Eco Race 2022: Hyundai Kona Electric 64 kWh

Έχοντας αποδείξει ότι διαχειρίζεται την ενέργεια με κορυφαία αποτελεσματικότητα, το Hyundai Kona Electric δεν θα μπορούσε να λείπει από τη συγκεκριμένη δοκιμή ως το πρώτο ρεαλιστικά προσιτό ηλεκτρικό που καταπολεμά στ’ αλήθεια το άγχος της φόρτισης.

Άνοιξα τα μάτια μου στις 05:57 από το τηλεφώνημα του Θανάση, ο οποίος αναρωτιόταν σε πόση ώρα θα έφτανα στο σημείο του ραντεβού για το πρώτο «κλικ». Το οποίο ραντεβού ήταν στις 06.00 στο Μοναστηράκι, δηλαδή 31 km από το κρεβάτι. Είναι προφανές πως δεν ξεκινήσαμε καλά…
Η συνέχεια ωστόσο ήταν πολύ καλύτερη και αυτό πιστώνεται καθαρά στο Hyundai Kona Electric με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh -δεν ξεκαθαρίζεται εάν είναι η μικτή ή η καθαρή χωρητικότητα.

Kαι στον σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη να στέλνει στους εμπρός τροχούς ακαριαία έως και 395 Nm, οπότε και δίνει πολύ αξιόλογες επιταχύνσεις όταν αποφασίσεις να σπαταλήσεις ενέργεια. Για να το πω όσο πιο απλά γίνεται, με κανένα άλλο από τα αυτοκίνητα αυτής της δοκιμής δεν θα γινόταν να καλύψω αυτά τα 31 km σε 33’, με την μπαταρία να έχει ακόμα 94% απόθεμα.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της κορεατικής εταιρείας, το Hyundai Kona Electric, δεν είναι καθόλου τυχαίο αυτοκίνητο.

Όταν το Hyundai Kona Electric παρουσιάστηκε το 2018, τα νούμερα της εργοστασιακής κατανάλωσης και αυτονομίας προκάλεσαν ειρωνικά χαμόγελα σε όλους. Τα οποία βέβαια η γνωριμία με το αυτοκίνητο μετέτρεπε τελικά σε έκπληξη και θαυμασμό. Χωρίς θεωρητικά να έχει κάποια ιδιαίτερα σοφιστικέ τεχνολογική ιδιαιτερότητα, το Kona Electric κάνει εξαιρετική διαχείριση και ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Αυτό βέβαια, είναι κάτι που ξέραμε ήδη από τον Νοέμβριο του 2020, όταν ολοκληρώσαμε το ταξίδι Αθήνα-Ναύπλιο-Αθήνα χωρίς φόρτιση. Από τότε το μοντέλο έχει ανανεωθεί ελαφρώς, με βασικότερη τεχνολογική διαφορά την υποστήριξη φόρτισης στο συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 11 kW, αντί για τα 7,4 kW που ίσχυαν μέχρι τότε.

​​Eco Race 2022: Hyundai Kona Electric 64 kWh, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οπότε δεν υπήρχε κανένα άγχος για το εάν θα τα πήγαινε καλά στη συγκεκριμένη δοκιμή. Το θέμα ήταν μόνο, το πόσο καλά; Ξεκινήσαμε τη μέτρηση στον αυτοκινητόδρομο με την μπαταρία στο 91% και, δίνοντας τον ρυθμό στο κομβόι, η διαδρομή ολοκληρώθηκε με μέση κατανάλωση μόλις 17,1 kWh/100 km και μπαταρία 84%. Με την καλύτερη επίδοση από όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, δηλαδή. Για να είμαι ειλικρινής, δεν μου έκανε καμία έκπληξη και θα μιλούσαμε για 15 kWh εάν η διαδρομή δεν ήταν ανηφορική στο σύνολό της.

Όπως συμβαίνει σε κάθε αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιεί, η κλίση του δρόμου κάνει τεράστια διαφορά στην κατανάλωση. Κι αυτό φάνηκε ξεκάθαρα στα πρώτα χιλιόμετρα της δεύτερης φάσης της δοκιμής. Από την έξοδο της Μαλακάσας έως και τον Ωρωπό δηλαδή, όπου ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό και το ποσοστό της μπαταρίας δεν μεταβλήθηκε καθόλου.

Το ότι η συγκεκριμένη διαδρομή έγινε χωρίς κλιματισμό και με ανοιχτά παράθυρα δεν επηρέασε καθόλου την παραπάνω μέτρηση, αφού για όλα φρόντισε η κατηφόρα. Από εκεί έως και τον Κάλαμο όπου τελείωσε το δεύτερο σκέλος, η κατανάλωση ανέβηκε έως τις 11,6 kWh/100 km. Που και πάλι ήταν η καλύτερη μέτρηση στη δοκιμή, ισοφαρίζοντας εκείνη του πολύ μικρότερου FIAT 500. Διότι όπως και να το κάνεις, κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει πως τα 1.700 kg του Kona ή οι 204 PS του κινητήρα του συνηγορούσαν προς αυτή την κατεύθυνση.

Αν το Hyundai Kona Electric δεν είναι το καταλληλότερο mainstream αυτοκίνητο για να γνωρίσουν οι πάντες την ηλεκτροκίνηση και τα προτερήματά της, τότε δεν ξέρω ποιο θα μπορούσε είναι.

Από την άλλη, τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνηγορούν σαφώς σε ένα αντικειμενικά πολύ σβέλτο μικρό SUV που στην τρίτη φάση της δοκιμής συχνά έθεσε ρυθμό πιο γρήγορο από τον συμφωνηθέντα. Χωρίς κανένα πρόβλημα αλλά με μεγάλη ευκολία και χωρίς η κατανάλωση να ξεπεράσει τελικά τις 14,9 kWh. Με τον κλιματισμό στην κανονική λειτουργία και όχι με ενεργοποιημένη την επιλογή που δροσίζει μόνο τον οδηγό για οικονομία. Να σημειωθεί πως η προβολή της αυτονομίας στον υπολογιστή ταξιδιού είναι εξαιρετικά ψύχραιμη και δεν επηρεάζεται με βιασύνη από τις μεταβολές του στιλ οδήγησης ώστε να σε αγχώνει χωρίς λόγο.

Την καλύτερή του επίδοση πάντως, το Kona τη φύλαξε για την πόλη όπου μας άφησε όλους με το στόμα ανοιχτό. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο αστικός κύκλος ολοκληρώθηκε με μόλις 8,4 kWh/100 km. Κάτι που σημαίνει ότι σε αυτό το πεδίο είναι εφικτή αυτονομία που ξεπερνάει τα 650 km! Εάν αυτό δεν είναι εντυπωσιακό τότε δεν ξέρω τι είναι. Κι αν το Hyundai Kona Electric δεν είναι το καταλληλότερο mainstream αυτοκίνητο για να γνωρίσουν οι πάντες την ηλεκτροκίνηση και τα προτερήματά της, τότε επίσης δεν ξέρω ποιο είναι.

​​Eco Race 2022: Hyundai Kona Electric 64 kWh, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μιλάμε για ένα μοντέλο που δείχνει ξεκάθαρα πως το μυστικό των ηλεκτρικών δεν κρύβεται απαραίτητα σε μια τεράστια μπαταρία που ανεβάζει το βάρος και το κόστος στα ύψη, αλλά στην αποτελεσματική διαχείριση της ενέργειας που κατά κάποιο τρόπο «μεγαλώνει» την εκάστοτε μπαταρία. Ε λοιπόν, η Hyundai αξίζει συγχαρητήρια για το πόσο καλά τα κατάφερε σε αυτό το πεδίο, καταφέρνοντας να φτιάξει ένα ηλεκτρικό μοντέλο που είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό από το Α έως το Ω.


Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου 64 kWh
Συνδυαστική απόδοση 204 PS, 395 Nm
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Διαστάσεις 4.205 x 1.800 x 1.570 mm
Χώρος αποσκευών 332 lt
Βάρος 1.700 kg
Τιμή Από €31.339 (με έκπτωση Hyundai και επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά)

ΦΟΡΤΙΣΗ-ΧΡΟΝΟΣ
Μέγιστη φόρτιση AC 11 kW
Μέγιστη φόρτιση DC 100 kW
Χρόνος φόρτισης στα 11,0 kW 6h 50’ (10-100%)
Χρόνος φόρτισης στα 100 kW 47’ (10-80%)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*
Εθνική οδός 17,1 kWh/100 km
Δίκτυο περιφέρειας eco 11,6 kWh/100 km
Δίκτυο περιφέρειας normal 14,9 kWh/100 km
Αστικός κύκλος  8,5 kWh/100 km

Μετρήσεις DRIVE*, Μετρήσεις κατασκευαστή

Δείτε τι κατανάλωσαν και πώς τα υπόλοιπα BEV του Eco Race 2022

BMW iX3

Citroën ë-C4 C-Cross

FIAT 500

Mercedes-Benz EQA 250