
Η δεύτερη γενιά του Suzuki S-Cross κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους από το 2022, διαγράφοντας μια κατά τεκμήριο πετυχημένη εμπορική πορεία.
Δεν είναι το πιο φαντεζί και εντυπωσιακό μοντέλο της κλάσης, αλλά σε κερδίζει με την ωριμότητα, την ευρυχωρία και την ικανότητα να κινείται με αξιώσεις τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου. Βλέπετε, η Suzuki, όπως και στην περίπτωση του Vitara, διατηρεί τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Τι νέο όμως προσφέρει η πιο πρόσφατη ανανέωση του S-Cross; Εύλογη ερώτηση, μιας και μόλις στο τέλoς του 2024, στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας, προστέθηκαν και τα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας του GSR II: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού, σύστημα έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας.
Η μειωμένη ισχύς κατά 19 PS δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του Suzuki S-Cross στον δρόμο
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο
Για να συμμορφωθεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6e Bis, που πιέζουν για χαμηλότερες εκπομπές και μεγαλύτερη αποδοτικότητα, η Suzuki εξέλιξε ακόμα περισσότερο το ήπια υβριδικό σύστημάτης. Αναβαθμισμένη είναι και ημπαταρία (η χωρητικότητα παραμένει στις 0,38 kWh) με βελτιωμένη θερμική διαχείριση, ενώ το ηλεκτρομοτέρ κέρδισε τρεις ίππους, ανεβαίνοντας από τους 14 στους 17 και στα 50 Nm.
Όταν ο οδηγός απαιτήσει περισσότερη δύναμη, η ηλεκτρογεννήτρια υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα, παίζοντας παράλληλα τον ρόλο της μίζας για την επανεκκίνηση του κινητήρα όταν έχει ενεργοποιηθεί το σύστημα stop/start. Κι όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή επιβραδύνει, μέσω ανάκτησης η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία.
Η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται στο θερμικό μοτέρ. Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.4 BoosterJet, τούρμπο με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT, αποδίδει πλέον 110 αντί για 129 PS. Η ροπή παραμένει στα 235 Nm από τις 2.000 rpm έως τις 2.500 rpm (αντί για 2.000 rpm έως 3.000 rpm). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, η ροπή περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων (υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής αυτόματου σασμάν).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 Aircross Hybrid 145 - Ευρύχωρο, προσιτό κι υβριδικό
Η απώλεια των 19 ίππων έχει επηρεάσει τις επιδόσεις, μιας και η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 11,4”, δηλαδή 2” πιο αργά σε σχέση με τις εκδόσεις με τους 129 PS, ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 185 km/h. Στην πράξη όμως, από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως η μειωμένη ισχύς δεν αλλοιώνει τη συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Οι 110 ίπποι κινούν με άνεση το όχι και τόσο βαρύ Suzuki S-Cross (1.285 kg), με το ηλεκτρομοτέρ να προσφέρει καλοδεχούμενο μπουστ στην επιτάχυνση και τη ροπή να απλώνεται στρωτά από χαμηλά. Οι ρεπρίζ είναι σβέλτες και μόνο σε περίπτωση που είσαι φορτωμένος με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές θα χρειαστεί να πιέσεις περισσότερο και να «δουλέψεις» το κιβώτιο για να ολοκληρώσεις ένα προσπέρασμα. Το κιβώτιο, με τη σειρά του, είναι ακριβές και με σωστές διαδρομές.
Εντός πόλης, το S-Cross αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο, μιας και οι κόμπακτ διαστάσεις του (4,3 m), οι κάμερες με τους αισθητήρες και η πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις διευκολύνουν την κίνηση στα στενά και το παρκάρισμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Frontera Hybrid 145, ολική επαναφορά
Η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) κάνει εξαιρετική δουλειά και φιλτράρει με μαστοριά τις κακοτεχνίες, χωρίς να κοπανά και να μεταφέρει ενοχλητικούς κραδασμούς στους επιβάτες, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ποιότητα κύλισης.
Ο αυτοκινητόδρομος είναι ένα ακόμα πεδίο όπου το S-Cross τα καταφέρνει αρκετά καλά. Κινείται σταθερά με υψηλή ταχύτητα χωρίς να κουράζει, με την καμπίνα να είναι σωστά ηχομονωμένη και το μοτέρ αθόρυβο. Πρέπει να πλησιάσεις τα 130 km/h για να αρχίσουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι να ακούγονται στην καμπίνας.
Στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας, το S-Cross μπορεί να διατηρήσει ρυθμό υψηλότερο από αυτόν που θα επιλέξει να ακολουθήσει ο μέσος αγοραστής της κατηγορίας. Το πλαίσιο και η ανάρτηση ελέγχουν πολύ καλά τις κινήσεις του αυτοκινήτου και το τιμόνι, αν και σχετικά ελαφρύ, παρέχει σωστή πληροφόρηση για τα δεδομένα και το ύφος του S-Cross. Θετική είναι και η αίσθηση των φρένων (τέσσερα δισκόφρενα), που ακούραστα δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Avenger 4xe και η γυναίκα του Καίσαρα
Η μέτρια απόσταση από το έδαφος, στα 17,5 cm, επιτρέπει στο S-Cross να κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους. Αν ψάχνεις το κάτι παραπάνω εκτός ασφάλτου, η τετρακίνητη έκδοση μοιάζει ως η πιο ενδεδειγμένη επιλογή.
Στον τομέα της κατανάλωσης, τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας μετρήσαμε 6,6 lt/100 km, χωρίς να έχουμε κατά νου να κάνουμε οικονομία. Τιμή έτσι κι αλλιώς πολύ καλή για κόμπακτ SUV. Κι αν έχεις ελαφρύ πόδι, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο.
Πέρα από τις μηχανολογικές αλλαγές για τη μείωση των ρύπων, οπτικά το Suzuki S-Cross παραμένει απαράλλαχτο. Σχεδιαστικό highlight, η μεγάλη μάσκα που, σε συνδυασμό με τις μυώδεις γραμμές, τονίζει το επιβλητικό παρουσιαστικό του ιαπωνικού SUV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;
Μπαίνοντας μέσα έρχεσαι σε επαφή με μια οικεία, λιτή και πλήρως εργονομική καμπίνα. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αναλογικά όργανα με μια μικρή, έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 4,2” στη μέση, που προσφέρει πληροφορίες για την ταχύτητα, την κατανάλωση…
Στο κέντρο ξεχωρίζει η οθόνη αφής 9” που υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Γραφικά και απόκριση δεν είναι τα καλύτερα της αγοράς και το μενού είναι παλιομοδίτικο. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι πολύ εύχρηστο και λειτουργικό, και ο οδηγός με απλές κινήσεις βρίσκει αυτό που θέλει.
Η ευρυχωρία παραμένει ένα από τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου. Οι άνθρωποι της Suzuki έχουν εκμεταλλευτεί άριστα τους χώρους και τέσσερις ενήλικοι θα καθίσουν τόσο άνετα που θα πρέπει να δεις την μπροσούρα για να πιστέψεις πως βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο 4,3 m. Η μεταφορά και πέμπτου επιβάτη γίνεται σχετικά άνετα, με τις γνωστές παραχωρήσεις (σκληρό και στενό μεσαίο έδρανο).
Διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (GL, GL+ και GLX), το Suzuki S-Cross παραμένει ένα από τα πιο value for money κόμπακτ SUV της ελληνικής αγοράς, με την αρχική του τιμή να ορίζεται στις €22.680. Από τη βασική κιόλας έκδοση, ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17”, φώτα και προβολείς LED, επτά αερόσακους, κεντρική οθόνη 9” με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής αλλαγής λωρίδας και adaptive cruise
control.
Εν κατακλείδι, παρά τους 19 λιγότερους ίππους, το Suzuki S-Cross παραμένει ένα B-SUV σχεδιασμένο να καλύπτει ολοένα και περισσότερες ανάγκες και απαιτήσεις. Η ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή δεν αποτελεί το μόνο του πλεονέκτημα, καθώς συνδυάζει πλούσιους χώρους, σύγχρονη τεχνολογία και, φυσικά, πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το detuned Suzuki S-Cross με αποδοτικότητα, ομοιογενή χαρακτήρα και ανταγωνιστική τιμή παραμένει ένα από τα πιο value SUV της αγοράς. | ||
Τιμή | Από €22.680 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 110 PS/4.500 rpm, 235 Nm/2.000-2.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 17 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 110 PS/4.500 rpm, 235 Nm/2.000-2.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.300 x 1.785 x 1.580 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 430-1.230 lt | ||
Βάρος | 1.285 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 11,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,4 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 121-122 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |