node/17257

Έρχονται οι εξωτερικοί αερόσακοι;

Οι κατασκευαστές πειραματίζονται με αερόσακους στην εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου.

Τον περασμένο μήνα η ZF TRW δοκίμασε έναν αερόσακο που φουσκώνει στην εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου για να προστατέψει το ίδιο το όχημα και τους επιβάτες του από έναν κάθετο διεμβολισμό, σύγκρουση σχήματος Τ, δηλαδή.

Πριν τρία χρόνια η εταιρεία είχε συμμετάσχει σε μια έρευνα με σκοπό την εξέλιξη και κατασκευή ενός πρωτοτύπου με τον αερόσακο μέσα στα μαρσπιέ. Με όγκο 200 λίτρα, ο αερόσακος είχε περίπου διπλάσιο όγκο από έναν συμβατικό τύπου «κουρτίνας» και χρειάζονταν δύο συμπιεστές για να τον φουσκώσουν. Και επειδή θα χρειαζόταν περισσότερη ώρα για να φουσκώσει, ήταν ρυθμισμένος να ενεργοποιείται στιγμές πριν την σύγκρουση.

Μετά από πολλές δοκιμές πρόσκρουσης, οι ερευνητές κατέληξαν ότι ένας τέτοιου τύπου αερόσακος θα μείωνε την ισχύ μιας πλευρικής σύγκρουσης κατά 30%, σύμφωνα με τον Steve Peterson, διευθυντή μηχανολογίας συστημάτων ασφαλείας των επιβατών της ZF TRW. «Είναι σίγουρα ενδιαφέρον», δήλωσε ο Peterson. «Νομίζω ότι θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, ειδικά σε ένα μικρό αυτοκίνητο».

Φυσικά υπάρχουν δυσκολίες. Ένας εξωτερικός αερόσακος θα πρέπει να αντέχει στην ταλαιπωρία από το νερό, τον ήλιο, το αλάτι, κ.λπ. Και επειδή θα πρέπει να ενεργοποιείται λίγες στιγμές πριν την σύγκρουση, θα χρειαστούν ιδιαίτερα έξυπνοι αισθητήρες και ανάλογο software ώστε να ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχει πραγματικά λόγος.

Η ZF TRW συνεργάστηκε στενά με κατασκευαστές ώστε να μελετήσουν λύσεις για το πώς θα μπορούσε αυτός ο αερόσακος να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. Η SEAT έλαβε μέρος στην έρευνα. «Η δουλειά συνεχίζεται ακόμη. Υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις», δήλωσε ο Peterson.

Προφανώς υπάρχουν ακόμη σοβαρές πρακτικές δυσκολίες και τεχνικά ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν. Η ZF TRW επεξεργάζεται και άλλες λύσεις, όπως έναν πυροκροτητή που θα μετακινεί το κάθισμα μακριά από τα πλευρά του αυτοκινήτου, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Με ταυτόχρονη ενεργοποίηση ενός συστήματος αερόσακων που θα καλύπτουν τον κενό χώρο.

Μπορεί όλα αυτά να είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο, όμως σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και θα είναι σημαντικές. Σε έναν χώρο που εδώ και αρκετά χρόνια μοιάζει στάσιμος.

TAGS
node/39373

Maserati Nettuno: Ο νέος twin-turbo V6 κινητήρας της Τρίαινας [video]

Με τεχνολογία από την Formula 1 και απόδοση 630 PS, το νέο μοτέρ θα χρησιμοποιηθεί στην Maserati MC20.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Maserati Nettuno: Ο νέος twin-turbo V6 κινητήρας της Τρίαινας [video]

H Maserati παρουσίασε σήμερα τον κινητήρα Nettuno, ένα μοτέρ που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και παράγεται εξ'ολοκλήρου στη Modena ενσωματώνοντας τεχνολογίες από την Formula 1 και σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της ιταλικής φίρμας. Αυτή είναι η πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια που η Τρίαινα εξελίσσει το δικό της μοτέρ, μετά από τον τερματισμό της συνεργασίας της με την Ferrari που την προμήθευε με τους δικούς της V8.

Ο νέος κινητήρας είναι ένας twin-turbo V6 3,0 λίτρων με γωνία 90ο ανάμεσα στους κυλίνδρους και ξηρό καρτέρ. Η σχέση συμπίεσης είναι 11:1, η διαδρομή 82 mm και η διάμετρος κυλίνδρου 88 mm. Επιπλέον, έχει προθάλαμο καύσης μεταξύ του ηλεκτροδίου και του κανονικού θαλάμου, κάτι που σύμφωνα με την εταιρεία προέρχεται από την Formula 1 και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Επίσης, υπάρχουν δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο και διπλό σύστημα ψεκασμού. Οι διαστάσεις του μοτέρ είναι 600mm (μήκος) x 1.000 mm (πλάτος) x 650 mm (ύψος), με το βάρος του να περιορίζεται κάτω από τα 220 kg.

Η Maserati ανακοινώνει απόδοση 630 PS (463 kW) στις 7.500 rpm και 730 Nm από τις 3.000 rpm, κάτι που σημαίνει πως ο Nettuno βγάζει 210 PS στο λίτρο, ενώ παράλληλα είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές Euro 6D.

Το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει τον κινητήρα Nettuno θα είναι η κεντρομήχανη MC20 που θα κάνει πρεμιέρα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης “MMXX: The Time To Be Audacious” στις 9-10 Σεπτεμβρίου στη Modena. Αργότερα, το μοτέρ θα χρησιμοποιηθεί στη νέα γενιά των GranTurismo και GranCabrio, τη Levante, την Quattroporte αλλά και σε ένα νέο SUV με τα σήματα της Maserati που φημολογείται πως θα βασίζεται στην Alfa Romeo Stelvio.

[Πηγή: Maserati]

node/39370

Τρικύλινδρος κινητήρας από την Ferrari; [video]

Ένα ξεχασμένο project από το Maranello που βρίσκεται σήμερα στο μουσείο της Ferrari.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Τρικύλινδρος κινητήρας από την Ferrari; [video]

Η Ferrari είναι γνωστή για τους πολυβραβευμένους V8 και V12 κινητήρες που κινούν τη σημερινή της γκάμα, και τους τετρακύλινδρους και V6 κινητήρες από το παρελθόν της, όμως λίγοι γνωρίζουν ότι το 1994 η ιταλική φίρμα είχε εξελίξει και ένα τρικύλινδρο μοτέρ!

Ναι, καλά ακούσατε, ένας τρικύλινδρος κινητήρας από το Maranello και μάλιστα δίχρονος! Το μοτέρ με κωδική ονομασία Typo F134, είχε χωρητικότητα 1.347 κυβικά εκατοστά και απέδιδε 216 PS. Είχε τεχνολογία έκχυσης καυσίμου (αντί για καρπυρατέρ), σύστημα λίπανσης με λάδι στο καρτέρ (αντί για μείγμα καυσίμου και λαδιού που χρησιμοποιούν οι δίχρονοι κινητήρες), βαλβίδες εξαγωγής και έναν supercharger!

Ο κινητήρας κατασκευάστηκε ως μέρος της εξέλιξης ενός δίχρονου V6 που θα δημιουργούνταν από την ένωση δύο πανομοιότυπων τρικύλινδρων μοτέρ. Τελικά, το project δεν κρίθηκε αρκετά ελκυστικό για να αντικαταστήσει τους V8, οπότε δεν έφτασε ποτέ σε φάση παραγωγής. Παρόλα αυτά, με τη σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας και τα υβριδικά συστήματα κίνησης, δεν πρέπει να αποκλείουμε το ενδεχόμενο η Ferrari να εξελίξει κάποιο μοτέρ με λιγότερους κυλίνδρους από ότι μας έχει συνηθίσει. Είναι γνωστό άλλωστε πως ο Christian von Koenigsegg έχει ήδη παρουσιάσει τρικύλινδρο κινητήρα σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες για το νέο Koenigsegg Gemera.

Για μια πιο αναλυτική παρουσίαση του τρικύλινδρου κινητήρα της Ferrari μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο του DriveTribe.

TAGS