Test drive: Kia EV6 Long Range RWD

Στη θάλασσα των συμβατικών αυτοκινήτων υπάρχουν ελάχιστες προτάσεις που ξεχωρίζουν σχεδιαστικά και τεχνολογικά. To KIA EV6 μόλις κυκλοφόρησε και είναι πρώτο τέτοιο μοντέλο για τους Κορεάτες και μάλιστα ηλεκτρικό.

Το τελευταίο διάστημα συναντάμε ένα νέο μοτίβο σε αρκετούς κατασκευαστές που δεν κρύβουμε πως μας αρέσει. Η μεταστροφή προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται τους ιντριγκάρει να τολμήσουν άλματα και σε άλλους τομείς. Στον σχεδιασμό, στην εργονομία αλλά και στον ίδιο τον τρόπο που αλληλοεπιδρά κάποιος με το αυτοκίνητό του. Η αγορά φυσικά αποτελείται στη συντριπτική της πλειονότητα από πολλές ομογενοποιημένες προτάσεις, σε πρόωση και αισθητική. Σιγά σιγά όμως αρχίζουν να ξεπηδούν μοντέλα που έχουν κάτι νέο να πουν. Στον παρονομαστή παραμένουν μέσα μετακίνησης. Η εμπειρία ωστόσο που προσφέρουν στον οδηγό, ανοίγει ουσιαστικά ένα νέο κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Και ως χαρακτηριστικό παράδειγμά του, θα εξετάσουμε στην προκειμένη περίπτωση το Kia EV6. Το νέο ηλεκτρικό crossover της κορεατικής εταιρείας.

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα E-GMP του ομίλου, το Kia EV6 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της φίρμας που έχει κατασκευαστεί εξαρχής ως EV. Σε μήκος αγγίζει τα 4,68 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος του είναι στα 1,88 και 1,55 m αντίστοιχα. Όσο για την αισθητική, εάν δεν παρατηρήσεις πρώτα τους σχετικούς λογότυπους, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να το ταυτοποιήσεις ως Kia.

Kia EV6 Long Range RWD

Το Kia EV6 εισήγαγε μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, με την ονομασία «Opposites United».

Οι δημιουργοί της «Opposites United» αναφέρουν χαρακτηριστικά πως είναι προσανατολισμένη στο μέλλον, ενώ χαρακτηρίζεται από λεπτομέρειες υψηλής τεχνολογίας. Εμείς πάλι δεν έχουμε κανένα λόγο να διαφωνήσουμε με αυτό. Πέραν του ότι εκμεταλλεύεται τον όγκο του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προσφέρει λεπτομέρειες που ενισχύουν εύστοχα τον δυναμισμό και το πρεστίζ του αυτοκινήτου. Οι προτεταμένοι εμπρός θόλοι, τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και οι καμπύλες των πίσω φτερών, είναι μερικά από τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει.

Αντίστοιχα εμπρός από την εποχή του -ή έστω στην αιχμή της τεχνολογίας- δείχνει το ηλεκτρικό σύστημα που ενσωματώνει. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε στη διάθεσή μας την έκδοση Kia EV6 EV6 Long Range RWD που χρησιμοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα 229 PS, τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Εδώ, για πρώτη φορά, συναντάμε την ενσωμάτωση του ρουλμάν και του άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο (Integrated Drive Axle - IDA) που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Οι μηχανικοί υποστηρίζουν πως με αυτή την προσέγγιση εξαλείφονται διάφορες τριβές από το σύστημα μετάδοσης και συνάμα βελτιώνεται η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, χάρη στην αυξημένη ακαμψία.

Με τη σειρά του, η μπαταρία των 77,4 kWh είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο, εξασφαλίζοντας κατανομή βάρους 53% εμπρός και 47% πίσω, από τις καλύτερες που υπάρχουν σε ηλεκτρικό όχημα σήμερα. Το συνολικό της βάρος αγγίζει τα 477 kg, ενώ η ενεργειακή πυκνότητα, στις 618 Wh/kg, κρίνεται πολύ καλή. Εξίσου εντυπωσιακή σε ό,τι αφορά στη διαδικασία της φόρτισης είναι και η αρχιτεκτονική των 800V που μπορεί να απορροφήσει έως και 350 kW. Σε έναν φορτιστή DC αυτής της ισχύος, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να ανέβει από το 10 έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά! Εναλλακτικά, να κερδίσει 100 km αυτονομίας με μία φόρτιση μόλις 4,5 λεπτών.

Kia EV6 Long Range RWD

Μία ακόμα τεχνολογία που συναντάμε για πρώτη φορά και μας φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, είναι το V2L (Vehicle to Load). Το σύστημα αυτό προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και είναι σε θέση να μετατρέπει το αυτοκίνητο σε πηγή ενέργειας. Είτε για να φορτίσει ένα άλλο όχημα είτε ακόμα για να τροφοδοτήσει με ρεύμα κάποιο νοικοκυριό. Προσφέροντας έως 3,6 kW ισχύος, μπορείς να δουλεύεις μία τηλεόραση και το κλιματιστικό για πάνω από 24 ώρες.

Ακολουθώντας την ίδια ριζοσπαστική προσέγγιση, εντός και εκτός, οι σχεδιαστές της εταιρίας φρόντισαν να παρουσιάσουν ένα ταμπλό high end προδιαγραφών. Αρχικά επένδυσαν στην ποιότητα, τομέας στον οποίο το Kia EV6 διαπρέπει. Η συντριπτική πλειονότητα των υλικών θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιείται σε κάποιο ακριβό premium μοντέλο. Ακόμα και όσα από αυτά είναι σκληρά, δεν χάνουν τον ποιοτικό χαρακτήρα.

Κατόπιν, φρόντισαν να το ντύσουν με δύο μεγάλες οθόνες 12,3” για τον πίνακα οργάνων και το infotainment, καθώς και με μία ακόμα επιφάνεια με διακόπτες αφής, στο κάτω μέρος του ταμπλό. Αυτή εναλλάσσει τα χειριστήρια που προβάλλει μεταξύ infotainment και κλιματισμού. Στην όψη δείχνει όμορφη. Από άποψης χειρισμού όμως, αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του αυτοκινήτου, καθώς απαιτεί την πλήρη προσοχή του οδηγού για τη χρήση της.

Kia EV6 Long Range RWD

Αναφορικά με το ηλεκτρονικό υπόβαθρο, περιλαμβάνει ό,τι νέο έχει να επιδείξει η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία σε θέματα άνεσης και ασφάλειας. Το επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται πλούσιο από τη βασική έκδοση του Kia EV6, υπάρχουν όμως και μερικά προαιρετικά πακέτα για όσους το επιθυμούν.

Περνώντας τώρα στην κεντρική κονσόλα, είναι έτσι σχεδιασμένη που δείχνει να επιπλέει μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Εκεί φιλοξενείται ο διακόπτης stop/start, καθώς κι ένα πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων -προφανώς μίας σχέσης. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος και την εικόνα συμπληρώνουν διάσπαρτες θύρες USB (A και C), εμπρός και πίσω.

Η πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης είναι καλή, αν και η πλάτη του καθίσματος δείχνει μάλλον σκληρή. Το vegan δέρμα και το ανακυκλωμένο πλαστικό έρχονται να τονίσουν τον οικολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Καλή είναι επίσης η περιμετρική ορατότητα, ενώ για τους διαθέσιμους χώρους δεν μπορεί κανένας να παραπονεθεί. Το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9 m και το απόλυτα επίπεδο πάτωμα χαρίζουν άφθονο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και επαρκή αέρα για το κεφάλι τους.

Εξίσου μεγάλο και απόλυτα αξιοποιήσιμο είναι το διαμέρισμα των αποσκευών. Ανάλογα με την κλίση της πλάτης στο πίσω κάθισμα, μεταβάλλεται από 490 έως 520 lt, ενώ με την αναδίπλωσή της ανέρχεται στα 1.300 lt. Μπόνους, το εμπρός διαμέρισμα αποσκευών που προσθέτει επιπλέον 52 lt στο όλο σύνολο.

Kia EV6 Long Range RWD

Μπορεί το βάρος των ηλεκτρικών SUV να μην πέφτει κάτω από τους δύο τόνους, στην πράξη όμως κανένα εξ αυτών δεν φαίνεται να ζορίζεται. Και το EV6 δεν αποτελεί εξαίρεση.

Με το πρόγραμμα Sport και το γκάζι στο πάτωμα, τα μετρητικά μας όργανα έδειξαν 7,5” για το 0-100, τιμή που απέχει ελάχιστα από τα 7,3” του κατασκευαστή. Συνολικά μιλάμε για ένα μοντέλο ταχύτερο από τα Škoda Enyaq/ Volkswagen ID.4, που όμως δεν μπορεί να φτάσει τη μικρή Ford Mustang Mach-E.

Το δεξί πεντάλ έχει μία ανεπαίσθητη υστέρηση (για EV, καθώς παραμένει πιο γρήγορο από τα συμβατικά μοντέλα), φροντίζει όμως να χαρίσει καλές ρεπρίζ όταν τις ζητάς. Ενδεικτικά, το 50-80 km/h απαιτεί μόλις 2,3”, ενώ το 80-110 km/h ολοκληρώνεται σε 3,4”. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 185 km/h, μεγαλύτερη από τα μοντέλα του ομίλου Volkswagen αλλά και τα ηλεκτρικά Volvo.

Μέσω των paddles που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός και βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, μπορεί να επιλέξει ένα από τα έξι διαθέσιμα προγράμματα ανάκτησης της ενέργειας κατά την κίνηση. Σε αυτό τον τομέα οι άνθρωποι της Kia έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, καθώς καλύπτουν όλα τα γούστα και κάθε σενάριο κίνησης. Εμείς θα ξεχωρίσουμε την αυτόματη λειτουργία, καθώς και το i-PEDAL που λειτουργεί υποδειγματικά, μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. 

Αναφορικά τώρα με την κατανάλωση, ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση τιμή τις 17,2 kWh/100 km, με αυτονομία 504 km (φορώντας τροχούς 20”). Μία πιο ρεαλιστική τιμή είναι τα 18,4 kWh, αν και στην προκειμένη περίπτωση μας έκανε εντύπωση η απόκλιση που μπορεί να έχει με βάση το στιλ οδήγησης. Τι θέλουμε να πούμε με αυτό; Σε δεδομένη διαδρομή 12,5 km, σπίτι γραφείο, με ελαφρά κίνηση, ενεργοποιημένο το Eco και αντίστοιχα ελαφρύ πόδι, καταφέραμε να δούμε τιμή 7,9 kWh που αποτελεί ρεκόρ όλων των EV που έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής! Από την άλλη όμως, χωρίς το άγχος της μέτρησης και με μία άνεση στο δεξί πεντάλ, εύκολα ο οδηγός θα εισέλθει στην περιοχή των 20+ kWh. Για τους χειμερινούς μήνες τουλάχιστον, θα βοηθούσε μία αντλία θερμότητας, η οποία όμως παρέχεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Kia EV6 Long Range RWD

Για την κατανάλωση ένα ρόλο παίζει σαφώς και η διάσταση των ελαστικών. Τα 255/45 R20 Continental PremiumContact 6 προσφέρουν μεν άφθονη πρόσφυση που είναι ευπρόσδεκτη, από την άλλη όμως αυξάνουν τριβές και αντιστάσεις. Με ρεαλιστική πάντως αυτονομία που ξεπερνά τα 400 km και με τόσο γρήγορη φόρτιση, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να δώσουμε την ψήφο εμπιστοσύνης μας στην πρόταση της Kia.

Χωρίς τώρα να θέλουμε να γίνουμε δηκτικοί προς τρίτους, θα αναφέρουμε μία ακόμα λεπτομέρεια μου μας άρεσε. Παρότι οι πίσω τροχοί απορροφούν μεγάλο μέρος της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση -λόγω ανάκτησης ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα- οι άνθρωποι της εταιρείας δεν στράφηκαν στη χρήση ταμπούρων. Αντιθέτως, τοποθέτησαν αεριζόμενα δισκόφρενα 345 mm (τα ίδια με τα εμπρός), εξασφαλίζοντας πολύ καλή αίσθηση και εξαιρετικές επιδόσεις πέδησης, χωρίς κανένα σημάδι κόπωσης ακόμα και σε απανωτά φρεναρίσματα πανικού.

Για κάποιον που αποζητά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να προσφέρει χαλάρωση, δύσκολα θα βρει καλύτερο δείγμα γραφής από το Kia EV6.

Δεν είναι μόνο η κορυφαία ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και η δουλειά που έχει γίνει με τις αναρτήσεις. Οι εξελικτές της φίρμας ενσωμάτωσαν σε αυτές ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της δύναμης κατά την επαναφορά. Έτσι βελτίωσαν την ευστάθεια σε χαμηλές συχνότητες ταλάντωσης και ταυτόχρονα αναβάθμισαν την άνεση σε υψηλότερες συχνότητες.

Kia EV6 Long Range RWD

Στην πράξη, δεν αποφεύγεται η κατακόρυφη κίνηση του αυτοκινήτου περνώντας από ανωμαλίες. Η όποια ταλάντωση όμως γίνεται με τρόπο τόσο προοδευτικό που δεν ενοχλεί κανένα. Το Kia EV6 καταφέρνει να φιλτράρει όμορφα κάθε λογής λακκούβες, σαμαράκια, καθώς και την κίνηση σε τραχύ οδόστρωμα με υψηλή ταχύτητα.

Εκεί που χάνει είναι στο σύστημα διεύθυνσης. Όχι διότι αυτό δεν στρίβει και δεν υπακούει στις εντολές του οδηγού, αλλά διότι δείχνει αποκομμένο σε πληροφόρηση και με αδύναμη επαναφορά. Επίσης, έχει απροσδόκητα μεγάλο κύκλο στροφής για ηλεκτρικό, της τάξης των 11,6 m. Ενδεικτικά, το παρόμοιων διαστάσεων Škoda Enyaq στρίβει στα 9,3 m.

Μέσω του σχετικού μπουτόν στο τιμόνι, ο οδηγός του Kia EV6 μπορεί να επιλέξει ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport και Snow. Αυτά μεταβάλλουν σε ένα βαθμό τη ζωντάνια του συνόλου, παίζοντας σε ένα φάσμα από πολύ άνετο έως σβέλτο. Εάν κάποιος αποζητά δυνατές σπορ συγκινήσεις, δεν πρόκειται να τις βρει εδώ. Μπορεί πάντως να κινηθεί σχετικά γρήγορα και με ασφάλεια, καθώς το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο και απόλυτα ελεγχόμενο. Η όποια υπερστροφή κόβεται εν τη γενέσει της, με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας να έχει μία ελαφρά παράξενη παλμική εμπλοκή. Τα λάστιχα προσφέρουν άφθονη πρόσφυση και γκάζι υπάρχει αρκετό, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Εν κατακλείδι, αν μέχρι πρότινος ξεχωρίζαμε το Volkswagen ID.4 ως κορυφαίο σε άνεση και ποιότητα κύλισης, με την έλευση του EV6 τα πράγματα δείχνουν να μεταβάλλονται.

Kia EV6 Long Range RWD

Η γκάμα του Kia EV6 διαθέτει μία πιο οικονομική μεν αλλά με μικρότερο συσσωρευτή 58 kWh πισωκίνητη έκδοση, την οποία ωστόσο δεν θα προτείναμε λόγω αυτονομίας. Εκτός κι εάν οι ανάγκες είναι πολύ συγκεκριμένες και καλύπτονται από αυτό. Αντίστοιχα υπάρχει και η ισχυρότερη AWD εκδοχή με 325 PS. Με δεδομένο όμως ότι μιλάμε για ένα μοντέλο που δεν βάζει τον δυναμισμό ως προτεραιότητα, αυτή που προκρίνεται ως ιδανική είναι η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής.

Κάτι ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως η Kia δεν εγγυάται τη μπαταρία της για οκτώ χρόνια όπως οι υπόλοιποι κατασκευαστές EV, αλλά για επτά ή 150.000 km. Αποτελεί αυτό πρόβλημα; Κάθε άλλο, αφού τα κελιά των συσσωρευτών είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να αντέχουν αρκετά περισσότερο. Το αναφέρουμε όμως, καθώς μας έκανε εντύπωση για μία εταιρία που προσφέρει εγγύηση επτά ετών για όλα της τα μοντέλα, τη μεγαλύτερη στην ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά την τιμή του Kia EV6, βλέπουμε θετικά το κίνητρο αγοράς των €2.000 που δίνει ο κατασκευαστής στους πρώτους πελάτες. Και θα το εξαργυρώναμε προσθέτοντας την αντλία θερμότητας και ίσως το σύστημα V2L από τον προαιρετικό εξοπλισμό. Τώρα εάν υπάρχουν εναλλακτικές στα ίδια χρήματα, φυσικά και ναι. Με το EV6 όμως η Kia έρχεται να ανταγωνιστεί προτάσεις τύπου Tesla Model 3/Y και Ford Mustang Mach-E, και όχι απλώς να ακολουθήσει τα χνάρια τους.

Kia EV6 Long Range RWD


Τι λέει το DRIVE
Επιβλητικό σε σχεδίαση, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και high tech τεχνολογικό υπόβαθρο με μεγάλη αυτονομία και γρήγορη φόρτιση. Το νέο EV της Kia παραδίδει μαθήματα σε πολλούς τομείς, χάνει όμως και μερικούς εύκολους πόντους που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί. Η τιμή του αν και λογική, το φέρνει απέναντι σε ένα σοβαρό ανταγωνισμό, οπότε οι προβλέψεις μας είναι πως θα ακολουθήσει μία αμφίρροπη και δύσκολη μάχη αξιώσεων.
Τιμή Από €51.990 (43.990 με τις επιδοτήσεις)
Τεχνολογία BEV, ένα ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο πίσω, μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερών 77,4 kWh, κίνηση στους πίσω τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 229 PS, 350 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
0-160 km/h 18,9”
0-400 m 15,6” @ 148,1 km/h
0-1.000 m 28,4” @ 184,2 km/h
60-160 km/h    15,0”
50-80 km/h 2,3”
80-110 km/h 3,4”
110-140 km/h 5,0”
Φρένα 100-0 km/h 35,2 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 18,4 kWh/100 km
Αυτονομία 420-440 km
Εκπομπές CO2 0 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.680 x 1.880 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών 490-1.300 + 52 lt
Βάρος 1.985 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης