί με εκείνους του χειροκίνητου Grandland X 1.6 CDTi των 120 PS, το οποίο γράφει αντίστοιχα: 11,1”, 17,9”, 5,7" και 10,1”.

Η ρύθμιση της ανάρτησης του Grandland X είναι αρκετά ισορροπημένη. Απορροφά με εντυπωσιακό τρόπο τις ανωμαλίες, με κάθε ταχύτητα. Υπό πίεση, είναι λιγότερο άμεσο από το αδελφό Peugeot 3008, αίσθηση που εντείνεται και από το μεγαλύτερης διαμέτρου τιμόνι του, εξακολουθεί όμως να ανταποκρίνεται θετικά στην πίεση. Μάλιστα το απόλυτο όριό του δεν είναι όσο χαμηλό περιμένεις, βάσει ελαστικών M+S. Μαζί με το Grip Control, αυτά προσθέτουν κάποιες ικανότητες κίνησης σε λάσπη, χιόνι ή άμμο. Αρκεί όμως μια βόλτα σε ένα βατό χωματόδρομο για να διαπιστώσεις πόσο καλά νιώθει εκτός δρόμου το Opel. Η ανάρτηση δεν αφήνει το ανάγλυφο του εδάφους να φτάσει στην καμπίνα, ταλαιπωρώντας ελάχιστα το σώμα των επιβατών.



Παράλληλα, όπως και στην περίπτωση του 3008, τα συγκεκριμένα λάστιχα M+S (Continental CrossContact LX2) καταφέρνουν να μην υποβαθμίζουν αισθητά την ικανότητα επιβράδυνσης του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h, το Grandland X χρειάστηκε 40 m. Κι όσο για την κατανάλωση, αυτή περιορίστηκε στα 8,7 lt/100 km. Τιμή λογική για το βάρος του, και αρκετά κοντά σε εκείνη του χειροκίνητου 3008.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130

Από την πλουσιότερη έκδοση X-Clusive του Opel Grandland X, δεν λείπει πραγματικά τίποτα. Διαθέτει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, infotainment με σύστημα πλοήγησης, φώτα LED, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών κ.ά. Μοιραία βέβαια, με τιμή €32.300, απευθύνεται σε λίγους. Όμως ακόμα και η βασική έκδοση X-Cite, που κοστίζει €26.000, διαθέτει μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, αλλά και το OnStar.


Τι λέει το DRIVE
Ένα crossover που βάζει την ευχρηστία και την πρακτικότητα πάνω από τις επιδόσεις και το δυναμικό χαρακτήρα, και διατίθεται σε λογική τιμή, με δεδομένο και το στάνταρ εξοπλισμό του.
Τιμή Από €26.000
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-160 km/h 35,6”
0-400 m 17,8” @ 124,4 km/h
0-1.000 m 32,9” @ 156,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 30,9”
50-80 km/h 3,5”
80-110 km/h  6,0”
110-140 km/h  9,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,0 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 488 lt
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube