Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6

Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6

Η έκδοση του νέου crossover της Peugeot με τον 1.600άρη ντίζελ κινητήρα των 120 PS και το αυτόματο 6άρι κιβώτιο είναι πιο ακριβή μεν, αλλά και πιο ισορροπημένη.

Δεν ξέρουμε αν η έκδοση του νέου 3008 με τον κινητήρα ντίζελ 1.6 των 120 ίππων και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο θα είναι η πιο δημοφιλής της γκάμας.

Αν οι υποψήφιοι αγοραστές αρχίσουν να επιλέγουν με πιο ορθολογικά κριτήρια λογικά δεν θα είναι.  Από τη μία υπάρχει η ντίζελ έκδοση με τους 100 ίππους που ξεκινά από τα €24.900 και από την άλλη υπάρχει και η βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1200άρη τούρμπο PureTech που κοστίζει τα ίδια ακριβώς χρήματα με τον BlueHDi 100, αλλά έχει και 30 ίππους παραπάνω. Ωστόσο ο 1.6 BlueHDi των 120 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή για το είδος του αυτοκινήτου που εκπροσωπεί το 3008. Και επιπλέον ξεκινά από ένα επίπεδο εξοπλισμού παραπάνω από τις προαναφερόμενες. Μάλιστα ακόμα καλύτερη λύση είναι αυτή που δοκιμάζουμε εδώ, δηλαδή ο συνδυασμός του ντίζελ κινητήρα με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Διότι αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τη χρηστική πλευρά του 3008, ειδικά στις εντός πόλης μετακινήσεις και το ίδιο το κιβώτιο λειτουργεί όσο ομαλά χρειάζεται για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Και από πλευράς επιδόσεων δεν απέχει πολύ από την έκδοση με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Για το 0-100 km/h το αυτόματο 3008 χρειάζεται 11,3” με το χειροκίνητο να βγαίνει σε 10,9” ενώ στο 50-110 km/h με αλλαγές το αυτόματο κάνει χρόνο 10,1” ενώ το χειροκίνητο 9,4”. Θα πρέπει δε να σημειώσουμε πως η αυτόματη έκδοση ζυγίστηκε κατά 30 κιλά βαρύτερη. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο καιρό ακόμα μέχρι να κυκλοφορήσει η DSG έκδοση του Volkswagen Tiguan 1.6 TDI και η επίσης αυτόματη έκδοση του Ford Kuga 1.5 TDCI. Προς το παρόν ο μοναδικός διαθέσιμος αντίπαλος που έχουμε μετρήσει είναι το Nissan Qashqai 1.6 dCi CVT, το οποίο αποδεικνύεται σαφώς πιο γρήγορο, χάρη στον πιο δυνατό κινητήρα του. Εκείνο βέβαια με το κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης έχει εκείνο τον χαρακτηριστικό βόμβο που προέρχεται από την διαρκή λειτουργία του κινητήρα ψηλά, χωρίς μετάπτωση σχέσης, μέχρι να φτάσεις στην επιθυμητή ταχύτητα.



Το κλασικό κιβώτιο μετατροπέα ροπής που συναντάμε στο Peugeot, είναι ομαλό στα ανεβάσματα και εκμεταλλεύεται σωστά τη ροπή των 30,6 kgm με αποτέλεσμα επί της ουσίας να μην αισθάνεσαι κρεμασμένος στις περισσότερες περιπτώσεις. Εξαίρεση αποτελούν τα κάπως καθυστερημένα κατεβάσματα, όταν για παράδειγμα θέλεις να προσπεράσεις σε επαρχιακό. Οπότε, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, χρειάζεται καλός υπολογισμός. Ή να ενεργοποιήσεις το κουμπί Sport, που βρίσκεται πίσω από τον πολύ καλαίσθητο μοχλό. Σε αυτή τη λειτουργία αλλάζει η χαρτογράφηση κινητήρα και κιβωτίου, γίνεται πιο άμεση η απόκριση και λίγο πιο γρήγορο το kick down. Σε γενικές γραμμές πάντως δεν συνίσταται για καθημερινή χρήση, ειδικά σε αστικές συνθήκες ή στον αυτοκινητόδρομο. Οι σχέσεις μένουν περισσότερο από όσο χρειάζεται και ο θόρυβος γίνεται αχρείαστα τραχύς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.2 PureTech 130

Κατά τα άλλα το νέο 3008 είναι ένα από τα πιο όμορφα SUV που κυκλοφορούν. Με σωστές αναλογίες και λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό: Η μάσκα, οι προβολείς, τα νεύρα στο καπό και τα πλαϊνά, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τις «νυχιές» και κυρίως η «αιωρούμενη» σκεπή με το περίγραμμα από ανοξείδωτο ατσάλι. Το ίδιο όμορφο και ξεχωριστό είναι το εσωτερικό του. Κατά την άποψή μου, αυτό είναι και το πιο δυνατό σημείο του. Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων, η οθόνη πολυμέσων που δεσπόζει στο κέντρο, ο γαλάζιος κρυφός φωτισμός και τα ασυνήθιστα, μοντέρνα και ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό του Peugeot, δημιουργούν μια premium και φουτουριστική ατμόσφαιρα.



Σε αυτά προσθέστε την ούτως ή άλλως διαφορετική αρχιτεκτονική διάταξη i-Cockpit, με το μικρό και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, που σου δίνει την αίσθηση της ευκολίας χειρισμών και της καλύτερης ορατότητας. Η εργονομία είναι γενικά καλή, όπως και η ορατότητα προς τα εμπρός. Προς τα πίσω όμως περιορίζεται από το μικρό παράθυρο. Οι εσωτερικοί χώροι είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας. Επιπλέον υπάρχουν και πολλές πρακτικές θέσεις στην καμπίνα για τα ποτήρια και τα μικροπράγματά τους, ενώ υπεραρκετό είναι και το πορτμπαγκάζ των 520 λίτρων.

Στο δρόμο το 3008 σου περνάει αμέσως μια συμπαγή αίσθηση. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες με διακριτικό και αθόρυβο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, το οποίο δεν πλέει και δεν γέρνει άτσαλα στις στροφές. Έχει από τα πιο γρήγορα turn-in στην κατηγορία και συνάμα πολύ μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, που όταν τελικά σπάσει οδηγεί σε ελεγχόμενη υποστροφή. Στο ταξίδι παραμένει ατάραχο από πλευρικούς ανέμους και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, συν το γεγονός ότι με το αυτόματο κιβώτιο μπορείς να εκμεταλλευτείς καλύτερα το cruise control. Εκτός δρόμου προφανώς δεν πρέπει να περιμένετε πολλά πράγματα. Παρόλα αυτά η απόσταση από των 219 mm από το έδαφος είναι αντικειμενικά μεγάλη και το σύστημα Advanced Grip Control σε συνδυασμό με τα λάστιχα μικτών συνθηκών, δίνουν ένα σαφές πλεονέκτημα στο 3008 σε σχέση με τα άλλα προσθιοκίνητα SUV στο χιόνι και τη λάσπη.

Αντικειμενικά το 3008 είναι τοποθετημένο τιμολογιακά στο πάνω όριο της κατηγορίας. Η αυτόματη έκδοση μάλιστα ξεκινά από τα €31.600, ήτοι €1.200 περισσότερα από τη χειροκίνητη έκδοση, αλλά είναι ομολογουμένως αρκετά καλά εξοπλισμένη. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 8”, τα συστήματα Active Grip Control, Hill Assist και Hill Descent Control, συστήματα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού και προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόματος διζωνικός κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία φώτων και καθαριστήρων, προβολείς ομίχλης και αισθητήρα παρκαρίσματος πίσω.  Η έκδοση Allure Grip της δοκιμής μας, που κοστίζει €33.700, έχει επιπλέον αισθητήρες παρκαρίσματος και μπροστά, σύστημα πλοήγησης 3D, αναδιπλούμενους καθρέφτες, ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης για τον οδηγό, αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, φιμέ πίσω κρύσταλλα και σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί. Η γνώμη μου είναι πως το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει σαφώς περισσότερο σε τέτοιου είδους ογκώδη οικογενειακά αυτοκίνητα και γενικά αξίζει την παραπάνω εκταμίευση.

Ανεξάρτητα από την έκδοση εξοπλισμού, το κόστος χρήσης είναι χαμηλό, χάρη στη συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα ντίζελ που κυμάνθηκε στα 7,4 lt/100 km και στα μόλις 104 g/km των εκπομπών CO2.  Η εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι κανονικά διετής, αλλά επεκτείνεται στα πέντε χρόνια, σε συνδυασμό με ορισμένες προωθητικές ενέργειες.

Τι λέει το DRIVE
Με το αυτόματο κιβώτιο το 3008 ενισχύει ακόμα περισσότερο την χρηστικότητά του αλλά και την premium αίσθηση που ούτως ή άλλως καταφέρνει σου δημιουργεί. Το κιβώτιο ταιριάζει περισσότερο με τον χαρακτήρα του ντίζελ κινητήρα και αλλά βεβαίως επιβαρύνει μια ήδη υψηλή τιμή.
Τιμή Aπό € 31.600
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 11,3”
0-400 m 17,9” @ 123,8 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 153,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,1”
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h 6,0”
110-140 km/h 10,8”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE  *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube