Test drive: Hyundai Inster Cross, αντάρτης πόλεων

Test drive: Hyundai Inster Cross, αντάρτης πόλεων

Στην πρώτη δοκιμή του Hyundai Inster κάναμε λόγο για ένα από τα καλύτερα και πιο ουσιαστικά ηλεκτρικά πόλης της ελληνικής αγοράς. Πλέον έφτασε η στιγμή να δούμε αν η έκδοση Cross έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω.

Το Hyundai Inster έχει ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη της ελληνικής αγοράς, αναδεικνυόμενο ως το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό πόλης. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, μέχρι τον Σεπτέμβριο είχαν πουληθεί 369 κομμάτια, αποδεικνύοντας ότι η επιλογή ενός πρακτικού και ρεαλιστικού ηλεκτρικού για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση.

Πλάι στο συμβατικό Inster, η Hyundai παρουσίασε την έκδοση Inster Cross. Που όπως υποδηλώνει η ονομασία της, προσφέρει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα στο μοντέλο. Η τετραγωνισμένη, παιχνιδιάρικη σιλουέτα διατηρείται, εμπλουτισμένη όμως με οπτικές λεπτομέρειες που ενισχύουν την πιο σκληροτράχηλη και δυναμική εμφάνιση.

Σε σχέση με το συμβατικό Hyundai Inster LR, το Inster Cross είναι €3.000 ακριβότερο. Και οι όποιες διαφοροποιήσεις περιορίζονται μόνο στο αισθητικό κομμάτι

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
 Η γνώριμη, χαριτωμένη τετραγωνισμένη σιλουέτα παραμένει. Οι όποιες προσθήκες αφορούν τους πιο γωνιώδεις προφυλακτήρες, τις νέες ζάντες 17” και τις στάνταρ ράγες οροφής που αντέχουν βάρος 75 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Leapmotor T03, το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός... του Stellantis

Το Inster Cross δίνει την αίσθηση ενός ευέλικτου, αστικού ηλεκτρικού, που δεν περιορίζεται μόνο στους δρόμους της πόλης. Η περιπετειώδης διάσταση του Inster Cross φαίνεται στις γωνιώδεις γραμμές των προφυλακτήρων, στα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου και στις στάνταρ μπάρες οροφής, ικανές να υποστηρίξουν βάρος έως 75 κιλά -για παράδειγμα ένα ποδήλατο ή μια σανίδα.

Στην επιπλέον λίστα περιλαμβάνονται η προαιρετική σχάρα, οι ειδικής σχεδίασης ζάντες 17” με λάστιχα 205/45, και φυσικά το αποκλειστικό ματ πράσινο χρώμα Amazonas Green Matte.

Προφανώς, δεν πρόκειται για όχημα που θα φτάσει… στον Αμαζόνιο: Δεν είναι τετρακίνητο και η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 15,3 cm, όπως και στο απλό Inster. Παρ’ όλα αυτά, οι σχεδιαστές της Hyundai κατάφεραν να κάνουν ένα ήδη ξεχωριστό αυτοκίνητο ακόμα πιο ενδιαφέρον και αναγνωρίσιμο, που δεν περνά απαρατήρητο στο αστικό τοπίο.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Προφανώς και δεν θα πάρετε τα βουνά με το Hyundai Inster Cross. Απλώς, οι άνθρωποι της Hyundai θέλησαν δώσουν μια πιο περιπετειώδη νότα στο μικρότερο ηλεκτρικό τους. To οποίο σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Dolphin Surf, από το πάνω ράφι

Αντίστοιχα διακριτικές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Όπου ξεχωρίζουν οι «lime» λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα, το ταμπλό και τα καθίσματα με το γκρι ύφασμα. Κατά τα λοιπά, η καμπίνα παραμένει κομψή, ψηφιακή και καλά παρουσιασμένη, με στοιχεία μάλιστα που συναντάς στα μεγαλύτερα μοντέλα της κορεατικής φίρμας.

Πίσω από το τιμόνι, που προέρχεται από το Ioniq 5 ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια ψηφιακή οθόνη 10,25” σε ρόλο πίνακα οργάνων, που παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες κατά την οδήγηση. Στο κέντρο του ταμπλό τοποθετείται η οθόνη αφής για το infotainment, επίσης με διαγώνιο στις 10,25”. Tα γραφικά είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και η ευκρίνεια και η απόκριση στην αφή.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Η καμπίνα θυμίζει τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Οι δύο ψηφιακές οθόνες είναι στάνταρ και οι φυσικοί διακόπτες διευκολύνουν πάρα πολύ τον χειρισμό των βασικών λειτουργιών.

Έρχεται με ενσωματωμένη πλοήγηση, συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, και μέσω του συστήματος τηλεματικής Hyundai BlueLink μπορείς να ελέγξεις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω του κινητού τηλεφώνου. 
Πέρα από το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, το Hyundai Inster Cross πετυχαίνει υψηλή βαθμολογία και στην εργονομία. Απόρροια των πολλών φυσικών κουμπιών μέσω των οποίων μπορείς να αλλάξεις τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) ή να χειριστείς τον κλιματισμό μέσω του ξεχωριστού πάνελ.

Όσον αφορά την ποιότητα, η καμπίνα στο σύνολό της απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά, η συναρμογή όμως είναι πειστική και δείχνει πως θα κερδίσει το στοίχημα με τον χρόνο. Είναι όλα καλώς καμωμένα στην καμπίνα του Inster Cross; Όχι ακριβώς, μιας και οι θήκες για τα αντικείμενα δεν είναι οι πιο βολικές της κατηγορίας.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis KoutsogiannisTest drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Οι θήκες στην καμπίνα δεν είναι οι πιο πρακτικές που θα συναντήσεις. Για παράδειγμα, οι τσέπες στις πόρτες δεν χωρούν ούτε μικρά μπουκάλια με νερό. Ενώ και οι ποτηροθήκες είναι κομμάτι ρηχές.

Οι τσέπες στις πόρτες δεν χωρούν ούτε μικρά μπουκάλια νερού και οι ποτηροθήκες που αποτελούν μέρους του εμπρός καθίσματος είναι κομμάτι ρηχές. Τουλάχιστον υπάρχει βάση ασύρματης φόρτισης στην κεντρική κονσόλα και εμπρός από τον συνοδηγό σχηματίζεται ένα μικρό ράφι στο οποίο μπορείς να τοποθετήσεις, π.χ., τα κλειδιά σου ή ένα κινητό τηλέφωνο.

Χωροταξικά, το Hyundai Inster Cross, με μήκος 3,82 m, πλάτος 1,61 και ύψος 1,57 m, και με μεταξόνιο 2,58 m τα καταφέρνει περίφημα. Ιδίως για τους πίσω, όπου ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι εντυπωσιάζει αναλογικά με τον όγκο του αυτοκινήτου.

Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως όλα τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν -περιλαμβανομένου του καθίσματος του οδηγού- για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε ποσοστό 50:50 και είναι συρόμενα και ανακλινόμενα. Το πλάτος της καμπίνας όμως δεν είναι μεγάλο κι έτσι η διάταξη είναι αυστηρά 4θέσια.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Αν δεν έχεις διαβάσει το τεχνικό φύλλο και κάτσεις πίσω θα ορκίζεσαι πως βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο πολύ μεγαλύτερο από 3,82 m. Ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι άπλετος ακόμα και για ψηλούς. Το πλάτος της καμπίνας όμως επιτρέπει τη μεταφορά αυστηρά τεσσάρων επιβατών.



Λόγω του σχήματος και των μεγάλων γυάλινων επιφανειών, η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πολύ καλή. Και η θέση οδήγησης άνετη, με το τιμόνι να ρυθμίζεται τηλεσκοπικά. Αν όμως είσαι πάνω από ένα 1,80 m θα νιώσεις τον αγκώνα και τα πόδια σου να ακουμπούν στην πόρτα.

H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος κυμαίνεται μεταξύ 280 lt και 351 lt. Νούμερο ικανοποιητικό για τα ψώνια της εβδομάδας ή τις αποσκευές ενός ζευγαριού για μια σύντομη απόδραση. Με την πλήρη αναδίπλωση της πίσω σειράς, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 1.059 lt. Μόνη μας ένσταση το βάθος, που θα δυσκολέψει τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Το Hyundai Inster Cross είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση με την 49άρα μπαταρία (46 kWh ωφέλιμες), τους 115 ίππους και τα 147 Nm. Και από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις πως είναι ένα πολύ ευχάριστο καθημερινό αυτοκίνητο.
Η Hyundai ανακοινώνει πως το 0-100 km/h έρχεται σε 10,6” και η τελική σταματά στα 150 km/h. Μπορεί τα νούμερα να μην εντυπωσιάζουν εκ πρώτης, όμως στην πραγματικότητα έχεις πραγματικά όση δύναμη χρειάζεσαι από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι σβέλτες, η απόκριση του γκαζιού άμεση και η ροπή περνά στους εμπρός τροχούς ομαλά, χωρίς σπιναρίσματα ή άλλες παρασιτικές αντιδράσεις. Στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί σταθερά και με απόλυτη ασφάλεια σε ταχύτητες κοντά στα 120 km/h. Θα εμφανιστούν βέβαια αεροδυναμικοί θόρυβοι, που όμως δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες. Αν λοιπόν θέλεις να κάνεις μια μικρή απόδραση, το Inster Cross θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Ισορροπημένο, ευέλικτο, με χαμηλή κατανάλωση και one pedal. Το Hyundai Inster Cross είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης.

Εκεί όμως που παίζει τα ρέστα του είναι το δίχως άλλο η πόλη. Ναι, το τιμόνι του δεν κόβει όσο σε άλλα μοντέλα της κλάσης, με αποτέλεσμα ο κύκλος στροφής να είναι πιο μεγάλος. Μετά λόγου γνώσεως όμως, σας λέμε πως θα ελιχθεί χωρίς πρόβλημα ακόμα και στους πιο στενούς δρόμους και θα παρκάρει εύκολα παντού. Βλέπεις ακριβώς που τελειώνει το αυτοκίνητο ενώ έχει στη διάθεσή σου αισθητήρες και μια ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας.

Στην ευκολία χρήσης στην πόλη συμβάλλει και το πολύ αποτελεσματικό σύστημα αναγεννητικής πέδησης, με πέντε επίπεδα που καταλήγει σε one pedal. Τα φρένα με τη σειρά τους αποτελούνται από τέσσερα δισκόφρενα με την αίσθηση του πεντάλ να είναι αρκετά «φυσική» σε διαδρομή για ηλεκτρικό.

Η ποιότητα κύλισης είναι κατά τεκμήριο καλή και μόνο σε μεγάλα σαμάρια ή εγκάρσιες ανωμαλίες θα ακούσεις την ανάρτηση να κοπανά, μεταφέροντας κάποιους κραδασμούς στους επιβάτες. Κάτι που δεν οφείλεται τόσο στη γεωμετρία της ανάρτησης όσο στους 17άρηδες τροχούς και τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Το απλό Inster με το 65άρι προφίλ και τις ζάντες 15” είναι πιο άνετο.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Στο κομμάτι της κατανάλωσης, κινούμενοι μέσα στην πόλη είδαμε νούμερα που δεν ξεπέρασαν τις 12,5 kWh. Επομένως έχεις αυτονομία που ξεπερνά χωρίς κόπο τα 360 km σε αστικό περιβάλλον. Αν μάλιστα δεν είσαι αψύς με το γκάζι, μπορείς να πετύχει ακόμα και 400 km.

Σε μικτό κύκλο με διαδρομές εντός πόλης, αστικό αυτοκινητόδρομο και δρόμο της περιφέρειας μετρήσαμε 14,3 kWh/100 km. Που μεταφράζεται σε ρεαλιστική αυτονομία 300 km. Αρκετά κοντά με το απλό Inster, που είχαμε υπολογίσει στα 320 km.

To Hyundai Inster Cross έρχεται με μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει τα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) για αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων, το Lane Keeping Assist (LKA) για διατήρηση λωρίδας, το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) για αναγνώριση ορίων ταχύτητας και το Smart Cruise Control με stop & go για αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας ανάλογα με την κίνηση.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Σε μεγάλες λεωφόρους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, το Inster Cross δεν νιώθει έξω από τα νερά του.

Κι εδώ αξίζει να επαινέσουμε τη Hyundai από την βασική κιόλας έκδοση εξοπλίζει το Inster με 19 ADAS. Στοιχείο που ξεφεύγει από τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας.

Πηγαίνοντας στο ταμείο, το Hyundai Inster Cross κοστίζει €30.290. Με το μπόνους της ελληνικής αντιπροσωπείας ύψους €2.500, η τιμή πέφτει στα €27.790, ενώ με την κρατική επιδότηση διαμορφώνεται στα €24.790. Πρόκειται δηλαδή για περίπου €3.000 πιο ακριβό από τη βασική έκδοση Premium, με την ίδια μπαταρία και ιπποδύναμη.

Test drive: Hyundai Inster Cross, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Αν η προτεραιότητά σου είναι η μεγαλύτερη αυτονομία και η καθημερινή άνεση στην πόλη, το απλό Inster παραμένει μια πολύ λογική επιλογή. Αν όμως θέλεις να ξεχωρίσεις από τη μάζα και να αποκτήσεις ένα πιο περιπετειώδες, αναγνωρίσιμο ηλεκτρικό πόλης, το Inster Cross είναι μονόδρομος. Με την τελευταία αυτή έκδοση, η Hyundai καταφέρνει να αναδείξει ακόμα περισσότερο την προσωπικότητα ενός ήδη εξαιρετικού αυτοκινήτου, προσφέροντας πρακτικότητα, στιλ και χαρακτήρα σε κάθε αστική διαδρομή.

Hyundai Inster Cross

Τι λέει το DRIVEO βασικότερος λόγος για να επιλέξεις το Hyundai Inster Cross είναι αν θέλεις να ξεχωρίζεις από τα υπόλοιπα Inster. Σε διαφορετική περίπτωση, το συμβατικό Inster LR, που κοστίζει €3.000 λιγότερο μοιάζει πιο ορθολογική επιλογή
Τιμή  Από €27.790 (με Hyundai Green Bonus)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου, μεικτή χωρητικότητα 49 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης 
Απόδοση115 PS, 147 Nm
Διαστάσεις3.825 x 1.610 x 1.575 mm
Πορτμπαγκάζ280-351-1.059 lt
Βάρος1.433 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10,6" 
Τελική ταχύτητα150 km/h
Κατανάλωση*14,3 kWh/100 km
Αυτονομία*300 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 10%-80%30 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%4 ώρες και 35 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube