Eco Race 2022: Citroën ë-C4 C-Cross

Μπορεί μια μπαταρία 50 kWh σε ένα αυτοκίνητο όπως η Citroën ë-C4 C-Cross να υποστηρίξει τις καθημερινές ανάγκες; Οι αριθμοί, που δεν κάνουν ποτέ λάθος, απαντούν στο ερώτημα χωρίς πολλά πολλά.

Διεθνώς, ο όρος που αναφέρεται στο άγχος του οδηγού να μη μείνει από καύσιμο ονομάζεται «Range Anxiety». Και καλά να ψάχνεις για το επόμενο βενζινάδικο. Εύκολα ή δύσκολα, θα βρεις ένα στο διάβα σου. Ακόμα και «στεγνός» τελείως να είσαι -που λέει ο λόγος, θα πάρεις τα ποδαράκια σου κι ένα μπιτόνι και θα τη βρεις τη λύση. Άμα είσαι όμως με ένα ηλεκτρικό; Στο τιμόνι της Citroën ë-C4 C-Cross λοιπόν, προσπάθησα να διαπιστώσω στην πράξη σε ποιο βαθμό το γαλλικό ηλεκτρικό crossover μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του κατόχου του λειτουργώντας ως... «κανονικό» αυτοκίνητο.

Βλέποντας στους χάρτες τη διαδρομή που είχαμε χαράξει, ομολογώ ότι μια μικρή ανησυχία την είχα. Ειδικά από τη στιγμή που, όπως είχαμε συμφωνήσει, το μεγαλύτερο κομμάτι από αυτά τα 132 km θα γινόταν με ρεαλιστικό ρυθμό.

Ξεκινώντας για τον «Μπεν Χουρ», σύμφωνα με τις οθόνες η μπαταρία της Citroën ë-C4 C-Cross ήταν σε θέση να καλύψει μια απόσταση 320 km. Κάτι τις λιγότερο δηλαδή από τα 350 km που υπόσχεται ως αυτονομία η Citroen. 

Το πρώτο σκέλος ήταν... αεροπορία. Εθνική οδός δηλαδή, «ρολάρισμα» στο όριο του νόμου και φυσικά κλιματισμός. Διότι με 30+ βαθμούς μόνο κάτι νομάδικες φυλές στην έρημο θα μπορούσαν να ταξιδέψουν. Για να μην τα πολυλογώ, με το που άναψα τον κλιματισμό και συνέδεσα το κινητό μου για φόρτιση, η ένδειξη της αυτονομίας υποχώρησε στα 290 km αυξάνοντας το άγχος.

Κάθε φορά δε, που χρειάστηκε να πατήσω βαθιά το γκάζι (η επιτάχυνση μπορεί να μην προκαλεί δέος αλλά είναι εκεί θυμίζοντας ένα καλό τουρμπάτο μοτέρ), οι γλυκιές κιλοβατώρες κουνούσαν το μαντήλι. Και η αυτονομία έπεφτε… Ωστόσο με το πέρας του πρώτου σκέλους, η Citroën ë-C4 C-Cross «έγραφε» 18,3 kWh/100 km που αντικειμενικά είναι μια πολύ καλή τιμή και χονδρικά σημαίνει σε χρήμα κοντά στα οκτώ ευρώ...

Eco Race 2022: Citroën ë-C4 C-Cross, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η κατάσταση άλλαξε άρδην στο δεύτερο σκέλος. Τα προγράμματα τέθηκαν στο πιο οικονομικό mode, ενεργοποιήθηκε η ανακτήση ενέργειας στο φουλ και έκλεισε ο κλιματισμός! Συνθήκες «ζόρικες», ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες στη χώρα μας αλλά, νευραλγικής σημασίας. 

Διότι οδηγώντας σε αυτό το τέμπο και εκμεταλλευόμενος την κατηφόρα, κερδίζεις χιλιόμετρα, αυξάνεις την αυτονομία και ρίχνεις τη μέση κατανάλωση από τις 18,3 kWh που ήταν νωρίτερα, στις 12,8 kWh/100 km. Να αναφέρω ενδεικτικά πως στη διαδρομή των 26 km, η Citroën ë-C4 C-Cross ανέκτησε 12 km σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού!

Καταλαβαίνω από πρώτο χέρι, ότι είναι παράλογο να κινείσαι με αυτόν τον τρόπο. Εκτός κι αν κινδυνεύεις να μείνεις ή έχεις βάλει κάποιο στοίχημα. Γι’ αυτό και στο τρίτο σκέλος της δοκιμής το προφίλ επανήλθε στο Normal, ο κλιματισμός ενεργοποιήθηκε ξανά απομακρύνοντας τη θερμοπληξία και ο ρυθμός ανέβηκε ελαφρώς, καθώς τα πιο σφιχτά κομμάτια του δικτύου της περιφέρειας σήκωναν και λίγη ευχαρίστηση. Αποτέλεσμα; Η κατανάλωση να ανέβει έως τις 15,7 kWh/100 km και η αυτονομία να μειωθεί στα 118 km. Όλα αυτά προτού περάσουμε στο τελευταίο κομμάτι, το καθαρά αστικό.

Eco Race 2022: Citroën ë-C4 C-Cross, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εκεί όμως είναι που διαπιστώνεις εμπράκτως όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Κάτι λιγότερο από 25 km διανύσαμε στον ασφυκτικά μποτιλιαρισμένο αστικό ιστό της Αθήνας, με τη Citroën ë-C4 C-Cross όχι μόνο να ρίχνει στα τάρταρα την κατανάλωση (11,6 kWh/100 km), αλλά να χάνει μόλις 5 km αυτονομίας! Έχοντας κλιματισμό στο «on» και Normal πρόγραμμα. Ύστερα από το πέρας της διαδικασίας, το γαλλικό ηλεκτρικό crossover είχε ακόμα 113 km αυτονομίας…

Πού καταλήγουμε λοιπόν; Στο ότι η Citroën ë-C4 C-Cross, ένα ηλεκτρικό μοντέλο με μια νορμάλ μπαταρία, μπορεί άνετα να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις του οδηγού. To πρόβλημα εντοπίζεται στη φόρτιση. Στην ανεπαρκή υποδομή δηλαδή. 

Διότι η Citroën φρόντισε έτσι ώστε σε έναν 100άρη ταχυφορτιστή DC να ανακτά το 80% της ενέργειας του σε μόλις 30’, ενώ υπάρχει και η επιλογή μονοφασικού ή τριφασικού Wallbox, με ισχύ 7,4 ή 11 kW και πλήρη φόρτιση σε 7,5 ή 5 ώρες αντίστοιχα.

Μέχρι να αναπτυχθεί και στη χώρα μας ένα εκτεταμένο δίκτυο, τουλάχιστον μέσα και γύρω από τα μητροπολιτικά κέντρα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια υπέροχη πρόταση... για downtown υποθέσεις. Βγαίνοντας παραέξω, θα ψάχνετε να φορτίσετε με άγχος και θα παρακαλάτε στους λίγους σοβαρούς φορτιστές που υπάρχουν στο εθνικό δίκτυο να μη βρείτε κάποιον άλλο πριζωμένο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάντως, είναι σαφές ότι μπορούν από τώρα να κάνουν αυτό που πρέπει.


Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh
Συνδυαστική απόδοση 136 PS, 260 Nm
Μετάδοση Εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Διαστάσεις 4.360 x 1.800 x 1.520 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.540 kg
Τιμή Από €37.190

ΦΟΡΤΙΣΗ-ΧΡΟΝΟΣ
Μέγιστη φόρτιση AC 11 kW
Μέγιστη φόρτιση DC 100 kW
Χρόνος φόρτισης στα 11 kW Περίπου 5h
Χρόνος φόρτισης στα 100 kW 30’ (0-80%)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*        
Εθνική οδός 18,3 kWh     
Δίκτυο περιφέρειας eco 12,8 kWh     
Δίκτυο περιφέρειας normal 15,7 kWh     
Αστικός κύκλος  11,6 kWh     

*Μέτρηση DRIVE, Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Δείτε τι κατανάλωσαν τα υπόλοιπα BEV του Eco Race 2022

BMW iX3

FIAT 500

Hyundai Kona Electric 64 kWh

Mercedes-Benz EQA 250