Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017 - 8:20μμ

Test drive: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130

Η βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Peugeot 3008, εκτός από πιο προσιτή από την ντίζελ, είναι και τόσο ικανή έτσι ώστε να αποτελεί τη χρυσή τομή της γκάμας;

Κάποτε αναρωτιόμασταν τι νόημα έχει ένα «τζιπ» χωρίς τετρακίνηση και σήμερα δύσκολα βρίσκουμε κάποια τετρακίνητη έκδοση ανάμεσα στην πληθώρα των crossover που κυκλοφορούν στους δρόμους μας.

Επιπλέον, λανσάρονται μοντέλα που δεν διατίθενται καν με τετρακίνηση, όπως το νέο Peugeot 3008. Που κερδίζει θαυμαστές με την ιδιαίτερη εμφάνισή του, ενώ οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό. Το λιτό και οδηγοκεντρικό ταμπλό i-Cockpit του 3008 δεν έχει αντίπαλο σε επίπεδο εντυπωσιασμού, ενώ και τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλες τις επιφάνειες είναι κορυφαίας ποιότητας.

Η διαρρύθμισή του ίσως σε ξενίσει στην πρώτη επαφή. Σύντομα τη συνηθίζεις κι εκτιμάς τα ξεχωριστά πλήκτρα για κάθε λειτουργία της οθόνης, όμως το ότι χρειάζονται τρεις κινήσεις για να επιλέξεις τον αγαπημένο σου σταθμό δεν είναι ιδανικό, ούτε το ότι δεν προσεγγίζεις εύκολα τη θύρα USB και την παροχή 12V στο βάθος της κονσόλας.

Έχει πάντως αρκετά «επιβατική» θέση οδήγησης, με τα πόδια οριζόντια, κι από τη στιγμή που θα συμφιλιωθείς με το πολύ μικρό τιμόνι δεν την αλλάζεις με τίποτα. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι πολύ καλή, με το ψηφιακό καντράν και την κεντρική οθόνη στο ιδανικό ύψος, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να πάρεις τη ματιά σου από τον δρόμο. Το πίσω παρμπρίζ είναι στενό, όμως οι κολόνες είναι σχετικά λεπτές, οπότε συνολικά η ορατότητα περιμετρικά του αυτοκινήτου δεν είναι κακή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Κακοί δεν είναι ούτε οι χώροι. Χωρίς το 3008 να μπορεί να συναγωνιστεί σε αυτό τον τομέα το Tiguan, ένας επιβάτης με ύψος 1,90 m θα καθίσει άνετα πίσω από αντίστοιχου ύψους οδηγό, χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά του. Μάλιστα το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο, λόγω της ανυπαρξίας τετρακίνητων εκδόσεων, όμως η κεντρική κονσόλα εξέχει αρκετά και εμποδίζει τον πέμπτο επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών, με 520 lt, ικανοποιεί απόλυτα σε μέγεθος, ενώ από κάτω του κρύβει και μια ρεζέρβα ανάγκης.

Όλα τα παραπάνω βέβαια μας είναι γνωστά από το πετρελαιοκίνητο 3008 1.6 BlueHDi 120, οπότε το ερώτημα είναι πώς αξιολογείται η βενζινοκίνητη έκδοση. Ο 1.2 PureTech σε αυτή την εφαρμογή αποδίδει 130 PS και 23,4 kgm, οπότε η δύναμη δεν του λείπει. Σε υποκειμενικό επίπεδο, το σύνολο είναι πολύ ευχάριστο, αφού κινείσαι σβέλτα χωρίς προσπάθεια. Ο κινητήρας δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου, με την ευχάριστη χροιά του να γίνεται αισθητή μόνο με γενναίο πάτημα του γκαζιού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Peugeot 3008 σκοράρει άριστα στον Euro NCAP [video]

Η υπεροχή του βενζινοκίνητου στις μετρήσεις είναι ξεκάθαρη. Από στάση δεν υπάρχει επαφή, ενώ στις ρεπρίζ απειλείται μόνο σε όσες γίνονται με χαμηλές στροφές, όπως π.χ. στα 80-110 km/h με , που ολοκληρώνονται σε 8,1” με το PureTech και σε 7,7” με το BlueHDi. Από την άλλη, για την επιτάχυνση 80-110 km/h καταλληλότερη είναι η και σε αυτή τη μέτρηση το βενζινοκίνητο χρειάζεται 4,6”, αντί για 5,6” του ντίζελ. Άλλωστε, το 3008 επικρατεί σε επιδόσεις και απέναντι στα βενζινοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας. Για παράδειγμα, το Tiguan 1.4 TSI 125 PS χρειάζεται 9,1” και 5,3”, αντίστοιχα, για τις παραπάνω μετρήσεις. Από την άλλη, στα φρένα, το 3008 πληρώνει το τίμημα των M+S ελαστικών του, με 39,7 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h. Που αναλογικά είναι καλή επίδοση, αφού αυτοκίνητα με τέτοια λάστιχα γράφουν συχνά νούμερα πάνω από 40 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Στο δρόμο, οι εντυπώσεις από την οδήγηση αυτού του 3008 είναι ακόμα πιο θετικές απ’ ό,τι στο ντίζελ. Η ανάρτηση δουλεύει με τον ίδιο, εξαιρετικό τρόπο, απορροφώντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου με κάθε ταχύτητα. Όμως το πιο ελαφρύ εμπρός μέρος δίνει επιπλέον αμεσότητα στην ήδη άμεση οδική συμπεριφορά του 3008. Και δεν είναι μια ψευδαίσθηση που προκαλείται από το ασυνήθιστα μικρό τιμόνι του, αλλά μια πραγματική προθυμία του πλαισίου να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού με τρόπο που παραπέμπει σε χαμηλότερο αυτοκίνητο. Αυτό επιτυγχάνεται χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα κύλισης, που παραμένει στο επίπεδο του κορυφαίου σε αυτό τον τομέα Tiguan.



Οδηγικά, το Peugeot είναι σίγουρα πιο ευχάριστο από τα σύγχρονα crossover τέτοιου μεγέθους, όμως δεν θα στρίψει τελικά γρηγορότερα, αφού τα λάστιχα M+S που φοράει γλιστράνε σχετικά νωρίς. Όμως σε συνδυασμό με την αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21,9 cm) και τα προγράμματα του Advanced Grip Control, χαρίζουν στο 3008 κάποιες παραπάνω ικανότητες κίνησης στη λάσπη και το χιόνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG6

Στο τέλος της δοκιμής, η κατανάλωση των 8,3 lt/100 km που μετρήσαμε ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, αφού η τιμή είναι παραπάνω από αξιοπρεπής για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Και το 3008 χρειάζεται να είναι όσο πιο οικονομικό γίνεται στη χρήση, αφού δεν είναι φτηνό στην αγορά. Η πιο προσιτή έκδοση Access, μπορεί να έχει μερικά στοιχεία εξοπλισμού που στον ανταγωνισμό χρεώνονται έξτρα, όπως τον ψηφιακό, διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων 12,3”, όμως κοστίζει €24.900. Αυτή της δοκιμής, η Active Grip τιμάται €27.400, είναι δηλαδή €2.000 φτηνότερη από την αντίστοιχη ντίζελ. Διαφορά την οποία όποιος δεν κάνει αρκετά χιλιόμετρα ετησίως έτσι ώστε να την εξοικονομήσει από την κατά 1-1,5 lt/100 km χαμηλότερη κατανάλωση και το φτηνότερο καύσιμο, δεν έχει λόγο να την πληρώσει: Το 1.2 PureTech είναι ένα καλύτερο αυτοκίνητο από το 1.6 BlueHDi.

Το 3008 κάνει τα άλλα μεσαία crossover να δείχνουν πιο βαριά και πιο δυσκίνητα, σε αυτή την έκδοση ακόμα περισσότερο απ’ ό,τι στη ντίζελ. Η ζωντανή οδική συμπεριφορά του συνδυάζεται με κορυφαία άνεση, με τον ιδανικό τρόπο που μας είχαν μάθει από παλιά οι Γάλλοι και ο κινητήρας του προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και ζητάει λίγο καύσιμο. Εφόσον έχεις συμβιβαστεί με την εμπρός κίνηση σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δύσκολα θα μείνεις ανικανοποίητος από το συγκεκριμένο.

Τι λέει το DRIVE
Με κορυφαίες επιδόσεις και λειτουργία ανάρτησης, είναι το πιο ευχάριστο μοντέλο της κατηγορίας, χωρίς να υστερεί σε χρηστικότητα
Τιμή Από €24.900
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 ”
0-160 km/h 29,8”
0-400 m 17,2” @ 129,9 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 161,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 3,8”
80-110 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 6,1”
110-140 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 9,9”
110-140 km/h (6η) 13,4”
Φρένα 100-0 km/h 39,7 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία