Test drive: BMW 420i Coupé

Test drive: BMW 420i Coupé

Η βασική έκδοση της 4άρας έχει το δυναμικό να συντηρήσει όπως πρέπει την πληθωρική γοητεία ενός ονειρεμένου κουπέ.

Ανέκαθεν, η κουπέ έκδοση της Σειράς 3 είχε αρκετές διαφορές σε σχέση με τη σεντάν. Τώρα πια, η διαφορετικότητα αυτή τονίζεται και από το όνομα που υποστηρίζει την αυθύπαρκτη οντότητα της 4άρας.

 Ένα πρώτο μέρος αυτής της διαφορετικότητας το αντιλαμβάνεσαι πριν ακόμα βάλεις μπροστά. Μπαίνεις και αντικρίζεις μεν ένα ταμπλό «φωτοτυπία» εκείνου της 3άρας, αλλά κάθεσαι αισθητά πιο χαμηλά, σε μια τέλεια θέση. Από εκεί και πέρα, η κορυφαία ποιότητα κι εργονομία είναι δεδομένες, ενώ πίσω δύο ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς δυσκολία και υπάρχουν 445 λίτρα για τις αποσκευές.

Άλλο πράγμα
Με μήκος 4,64 m και πλάτος 1,83 είναι σαφές ότι μιλάμε για ένα κουπέ με σημαντικό εκτόπισμα, αλλά πάνω απ’ όλα σαγηνευτική γραμμή. Είναι κλασική και κλασάτη, αλλά με επιθετικές λεπτομέρειες που βγάζουν συναίσθημα και δίνουν το σπορ στίγμα. Από εκεί και πέρα, το χαμηλό κέντρο βάρους, το μεγάλο μεταξόνιο και τα φαρδιά μετατρόχια της δίνουν απίστευτο πάτημα στο δρόμο. Αρχοντικό στη βάση του, αλλά με την ικανότητα να ανταποκρίνεται με μαεστρία όταν του βάζεις δύσκολα.

Οδηγώντας τη με γραμμές, καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή ότι η 4άρα κρατά εντυπωσιακά κι έχει τέλεια ζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο. Η μάζα των 1.530 κιλών κινείται με απόλυτη ακρίβεια, αλλά και συνάμα φιλικότητα. Η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις της 4άρας είναι ασύλληπτη, με την αρχική υποστροφή να μετατρέπεται σταδιακά σε ένα γλυκό γλίστρημα της ουράς όταν το παρακάνεις πραγματικά. Ταυτόχρονα όμως, μιλάς για ένα αυτοκίνητο που στον ανοιχτό δρόμο εκμηδενίζει τις αποστάσεις με απολαυστικό τρόπο και μηδενικό κόπο. Είναι πάντως καλύτερο να διαλέξεις μικρότερους τροχούς από τους 19άρηδες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, οι οποίοι πιο πολύ αφαιρούν σε άνεση παρά προσφέρουν σε ουσία. Τα φρένα πάλι προσφέρουν την απαραίτητη ουσία, αφού καταφέρνουν διαδοχικά 100-0 km/h σε 39,4 m χωρίς να ιδρώνει τ’ αυτί τους.

Το θέμα μας
Στην προκειμένη περίπτωση το θέμα είναι κατά πόσο δύναται ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 184 ίππων να αναδείξει τις ικανότητες του πλαισίου. Η απάντηση είναι οπωσδήποτε θετική. Τα 7,7” για τα 0-100 km/h και τα 28,6” για τα 0-1.000 m είναι πολύ καλές τιμές με δεδομένο το βάρος του αυτοκινήτου και τον καύσωνα της ημέρας των μετρήσεων. Η βοήθεια από το 8άρι αυτόματο Steptronic είναι όπως πάντα αμέριστη: Λειτουργεί πάντα υποδειγματικά κι έχει τέλεια κλιμάκωση, έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται την άμεση απόκριση και τη γραμμικότατη απόδοση που δίνουν στο μοτέρ ο άμεσος ψεκασμός, το τούρμπο twin scroll και ο πλήρης ηλεκτρονικός έλεγχος των βαλβίδων. Στο κομμάτι της κατανάλωσης δε γίνονται θαύματα, όμως σίγουρα ο προϋπολογισμός εκείνου που μπορεί να αγοράσει την 420i δεν θα κολλήσει εκεί. Με προσοχή καίει 9άρι, εάν πιέσεις χωρίς ντροπή ξεπερνά αισθητά το 10άρι ενώ ως μέση τιμή υπολογίζεις τα 9,5 lt/100 km.

Ο κόσμος της 4άρας
Αν και τα 39.700 ευρώ με απόσυρση την τοποθετούν κατά βάση στη σφαίρα του ονείρου, εκείνος που μπορεί να την αποκτήσει θα απολαύσει ένα αυτοκίνητο που προσεγγίζει απειλητικά το τέλειο. Είναι μακράν καλύτερο από κάθε άμεσο ή έμμεσο ανταγωνιστή. Αν και για να είμαστε ρεαλιστές, ο βασικός αντίλογος έρχεται από την 420d των 190 πλέον ίππων που είναι μεν αισθητά πιο ακριβή, αλλά και σημαντικά πιο οικονομική σε κατανάλωση. Από την άλλη, η βενζινοκίνητη ποιότητα λειτουργίας ταιριάζει καλύτερα σε ένα κουπέ όπως αυτό, οπότε και ψηφίζουμε 420i εάν το ζητούμενο δεν είναι τα συχνά και μεγάλα ταξίδια.

Τι λέει το DRIVE
Μέσα από μια πληθώρα εξαιρετικών στοιχείων, η 4άρα έχει τη μαεστρία να αποστάζει κατά περίπτωση ό,τι χρειάζεται ένα αρχοντικά σπορ μοντέλο κι ένα πολυτελές εξπρές για μεγάλες αποστάσεις. Ο βασικός βενζινοκινητήρας δεν αλλοιώνει καθόλου αυτό το ταλέντο της.
Τιμή Από € 39.700 (χειροκίνητο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll τούρμπο, 184 PS/5.000-6.250 rpm, 27,5 kgm/1.250-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 7,7”
0-160 km/h 19,5”
0-400 m 15,7” @ 144,8 km/h
0-1.000 m 28,6” @ 184,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,2”
50-80 km/h (kickdown) 2,8”
80-110 km/h (kickdown) 3,8”
110-140 km/h (kickdown) 5,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 236 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139-146 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.377 mm
Βάρος 1.530 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube