Οδηγούμε το νέο Audi A5 Coupé 2.0 TDI 190 S tronic

Οδηγούμε το νέο Audi A5 Coupé 2.0 TDI 190 S tronic

Το νέο Α5 Coupé είναι περισσότερο ένα GT μεγάλων αποστάσεων, παρά μια σπορ οδηγική μηχανή. Ειδικά σε αυτήν την έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα TDI των 190 ίππων.

Το συνειδητοποίησα μόλις άκουσα να το λένε στην παρουσίαση τύπου: Το απερχόμενο Audi A5 παρουσιάστηκε το 2007. Είναι με άλλα λόγια, εννέα χρόνια στο κουρμπέτι, το παλαιότερο μοντέλο της γκάμας της Audi.

Δικαίως όμως έμεινε τόσα χρόνια στις επάλξεις. Η εμφάνισή του, που όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, μας είχε σαγηνεύσει, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Audi, η εμφάνιση είναι ο πρώτος λόγος που το επιλέγουν οι αγοραστές.

Όσο περισσότερο κοιτάζεις το νέο A5 Coupé, τόσο διαπιστώνεις τις σημαντικές διαφορές. Υπάρχει μια οπτική εξέλιξη που κάποιες φορές είναι πιο υπαινικτική, όπως αν το δεις από το πλάι και κάποιες πολύ πιο ξεκάθαρη, όπως στο εμπρός μέρος. Εκεί το καπό έχει γίνει ελαφρώς κυρτό, η τεράστια κυψελωτή μάσκα χαμήλωσε, έτσι ώστε να νέα διπλά φανάρια εμπρός να βρίσκονται πιο ψηλά από αυτή και το τελικό αποτέλεσμα να είναι κομψό, αλλά και ξεκάθαρα επιθετικό. Πολύ όμορφο είναι και το σβήσιμο της πίσω κολόνας που εσκεμμένα φέρνει έναν απόηχο από το εικονικό Quattro. Ακόμα και οι αναλογίες φαίνονται, αλλά δεν είναι ίδιες.

Το νέο Α5, χτισμένο στην εξαιρετική πλατφόρμα MLB Evo, είναι μεγαλύτερο, με πιο φαρδύ ίχνος στο δρόμο. Σε σχέση με τους δύο κυριότερους ανταγωνιστές του, τη Mercedes-Benz C-Class Coupé και την BMW Series 4 Coupé είναι ελάχιστα πιο κοντό από την πρώτη (1,3 cm) και λίγο μακρύτερο από τη δεύτερη (3,5 cm). Είναι όμως φαρδύτερο και πιο χαμηλό από τα τρία. Έχει δε και το μικρότερο μεταξόνιο. Αυτό μεταφράζεται σε μικρότερο διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ειδικά όσον αφορά το ύψος. Ενώ δηλαδή δύο κανονικού μεγέθους επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν θέμα με τα πόδια τους, θα πρέπει να «γλιστράνε» προς τα κάτω για να μην έρχεται το κεφάλι τους σε επαφή με την οροφή. Από την άλλη, τα 465 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία.

Ωστόσο το τελικό οπτικό αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό. Το νέο A5 δεν έχει αυτόν τον αντίκτυπο της C-Class Coupé, αλλά δείχνει πιο φρέσκο και κλασάτο από την «4άρα». Και στο εσωτερικό του καταφέρνει να τις ξεπερνά αμφότερες. Η σχεδίαση του ταμπλό του Α5, είναι προφανώς σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή του Audi A4. Είναι καθαρή και συνάμα πολυτελής, με μια αίσθηση βιομηχανικού μοντερνισμού που μόνο η Audi καταφέρνει να βγάζει. Σε αυτό βοηθά πολύ η απλή οριζόντια σχεδίαση σε συνδυασμό με την κεντρική κονσόλα με τον πολύ όμορφο λεβιέ ταχυτήτων και το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο που ελέγχει το MMI από την οθόνη των 7”. Βοηθά ακόμα περισσότερο το Virtual cockpit των 12,3” με την καταπληκτική γραφική απεικόνιση, το οποίο ωστόσο ανήκει στον εξτρά εξοπλισμό. Κυρίως όμως βοηθά αυτή η επιλογή κορυφαίων υλικών και κυρίως η συναρμογή τους. Νομίζεις ότι σμιλεύτηκαν πάνω σε ένα μασίφ κομμάτι. Τέτοια είναι η συνοχή μεταξύ τους. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, αλλά η ορατότητα δεν είναι καθόλoυ κακή για τέτοιου είδους αυτοκίνητο.



Το νέο A5 Coupé θα εξοπλίζεται από μια εντυπωσιακή γκάμα έξι κινητήρων ντίζελ και βενζίνης, από δύο συστήματα μετάδοσης και τρία κιβώτια. Στη βάση βρίσκονται ένας διλιτρος TDI και ένας TFSI, αμφότεροι με 190 PS. O δεύτερος κινητήρας ντίζελ είναι επίσης δίλιτρος με απόδοση 218 PS, ενώ ο κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας είναι ο 3λιτρος V6 ο οποίος αποδίδει 286 PS. Οι βενζινοκινητήρες είναι επίσης τρεις: Δύο δίλιτροι TFSI με απόδοση 190 και 252 PS κι ένας 3λιτρος V6, ο οποίος κινεί αποκλειστικά την έκδοση S5 και αποδίδει 356 PS.

Τα κιβώτια όπως είπαμε είναι τρία, ένα 6άρι χειροκίνητο το οποίο μπαίνει μόνο στις μικρές εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης, ένα κλασικό διπλού συμπλέκτη S tronic και ένα νέο με μετατροπέα ροπής της ZF, με οκτώ σχέσεις, το οποίο μπαίνει αποκλειστικά στις 3λιτρες εκδόσεις, δηλαδή στο S5 και το ντίζελ των 286 PS. ΟΙ μικρές εκδόσεις μπορούν να είναι προσθιοκίνητες ή quattro. Οι μεγαλύτερες αποκλειστικά τετρακίνητες. Υπάρχουν επίσης τρεις διαφορετικές αναρτήσεις, η Normal, η Comfort κι αυτή με τα ενεργά αμορτισέρ.

Για το S5 θα σας μιλήσουμε (πολύ) πιο αναλυτικά σε (πολύ) λίγες μέρες. Θέλαμε ωστόσο αρχικά να εστιάσουμε την προσοχή μας στην έκδοση που πιθανόν να ελκύσει τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού του Α5, δηλαδή στο 2.0 TDI Ultra. Κι από πλευράς οικονομοτεχνικής, αλλά και επειδή ταιριάζει ίσως πιο πολύ με το χαρακτήρα GT που έχει το αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε Audi RS5

Από τα πρώτα μέτρα κιόλας διαπιστώσαμε πως είναι η πιο προφανής επιλογή. Διότι το Α5 είναι ένας ακούραστος χιλιομετροφάγος από κατασκευής. Το εξαιρετικό σε ακαμψία πλαίσιο , σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή του αμαξώματος σε απομονώνουν από το περιβάλλον, με αυτό το χαρακτηριστικό «αουντίσιο» γδούπο της πόρτας. Και έπειτα ο κινητήρας αποδεικνύεται επαρκέστατος. Συνδυάζεται με σωστό τρόπο με το S tronic, δεν έχει πουθενά τρύπα στην απόδοση και εννοώ κυρίως ψηλά, αφού οι σχέσεις το διατηρούν συνεχώς μέσα σε ωφέλιμο φάσμα.

Το A5 όμως δείχνει σαφώς πιο ζωντανό σε αίσθηση από το Α4. Διότι καλή η άνεση, αλλά οι ιδιοκτήτες ενός κουπέ, δεν το θέλουν πλαδαρό. Η ανάρτηση λοιπόν, παρότι έχει διατηρήσει την ίδια αρχιτεκτονική, έχει αναθεωρηθεί σε μεγάλο βαθμό. Τα ελατήρια είναι πιο σκληρά, οι αντιστρεπτικές λίγο παχύτερες και τα αμορτισέρ της ενεργητικής ανάρτησης που είχαμε στη διάθεσή μας, με πολύ σωστό λόγο απόσβεσης σε όλα τα προγράμματα. Cut. Το νέο Α5 έχει πλέον στο βασικό εξοπλισμό το Audi Drive Select, από το οποίο επιλέγεις ανάμεσα σε Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic και Individual. Συνεχίζω. Είναι τόσο καλή η απόσβεση δε, που δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην επιλέξεις το Dynamic ως default  λειτουργία. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις δηλαδή είναι να παραμετροποιήσεις το Individual, που επηρεάζει όλες τις λειτουργίες πλην του κιβωτίου, έτσι ώστε να έχεις τη σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και ενδιάμεσες ρυθμίσεις όσον αφορά το τιμόνι και την απόκριση του κινητήρα. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και η άνεση επηρεάζεται τόσο όσο να ελέγχει μεν καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς να υποβαθμίζεται σημαντικά.

Το A5 Coupé, ειδικά με αυτόν τον κινητήρα είναι αυτοκίνητο για ταξίδι. Στον αυτοκινητόδρομο η αταραξία του είναι δεδομένη. Ο πολύ καλός αεροδυναμικός συντελεστής cd 0,25 έχει ως αντίκτυπο να ταξιδεύεις δίχως ενοχλητικούς συριγμούς, ακόμα και με απαγορευτική ταχύτητα. Στις ανοιχτές καμπές παίρνει μια ελαφρά κλίση και κάθεται πάνω στα μεγάλα μετατρόχιά του, διατηρώντας την τροχιά του αμετάβλητη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Σπάσαμε το ρεκόρ μας στις Σέρρες με το νέο R8 V10 [Video]

Ο «μικρός» TDI δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά δεν φαίνεται και να κουράζεται κιόλας από το (μειωμένο κατά 60 kg) βάρος του αμαξώματος. Μόνο σε πολύ απαιτητικές ορεινές διαδρομές θα αναζητήσεις το στροφάρισμα ενός βενζινοκινητήρα. Κατά τα άλλα, το προσθιοκίνητο κουπέ είναι ουδέτερο, με μια μικρή τάση υποστροφής μόνο αν έχεις κουβαλήσει υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα στη στροφή. Το τιμόνι δεν δρέπει δάφνες για την επικοινωνία του με τον οδηγό, αλλά είναι γραμμικό και σχετικά γρήγορο. Πολύ δυνατά και ανθεκτικά αποδείχτηκαν και τα φρένα.

Σε γενικές γραμμές το A5 δεν έχει την επικοινωνία που εκτιμάς πολύ σε μια «4άρα» αλλά είναι πολύ πιο άμεσο και σαφές από τον προκάτοχό του και σε γενικές γραμμές θέτει το ίδιο τον (υψηλό) ρυθμό που μπορείς να ακολουθήσεις, δυστροπώντας μόνο όταν ζητήσεις κάτι που δεν είναι: Δεν είναι το απόλυτο σπορ μηχάνημα, αλλά ένα στιλάτο μεγάλο κουπέ που μπορεί να σε κουβαλήσει ατσαλάκωτο για δεκάδες χιλιόμετρα. Που έχει όλα τα συστήματα ασφαλείας, που σου δίνει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και φυσικά το ανάλογο κύρος. Θέτει δηλαδή την πολύ προηγμένη τεχνολογία του μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, στο οποίο μπορείς να κινηθείς άνετα, χωρίς να μπορείς ωστόσο να ζητήσεις το κάτι παραπάνω.

Τι λέει το DRIVE
To A5 μετεξελίχτηκε σε ένα κουπέ ικανό να γράφει άπειρα ταξιδιάρικα χιλιόμετρα με το δίλιτρο ντίζελ του να διαθέτει το μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας στην κλάση του. Ένας σοφός συμβιβασμός ανάμεσα στη σπορ και στη συβαρίτικη πλευρά της κατηγορίας
Τιμή δ.α.
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 16 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
Τελική ταχύτητα 238 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.673 x 1.846 x 1.371 mm
Βάρος 1.565 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube