Test drive: Opel Grandland X Turbo D

Test drive: Opel Grandland X Turbo D

Δοκιμάζουμε τo νέο, μεσαίο crossover της Opel, στην έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ 1,6 λίτρων και 120 ίππων.

Η εμπορική επιτυχία των Astra και Corsa στην Ευρώπη φαίνεται πως είχε κάνει την Opel να επαναπαυθεί.

Η γερμανική φίρμα είχε επικεντρωθεί για χρόνια στα συμβατικά μοντέλα και τα πολυμορφικά MPV, με αποτέλεσμα να μην αντιδράσει έγκαιρα στη μετεωρική άνοδο της κατηγορίας των crossover/SUV.

Όταν συνειδητοποίησε την τάση αυτή της αγοράς, έκανε τη σωστή κίνηση: συνεργάστηκε με την Peugeot για την εξέλιξη ενός μικρομεσαίου κι ενός μεσαίου crossover, πολύ πριν o γαλλικός όμιλος την εξαγοράσει. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι τα Crossland X και Grandland X, βασισμένα στο (επόμενο) Peugeot 2008 και στο 3008 αντίστοιχα.

Το Opel Grandland X, που δοκιμάζουμε εδώ, μπορεί να έρχεται στην αγορά μια δεκαετία μετά το Nissan Qashqai που ίδρυσε την κατηγορία και τη νέμεται, όμως η γαλλική του καταγωγή είναι ένα ισχυρό ατού αφού το αντίστοιχο Peugeot 3008 είναι ένα μοντέλο που έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2017.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Το Grandland X λοιπόν βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του Groupe PSA, χρησιμοποιεί κινητήρια συστήματα του γαλλικού ομίλου και κατασκευάζεται σε εργοστάσιό του στη Γαλλία. Η Opel όμως έχει καταφέρει να του δώσει τη δική της ταυτότητα, όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά και στο χαρακτήρα.

Γαλλική καταγωγή, χαρακτήρας Opel
Η εξωτερική σχεδίαση του Grandland X δεν είναι τόσο χτυπητά μοντέρνα και ξεχωριστή όσο εκείνη του 3008. Δεν παίζει το funky” χαρτί, αλλά αυτό της κομψότητας, με πιο λιτές γραμμές που ενσωματώνουν αρμονικά τα χαρακτηριστικά στοιχεία της Opel, όπως η μάσκα και τα εμπρός και πίσω φανάρια που θυμίζουν Astra. Το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο ιδιαίτερο όσο το Peugeot, αλλά σίγουρα είναι πιο εύπεπτο και καθαρό, και θα αρέσει σε περισσότερους.

Με τις εξωτερικές αναλογίες του, το μεγάλο συνολικό ύψος, τους μεγάλους τροχούς και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το Grandland X δείχνει SUV έτοιμο για περιπέτεια. Σίγουρα δεν θα το τρομάξει ένας χωματόδρομος, όμως δεν έχει σύστημα τετρακίνησης σε καμία του έκδοση. Αντ’ αυτού έχει το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip με τα πέντε προγράμματα (άσφαλτος, λάσπη, άμμος, χιόνι, απενεργοποίηση ESP) που μεγιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα φρένα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.5 dCi MY2017

Όπως έχουν καταφέρει οι σχεδιαστές να διαφοροποιήσουν το Grandland X από το 3008 εξωτερικά, έτσι κι ακόμα περισσότερο το έχουν διαφοροποιήσει και εσωτερικά. Το ταμπλό είναι παρόμοιο με του Astra και η συμβατική θέση οδήγησης δεν έχει καμία σχέση με την i-Cockpit του Peugeot. Δεν έχει το μικρό, πεπλατυσμένο και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι που ξενίζει πολλούς, δεν έχει ούτε και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων. Βολεύεσαι καλά στα ανατομικά καθίσματα AGR (αν και βρήκαμε το εξόγκωμα στο ύψος της μέσης υπερβολικό) και, αν δεν καθόσουν τόσο ψηλά, θα έλεγες ότι οδηγείς ένα οποιοδήποτε μεγάλο Opel. Τα υλικά της καμπίνας είναι ποιοτικά μεν αλλά όχι ασυνήθιστα όπως του 3008, όμως υπάρχουν κι εδώ αρκετές πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα και, αναμενόμενα, οι ίδιοι άνετοι χώροι.

Ένας ψηλός επιβάτης μπορεί να καθίσει χωρίς πρόβλημα πίσω από έναν ψηλό οδηγό, και στο πίσω κάθισμα μπορεί να χωρέσει ένα τρίτο άτομο για περιορισμένες διαδρομές, αφού και το δάπεδο είναι επίπεδο, χωρίς εξογκωμένο τούνελ στη μέση που να στριμώχνει τα πόδια. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, που χωράει 488 λίτρα με τη ρεζέρβα ανάγκης (514 με το κιτ επισκευής) κι έχει δάπεδο δύο θέσεων ώστε ο χώρος φόρτωσης να είναι επίπεδος όταν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα. Αυτά διπλώνουν μόνα τους, τραβώντας δύο χειριστήρια στα πλάγια του πορτμπαγκάζ, ενώ διευκολύνει (στην πλούσια έκδοση X-Clusive) και η ηλεκτρική πίσω πόρτα, που ανοίγει αυτόματα όταν περάσεις το πόδι σου κάτω από το αυτοκίνητο.

Ανταγωνιστικό σε όλα
To Grandland X Turbo D της δοκιμής μας είχε τον γνωστό κινητήρα 1.6 BlueHDi των 120 ίππων που δείχνει κι εδώ ψυχωμένος, με άφθονη ροπή στις μεσαίες στροφές, πολιτισμένη λειτουργία (για ντίζελ) και καλή ηχομόνωση. Σε επιδόσεις, το Opel έδειξε ελάχιστα πιο αργό από το «αδελφό» του Peugeot, αλλά και πάλι ανταγωνιστικό τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο και στις ρεπρίζ εν κινήσει. Στην πράξη, μόνο αν σου πέσουν πολύ χαμηλά οι στροφές με 5η ή 6η θα νιώσεις να σου λείπει δύναμη. Δουλεύοντας σωστά το κιβώτιο, μπορείς να κινείσαι σβέλτα χωρίς κόπο – αν και στο Grandland X ο λεβιές ήταν σκληρότερος και με λιγότερο σαφή αίσθηση απ’ ό,τι στο 3008 που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα.

Η μέση κατανάλωση των 7,2 lt/100km που μετρήσαμε πάντως ήταν η ίδια με του 3008 και κατατάσσεται στο μέσο όρο των μεσαίων ντίζελ crossover/SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6 TDI

Στην οδήγηση, το Opel δεν έχει την αμεσότητα του Peugeot στις αλλαγές κατεύθυνσης. Έχει κι εδώ πιο συμβατική αίσθηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερεί. Αντίθετα, ο μέσος οδηγός μάλλον θα το προτιμήσει από το 3008. Κατά τα άλλα, δεν γέρνει πολύ παρά το ύψος του, δείχνει απόλυτα σταθερό, έχει καλή πρόσφυση στις στροφές, η συμπεριφορά του στο όριο είναι προβλέψιμα υποστροφική και το ESP λειτουργεί σωστά. Ο φαν της οδήγησης δεν θα ενθουσιαστεί και θα προτιμήσει το SEAT Ateca, όμως όλοι οι άλλοι θα μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι, τόσο από το κράτημα όσο κι από τα φρένα του Grandland X. Εκεί που θα υπάρξει απόλυτη ομοφωνία είναι στην ποιότητα κύλισης, που είναι ιδιαίτερα καλή, ενώ και η άνεση είναι περισσότερο γαλλική παρά γερμανική. Το αμάξωμα δείχνει πολύ στιβαρό, η ανάρτηση είναι απορροφητική και το επίπεδο θορύβου στο ταξίδι, χαμηλό.

Συμφέρουσα τιμή εκκίνησης, καλός εξοπλισμός
Το ντίζελ Grandland X ξεκινά από τα €26.300 στη βασική του έκδοση X-Cite. Η τιμή αυτή είναι πολύ ανταγωνιστική (μόνο το Ateca 1.6 TDI είναι φθηνότερο), καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: ζάντες αλουμινίου 17”, προβολείς ομίχλης, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, cruise control, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αισθητήρες βροχής και φώτων, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων, το σύστημα συνδεσιμότητας και αρωγής Opel OnStar κι ένα σύστημα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας R 4.0 IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 7".

Η μόνη σημαντική έλλειψη είναι το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης ΑΕΒ, που είναι στάνταρ μόνο στην κορυφαία έκδοση X-Clusive (της δοκιμής μας). Αυτή κοστίζει μεν ακριβά (€31.900) αλλά τα έχει όλα, από τα συστήματα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, μέχρι προβολείς LED, σύστημα infotainment 8”, κάμερα 360 μοιρών, το IntelliGrip και την ηλεκτρική πίσω πόρτα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1.6 TDI

Τι λέει το DRIVE
Το Grandland X είναι μεν βασισμένο στο Peugeot 3008, όμως έχει τη δική του, πιο συμβατική εμφάνιση και ανάλογο χαρακτήρα που θα το κάνει πιο εύπεπτο και οικείο για τον μέσο αγοραστή. Είναι ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο crossover, με συμφέρουσα βασική τιμή.
Τιμή από €26.300
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
0-140 km/h 23,7”
0-1.000 m 33,1” @ 154,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,8”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 10,1”
110-140 km/h (5η) 10,8”
110-140 km/h (6η) 14,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111* g/km
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 488 (514)** lt
Βάρος 1.405 kg
Μετρήσεις Drive. *Με τροχούς 18” (104 g/km με τους 17”). **Με ρεζέρβα ανάγκης (με κιτ επισκευής ελαστικού).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube