Test drive: Hyundai Tucson 1.6 Turbo HEV 2WD

Test drive: Hyundai Tucson 1.6 Turbo HEV 2WD

Η Hyundai έχει περάσει από την εποχή της τόλμης στην εποχή της σιγουριάς και το υβριδικό Tucson είναι η καλύτερη απόδειξη περί αυτού.

Η Hyundai είναι η απόδειξη πως εάν έχεις όραμα και χρήμα που επενδύεται σωστά, όλα είναι δυνατά. Και τουλάχιστον στην Ευρώπη, κάθε νέα γενιά Tucson επισφραγίζει την πρόοδο της εταιρείας πιο εμφατικά από κάθε προηγούμενη.

Για την τελευταία μάλιστα, οι δύο φουλ υβριδικές εκδόσεις (μια αυτοφορτιζόμενη και μια PHEV) αναλαμβάνουν να κορυφώσουν το παιχνίδι των εντυπώσεων αλλά και της ουσίας γι’ αυτό το παγκόσμιο C-SUV που κατασκευάστηκε για να παίζει σε απολύτως κορυφαίο επίπεδο.

Καμία αλλαγή
Πέρα από τα σήματα που φανερώνουν την υβριδική του φύση, δε θα βρεις καμία άλλη διαφορά σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις. Μιλάμε δηλαδή για ένα σχήμα δυνατό και μυώδες, με έντονες ακμές και προφίλ γεμάτο νεύρα. Το οποίο είναι μεν προοδευτικό αλλά παράλληλα έχει σαφή αύρα «SUV», παραπέμποντας σε κίνηση ακόμα και όταν είναι σταματημένο.

Ακολουθώντας λιγότερο έντονη φιλοσοφία, η καμπίνα οραματίστηκε να συνδυάσει αρμονικά ευρυχωρία, τεχνολογία και πληροφορία. Και τα κατάφερε. Η σχεδίαση είναι υπεύθυνη για την αίσθηση του μοντέρνου, ανοιχτού χώρου που απολαμβάνεις από την πρώτη στιγμή ως οδηγός ή επιβάτης. Η θέση οδήγησης είναι πολύ σωστή και το κάθισμα αναπαυτικό, χωρίς οι προαιρετικές δερμάτινες επενδύσεις να επιτρέπουν στο σώμα να γλιστράει. Φιλική είναι και η εργονομία, παρότι υπάρχουν μόνο χειριστήρια αφής για την οθόνη και το κλιματιστικό. Το μόνο που ουσιαστικά λείπει είναι ένα περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση της φωνής του ηχοσυστήματος. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται εύκολα για τα μέτρα και τα σταθμά της ψηφιακής εποχής. Κάτι στο οποίο πολύ βοηθάει και η κεντρική οθόνη που είναι μεγάλη και με άριστη ανταπόκριση στην αφή.

Ποιοτικά αποκλείεται να έχεις παράπονο. Τα υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι πολύ μαλακά ή με ένα μαλακό φιλμ που κερδίζει την αφή. Το πάνελ στις πόρτες επίσης δείχνουν πολύ προσεγμένα, όπως και οι επενδύσεις σε όλα τα σημεία επαφής. Τα υπόλοιπα μέρη αποτελούνται από σκληρά πλαστικά που όμως έχουν πολύ σωστό φινίρισμα και μοντάρισμα. Συνολικά, η απτή ποιότητα και η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι ανώτερες από τις προσδοκίες, ενώ ακόμα και σε κρυφά σημεία δεν θα βρεις ατέλειες, με όλους τους διακόπτες, τα χειριστήρια και τους μοχλοί να πείθουν με την ποιότητα της λειτουργίας τους.

Hyundai Tucson HEV

Σε επίπεδο χώρων, τέσσερις ή και πέντε ενήλικοι θα χωρέσουν άνετα, με την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα να είναι εύκολη. Ακόμα και με την τεράστια γυάλινη και ανοιγόμενη ηλιοροφή του αυτοκινήτου της δοκιμής, το διαθέσιμο ύψος είναι απόλυτα επαρκές, ο αέρας για τα γόνατα το ίδιο, με την έκδοση Distinctive να εξοπλίζεται με ξεχωριστή ρύθμιση της θερμοκρασία του κλιματισμού. Εννοείται πως ο οδηγός με τον συνοδηγό έχουν άφθονο χώρο, υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι με ή χωρίς κάλυμμα, τέσσερις θύρες USB (η μία για γρήγορη φόρτιση) και ασύρματη φόρτιση κινητού.

Για τις αποσκευές υπάρχουν 616 lt σε έναν χώρο που με το πάτωμα -που σηκώνει 60 kg- στην πιο χαμηλή θέση δεν είναι απόλυτα επίπεδος. Συνολικά πάντως είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, διαθέτει κρίκους πρόσδεσης και γάντζους, με τη διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει από λεβιέδες μέσα στον χώρο αποσκευών. Η πόρτα του τελευταίου πάντως θα μπορούσε να ανοίγει με λιγότερη δύναμη.

Το κλειδί της επιτυχίας
Στο Tucson HEV ο 1.6 T-GDi κινητήρας των 180 PS που έχει κορυφαίες τεχνολογίες όπως το σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας των βαλβίδων CVVD, συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ με 60 PS και 264 Nm, τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις. Το συνδυαστικό αποτέλεσμα φτάνει τους 230 PS και τα 350 Nm και το ηλεκτρικό κομμάτι λειτουργεί υπό τάση 270V. Ο οδηγός δεν έχει τη δυνατότητα να επέμβει στον τρόπο λειτουργίας, παρά μόνο να επιλέξει μεταξύ των προφίλ λειτουργίας Eco και Sport και να κάνει χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι. Λίγο μετά από κάθε αλλαγή όμως, η λειτουργία ξαναγίνεται αυτόματη.

Το σύστημα επιλέγει αυτόματα πότε θα λειτουργεί μόνο ο ηλεκτρικός κινητήρας, πότε μόνο ο θερμικός και πότε και οι δύο μαζί, καθώς και τη ροή της ενέργειας. Και το κάνει πραγματικά άψογα: Δεν αντιλαμβάνεσαι ποτέ τον θερμικό κινητήρα να παίρνει εμπρός ή να σβήνει και δεν υπάρχει κανένας μηχανικός κραδασμός ή δισταγμός. Σε καθημερινές συνθήκες έχεις δύναμη διαθέσιμη σε όλο το φάσμα ταχύτητας και η μπαταρία των 1,49 kWh είναι φορτισμένη πάνω από 50%.

Πρακτικά, το θερμικό μοτέρ σβήνει πολύ συχνά όταν δεν ζητάς έντονη επιτάχυνση, ως εκ τούτου η μέση κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή. Μετρήσαμε μόλις 6,4 lt/100 km, κάτι που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 54 lt δίνει τεράστια αυτονομία.

Hyundai Tucson HEV

Αποκτά μάλιστα ακόμα περισσότερο νόημα εάν αναλογιστείς τις επιδόσεις που εξασφαλίζει στα 1.700 kg του Tucson. Το κιβώτιο διαθέτει μετατροπέα ροπής, οπότε δεν υπάρχει πατινάρισμα όταν πατάς βαθιά το γκάζι. Και παρότι ο θερμικός κινητήρας ακούγεται στις υψηλές στροφές, με 0-100 km/h σε μόλις 7,4” και 80-110, 110-140 km/h σε 3,3” και 4,0” αντίστοιχα, μιλάς για ένα αντικειμενικά σβέλτο αυτοκίνητο που δεν φοβάται το φόρτωμα. Μάλιστα, η συνδρομή της μπαταρίας δεν σταματά στην υψηλή ταχύτητα, συνεχίζοντας για όσο χρειαστεί -αρκεί να έχει ακόμα ενέργεια η μπαταρία.

Εκτός από γρήγορη επιτάχυνση, το Tucson επέδειξε και κορυφαία δυναμική φρεναρίσματος, με 100-0 σε μόλις 36,3 m και σωστή αίσθηση στο πεντάλ. Η απόσταση δεν αυξήθηκε στις διαδοχικές απόπειρες ακινητοποίησης, δείχνοντας πως οι τέσσερις δίσκοι είναι πολύ ανθεκτικοί στη σκληρή χρήση.

Έχει σημασία επίσης να τονίσουμε πως είτε έχεις επιλέξει Eco είτε Sport, οι επιδόσεις όταν πατάς τέρμα το γκάζι είναι ίδιες. Αυτό που αλλάζει είναι η απόκριση και το πόσο πιο ορμητικά αποδίδεται η ροπή.

Εν πολλοίς, το υβριδικό Tucson διατηρεί την εξαιρετική εικόνα των συμβατικών εκδόσεων. Ο λόγος είναι πως αφενός τα 100 kg της επιπλέον μάζας δεν είναι δραματική αύξηση, αφετέρου ότι η Hyundai έχει τοποθετήσει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με έλεγχο σε κάθε τροχό ξεχωριστά στις full hybrid εκδόσεις. Έτσι μπορείς να δίνεις κατ’ επιλογή προτεραιότητα στην άνεση ή στον έλεγχο του αυτοκινήτου, επιλέγοντας το Eco ή το Sport προφίλ. 

Δείτε τη video δοκιμή του Hyundai Tucson 1.6 Turbo 48V Hybrid 180 PS 4WD

Στην πρώτη επιλογή τα γόνατα MacPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω απορροφούν με καλό βαθμό τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Έστω κι αν έχουν λιγότερη ακρίβεια στην ανάλυση των φορτίων από τις απλές εκδόσεις. Η λειτουργία τους είναι αθόρυβη και στιβαρή. Κάτι που αναδεικνύεται στο χώμα, όπου μπορείς να εκμεταλλευτείς χωρίς δεύτερες σκέψεις τα 17 cm της απόστασης από το έδαφος -ίδια με όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Και το κράτημα δεν πάει πίσω, όμως. Λίγο περισσότερη αδράνεια στις εντολές του τιμονιού υπάρχει, όμως το αυτοκίνητο είναι καλοζυγισμένο, με επαρκές περιθώριο πρόσφυσης και την ικανότητα να πηγαίνει εκεί που του λες, χωρίς να δυσανασχετεί στον γρήγορο ρυθμό ή/και το δυνατό φρενάρισμα. Η κλίση στις στροφές γίνεται όσο αισθητή χρειάζεται για να καταλαβαίνεις το όριο και όχι υπερβολική. Όσοι θα ήθελαν το Tucson να γέρνει ακόμα λιγότερο δεν έχουν παρά να επιλέξουν Sport.

Hyundai Tucson HEV

Θα πρέπει όμως να είναι προετοιμασμένοι για κάπως πιο νευρική συμπεριφορά, τουλάχιστον στο ελληνικό οδόστρωμα που δεν είναι το πιο ομαλό του πλανήτη. Σε επίπεδο πληροφόρησης, κάτι κερδίζεις χάρη στην πιο άμεση σχέση που έχεις με το αυτοκίνητο. Ωστόσο σημειώστε ότι σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής το προφίλ Eco ήταν η επιλογή μας κατά 99%. Διότι εκεί είναι που αναδεικνύεται στο έπακρο η απολαυστική ποιότητα κύλισης του Tucson HEV… με ελάχιστο θόρυβο να φτάνει στην καμπίνα και ουσιαστικά μόνο ένα θρόισμα από τις χειρολαβές να γίνεται αισθητό.

Εάν μπορείς να προσάψεις κάτι, αυτό είναι πως στην έξοδο των κλειστών στροφών η πλούσια ροπή κάνει τον εσωτερικό τροχό να σπινάρει. Είναι κάτι που λογικά στην τετρακίνητη έκδοση δεν θα γίνεται αισθητό, τη στιγμή που εδώ επεμβαίνει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης για να το καταστείλει άμεσα και αποτελεσματικά. Το ίδιο σωστά αποδίδουν και τα υπόλοιπα συστήματα της ομπρέλας που υποβοηθά την οδήγηση, το «εμβαδό» της οποίας είναι αξιοσημείωτα μεγάλο.

Εκπλήξεων συνέχεια
Συνολικά, ο τιμοκατάλογος του νέου Tucson είναι μια ευχάριστη έκπληξη κι αυτό συνεχίζει να ισχύει για την υβριδική του έκδοση. Υπάρχουν δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Premium στις €36.490 και το Distinctive στις €38.990, με τέλη κυκλοφορίας μόλις €83. Υπάρχουν και τετρακίνητες εκδοχές που είναι €2.500 ακριβότερες αντίστοιχα.

Δείτε όλες τις εκδόσεις του Hyundai Tucson

Σε κάθε περίπτωση παίρνεις πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό, μαζί με ίσης διάρκειας οδική βοήθεια και ετήσιο τεχνικό έλεγχο. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει την πλήρη σουίτα Hyundai SmartSense, δηλαδή από αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, μέχρι αναγνώριση σημάτων, κόπωσης του οδηγού, διατήρησης λωρίδας κ.ά. Υπάρχουν ακόμα αυτόματα φώτα LED, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής 8”, Android Auto και Apple CarPlay, διζωνικός κλιματισμός, 17άρες ζάντες αλουμινίου και κιτ επισκευής. Αυτά που προσθέτει η Distinctive είναι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai BlueLink με 5ετή συνδρομή, πλοήγηση, οθόνη αφής 10,25”, 19άρες ζάντες, ασύρματη φόρτιση κινητού, ασύρματο κλειδί και εκκίνηση καθώς και κλιματισμό τριών ζωνών ρύθμισης.


Τι λέει το DRIVE
Στην εξαιρετικά καλοφτιαγμένη, ευρύχωρη, πρακτική και τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα, η υβριδική έκδοση του Tucson προσθέτει ένα σύστημα κίνησης που συνδυάζει ζηλευτά την πολιτισμένη λειτουργία, με τις επιδόσεις και τη χαμηλή κατανάλωση.
Τιμή Από €36.490
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων CVVD, 180 PS/5.500 rpm, 265 Nm/1.500-4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 60 PS, 264 Nm, μπαταρία 1,49 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 230 PS, 350 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
0-160 km/h 17,3”
0-400 m 15,3” @ 151,9km/h
0-1.000 m 27,8” @ 190,8 km/h
60-160 km/h 13,7”
50-80 km/h 2,2”
80-110 km/h 3,3”
110-140 km/h 4,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2130 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.500 x 1.865 x 1.650 mm
Χώρος αποσκευών 616 lt
Βάρος 1.700 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube