Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi

Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi

Δοκιμάζουμε το κορεατικό σουπερμίνι στην έκδοση με τον 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο βενζίνης των χιλίων κυβικών.

Το Hyundai i20 της δεύτερης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 2014, ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που υστερούσε όμως στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες 1.2 και 1.4 δεν είχαν τη ροπή για να συναγωνιστούν τους τούρμπο του ανταγωνισμού. Από το 2016 όμως το i20 διατίθεται και με τον τεχνολογικά προηγμένο 3κύλινδρο 1.0 Turbo GDi για να αντιμετωπίσει τα ανταγωνιστικά TSI, EcoBoost, PureTech turbo και EcoTec turbo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS
 
Στην ελληνική αγορά, το i20 1.0 T-GDi πωλείται κανονικά στην έκδοση των 100 PS με κιβώτιο 5 σχέσεων (υπάρχει και έκδοση 120 PS με 6άρι). Όπως και τα άλλα i20, είναι από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις σουπερμίνι και το βάρος του των 1.110 kg είναι κάπου στη μέση της κατηγορίας (μικρότερο από των Opel Corsa, Renault Clio και Ford Fiesta, αλλά μεγαλύτερο από των Citroen C3, Nissan Micra, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris και πολύ μεγαλύτερο από του Suzuki Swift). Παρά τα κάποια επιπλέον κιλά όμως, το Hyundai είναι από τα πιο γρήγορα μοντέλα της κατηγορίας του στην επιτάχυνση από στάση. Με 9,4” στο 0-100 km/h και 31,3” στο χιλιόμετρο, χάνει καθαρά μόνο από τo Ibiza 1.0 TSI 115PS και οριακά από τα Fabia 1.0 TSI 110PS και Swift 1.0 BoosterJet. Έχει όμως πολύ μακριές σχέσεις μετάδοσης, με αποτέλεσμα να χάνει από όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα στις ρεπρίζ εν κινήσει από χαμηλές στροφές, με εξαίρεση τα 900άρια Micra και Clio και το ατμοσφαιρικό Yaris 1.5 VVT-iE. Στις ψηλές στροφές πάντως ανακτά μέρος από το χαμένο έδαφος, όπως δείχνει το προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η σε 5,0”, που είναι μια επίδοση αρκετά καλή για την κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 95 PS

Στην οδήγηση, ο 3κύλινδρος χιλιάρης μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τη ροπή του χαμηλά, αλλά αν τον κρατάς πάνω από τις 2.000 rpm έχει δύναμη που διατηρείται μέχρι το όριο των στροφών χωρίς το λαχάνιασμα άλλων κινητήρων τούρμπο. Είναι επίσης πολιτισμένος σε λειτουργία, καλά μονωμένος σε θόρυβο και αρκετά οικονομικός αν οδηγείς με κάποια προσοχή. Αν πατάς όμως βαθιά το γκάζι, η κατανάλωση βενζίνης ανεβαίνει. Η μέση κατανάλωση για όλη τη δοκιμή μας ήταν 6,9 lt/100km – μια τιμή χαμηλότερη μεν από αυτή των C3, 208 και Clio 1.2, καθώς και του Micra 0.9, αλλά υψηλότερη από εκείνη του Corsa, του Swift και όλων των 1.0 TSI.

Hyundai Turbo GDi

Τα κάνει (σχεδόν) όλα και συμφέρει
Κατά τα άλλα, το i20 παραμένει ένα εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλή εργονομία, εύχρηστο κιβώτιο κι ελαφρύ τιμόνι. Δεν κάνει θόρυβο και η ανάρτησή του δουλεύει σωστά, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Στη γρήγορη οδήγηση δεν έχει την αίσθηση, την απόκριση και την ευελιξία ενός Fiesta ή κι ενός Swift, αλλά μπορεί να κινηθεί σβέλτα με ασφάλεια αν το θελήσει ο οδηγός του, καθώς έχει και καλά φρένα. Το εσωτερικό του είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο και πρακτικό, και το πορτμπαγκάζ του από τα μεγαλύτερα και πιο πρακτικά της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech 110

Οι τιμές του i20 1.0 T-GDi ξεκινούν από τα €14.090 στον τιμοκατάλογο –αλλά από τα €12.990 με την ισχύουσα έκπτωση– για την έκδοση Connect της δοκιμής μας, που είναι επαρκώς εξοπλισμένη, με στάνταρ σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης 8”, αλλά με ατσάλινες ζάντες 15”, χειροκίνητο air-condition και ηλεκτρικά παράθυρα μόνο εμπρός. Η πλούσια έκδοση Exclusive όμως, που τα έχει πραγματικά όλα, είναι μόνο €1.000 ακριβότερη και εξαιρετικά συμφέρουσα με τα μέτρα της κατηγορίας.

Hyundai i20 T-GDi rear

Τι λέει το DRIVE
Με τον ζωηρό κινητήρα τούρμπο, το i20 γίνεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο, διατηρώντας παράλληλα τη συμφέρουσα τιμή του. Θα θέλαμε όμως ένα 6άρι κιβώτιο.
Τιμή από €12.990 (με την έκπτωση)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/4.500 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-140 km/h 19,8”
0-400 m 16,8” @ 131,4 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 160,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,4”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 8,9”
110-140 km/h (5η) 13,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Διαστάσεις 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 326 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube