Test drive: Citroën C3 1.2 PureTech 110

Δοκιμάζουμε την πιο ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση του νέου γαλλικού σουπερμίνι με τους 110 PS και αναρωτιόμαστε αν τελικά είναι προτιμότερη από την ντίζελ
Στην κατηγορία των μοντέρνων σουπερμίνι έχει δημιουργηθεί αθόρυβα μια «κλίκα» βενζινοκίνητων τούρμπο με μικρό σε κυβισμό κινητήρα και σχετικά υψηλή ιπποδύναμη και ροπή.

Θεωρείστε τη ως την απάντηση στη «λαίλαπα» των εκδόσεων ντίζελ που τα τελευταία χρόνια έχουν κυριαρχήσει και σε αυτή την κατηγορία. Θεωρείστε τη επίσης και ως ένα μήνυμα από το όχι και τόσο μακρινό μέλλον, όπου οι μικροί ντίζελ θα αρχίσουν σταδιακά να εγκαταλείπονται ως οικονομικά ασύμφοροι. Σε αυτό το πλαίσιο, το νέο C3 με τον 3κύλινδρο PureTech, στην τουρμπισμένη εκδοχή του, είναι μία από τις πιο πρόσφορες λύσεις για όσους θέλουν δύναμη, αλλά δεν «φορτώνουν» πολλά χιλιόμετρα ετησίως και πιθανότατα προτιμούν την πολιτισμένη λειτουργία ενός βενζινοκινητήρα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech 82

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε οδηγήσει την έκδοση των 110 ίππων του PureTech. Όπως και στις προηγούμενες, έτσι και τώρα τον αποτιμούμε θετικά. Έχει μια μικρή υστέρηση, αλλά πολύ χαμηλά και ύστερα από τις 1.500 rpm τραβά με πειστικό τρόπο. Η ροπή των 20,9 kgm είναι υπεραρκετή για να κινήσει το σχετικά ελαφρύ C3 σβέλτα, ενώ έχει και ένα ωραίο, βαθύ ηχόχρωμα, σταθερό, όπως και η απόδοσή του, ακόμα και στις υψηλές στροφές. Κι αυτό παρά την ξεκάθαρα αραιή διάταξη του χειροκίνητου κιβωτίου με τις πέντε σχέσεις. Σε αυτό τον τομέα μάλλον υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ο οποίος στην πλειονότητά του διαθέτει κιβώτιο έξι σχέσεων και εκμεταλλεύεται καλύτερα τη διαθέσιμη ροπή.



Για παράδειγμα το C3 κάνει το 0-100 km/h σε 10,3”. Ο χρόνος είναι καλός μεν, αλλά σημαντικά αργότερος από το εργοστασιακό 9,3”, ενώ υστερεί σε σύγκριση με τα Opel Corsa 1.0T με τους 115 PS και Clio 1.2 Tce των 120 PS. Για την ακρίβεια, με το πρώτο έχουν ακριβώς τον ίδιο χρόνο αλλά μέχρι τα 160 km/h το Opel παίρνει κεφάλι. Το Clio είναι χρειάζεται 10,1” αλλά επίσης όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα αποδεικνύεται σημαντικά πιο γρήγορο. Οι ρεπρίζ δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα, λόγω της μιας σχέσης λιγότερης του C3. Ωστόσο η τάση που διαφαίνεται είναι το C3 να μένει πίσω όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, ακόμα και σε επιταχύνσεις με αλλαγές.

Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός ότι το μικρό γαλλικό σουπερμίνι δεν είναι πολύ σβέλτο. Σαφώς πιο γρήγορο από την έκδοση με τον 
κινητήρα 1.6 BlueHDi των 100 PS και βέβαια πολύ πιο ήσυχο και ραφιναρισμένο σε λειτουργία. Βέβαια δεν είναι πιο οικονομικό, ωστόσο η μέση κατανάλωση των 7,9 lt/100 km μπορεί να κριθεί ως ικανοποιητική, δεδομένου μάλιστα ότι το αυτοκίνητο πιέστηκε αρκετά κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Η αίσθηση από το κιβώτιο είναι μάλλον χαλαρή, αν και σπάνια χάνεις σχέση. Το τιμόνι ωστόσο χρήζει βελτίωσης. Είναι πολύ ελαφρύ, πράγμα που βολεύει στην πόλη. Όμως η πληροφόρηση που σου παρέχει είναι στοιχειώδης, είναι αδρανές γύρω από την ευθεία και –το πιο ενοχλητικό– έχει υπερβολικά απότομη επαναφορά.



Αντίθετα η ανάρτηση μπορεί πλέον να θεωρείται το σημείο αναφοράς της κατηγορίας όσον αφορά την άνεση. Ισοπεδώνει κυριολεκτικά σχεδόν κάθε είδους λακκούβας, δεν κάνει θόρυβο και σου δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας, αφού παρόλη την αφράτη αίσθηση, ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος. Ως εκ τούτου, το C3 είναι ένας ικανός χιλιομετροφάγος, ένα αυτοκίνητο που αισθάνεται πολύ άνετα στον αυτοκινητόδρομο. Παρά την άνετη ανάρτηση, σπάνια το «πιάνεις» να πλέει. Ο κινητήρας επίσης έχει ακόμα και ψηλά, μια ευχάριστη χροιά. Μόνο όταν ανέβουν αρκετά τα χιλιόμετρα θα αρχίσει να ακούγεται αεροδυναμικός θόρυβος, αλλά και πάλι όχι σε ενοχλητικό σημείο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.6 BlueHDi 75

Ακόμα πιο απολαυστικό γίνεται μέσα στην πόλη, όπου γρήγορα διαπιστώνεις ότι δεν χρειάζεται να διαλέξεις δρόμο. Περνά ακόμα και πάνω από ανθρωποθυρίδες με μια αταραξία που θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο. Την ίδια στιγμή μπορείς να εκμεταλλευτείς τη σβελτάδα του κινητήρα, με τρόπο που αδυνατείς να κάνεις στην αντίστοιχη έκδοση ντίζελ . Αυτή την ίδια σβελτάδα μπορείς να αξιοποιήσεις σε σημαντικό βαθμό και σε δρόμο της περιφέρειας. Όπου με ευχαρίστηση διαπιστώνεις ότι το νέο C3 δεν γέρνει όπως το προηγούμενο, έχει ένα πολύ ζωντανό εμπρός μέρος που δύσκολα θα σπάσει την πρόσφυση, ακόμα και σε αυτή την έκδοση με την παραπάνω διαθέσιμη ροπή.



Κατά τα άλλα, η έκδοση με το δυνατό βενζινοκινητήρα ξεκινά από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο είναι ήδη αρκετά φορτωμένο. Η έκδοση Shine έχει αυτόματο κλιματισμό, cruise control, αναβαθμισμένο infotainment με σύστημα πλοήγησης και λειτουργία Mirror Screen, θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, τις χειρολαβές που θυμίζουν χερούλι βαλίτσας στις πόρτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά άλλα. Όσον αφορά τον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας υπάρχει το πακέτο Safety 1. Δηλαδή σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας με το όριο ταχύτητας, Ιntelligent Speed Adoption και ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού.


Τι λέει το DRIVE
Το C3 με τον τούρμπο PureTech είναι ένα πολύ σβέλτο σουπερμίνι για όσους επιμένουν στη ραφιναρισμένη λειτουργία ενός βενζινοκινητήρα. Παραμένει το πιο άνετο της κατηγορίας και βέβαια ποντάρει στην πολύ ξεχωριστή εμφάνισή του.
Τιμή Από €14.605 (έκδοση Feel)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός. μεταβλητός χρονισμός και τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 31,9”
0-400 m 17,3” @ 131 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 160 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,6”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 9,5”
110-140 km/h (5η) 21,1”
Φρένα 100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.125 kg
Μετρήσεις DRIVE