
Η επέλαση των νέων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών συνεχίζεται στην ελληνική αγορά, με την Changan και τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV της, Changan Deepal S07 και Deepal S05, να αποτελούν τις νεότερες αφίξεις.
Τα δύο πρώτα SUV της φίρμας, από τα πολλά που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, εισάγονται στην Ελλάδα μέσω της Changan Hellas, θυγατρική της AUTOHELLAS του ομίλου Βασιλάκη, και θέτουν από την πρώτη στιγμή ψηλά τον πήχη. Και όχι άδικα όπως διαπιστώσαμε κατά την επίσημη παρουσία τους στη χώρα μας αλλά και ύστερα από την εκτενέστερη γνωριμία με τη ναυαρχίδα της γκάμας το Deepal S07, που μας παραχωρήθηκε άμεσα για δοκιμή.
Προτού περάσουμε στο ίδιο το μοντέλο, αξίζει να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τη Changan (προφέρεται: Τσάνγκ-αν). Αν και σχετικά άγνωστη μέχρι σήμερα στο ελληνικό κοινό, μόνο αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί, καθώς συγκαταλέγεται στις «Big Four» της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μαζί με τις BYD, Chery και Geely.
Το Changan Deepal S07 καταφέρνει να συνδυάζει άνεση και σπορ χαρακτήρα με τρόπο που σπάνια συναντάς σε αυτοκίνητο της κατηγορίας και της προέλευσής του
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Geely EX5, σιγανό ποταμάκι
Με ιστορία 163 ετών και περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Changan Automobile έχει εξελιχθεί από πρωτοπόρος της κινεζικής βιομηχανικής ανάπτυξης σε μια διεθνώς αναγνωρισμένη μάρκα με ισχυρό αποτύπωμα παγκοσμίως.
Σήμερα διαθέτει 21 κέντρα παραγωγής και 39 εργοστάσια, εξυπηρετώντας έξι μεγάλες αγορές με εξαγωγές σε 103 χώρες, ενώ απασχολεί πάνω από 145.000 ανθρώπους. Παράλληλα, έχει αναπτύξει ένα παγκόσμιο δίκτυο Έρευνας & Εξέλιξης με δέκα κέντρα σε έξι χώρες -ανάμεσά τους η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Ιταλία και η Γερμανία. Μέσα από αυτό το δίκτυο, η εταιρεία επενδύει συστηματικά σε νέες τεχνολογίες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πρώτη γνωριμία με το ανανεωμένο Tesla Model Y
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με τις περισσότερες κινεζικές μάρκες που εμφανίστηκαν στην Ευρώπη την τελευταία διετία λανσάροντας απευθείας τα αυτοκίνητά τους, η Changan ακολούθησε διαφορετική στρατηγική. Η παρουσία της στην ήπειρό μας χρονολογείται εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία, καθώς ξεκίνησε με μια περίοδος επενδύσεων σε ευρωπαϊκά κέντρα R&D, ανθρώπινο δυναμικό και σχεδιαστικά στούντιο.
Επιλογή που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη σύγχρονη ταυτότητα των μοντέλων της: Από τη φιλοσοφία της σχεδίασης έως την ποιότητα των υλικών και την αίσθηση κατασκευής, οι ευρωπαϊκές επιρροές είναι παντού παρούσες -με την εμφάνιση, που φέρει μάλιστα και ελληνική υπογραφή, να αποτελεί ίσως το πιο άμεσο και πειστικό δείγμα αυτής της προσέγγισης.
Η εξωτερική εμφάνιση του Deepal S07 αποπνέει σαφή ευρωπαϊκή αισθητική, αποτέλεσμα της δουλειάς που έγινε στο στούντιο της εταιρείας στο Τορίνο από τον Έλληνα σχεδιαστή Γιώργο Κούκο, υπό την εποπτεία του Klaus Zyciora, πρώην επικεφαλής σχεδίασης του Volkswagen Group και κύριου σχεδιαστή των ηλεκτρικών της οικογένειας ID. Το σχεδιαστικό επιτελείο της Changan περιγράφει την εμφάνιση με τη φράση «Symbiotic Aesthetics», υπογραμμίζοντας μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση που στοχεύει να συνδέσει τον χρήστη με την τεχνολογία μέσω της δύναμης του σχεδιασμού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen ID.4 Pro More, στη σωστή κατεύθυνση
Στο μάτι, αυτό μεταφράζεται σε έντονες δυναμικές γραμμές, λεπτές φωτιστικές μονάδες με ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή πίσω και σχήμα κουπέ-SUV με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή -Cd 0,26. Στις λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει συγκαταλέγονται οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και οι χωνευτές χειρολαβές. Επιπλέον, δείχνει πιο κόμπακτ απ’ όσο πραγματικά είναι, καθώς με μήκος που φθάνει τα 4,75 m, πλάτος 1,93 και ύψος 1,62 m, το Deepal S07 είναι ένα μεγάλο SUV στο κάτω άκρο της κατηγορίας D.
Περνώντας στην καμπίνα, αυτό που εισπράττεις είναι μια αίσθηση ευρυχωρίας και ποιότητας που δεν συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία τιμής. Η μινιμαλιστική αισθητική και οι καθαρές γραμμές θυμίζουν… Tesla, με όλες τις λειτουργίες να συγκεντρώνονται στην κεντρική οθόνη αφής των 15,6″ -ακόμα και η ρύθμιση για τους καθρέφτες και τους αυτόματους υαλοκαθαριστήρες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Enyaq 85, φρεσκάρισμα ουσίας
Με εξαίρεση τα σκληρά πλαστικά χαμηλά στις πόρτες, τα περισσότερα υλικά της καμπίνας είναι υψηλής ποιότητας και με στιβαρή συναρμογή. Από τα μαλακά στην αφή πάνω τμήματα του ταμπλό, μέχρι τις επενδύσεις από βίγκαν δέρμα και τις διακριτικές ξύλινες λεπτομέρειες στις πόρτες, η εικόνα που εισπράττεις είναι αυτή ενός πολύ ποιοτικού αυτοκινήτου με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια.
Η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή πλημμυρίζει το εσωτερικό με φυσικό φως, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας, με τη θέση οδήγησης να προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα και στάνταρ αεριζόμενα και θερμαινόμενα.
Κυρίαρχο στοιχείο είναι η οθόνη του infotainment σε οριζόντια διάταξη, η οποία μπορεί να περιστραφεί ηλεκτρικά προς τον οδηγό ή τον συνοδηγό, διευκολύνοντας τη χρήση και μειώνοντας παράλληλα τις αντανακλάσεις. Από αυτή ελέγχονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, από τους υαλοκαθαριστήρες και τα φώτα έως τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, τα προγράμματα οδήγησης… Η εργονομία απαιτεί εξοικείωση, καθώς φυσικά κουμπιά υπάρχουν μόνο στο τιμόνι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικά SUV: CUPRA Tavascan vs Ford Capri RWD, με σπορ διάθεση
Ωστόσο, η εξαιρετική ευκρίνεια των γραφικών και τα μεγάλα εικονίδια κάνουν την πλοήγηση και τη χρήση του infotainment εύκολη. Μάλιστα, ένα μενού συντομεύσεων χαμηλά στην οθόνη προσφέρει πιο άμεση πρόσβαση σε διάφορες ρυθμίσεις. Δεν υπάρχει πίνακας οργάνων και συμπληρωματικά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα head-up display με επαυξημένη πλοήγηση που εμφανίζει τις απαραίτητες ενδείξεις απευθείας στο οπτικό του πεδίο.
Στον τομέα της άνεσης και συνδεσιμότητας, το Deepal S07 ενσωματώνει το SDA Smart Cockpit, με φωνητική υποβοήθηση AI, πλοήγηση και -φυσικά- ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Η σύνδεση μέσω 5G επιτρέπει αναβαθμίσεις OTA, ενώ δε λείπουν και κάποια έξυπνες λειτουργίες που θυμίζουν Tesla. Όπως το Bonfire Mode που δημιουργεί ένα εικονικό τζάκι στην καμπίνα με αντίστοιχη θέρμανση των καθισμάτων, το Nap Mode για πλήρη ανάκλιση του καθίσματος κατά τη φόρτιση ή λειτουργία πλυσίματος που κλείνει τα παράθυρα και απενεργοποιεί κάποιους αισθητήρες πριν το αυτοκίνητο μπει στη βούρτσα.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ γενναιόδωροι. Στο πίσω κάθισμα, οι ενήλικοι θα βρουν άπλετο χώρο για τα πόδια και αρκετή άνεση, με ξεχωριστή ρύθμιση κλιματισμού και χειριστήριο για το σκιάδιο της πανοραμικής οροφής. Το φαρδύ εσωτερικό και η απουσία κεντρικού τούνελ επιτρέπει επίσης την άνετη φιλοξενία και μεσαίου επιβάτη. Η κλίση της οροφής περιορίζει ελαφρώς το διαθέσιμο ύψος για τους πολύ ψηλούς, ωστόσο η συνολική άνεση είναι αυτή που περιμένεις από ένα SUV 4,75 μέτρων.
Όσον αφορά την πρακτικότητα και τη μεταφορική του ικανότητα, το S07 διαθέτει πορτμπαγκάζ 445 lt, με τα πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται σε 60/40 και τον χώρο να έχει τετράγωνο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Εντυπωσιακό σε μέγεθος είναι το μεγάλο frunk κάτω από το καπό που προσφέρει άλλα 125 lt αποθηκευτικού χώρου. Στην καμπίνα, οι χώροι αποθήκευσης είναι άφθονοι, με μεγάλες θήκες στις πόρτες, ντουλαπάκι συνοδηγού, κενό κάτω από την κεντρική κονσόλα, ψυχόμενο ντουλαπάκι στην κονσόλα δαπέδου και θέσεις για ασύρματη φόρτιση κινητού με ψύξη.
Σε επίπεδο ασφάλειας, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Deepal S07 αξιολογήθηκε από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με πέντε αστέρια και πολύ υψηλές βαθμολογίες στους επιμέρους τομείς προστασίας των επιβατών και των παιδιών.
Από άποψη εξοπλισμού έρχεται με εννέα αερόσακους και μια πλήρη σουίτα ADAS, που περιλαμβάνει λειτουργίες όπως Navigation Cruise Assist για ημί-αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους με αυτόματες αλλαγές λωρίδας, Urban Lane Change & Traffic Jam Assist για κίνηση σε πυκνή κυκλοφορία, καθώς και 360° Surround View και Intelligent Cockpit Monitoring. Επιπλέον, ενσωματώνει Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist και Driver Monitoring System με ανίχνευση κόπωσης, προσφέροντας ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβάτες.
Εξοπλισμένο με μπαταρία σχεδόν 80 kWh, προσφέρει αυτονομία έως 475 km κατά WLTP. Υποστηρίζει δε, ταχεία φόρτιση DC έως 100 kW, ισχνή ισχύ για την κατηγορία, καθώς η αναπλήρωση 30%–80% φτάνει σχεδόν 35 λεπτά. Αντίθετα, ο στάνταρ AC onboard charger βρίσκεται στο άνω άκρο με ισχύ έως 11 kW.
Το Deepal S07 φορά ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 218 ίππους και 320 Nm. Η ροπή περνά αναμενόμενα στους πίσω τροχούς επιτρέποντας στο κινεζικό SUV να πιάσει τα 100 km/h από στάση σε 7,9” με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Τα νούμερα δεν είναι εντυπωσιακά, από τη στιγμή που με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα 300, 400 και 500 άλογα έχουν γίνει κοινός τόπος. Στην πράξη όμως αποδεικνύονται όσα πραγματικά χρειάζεται αν το χόμπι σου δεν είναι κυνηγιέσαι στα φανάρια. Στην καθημερινή χρήση και στο ταξίδι δεν θα νιώσεις ότι σου λείπει ισχύς, με το Deepal S07 να είναι πρόθυμο και να επιταχύνει δυνατά όποτε βυθίσεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Με τη δύναμη να απλώνεται γραμμικά, με διάρκεια και όχι ξαφνικά.
Η θεωρητική κατανάλωση του S07 είναι 19,0 kWh/100 km και η μέγιστη αυτονομία 467 km. Στην πράξη, είδαμε πολύ καλύτερα νούμερα με την τιμές στην πόλη να είναι ακόμα και κάτω από τις 15 kWh. Σε περιαστικές συνθήκες και στην περιφέρεια η μέση κατανάλωσή μας κυμάνθηκε στις 17,5 kWh, ενώ στην εθνική, με 120-130 km/h δεν ξεπέρασε ποτέ τις 21.
Τα παραπάνω νούμερα είναι πολύ καλά με βάση τον ανταγωνισμό και με μια συνολική μέση κατανάλωση 17,1 kWh/100 km. Τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου που μεταφράζονται σε αυτονομία που σε μικτές συνθήκες μπορεί να φτάσει τα 480 km. Χωρίς την παραμικρή εμμονή με την αποδοτικότητα.
Για τη φόρτιση όμως χρειάζεται οπωσδήποτε αναθεώρηση τουλάχιστον κατά 50% προς τα πάνω όσον αφορά το DC. Για την αναπλήρωση της μπαταρίας η Changang αναφέρει 35 λεπτά για το 30%-80% με ταχυφόρτιση DC ισχύος 100 kW. Που αν το αναγάγεις στο πρακτέο 10%-80% ενός ταξιδιού, αυτό σημαίνει 45λεπτη στάση. Το έργο σώνεται από τη χαμηλή κατανάλωση που στο παραπάνω φάσμα, σου δίνει απόσταση για την πρώτη φόρτιση 340+ km και 270 km για τις επόμενες.
Όσον αφορά τη φόρτιση σε οικιακό ή δημόσιο wallbox, με εσωτερικό φορτιστή 11 kW, το S07 χρειάζεται οκτώ ώρες για φόρτιση 0-100%. Αφήνοντας στην άκρη τα νούμερα, το πιο δυνατό σημείο του Deepal S07 είναι η συμπεριφορά στον δρόμο. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται σαφές ότι πρόκειται για ένα SUV με ιδιαίτερα προσεγμένη δυναμική συμπεριφορά.
Η ανάρτηση -γόνατα μακφέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω- είναι σφιχτή για τα ασιατικά πρότυπα, ελέγχοντας υποδειγματικά τους δύο περίπου τόνους του αμαξώματος. Κι εξασφαλίζουν έναν σαφώς πιο «δεμένο» χαρακτήρα σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει από τα περισσότερα κινεζικά SUV που περάσανε πρόσφατα από τα χέρια μας.
Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένες, με την εμπρός και πίσω ανάρτηση να διατηρούν τη συνοχή τους. Και τη ρύθμιση να έχει στόχο το σφιχτό έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική στις καθημερινές μετακινήσεις. Το τιμόνι έχει λίγο βάρος και μεταφέρει καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού, γεγονός που σε προδιαθέτει να εμπιστευθείς το πλαίσιο και να κινηθείς με πιο δυναμικό ρυθμό σε δρόμους της περιφέρειας. Οι 20άρες ζάντες, με τα φαρδιά Dunlop 255/45, εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση και συμβάλλουν στη στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.
Η συνολική του συμπεριφορά βγάζει μια ελαφρώς σπορ χροιά, που το διαφοροποιεί από την πλειονότητα των ηλεκτρικών SUV της κατηγορίας του. Όπως το Cupra Tavascan δείχνει να υπερέχει έναντι των ευρωπαίων ανταγωνιστών του σε οδηγικό χαρακτήρα, έτσι και το Deepal S07 καταφέρνει να ξεχωρίσει με τη συνοχή και την προθυμία του να ακολουθήσει πρόθυμα τις εντολές του οδηγού.
Δεν φτάνει βέβαια το επίπεδο επικοινωνίας και ακρίβειας του ισπανικού ηλεκτρικού SUV, όμως βγάζει έναν παρόμοιο «αέρα» δυναμισμού. Αν θέλαμε να το περιγράψουμε με μια δόση χιούμορ, θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε «το ασιατικό Tavascan», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σπορ διάθεση που σου εμπνέει.
Κι όλα αυτά χωρίς ουσιαστικές παραχωρήσεις στην άνεση. Η σφιχτή ρύθμιση δεν σημαίνει πως το Deepal S07 κουράζει στις ανωμαλίες των αστικών δρόμων. Νιώθεις λίγο περισσότερο τα φρεάτια και τις εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου, αλλά χωρίς να σε ενοχλεί. Διατηρώντας παράλληλα μια ήσυχη και ποιοτική κύλιση που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά SUV της κατηγορίας του. Δεν είναι τόσο μαλακό και άνετο όσο το Geely EX5, έχει όμως μια πολύ καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική συμπεριφορά, δείχνοντας συνολικά πιο ολοκληρωμένο και μεστό στον δρόμο.
Συνολικά, το Deepal S07 καταφέρνει να συνδυάσει άνεση και σπορ διάθεση με τρόπο που σπάνια συναντάς σε αυτοκίνητο της προέλευσής του. Ένα ηλεκτρικό SUV που δείχνει πως οι Κινέζοι κατασκευαστές μπορούν να στήσουν ένα αυτοκίνητο που οδηγείται όχι μόνο καλά αλλά κι ευχάριστα σε πιο σβέλτους ρυθμούς.
Κι όλα αυτά συνοδεύονται από ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο αγοράς. Η μια και μοναδική έκδοση εξοπλισμού στην οποία διατίθεται -η ULTRA- είναι υπερπλήρης σε εξοπλισμό και η τιμή της ξεκινά από €44.990. Όμως με το προωθητικό EV Bonus των €3.400 της ελληνικής αντιπροσωπείας και την κρατική επιδότηση των €3.000, η τελική τιμή διαμορφώνεται στις €38.590.
Παράλληλα, η Changan Hellas προσφέρει 8ετή εγγύηση για τη μπαταρία ή 200.000 km, καθώς και 7ετή εγγύηση οχήματος ή 160.000 km, με δωρεάν οδική βοήθεια για 7 χρόνια. Έτσι, το S07 δεν σε κερδίζει μόνο στον δρόμο, αλλά και στο ταμείο, αποδεικνύοντας ότι το value for money μπορεί να συνδυαστεί με χαρακτήρα και ουσία.
Changan Deepal S07 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Tο Deepal S07 βάζει την Changan στην ελληνική αγορά δυναμικά και με το δεξί, απευθυνόμενο στο πιο σπορ καταναλωτικό κοινό των ηλεκτρικών SUV. | ||
Τιμή | Από €44.990 (€38.590 με επιδότηση και μπόνους) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη τοποθετημένος πίσω, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 80 kWh, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης, κίνηση στους πίσω τροχούς | ||
Απόδοση | 218 PS, 320 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.750 x 1.930 x 1.625 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 445-1.385 lt + 125 lt (frunk) | ||
Βάρος | 2.073 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 19,7 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 430 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 30%-80% | 35 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | 8 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |